Byl jsem někdy před 15 lety v Havaně, v noci venku a najednou tma jak v pytli, nebylo vidět na 10 cm. Ale byl to celkem krátkodobý výpadek a v našem hotelu, kam jsem se nakonec dostal, měli částečně náhradní nouzové osvětlení. Komunisti jsou mistři světa na svádění svých ekonomických problémů na Západ a zbytky drobných podnikatelů. Samozřejmě, že na světě je mnoho jiných zemí, kde by mohli nakupovat . Ale ono se v tom komunistickém hospodářství nedaří vyrobit něco, co by bylo ve světě žádané a co by vytvořilo zisk.
V mezinárodním srovnání to není až tak hrozné. Zvláště je pozitivní, že náš stát dluží hlavně Čechům, ne moc do zahraničí. Nesmyslem by byla představa rychle ten dluh splatit, to by banky nevěděly jak zhodnotit úspory vkladatelů a úrok by klesl do záporu. Na druhé straně nevím, jak by rostl dluh, kdyby tu vládla opozice, která by přidávala každému, kdo se ozve. Státu se samozřejmě hůř hospodaří, když musí vyplácet výrazně větší mzdy, penze, další dávky, ceny stavebních prací výrazně vzrostly, stejně jako další služby, které stát objednává pro občany.
Fakta jsou jasná. Pobělohorská doba byla dobou šíleného útlaku. Počet obyvatelstva českých zemí se díky emigraci, zhoršeným sociálním podmínkám snížil na třetinu. Praha z více než stotisícového města, které patřilo v Evropě mezi největší a nejvýznamnější, se stalo regionálním městečkem s nějakými 30.000 obyvateli. Ano za zhoršené sociální podmínky částečně mohla válka, ale ještě víc prudký nárůst poddanských povinností. takoví Chodové se nebouřili jen tak. S odchodem vzdělaných protestantů samozřejmě pokleslo české školství a vydávání českých knih. Díla Jana Amose Komenského rozhodně nebyla jen o náboženství, jak se snaží tady Ziegler nalhat. Celé to Stavovské povstání bylo pro to, že Habsburkové odmítli respektovat Rudolfuv majestát, který zaručoval svobodu náboženství. Takže utužená totalita vůbec nebyla něco v té době normálního. Ze Švédska sem neutíkali katolíci. Hony na čarodějnice sice byly i v protestanských zemích, měly tam ale určitá omezení, v katolických zemích bylo daleko víc obětí. Když po roce 1989 parlament označil dobu od r. 1948 celkem správně za dobu nesvobody, tak měl označit i Pobělohorskou dobu za dobu nesvobody a bezpráví. Mělo to mít dopad na restituce tak, aby nebyl vydáván majetek potomkům těch, kteří majetek získali díky loupeži habsburského státu.
V podstatě souhlasím s Dominikem, jen bych nebyl tak radikální. Ihned po začátku ruské agrese měla NHL reagovat zákazem uzavírání nových smluv s Rusi, kteří neodsoudí Putinovu agresi. Na odsouzení by nestačilo alibistické nechci válku, ale muselo by jít o kritiku Putina nebo Ruska vůči Ukrajině. U těch, kteří by odsoudili Putinovu válku, by ale platilo, že nemohou do doby, co se válčí, přesunout peníze do Ruska.
Doba temna je odpovídající označení doby, žádný mýtus z doby komunizmu. Po Bílé hoře skončila nejen náboženská svoboda, ale tvrdě se zvýšily i poddanské povinnosti. Zvyšovaly se skokově dny roboty, tam kde doposud měly lidé svobodu, jako Chodové na Domažlicku, tak se staly nevolníky. To samozřejmě přineslo povstání Chodů. Dělat z boje za osobní svobodu komunistickou záležitost, to dokážou jen totalitně smýšlející katolíci. Protestanská inteligence musela opustit stát, jinak by mnohé čekalo mučení a sadistická smrt. Z povražděných na Staroměstském náměstí bylo skutečných vůdců Stavovského povstání minimum, většina stačila uprchnout. . Čarodějnické procesy byly v protestanských zemích na ústupu, byly protestanskými státy omezovány, zde pokračovaly ve vysoké intenzitě. Samozřejmě příchod cizí šlechty znamenal ústup českého jazyka. Z Prahy zmizel český jazyk. Praha, která kolem roku 1600 patřila k 10 největším evropským městům s počtem obyvatelstva nad 100.000 se po 100 letech stala regionálním městečkem s asi 30.000 obyvateli. Podle záznamů jedné anglické cestovatelky, manželky anglického velvyslance v Turecku, zapsané v knize Cesta do orientu ze začátku 18. století, byly Čechy "nejbídnější německou zemí", s nemocnými hladovými lidmi, umírajícími v brzkém věku. Lidem by se určitě lépe žilo při panování Fridricha Falckého, potomka Jiřího z Poděbrad i Lucemburků, osud chtěl jinak, Fridrich Falcký se stal předkem anglických panovníků.
Na Husity jsem hrdý. Nevím proč stále někdo má potřebu je vykreslovat v černých barvách. Z dnešního hlediska vše OK nebylo, ale bylo OK třeba upálení Jana Husa, který dostal bezpečnostní záruky na návrat domů ? Bylo v pořádku rozšiřování křesťanství v Pobaltí, doprovázené masovým vražděním ? Nebo podobné rozšiřování křesťanství v Jižní Americe ? A co bestiálně prováděné exekuce na Staroměstském náměstí po Bílé hoře ? Tady blábola kecá o barbarství, ale byla to doba masivních honů na čarodějnice, nejčastěji vedená v katolických zemích. To, že husitský král Jiří z Poděbrad byl tolerantní vůči různým náboženstvím i navrhl bezpečnostní spolupráci evropských zemí, předstihlo dobu.
Nevím proč bychom Němcům měli po jejich prohrané 1. světové válce přiznávat nějaký stát, který nikdy neexistoval. Zvláště, když tam žilo vedle 3 milionů Němců i 1 milion Čechů. Ani Rakousko nám nepřiznalo stejná práva jako Maďarsku, a to český stát měl dávnou tradici. Že českou půdu vlastnila hlavně německy mluvící šlechta, to byl taky výsledek vlády Habsburků. A co se týče státních zakázek, tak tu stojí otázka, zda při rozhodování u výstavby obranných opevnění také neměly důležitou roli bezpečnostní otázky. Svěřovat stavbu někomu, kdo by rád prováděl sabotáže, zrovna není dobrý nápad. Zakázky na školy apod. si zajišťovaly místní úřady samy. Zásadní chybu 1. ČSR vidím jinde. V tom, že v době hospodářské krize si nenatiskla peníze (dluhem nebo přímo) a nedala lidem práci. Beznaděj cítící budoucnost vede mnohé lidi k přijímání jednoduchých zločinných ideologií. Slováci by nemuseli v době 30% nezaměstnanosti shánět práci v USA, Mnohem méně Čechů by konzumovalo komunistické "moudra", kde se vykládalo o plné zaměstnanosti v SSSR, ale už ne o hladomoru a gulazích. A někteří Němci by si možná uvědomili, že nejen Hitler dokáže dát lidem práci, ale i demokracie, a ta je celkově lepší. Bát se při velké nezaměstnanosti inflaci při emisi peněz je nesmyslné, jen zaměstnaní lidé vyrábějí zboží, proti větší koupěschopnosti by stála větší nabídka zboží. Některé náklady na výrobu mají firmy bez ohledu na výši produkce, při vyšší produkci vyjde výroba 1 výrobku zpravidla laciněji. Další chybou 1. republiky bylo vytvoření 2. republiky, která se začala plně podřizovat Hitlerovi, místo aby
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Komunistická teorie je chybná v teorii, proto nemůže fungovat v praxi. Může existovat jen v uzavřeném izolovaném systému od svobodného světa, protože není konkurenceschopný. Při represi proti těm, kteří by chtěli svobodně žít. Z těchto důvodů : 1. špatná motivace k práci. Motivaci k práci není zajištění blaha pro společnost, ale zabezpečení sebe a své rodiny. 2. Nepochopení významu majitele výrobních prostředků. Majitel firmy přímo nebo prostřednictvím vybraných managerů zajišťují efektivní fungování firmy. za to jsou tvrdě motivováni. Ziskem nebo ztrátou majetku. Když je všechno všech a nikoho, tak se ve firmě krade, nevyužívá pracovní doba, plýtvá se zdroji.... 3. Marx neodvodil sociální změny, související s zavedením všeobecného volebního práva. Daňový systém se stává vysoce sociální, je přijímána sociální regulace pracovních vztahů jako minimální mzda....4. Marx ve svém stěžejním díle Kapitál přišel s teorií nadhodnoty, která je chybná. Nebo by asi platila jen za podmínky konstantního množství peněz. Pak se ziskem "kapitalisty", by se snížil objem peněz u proletářů. A systém by skutečně zkolaboval na nedostatečnou poptávku zákazníků. Ve skutečnosti jsou peníze emitovány přes dluh nebo přímo, dlouhodobě roste bohatství chudších i bohatších vrstev společnosti. Státní dluh tedy umožňuje emisi peněz. Ze zkušenosti je známo, že ideální inflace je kolem 1-2%, při ní bývá stále ještě nízká nezaměstnanost. Při vysoké nezaměstnanosti nešťastní lidé ztrácejí víru v budoucnost, nejsou schopni uživit rodinu, podléhají populistickým řečem nositelům totalitních ideologií. 5.
3 odpovědi