Pokud si na to dokáží vydělat, tak proč ne , mohou dělat jen čtyři hodiny denně, když jim výdělek k pokrytí jejich nároků bude stačit. Ale dost dobře si nedokážu představit, že mladý instalatér OSVČ, který u nás v domě často pracuje, by mohl pracovat jen 4 hodiny denně , to by tu hypotéku těžko splatil.
Já si to docela představit dokážu. Řemeslníků je málo a mohou si za práci říct defacto kolik chtějí. Letos jsme v baráku za výměnu kusu PVC trubky ve vodoměrné šachtě platili 3.500 Kč bez DPH. Cena materiálu do stovky a práce trvala cca půlhodiny i s konverzací a kávou. Řemeslník (pokud dělá na sebe) dnes vydělává velmi slušné peníze.
No jasně, ty peníze, které důchodci dávali na penzijní fond, aby na stará kolena nebyli žebráci neexistoval, ano, ale až po rozkradnutí!
Ty peníze se vyplácely tehdejším důchodcům. Nikam se neukládaly...to je princip průběžného důchodového systému, který v ČR máme. Nedávalo by to ani smysl. Např. OSVČ platily v 90. letech na sociální pojištění necelých 400 Kč měsíčně. Zaměstnanci také v řádu stovek. Pokud by dnes důchodce dostával to, co odvedl do systému, tak má důchod max 5000 Kč a po vyčerpání "naspořených prostředků" by už nedostával nic.
Rodiče toho dotyčného byli odsouzeni? 🙂 Že tady na Novinkách pomalu začali zveřejňovat snad celý rodokmen odsouzeného i s čelnstvím rodičů v ANU 🙂
Tak veřejně činné osoby musí snést určitou ztrátu soukromí. To ostatně také opakovaně potvrdil soud. Vstup do politiky je dobrovolný a pokud se blízká osoba politika dopustí trestného činu, tak se o tom píše zcela běžně. Jde-li o potomka na jehož výchově se politik podílel, tak je to pro novináře ještě zajímavější informace 🤷♂️.
Když se jedná o kudrnáče z kdovíjaké tramtárie, kvůli gdpr a kdo ví čemu se nesmí zveřejnit ani národnost. Když se ale jedná o syna starostky z ANO, Novinky by pomalu zveřejnili příbuzné až do pátého kolena 🙂
On je důvod prostý. Pokud se píše o podezřelém, obviněném nebo obžalovaném, tak se jméno neuvádí a zpravidla se nezveřejňuje ani podoba (s výjimkou pátrání). Důvodů k tomu je více a liší se dle stádia trestního řízení. V momentě, kdy je dotyčný pravomocně odsouzen, tak média klidně mohou jméno i podobu zveřejnit (s výjimkou nezletilých pachatelů) a zpravidla to tak i dělají. S politickou příslušností rodičů ani národností pachatele to nemá nic společného.
Výmarské.. Vše ovšem záleželo na vůli voličů, kteří ovšem naletěli líbivým řečem manipulátorů. Co mi to jen připomíná ? Jo, tak to byla fakt demokracie.
Mě to docela připomíná právě Trumpa… zpochybňování výsledku voleb, útok na Kapitol, seznamy “vnitřních nepřátel” (jeho politických odpůrců) proti kterým hodlá zakročit klidně i za pomoci armády a samozřejmě prohlášení, že pokud vyhraje, tak už žádné další volby nebudou potřeba. Skoro jako kdyby mu napovídal Putin nebo Dugin.
Já znám jednoho, dokonce odsouzeného, "útočníka na ženy". Byl to vrchní zástupce liberalismu, pravdy a lásky ....... jistý Dominik F. 🙂
Kdy se jen, z tohoto chlapce stal podporovatel MAGA ?..... netuším 🙂
Jak jste přišel na to, že Feri byl/je zástupcem liberalismu? Tady máte hned první větu z programu TOP 09 : TOP 09 je konzervativní politickou stranou, jejíž ideový program vychází z evropských tradic křesťansko-judaistické kultury. Topka je spolu s lidovci nejkonzervativnější strana v parlamentu.
Z textu lze dovozovat, že sice postup notáře byl tzv. po právu.
Nicméně, pokud jde o jeho nárok na odměnu, neměl by mu stát proplatit více jak jedno "probíhající" dědické řízení. Domnívám se, že v tomto případě tzv. parazitoval příslušný notář na tom, že všechna tato jím realizovaná dědická řízení si od státu vyúčtoval. Rád bych se mýlil.
Hezký den všem
PS
pokud měl seznam všech potencionálních dědiců, měl je tedy oslovit, popřípadě obeslat a sezvat najednou (kde by se mu k tomuto dědictví vyjádřili - přijali nebo ho odmítli), jak prosté, že ...
Tak to Vás můžu uklidnit, protože se mýlíte. Dědické řízení je svým předmětem vázáno k osobě zůstavitele, tedy po jednom zemřelém v ČR probíhá jediné dědické řízení a je jedno jak hluboko v dědických skupinách hledá. Každopádně na podobném řízení notář rozhodně nezbohatne.
Docela bych chtěl vidět, kde je nájem (samozřejmně bez dalších poplatků) nižší, než splátka hypotéky, to by musel být majitel blázen, samaritán nebo světec... 😕
Je to vcelku běžné. Zrovna řešíme podobnou situaci, jako je popsána v článku. Zánovní domek 105 m2 s pozemkem je prodáván za 11 mil. Při nové hypotéce na 10 mil / 25 let je měsíční splátka cca 55.000 Kč. Velmi podobný domek ve stejné lokalitě si můžeme pronajmout za 35.000 Kč/měsíc.
Autor jistě jen náhodou zapomněl napsat, na kolik ho vlastně vyšel údajně výhodný nákup té elektro ojetiny. A argument, že nemusí otravně jednou za 7 - 10 dní tankovat, když může - nebo spíš musí možná i každý den dobíjet, je neuvěřitelně vtipný ! 😄
Tak připojit za 2 sec před barákem nabíječku a ráno ji odpojit by mě asi taky otravovalo míň, než jet na pumpu. Jinak 3 roky stará ID 3 s podobným nájezdem z Německa se dá sehnat za 300.000 Kč. Do 20.000 € lze najít i téměř nové s nájezdem 10-15 tis. km.
Pane, zuby si čistím řádně a do minulého roku jsem měla skvělého zubaře, 2x v roce preventivka a za celých 25 let jsem měla jen dva problémy. Pan zubař mi odešel do důchodu ( bylo mu 70 let, takže přesluhoval 8 let a přeji mu dobrý odpočinek). Bohužel zubaři na pojišťovnu nejsou, takže co, po roce jsem šla k zubaři, co nemá smlouvu s pojišťovnou, tak prostě všechno tvrdě zaplatím a není to málo. Za rok a postupné ošetření pěti zubů jsem dala přes 20 tis. To, že je vláda neschopná zajistit zubaře na pojišťovnu, to mi vůbec směšné nepřipadá a arogance tu není na místě.
Tak pět zubů za rok se Vám asi nezkazilo že ? Jestli to spíš nebylo tím, že ten pan doktor, který po Vás za ta léta nechtěl ani korunu také odváděl tomu odpovídající práci a na ty kazy nepřišel. Dělal Vám na každé preventivní prohlídce RTG chrupu?
Jsem zvědavá, jestli mi bílou plombu bude hradit pojišťovna, když můj zubař nemá s pojišťovnou uzavřenou smlouvu. Takových zubařů je tu totiž většina. A ostatní neberou pacienty, takže jak ? Poradí mi tu někdo, abych za plombu nemusela dávat 4 tis a více ? Co, pane ministře Válku?
Co třeba si řádně čistit zuby a nebudete muset nic platit 🤷♂️
Nejhorší na tom je, že Trumpův úspěch u lidí a tedy v politice většina odborníků odvozuje od jeho letitého účinkování v reality show The Apprentice, kde byl hlavní tváří dlouhých 17 let. Zde byl vykreslován jako úspěšný a tvrdý businessman, který však dokáže být i skvělý člověk. S tímto kreditem vešel ve všeobecnou známost a Republikáni toho využili. To, že celá show běžela dle scénáře a vše bylo nahrané asi jako Policie v akci je věc druhá. Pro představu stačí říct, že v ČR tato reality show také běžela a to pod názvem Šéfka. Geniální podnikatelku tam představovala Monika Štiková, dnes Binias. Obrázek o tom, jak podobné reality show odpovídají realitě nechť si každý udělá sám. Každopádně Donaldovi to poprvé na Bílý dům stačilo.
Manželka, auto a zbraň se nepůjčuje 😉 To je heslo z 80. let z USA, kdy se pokoušeli o "sdílená" auta. Na toto téma se lidé bavili v komediích a seriálech. Odkaz
Jenže sdíleným autem se nemyslí, že si ho budete půjčovat se sousedem navzájem, ale že si ho půjčíte na ulici přes aplikaci, jako třeba elektrokolo a to od firmy, která carsharing provozuje. Můžete si ho i rezervovat na konkrétní čas a na přesun po městě a okolí je to super. Na Kypru to bylo hodně populární hlavně mezi místními.
Pěkný rozbor. Jdeme-li k jádru věci, zkráceně lze konstatovat, že uhlíková stopa elektromobilů oproti spalovacím autům je o 60 % větší. Stačí si vyhledat asi 6 let starý Svět motorů. Tam je dokonalý rozbor. Takže budoucnost, ale jen hloupě ideologická je opravdu v elektromobilech,jakožto násilím vnucovaných nesmyslech.
To rozhodně konstatovat nelze, protože je to nesmysl. Podobný článek jsem viděl před asi 12 lety v nějakých britských novinách a autoři ho dost možná obšlehli, protože pochybuji, že by si Svět motorů dělal nějaký vlastní výzkum nebo si prošel nějaké studie. Později byly tyto závěry mnohokrát vyvráceny, protože u elektromobilů počítali produkci CO2 při výrobě elektřiny a u spalováků produkci CO2 u výroby benzínu vůbec nepočítali. I tak by jim to nevyšlo, tak navíc vycházeli z energetických nákladů na výrobu baterie, které platily možná tak v minulém století. Stačí napsat, že výroba baterie generuje 61 - 77 kg CO2 na 1kwh kapacity (včetně těžby zdrojů) a dále elektromobil emise neprodukuje. Musíme ale počítat emise vzniklé při výrobě el. energie. To dělá v průměru 90g CO2 na kilometr při výrobě průměrným neekologickým mixem. Reálně to bude ale mnohem méně, protože alespoň zatím většina majitelů nabíjí převážně z vlastní FVE, tedy bez fosilních paliv. Benzíňák produkuje 250g CO2 na km včetně nákladů CO2 na produkci benzínu (z toho 120g CO2/km samotným spalováním při splnění normy E5, zbytek výroba benzínu). Při životnosti 400. 000 km tak elektromobil vyprodukuje 3.5 t CO2 neekologickou výrobou baterie a 36 t CO2 provozem na neekologickou energii (pokud na ni jezdí). Benzíňák vyprodukuje 100 t provozem na klasický benzín a k tomu třeba také polétavý prach a další velmi zdravé látky (smog). Zde dávám zdroj, kde je to podrobně vysvětleno a jsou tam dále ozdrojovaná tvrzení. Odkaz
Začnu od konce, kobalt se již do většiny baterií elektromobilů nedává 🙂 Mědi je srovnatelně v EV i v ICE vozidle. Nicméně v EV jej do budoucna bude méně i kvůli 48V architektuře 🙂 Zkuste si někdy zjistit, kolik se těží tun ropy a kolik se těží kovů na baterie. Navíc ropu formou benzínu a nafty spálíte a nemáte nic, jen smrad a spálený kyslík a 65-70% tepla jako odpad. Elektřinu můžeme vyrobit v ČR, ropu vláčíme přes půl světa o "kamarádů" 🙂 !!! Baterii lze recyklovat z 95%, již příště nemusíme zdaleka tolik těžit ! Ten odpad je "poklad"! Kamarád zrovna pojede na představení recyklace u Mercedesu 🙂 Bohužel jen pro zvané, jinak bych se také vnutil ! Hezký večer
Ještě Vás doplním, že výroba benzínu/nafty z ropy (odsolování, destilace pod tlakem a později ve vakuu plus dalších asi 5 kroků) je vysoce energeticky náročná. Na výrobu 1 litru benzínu je potřeba 1,6 kwh elektřiny (u nafty ještě víc). Spotřebujeme tedy elektřinu, abychom vyrobily benzín, který pak spálíme v motoru, kde kromě energie vytvoříme zbytečné teplo a škodlivé emise. Jinak moderní elektromobil na tu 1,6 kwh ujede téměř stejnou vzdálenost jako benzíňák na ten 1 litr paliva. Samozřejmě těžba, přeprava a zpracování ropy představuje mnohem větší ekologickou zátěž než těžba lithia.
Tak úplně to mimo není . Spálením paliva v tepelné elektrárně s účinností 33%, pak tu elektřinu s dalšími ztrátami vedením lze dobít do baterky auta a tam mám už konečně účinnost elektromotoru těch 90%.Takže ze 100% mám využitých tak cca 29%. Tepelný motor spálí palivo s s využitelnou energií na pohon 40%.
Mimo to je. Pokud kalkulujete s účinností výroby elektrické energie, navíc pouze uhelnou elektrárnou (což je samo o sobě velmi zkreslující), a odpovídající energetickou ztrátou, tak je na druhé straně nutné počítat s energetickou náročností výroby benzínu v rafinerii. Tam se sice energie při zpracování ropy na benzín z paliva moc neztrácí (palivo příliš nedegraduje), ale samotná výroba ji dost spotřebuje. Google říká, že výroba 1 litru benzínu spotřebuje 1,6 kw/h elektrické energie. Takže abyste vůbec ten benzín vyrobil, tak nejprve musíte mít poměrně dost té, z vašeho pohledu, neefektivně vyráběné elektřiny. Pokud bych tedy vycházel z vašeho závěru, tak na výrobu 1l benzínu potřebujete dodat 5kw/h energie uložené v uhlí do uhelné elektrárny, která jejím spálením vyrobí 1,6 kw/h elektřiny a teprve s její pomocí v rafinerii vyrobí ten 1 l benzínu. A to se vůbec nebavíme o energetické náročnosti těžby té ropy a dejme tomu toho uhlí. Následně to palivo musíte dopravit k uživateli, což také obnáší značné energetické nároky a teprve pak se můžeme bavit o srovnání účinnosti / energetické náročnosti vozidel. Auto, které žere 6 litrů benzínu na 100 km, potřebuje, aby nejprve v rafinerii na výrobu toho paliva spotřebovali 10,8 kw/h elektřiny. Některé elektromobily dnes jezdí za 12 kw/h na 100 km a energetickou náročností tak končíte téměř tam, kde u spalováku začínáte a to bez spousty negativních externalit.
Komedie a utopie !!! Do roku 2035 bude ke každému parkovišti na sídlišti přitažen dostatečný výkon k tomu abychom mohli přejít na elektro??? Ta infrastruktura není absolutně na něco takového připravena. Máme problém dostavět pár km dálnic natož zrealizovat něco takového.
S nárustem počtu elektromobilů očekávám, že do byznysu s nabíjením vstoupí mnohem více hráčů z řad např. velkých obchodních řetězců. Obří parkoviště už mají, obří střechy pro osazení FVE taky, takže rozšíří svůj byznys o nabíjení elektromobilů nakupujícím zákazníkům. Bude to i další způsob, jak zákazníky přilákat (slevy na nabíjení za nákupy v určité výši apod.). Už dnes u půlky hypermarketů stojí čerpací stanice a myčky, které nepostavil stát, ale ten podnikatel a některé obchodní řetězce nabízejí dobíjení na svých parkovištích. Stávající provozovatelé čerpacích stanic také neukončí svou činnost, ale postupně se začnou orientovat na elektromobilitu. U nově budovaných bytových komplexů se nabíjecí stanice zřizují už asi 10 let. Nemyslím si tedy, že by třeba za 20 let lidé na sídlišti museli nabíjet auta kabelem z okna. Jinak v roce 2035 by měl v EU skončit prodej nových automobilů se spalovacím motorem, takže ojetiny se budou dále hojně prodávat/používat minimálně dalších 15 let. V ČR spíše mnohem déle.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak to mate pravdu, stejne zdani maximalne polovinu.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To si zase nemyslím. Většina řemeslníků dnes platí paušální daň (daň z příjmu a povinné odvody). Pokud mají příjem do 2 mil. za rok, tak je jedno kolik oficiálně vydělají a prostě každý měsíc zaplatí těch 7.500 Kč a mají klid. Nemusí nic falšovat apod.
1 odpověď