Může mi někdo zaslat odkaz přímo na zákon kde je napsáno, že učitel smí zadávat domácí úkoly, či smí zasahovat do volného času dítěte? Případně na zákon který opravňuje pedagoga tyto úkoly hodnotit? Přeci jen pedagog může při výkonu své funkce dělat jen to, co mu zákon nařizuje, či povoluje (jako každý jiný "úředník"), narozdíl od běžného člověka, který může dělat vše co mu zákon nezakazuje. Zadávání domácích úkolů mi nevadí, ale jejich vymáhání a hodnocení ano, protože prostě nemá oporu v zákoně. Je to sice už pět let, ale s ředitelem jsme tento či podobný zákon nenašli a to jsme prošli i Chartu práv dětí a Evropskou úmluvu o právech děti, které dokonce garantují volný čas dětí a jeho trávení dle vlastní volby a nikdo krom rodičů (opatrovníků) nesmí do rozhodování o trávení volného času zasahovat. Ve zkratce, když se chce dítě učit a dělat úkoly, nemá mu v tom být bráněno stejně tak když chce jít ven s přáteli má se mu to umožnit. V jednom komentáři je zmíněný pekař co peče housky. Ty housky taky peče v zákonem vymezeném čase (pracovní době) a ne ve svém volném čase. I učitel učí jen ve své pracovní době.
Pokud potřebujete zákon na každý prd, pak je mi vás líto. Na váš dotaz, popsáno zde: Odkaz 1
Tvl., v tomto článku je jasně ukázaný graf, kde na jedné ose je vynesený průměrný plat učitele. A je tam krásně a přehledně zobrazeno, že například v roce 2021 (kovid, každý učitel neustále doma, školy zavřené ) byl jejich průměrný plat + odměny cca 74 000 brutto. V které montovně mají takové platy?
V tom případě fakt nechápu, proč mi dělá starost splácení hypotéky 🤔🤔
No, vidláky, koho tím myslíte? Snad ne lidi z vesnic? Já myslím, že nejhůř k učitelům se na třídních schůzkách chovají bohatí páni a paní - snobové, kteří si myslí, že když jsou mnohonásobně majetnější a mají mnohonásobně větší příjem než učitel, tak si k němu můžou všechno dovolit.
Nemyslím, že je to vždycky tak 😉. A vidlákem bude myšlen spíš primitiv obecně.
Vše je přece hlavně o výchově od raného dětství, o vedení a vzorech. Viděl jsem případy osmileté holčičky s velmi pokročilým uvažováním a intelektem. Ty by mé postupy zvládly už v raném dětství. V Izraeli byly děti už s otcem od sedmi let v dílně a pomáhaly v práci a tak se učily řemeslu. Tušíte proč asi tomu tak bylo?
Pořád neodpovídáte na mou otázku. Zkuste se zamyslet, kteří rodiče budou vést své děti ke vzdělání?? Ti, kteří znají jeho cenu. Mávat zahraničními příklady je super, aplikovat je na českou mentalitu už méně.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud se jedná o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, vzorce, značení a manuály činností, ale často i výklad zákonů, a to někdy i na odborné bázi. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Uvádím zde odkazy, které prezentují Francii od roku 1814 až do roku 1940. Tyto zdroje poskytují daleko větší přehled než se učí na školách. A jsou to informace, které poskytují i kontext. Jsou ucelenější než výklad na školách. Stačí se jen trochu na obsah soustředit. Je to téma, které se učí jen minimálně pro svou složitost a nedostupnost. Jak učit a naučit látku dítě popisuji výše. Totéž lze najít i v Kiwixu. Pokud chcete mizernou efektivitu za obrovské náklady, není vám pomoci. Bankrot státu není daleko. Pak už bude příliš pozdě.
Jen se zeptám. Kdo se bude chtít ty informace dozvídat??? 🤔 Doporučuji uvědomit si, že touhu vzdělávat se má vcelku malé procento děti mladších 15 let. Ono ani s věkem není o mnoho vyšší. Přesto vcelku vysoké procento využívá ty "vnucené" informace ve své praxi a někteří to ženou i za jejich hranice. Pokud má být vzdělávání založeno na pouhé dobrovolnosti, pak skládám zbraně 😊
🙂 To mě nepřekvapuje, že Vás někteří rodiče možná vůbec neuznávají. Co jste to za dějepisáře, když po dětech nechcete to, co oni sami si budou díky svým "geniálním" učitelům dějepisu pamatovat až do nejdelší smrti?! Že jim unikají historické souvislosti, nevadí, zato v AZ kvízu mohou zazářit sypáním letopočtů z rukávu...
Co to plácáte?? Přečetla jste si vůbec, co jsem psal??
Dějepisář jste možná dobrý, ale z hlediska češtiny máte ve svém příspěvku 3 chyby, pane učiteli 😒!
(chybí čárka za "článku", "zpaměti" se píše dohromady a "za to" se v tomto případě píše zvlášť).
Děkuji za váš argumentační faul (odvedení pozornosti od tématu). Čárky uznávám, jako disgrafika mě tolik netrápí. Nicméně se "zato" se prosím zamyslete dřív než začnete psát 😉.
Přemýšlím o čem ten článek je.Děti se vyjádřily jasně a v polovina článku obhajuje učitele, že za výsledky výzkumu nemohou.
Tak proč ten výzkum probíhal. Školství v našem státě je špatné, stejně tak jak 80% učitelů, které nebavi učit.Jen si stěžují a nic navic nedělají.Peněz mají dost a kvalita výuky se zhoršila. Pokud je nebaví učit ať jdou dělat něco jiného. Děti jesně potvrdily svou nespokojenost a stejně se nad ní žádný učitel nezamyslí, jsou to totiž dokonalí. Žádný nedude mít ,alespoň minimální sebereflexi, aby se zamyslel jak učí.
Máte pravdu, půjdu dělat něco jiného. Za tu almužnu, kvůli které si nemůžu dovolit ani další dítě mi kecy vám podobných vážně nestojí 😉.
PS: Dostal jsem na prestižní školy řádově desítky svých žáků, kteří jsou v mých aprobacích opravdu na špici. Hlupáci, kteří si, jako vy nevidí na špičku nosu tohle ale v životě nepochopí 😉
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Vždyť nahoře píšu o kontextu a souvislostech. A i dnes stále na školách převládá frontál jako řemen. Takže si fakt asi nevyberete. Je to hodně o štěstí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Človíčku, žvatláte nesmysly. Frontál se například na naší škole nepoužívá téměř vůbec. Výsledek vzdělávání není jen o formátu hodiny, ale třeba i o inteligenčních limitech žáků. Efektivní práce s chatbotem vyžaduje vcelku velké množství dovedností, které je potřeba získat. Pokud máte pocit, že ne, pak vám gratuluji k nadprůměrnosti a upozorňuji na nedostatečný kontakt s průměrnými, kterých je kupodivu většina 😉