C-HR byla, při výběru nového auta, také v hledáčku, ale ...
Index spolehlivosti ADAC se vypočítává z počtu výjezdů žlutých andělů na 1 000 registrovaných vozidel. Jak ukazuje tabulka níže, v nižší střední třídě dopadla nejhůře Toyota C-HR (na obrázku), která se ukázala jako nadprůměrně poruchová ve všech hodnocených ročnících výroby.5. 6. 2024
Čtu článek a diskusní příspěvky a v souhrnu je mi smutno. Asi jinak bude hodnotit úpadek firmy člověk, který vše sleduje z vpovzdálí a jinak bývalý zaměstnanec, který v Kovosvitu pracoval čtvrt století, či déle. Příčinám pádu, ať už vnitřním, či vnějším, můžeme dát různou váhu a dlouze o nich diskutovat, nicméně na fatálním konci, cca 85 leté historie firmy, to nic nezmění. Věřím, že firma měla k další existenci potřebný potenciál, zejména lidský, a měla ve strojařině pokračovat. Co dodat závěrem? Kovosvit přežil 2. světovou válku, budování reálného socializmu, divoké devadesátky a nakonec mu zasadily smrtelnou ránu sankce EU. Konkurence jistě zatleská.
Mám co do činění s dotacemi a kontrolou doložení realizací FVE a jako elektroinženýr pozorně vnímám skutečné provedení instalací (pozn.: k žádostem se dokládá fotodokumentace). Minimálně 80% realizací má vedenou kabeláž po hořlavé krytině a o správném připojení k hromosvodům ani nemluvě. Bohužel, většina realizačních firem odvádí mizernou práci a nechápu, že jim to revizní technici kryjí.
Zdravím čtenáře,
nenechte se nachytat, toto je v podstatě reklama od Suzuki. Dělají sice dobrá auta a nekazí se, ale koncepcí jde spíše o trabanty 21. století. Něco z vlastní dvouleté zkušenosti, co zde nebylo napsáno:
Na dojíždění do práce a na cesty po okolí jde o dobré auto, často je vídám v podhorských oblastech. Jako cílovou skupinu lze spatřovat spíše u předdůchodců a důchodců, možná u rodin, které potřebují druhé, či třetí auto. Na dlouhé trasy a na rodinné cestování se poohlídněte po něčem jiném.
Přeji bezpečné cestování.
Absolutní nesmysl o tisících mrtvých, nevěřte všemu, co se na internetu napíše. Holt je tu prostor i pro články hlupáků, kteří by se jinak neuživili, a neznalost mladšího našince jim přeje.
Pokud dobře počítám, tak by za 40 let režimu mělo přijít o život, každý rok, cca 75 lidí. Tu dobu pamatuji a za rok prezenční služby byl na západním okruhu jeden smrťák a to ještě z vlastní blbosti. Unavený voják si sedl na zem a opřel se zády o pás tanku a usnul. Přišel povel k přesunu a ...
Zdravím čtenáře a případné zájemce o Vitaru,
máme 2 roky zánovní Vitaru 4x4, a pokud Vás zajímají poznatky vlastníka a řidiče, rád se podělím:
Plusy:
Mínusy:
Závěrem: jde o dobré auto, ale záleží z čeho přesedáte. Pro mě byl přechod v Toyoty RAV 4 lehce k horšímu. Dalo by se též říci, a spíše v nadsázce, že v 21. století je Vitara takový luxusní Trabant, který však udělá hodně dobrou službu.
Zdravím čtenáře serveru Dřevostavitel,
článek jako celek je z odborného hlediska neprofesionální a matoucí. Jde o jakou si nekonzistentní sumu informací, porůznu sebraných, a bohužel v některých ohledech i nepravdivých. Nerad se takto vyjadřuji, ale řada článků z tohoto serveru má podobný charakter.
Pokud uvažujete o FVE, jděte pro rady na jiné servery a zároveň si dejte velký pozor na pochybné dodavatele FVE (viz pořad Černé ovce).
V 80. letech začal české školství (dámy prominou) prznit ministr Havlín, zaváděním množin. Od té doby, a v tomto trendu, bohužel, pokračují další a další ministři - např. úžasný a drahý projekt inkluze. Důsledkem je viditelný pokles úrovně vzdělání, což dokládá i hodnocení českých VŠ.
Vážený konvente, klidně se sejděte, něco dobrého i pojezte a hlavně, nic dalšího převratného nevymýšlejte.
Až k Vám přijede zástupce f. Schlieger, položte mu tyto otázky:
1) Jakým způsobem získala majitelka firmy certifikát, který jí opravňuje montovat FVE a zároveň podepisovat projektové dokumentace FVE? Není totiž jisté, zda tato osoba rozezná jistič od stykače.
2) Kolik žalob je na firmu podáno?
3) Kolika žadatelům nevyřídili dotaci?
4) Proč po zaplacení zálohy nezvedají telefony?
5) Kolik domů, po realizaci FVE a TČ, málem vyhořelo, nebo bylo vyplavených?
Po 15 letech zkušeností s dotacemi mohu sdělit následující a zároveň varovat neznalé této problematiky:
a) dotace mají smysl a pomáhají, ale vždy říkám žadatelům, nejdříve počítejte a získejte co nejvíce referencí k nabízenému výrobku a k firmě.
b) ano, každý dotační titul pokřivuje trh a dává příležitost všemožným loupežníkům.
2 reálné případy:
1) Žadatel v NZÚ: „Máme TČ a po 7 letech přestalo fungovat. Výrobce nám řekl, že takto stará TČ neopravuje, ať si koupíme nové. Mohu znovu požádat o dotaci?“ Jednalo se o noname výrobek od neseriózního výrobce. Zde jsou ovšem 2 problémy: další dotaci získat nelze a pokud výrobek nefunguje, musí ho investor nahradit novým, stejně účinným, nebo vrátit dotaci. Toto je nepříjemná finanční past, zejména pro důchodce. Do nákladů je nutné započítat každoroční údržbu a odpisy na TČ. Jinými slovy, za cca 10 až 15 ket si musíte našetřit stejnou částku, navýšenou o inflaci, na nákup nového TČ.
2) Dotaz od bývalého spolužáka: Jistá firma, nazvěme si jí SXZ, které hojně inzeruje, mu po osobní návštěvě dala "výhodnou" cenovou nabídku na TČ. Obchodní zástupce se jevil velice solidně a argumentoval vlastním vývojem a výrobou a tisícem spokojených zákazníků. Nabídková cena byla cca 380 tis. Kč a ihned nabídl slevu 50 tis. Kč. Bývalý spolužák málem zaplatil zálohu, neboť netušil, že se jedná "profláknutou" firmu, hojně propíranou v pořadu Černé ovce. Ve skutečnosti se jedná o TČ vyráběná v Číně, na které si firma SXY lepí štítky s vlastním logem. Dále, za TČ platí Číňanovi cca 60 tis. Kč. Spolužáka jsem zavčas varoval.
...a obdobná situace je u FVE.
Z rozsudku i z příspěvků je mi smutno. Zájem o studium by měl primárně vycházet od studentů a k tomu by měly být vedeni z domova. Jde tedy spíše o problém společenský, kdy rodičovská výchova hojně přestává fungovat a ze škol se stávají "hlídárny" rozmazlených a líných dětí. Inspirací by mohly být děti vietnamské národnosti. V kontextu tohoto stavu je pohodlné rozhodnout, že za nezdary žáků a studentů může vždy pedagog.
... a typicky českým závistivcům, co závidí platy pedagogů. Tuhle práci byste nedělali ani měsíc.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Novou Vitaru jsme koupili v r. 2021 a už při cestě domu jsem litoval. Příliš hlučná a řazení tak mizerné, že kolikrát nešlo zařadit stupně z dolní řady (2, 4 a 6). Podle servisního technika je vše OK, ovšem prodejce mi řekl, bokem a potichu, že je to vlastnost všech manuálů Vitar a kolem 30 tisíc km už to bude lepší.
Závěrem, Vitara je v podstatě takový luxusní Trabant s dobrým japonským základem, byť z minulého století, a s diskutabilním maďarským zbytkem. Do práce, na nákupy, či na cestu na chatu dobrý, ale na dlouhé cesty nedoporučuji.
Pozn.: ne každý redaktor má koule na to, aby udělal víceméně objektivní recenzi, jako např. pan Vaculík.
2 odpovědi