Tak s tímhle teda díru do světa neudělají. Chtějí elektrifikovat širokou veřejnost? Tak s cenou nad 700 000 Kč to půjde dost ztuha! Číňan se teda děsně třese 🙂 . Taky to nabíjení, no rychlo nabíjení do cca 28 min.? Myslím že baterka, tedy vlastně akumulátor, dost trpí. Kolik těch nabíjecích rychlocyklů snese? To řekne až praxe. Osobně si myslím že užitečnější by byla malá auta do města, denně tak do 50 km, nabíjet se to dá průběžně u obchodů a pod. i malou rychlostí. Nenechávat to od 10%. Mám dva známé kteří takto fugují a jsou spokojeni. Bydlí v paneláku. Souhlasím s tím že výhodu má ten kdo má vlastní garáž nebo parkuje na vlastním pozemku. Může v klidu nabíjet přes noc. No a ti ostatní, uvidíme jak bude probíhat vývoj EV. Byl bych velmi rád, aby EV byla alternativa a ne násilím vnucená jediná možnost. Už i to lidi odrazuje.
Propásl jste příležitost mlčet, denní svícení bylo zavedeno pro zvýšení bezpečnosti provozu za jasných dní.
Ano to máte pravdu, na dlouhé rovince je v protisměru světlá karoserie v tetelícím se vzduchu s denním svícením viditelná z mnohem větší vzdálenosti. Ovšem v takovém dni stačí vjet do krátkého lesního hustšího lesíka a než si oko zvykne tak vrazíte do neosvětleného (zadní světla) loudajícího se šneka který tam na chvíli zastavil, a zrovna se rozjíždí. Já měl velké štěstí, vyhnul jsem se. Kdyby svítili jeho zadní světla tak by se to obešlu bez infarktové situace 🙁
Buď musí řidič na osvětlení myslet, nebo musí být Clever. Stačí si koupit auto, u kterého svítí denní svícení i vzadu. A Clever nemyslím Škodovku a další hloupá koncernová auta. Mám už druhou Kiu, teď Ceeda a u obou mi standartně zadní světla svítí.
Tak to se máte 🙂 Koupil jsem Tucsona (NX4 - 2021) a ten to nemá. Na dotaz v autorizovaném servisu zda-li by šlo "rozsvítit" při denním svícení i zadní světla mě odpověděli že ano ale jen neoficiálně, jen na mé riziko. Jde totiž o neautorizovaný zásah do programu auta a mohu v krajním případě přijít o záruku. Navíc, kdyby se na to oficiálně přišlo tak by měli jako autorizovaný servis dost velký problém. Co k tomu dodat, snad až po záruce.
Rád bych autorovi poděkoval za jeho snahu. Je vskutku neblahé, že ani po mnoha desetiletích není mistrův génius plně doceněn a jeho úspěchy v zámoří nebyly dosud detailně zdokumentovány. I mezi současnými odborníky NASA se dodnes traduje mnoho historek o tzv. Cimrmanovské éře této vesmírné agentury.
Jednou se kupříkladu Wernher von Braun, slavný raketový inženýr, tázal Járy Cimrmana, co prý je to ten „superúplněk“. Mistr odvětil, že aby jej mohl člověk spatřit, musí být Měsíc v přízemí. Německý konstruktér choval k Cimrmanovi takovou úctu, že o jeho slovech vůbec nepochyboval. A tak se po celých jednatřicet dní neukázal ve svém bytě, neboť s manželkou bydleli v pátém poschodí. I když se později celé nedorozumění vysvětlilo, paní Braunová pro něj zřejmě nenašla příliš pochopení. V Cimrmanově deníku nacházíme pouze krátkou, taktní zmínku, že to bylo poprvé a naposledy, kdy slyšel z jejích úst tak pestrou a bohatou němčinu.
tu pestrou a bohatou němčinu bych chtěl slyšet, nejlépe v podání divadla Jára Cimrmana 🙂 🙂 🙂
Neuvěřitelné, konečně někdo popsal stav těchto věcí bez příkras a bez nádechu placené inzerce od výrobců. Když koupím praktický spalovák, do 450 000,- Kč se dají koupit (nesmíte mít ovšem nároky na výbavu a výkon jako u luxusních Mecedesů), tak než projezdíte v benzínu dalších 400 000,- Kč tak už budete v důchodu 🙂 . Ať zruší dotace a pak se uvidí, jak na tom budou prodeje EV (v západních zemích se to projevilo výrazně). Koncepci elektromobilu mám osobně rád, ale nejsem tak bohatý abych mohl vyhodit takové peníze. Do města jsou perfektní, ale... stále jsou moc těžké, mnohem dražší, malý kufr, mnohdy horší výbava a hlavně, stále špatná infrastruktura dobíjení. Takhle se prostě ekologie nedá dělat! A ještě nakonec, ano dají se koupit bazarová EV do 450 000,- Kč, 3-6 let stará se slušným stavem baterie avšak opravdu nemají moc velký kufr (spíš malý) a ani prostor pro posádku mnohdy není žádná sláva. Mělo se začít právě u malých aut a vypiplat je k dokonalosti. Možná by byly prodeje stejné i bez dotací.
Krása. Auto za 800 tisíc ujede až 375 km. Tak to je bomba. Inu pokro nezastavíš.
ano to máte pravdu, Jára Cimrman by to určitě ocenil jelikož sám sebe považoval za průkopníka slepých uliček aby se jiní mohli těmto uličkám vyhnout a posunout pokrok rychleji správným směrem. Byl by rád že má svého pokračovatele.
Hezké, jen co je pravda. Já mám pod stromy skalník poléhavý. Roste sice pomalu ale průběžně prokořeňuje a tak dokáže pokrýt i větší plochu. Kvete drobnými bílými kvítky na jaře, takže zas tak velká paráda to není, ale proti plevelům je výborný, Krásně kopíruje terén i případné velké kameny. Je-li už na větší ploše tak vypadá pěkně. Výška je minimální, tak cca 10 cm.
No strojař nejsem a neužitečný pisálek? To ať posoudí jiní. Hlavně, Rozebrat motor, zkontrolovat vůli kliky, komprese válce, výbrus, nové kroužky. Tak do toho se nechce ani servisům a pokud máte normální zahradní sekačku tak se vším ostatním to je dost drahá věc v porovnáni s cenami nových normálních sekaček. Také tlaková vapka s horkou vodou není dobrá věc. Já osobně čistím jen zahradní hadicí a kartáčem a jen žací prostor s nožem od zbytků trávy. Doporučil mi to zkušený servisák, jelikož sťáva z rozsekané trávy je velmi korozivní. Ostatní jen mechanicky očistit. No a v dnešní době nechávat benzín s E10 přes zimu v nádrži a hlavně v karburátoru není dobrý nápad. Nejlepší je na zimu benzín vysát z nádrže a nechat běžet motor dokud nedojde benzin v karburátoru pak se vám karburátor do jara nezanese biosložkama z benzinu. Stává se z nich kašička. Můžete si vygooglit. Jinak vše očistit a promazat, hlavně ložiska na kolách určitě neuškodí a mít nabroušený a vyvážený nůž tak to je základ. Tak co vy na to?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No to je slátanina Jakou Svět Neviděl. Obvzlášť ta pasáž o vyvažování. Chce se mi ble... velebnosti. Velmi mě mrzí klik na tento článek, prostě to vypadalo že se dovím něco nového a vono hov... hov... slavný soude.