A Vy jste před koupí Vitary s ní neabsolvoval nějakou tu zkušební jízdu? Že tedy hned při cestě z prodejny jste toho litoval, to mi nepřijde jako moc rozumné jednání. Já mám taky Vitaru, ale před koupí jsem cca několik týdnů studoval všechny dostupné recenze, nechal jsem se svézt s Vitarou známými co ji vlastní a ptal se na zkušenosti a případné závady a taky jsem absolvoval několik desítek kilometů s prodejcem na zkušební jízdě. Takže na závěr zkoušení jsem věděl do čeho jdu a vlastnictví vozu mi to jen potvrdilo a nic mě už nepřekvapilo. A ano, řazení není tak precizní jako u mých bývalých vozů z koncernu VW AG a hlučnost je taky vyšší a náhradní díly mají dost drahé, ale věděl jsem předem do čeho a proč do toho jdu. Celkem mě ten Váš komentář překvapil, vždyť koupě vozu není přeci jako jít na nákup do řeznictví, tedy aspoň pro 99% lidí!
Děkuji za reakci. Smyslem mého příspěvku bylo upozornit případné kupující na nedostatky Vitary, o kterých se v recenzích prakticky nepíše. Stejně jako Vy jsem vybíral auto několik měsíců, četl a poslouchal recenze, bohužel dosti podobné tomuto článku. Výsledek recenze - vždy super auto. Bohužel ve čtyřkolkách a s manuálem moc velký výběr není. I zkušební jízdy byly. Vždy ale dovoleny na krátké vzdálenosti po okreskách do 10 km, s rychlostí sotva 90 km/h, bylo sucho a bezvětří, 1x manuál a 1x automat. Manuál se nezdál být až tak hrozný, Se zakoupeným autem pochopitelně následovaly zimní jízdy ve větrném počasí, v dešti a někdy s posypem štěrku. Od kol byla slyšel každá kapka vody a každý kamínek. Svist od karoserie v dálniční rychlosti opravdu značný. 400 km za jeden den, v takovémto počasí, bylo opravdu hodně nepříjemných. Jako ruzumné řešení se mi jevilo nechat provést odhlučnění kabiny, přidáno cca 35 kg tlumících izolace (automobilka v podstatě tlumící materiály do auta nedává, krom odhlučnění motorového prostoru) a instalace zástěrek na všechna kola. Teď už je vnitřní hluk celkem snesitelný. Problémy s řazením částečně vyřešilo promazání lanovodů a částečně ujeté kilometry. I tak jde o auto s nejhorším manuálem, které jsem kdy řídil. Bohužel.
Novou Vitaru jsme koupili v r. 2021 a už při cestě domu jsem litoval. Příliš hlučná a řazení tak mizerné, že kolikrát nešlo zařadit stupně z dolní řady (2, 4 a 6). Podle servisního technika je vše OK, ovšem prodejce mi řekl, bokem a potichu, že je to vlastnost všech manuálů Vitar a kolem 30 tisíc km už to bude lepší.
Závěrem, Vitara je v podstatě takový luxusní Trabant s dobrým japonským základem, byť z minulého století, a s diskutabilním maďarským zbytkem. Do práce, na nákupy, či na cestu na chatu dobrý, ale na dlouhé cesty nedoporučuji.
Pozn.: ne každý redaktor má koule na to, aby udělal víceméně objektivní recenzi, jako např. pan Vaculík.
C-HR byla, při výběru nového auta, také v hledáčku, ale ...
Index spolehlivosti ADAC se vypočítává z počtu výjezdů žlutých andělů na 1 000 registrovaných vozidel. Jak ukazuje tabulka níže, v nižší střední třídě dopadla nejhůře Toyota C-HR (na obrázku), která se ukázala jako nadprůměrně poruchová ve všech hodnocených ročnících výroby.5. 6. 2024
Čtu článek a diskusní příspěvky a v souhrnu je mi smutno. Asi jinak bude hodnotit úpadek firmy člověk, který vše sleduje z vpovzdálí a jinak bývalý zaměstnanec, který v Kovosvitu pracoval čtvrt století, či déle. Příčinám pádu, ať už vnitřním, či vnějším, můžeme dát různou váhu a dlouze o nich diskutovat, nicméně na fatálním konci, cca 85 leté historie firmy, to nic nezmění. Věřím, že firma měla k další existenci potřebný potenciál, zejména lidský, a měla ve strojařině pokračovat. Co dodat závěrem? Kovosvit přežil 2. světovou válku, budování reálného socializmu, divoké devadesátky a nakonec mu zasadily smrtelnou ránu sankce EU. Konkurence jistě zatleská.
Mám co do činění s dotacemi a kontrolou doložení realizací FVE a jako elektroinženýr pozorně vnímám skutečné provedení instalací (pozn.: k žádostem se dokládá fotodokumentace). Minimálně 80% realizací má vedenou kabeláž po hořlavé krytině a o správném připojení k hromosvodům ani nemluvě. Bohužel, většina realizačních firem odvádí mizernou práci a nechápu, že jim to revizní technici kryjí.
Řazení s tímto autem (manuálem) je strašné jak ve staré Ladě... prý zábava...motor má sice slušný výkon,ale je to nic moc zabere někde kolem 2000otáček a přes 4000 už se moc neděje a moc se mu nechce... velká hlučnost při vyšších rychlostech a tenké plechy...ale vyzdvihnout musím spotřebu 6.1l na sto jak ve městě i na dálnici a to jsem jel i 180km... nevěřil jsem...
Řídil jsem cca 20 různých aut od různých značek, ale řazení u 6ti-kvaltu Suzuki je opravdu mizerné. Nejdříve jsem si myslel, že divné řazení, u naší Vitary, je vada tohoto kusu, ale zkusil jsem Vitaru i S-Cross v různých showroomech a výsledek byl vždy stejný. Při jízdě mám stále pocit, jako bych řídil nějaký pracovní stroj.
PS: srovnávat Suzuki se švýcarskou perfektností je vážně pisatelův úlet.
Zdravím čtenáře,
nenechte se nachytat, toto je v podstatě reklama od Suzuki. Dělají sice dobrá auta a nekazí se, ale koncepcí jde spíše o trabanty 21. století. Něco z vlastní dvouleté zkušenosti, co zde nebylo napsáno:
Na dojíždění do práce a na cesty po okolí jde o dobré auto, často je vídám v podhorských oblastech. Jako cílovou skupinu lze spatřovat spíše u předdůchodců a důchodců, možná u rodin, které potřebují druhé, či třetí auto. Na dlouhé trasy a na rodinné cestování se poohlídněte po něčem jiném.
Přeji bezpečné cestování.
Absolutní nesmysl o tisících mrtvých, nevěřte všemu, co se na internetu napíše. Holt je tu prostor i pro články hlupáků, kteří by se jinak neuživili, a neznalost mladšího našince jim přeje.
Pokud dobře počítám, tak by za 40 let režimu mělo přijít o život, každý rok, cca 75 lidí. Tu dobu pamatuji a za rok prezenční služby byl na západním okruhu jeden smrťák a to ještě z vlastní blbosti. Unavený voják si sedl na zem a opřel se zády o pás tanku a usnul. Přišel povel k přesunu a ...
Iba k spotrebe. Viezol som Scros s tymto motorom zene do Chorvatskaa potom naspat. Auto do plna nalozene (na 6 tyzdnov) jeden clovek posadka. Siel som na noc, cez madarsko. Siel som prisne tempomatovych 120 a vysledna spotreba 5,8.
Mám podobnou zkušenost na dlouhé trasy - cca 5,8 L. Nejlepší spotřeby 5,6 L bylo dosaženo na 400 km trase, s cca 1/3 dálnice, zbytek 1. třída, léto, 2 osoby a něco zavazadel.
To auto se mi líbí tím co nabízí (nepotřebuji velké auto) a plánuji si jej koupit. Tento článek mě v tom utvrdil.
Tento i podobné články jsou placená inzerce, nevěřte všemu, co napíší. Nejdříve si auto vyzkoušejte na delší trase, ideálně na dálnici. Při devadesátce je Vitara už dosti hlučná od kol i od zrcátek. Pokud jezdíte dlouhé trasy (100 a více km), pak zvažte jiné auto, nebo odhlučnění (to nás stálo cca 25 tis. Kč). Pro cesty do práce a na nákupy je OK.
Zdravím čtenáře a případné zájemce o Vitaru,
máme 2 roky zánovní Vitaru 4x4, a pokud Vás zajímají poznatky vlastníka a řidiče, rád se podělím:
Plusy:
Mínusy:
Závěrem: jde o dobré auto, ale záleží z čeho přesedáte. Pro mě byl přechod v Toyoty RAV 4 lehce k horšímu. Dalo by se též říci, a spíše v nadsázce, že v 21. století je Vitara takový luxusní Trabant, který však udělá hodně dobrou službu.
Zdravím čtenáře serveru Dřevostavitel,
článek jako celek je z odborného hlediska neprofesionální a matoucí. Jde o jakou si nekonzistentní sumu informací, porůznu sebraných, a bohužel v některých ohledech i nepravdivých. Nerad se takto vyjadřuji, ale řada článků z tohoto serveru má podobný charakter.
Pokud uvažujete o FVE, jděte pro rady na jiné servery a zároveň si dejte velký pozor na pochybné dodavatele FVE (viz pořad Černé ovce).
V 80. letech začal české školství (dámy prominou) prznit ministr Havlín, zaváděním množin. Od té doby, a v tomto trendu, bohužel, pokračují další a další ministři - např. úžasný a drahý projekt inkluze. Důsledkem je viditelný pokles úrovně vzdělání, což dokládá i hodnocení českých VŠ.
Vážený konvente, klidně se sejděte, něco dobrého i pojezte a hlavně, nic dalšího převratného nevymýšlejte.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vidím spoustu komentářů od lidí, kteří vůbec nevědí, která bije 🙁. Takže:
1) Jednoznačně palec nahoru p. Krejčímu za prosazení a zvládnutí digitalizace přihlášek - nejmíň 10 let se o tom jen mluvilo a všichni se báli do toho jít, přitom přijímačky s přenášením papírů mezi školami a rodiči tam a zpět byly jak za Marie Terezie.
2) V přijímačkách Cermatu není nic nad rámec učiva základních škol Že rodiče pro své děti kupují spoustu testů a doučování je jen známka toho, jak nekvalitně pracují (některé) současné základní školy, případně jak nekvalitně jejich dítě na ZŠ "studovalo"
3) Přes to, co jsem uvedl v předchozích bodech, si myslím, že pokud stát nechce regulovat celkový počet přijatých na maturitní obory stanovením minimálního počtu bodů ze státních přijímaček nutných pro přijetí na LIBOVOLNOU SŠ s maturitou, pak jednotné přijímačky nemají moc smysl (a tohle si stát stanovit netroufne, protože by ho rodiče těch neúspěšných sežrali)
4) Velký smysl by jednotné přijímačky měly, kdyby byly k dispozici výsledky pro jednotlivé ZÁKLADNÍ ŠKOLY, jak si jejich žáci u přijímaček vedli. Z vlastní praxe můžu říct, že rozdíly mezi výstupy z jednotlivých ZŠ jsou propastné.
Tož tak.
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tož tak, pane Chaloupko, pěkné pojednání, leč jste úplně mimo mísu. Svalovat vinu na ZŠ je nehoráznost. Důsledek počinu Cermatu je, že školy připravují děcka na přijímačky/ maturity a nikoliv pro potřeby reálné života. Důsledkem je mmj. zdevastované vysoké školství - viz umístění českých VŠ na chvostu celosvětového hodnocení. Nebylo by od věci spíše řešit podfinancované školství, resp. dostatečné kapacity škol pro nadané žáky a studenty?
1 odpověď