"Povinnou školní docházku dost možná čeká osud povinné vojenské služby. Její zrušení bylo také dlouhá léta tabu, a pak se jednoho dne zjistilo, že se bez ní vlastně docela dobře obejdeme."
Co tím chce autor říci? Že, málo majetné sociální skupiny si můžou dělat co chtějí a nemusí do školy. A není důvodem to, aby byli ještě snadněji manipulovány (oněch 35%)?
"...to odráží sociální situaci rodiny, podle toho, kdo má ekonomické zdroje na přípravné kurzy. Více to odráží tyto faktory, než je nějaké vrozené nadání, a je to velmi nespravedlivé..."
Rodiče a jejich děti se přeci musí přizpůsobit přijímačkám! Takže, rodiče vysokoškoláci, peníze, přípravné kurzy a jedou staré přijímačkové testy - pořád dokola. Kde chcete hledat vrozené nadání a navíc ještě spravedlnost?
Odklady školní docházky - proč to vadí? Nebylo dostatečně vysvětleno.
Proč malé a půvabné vesnické školičky vadí? Nebylo vysvětleno. Drahé? Je příspěvek od obce. Lepší, než dojížďka dvě! hodiny, jako ve Finsku.
Víceletá gymnázia? Není to jen sociální status. Je to únik z nepovedené a nezaplacené inkluze. Kolik výukových problémů řeší na víceletém gymnáziu? (Jeden ze třiceti.) Kolik na ZŠ? Přes 50% - známka 3 a horší. Vím o tom, učíl jsem na obou školách! Zrušení víceletých gymnázií je mnohaletý evergreen. Cílem je zrušit státní a vytvořit soukromé! Ideálně ve stejných budovách se stejným personálem, ale za desetitisíce měsíčně!
Ta malinkatá skulinku u víceletých gymnázií se nevyúžívá (nezneužívá).
Změny v českém školství jsou nutné. Ano, ale jinak!
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
1870