Za minulého režimu se nasypala škvára s pískem a byl klid.Dnes to odborníci nechají vše ležet na silnici a jen to prosolí,takže to přes den povolí a v noci je z toho zimní stadion.Tenkrát jsme měli nasmlouvané lidi co držely se stroji z radlicemi službu a když dispečer zavelel , tak se jelo třeba v jednu v noci i o víkendu.Dnes posypové vozy vyjíždějí až po té , co jim začne pracovní doba plus raní kafíčko.Tím samozřejmě nechci zlehčovat nezodpovědné chování některých řidičů.
Předpisy - škvára je karcinogenní, písek práší....
A ad. samotná údržba: silnice se udržují podle důležitosti. Pokud začne hustě sněžit, musí být silnice II. třídy sjízdné do 6 hodin, III. třídy do 12 hodin....
Spíš než neukaznene kamionaky vidim cestare co to měli opět hluboko v podpaží..
Průměrný kamionak se ráno vzbudil, neměl nic na práci, tak se vydal někam něco naschvál zablokovat. Ale jenom pouze z nudy a z naschválu.
Údržba silnic má svá pravidla. Takže silnice nižších tříd mohou být ošetřeny klidně až po několika hodinách.
Tady namátkou Pardubický kraj:
No dobře, proč si tedy otvírat podnik, který nevydělává. Objektivně řečeno, já vůbec nechápu, jak se ty kavárny mohou uživit.
Podívejte se třeba na Provence.
Tam si můžete v kavárně posedět jak dlouho chcete a nikdo vám nevyčte, že jste si dal jednu kávu a skleničku pastisu....
Vědí, že zas na druhou stranu tam zavítají hosté, co utratí více.
To jsou ale kecy, blafy. Ano, v Maďarsku je něco levnější, třeba strava, restaurace. Ale jinak vše jako v Česku. Takže žádná výhra pro českého důchodce. Protože víc jak 74% důchodců má penzi 17600 Kč a ne 21.000 Kč, jak se tady stále lživě tvrdí.
Medián penzí byl letos v lednu 19 875,- Kč. Tedy lžete.
Rusko nemá zájem ani o celou Ukrajinu, natož pak o státy mimo ní. Konflikt se vede o ukrajinské oblasti, kde se lidé v referendu rozhodli pro připojení k Rusku. Pokud se tento konflikt rozšíří, bude to reakce na stávající situaci
Platilo by to za předpokladu, že by referenda byla před útokem na Ukrajinu. A ne až po okupaci.
Dobrý den Václave. Úplně se s Vaším vyjádřením neztotožňuji, vysvětlím. Vedle těch dvou týdnů dovolené na odpočinek v jednom bloku by měl zaměstnavatel dbát třeba i na to, aby se v podobném případě co zmiňujete, neobcházel ZP §220, tedy podmínky hromadného nařízení dovolené. Je mi jasné, že se nikomu hned nechce nedostatek práce řešit odpovídající překážkou (§209 ZP), ale pokud budou chtít takto poslat zaměstnance domů, na hromadné nařízení dovolené budou potřebovat souhlas odborů, tedy pokud ve firmě jsou 😏. Je zde ještě §217 ZP, zde je však třeba přihlédnout také k zájmům zaměstnance. Navíc pokud se tak stane v souvislosti s nedostatkem práce, ve větší společnosti u stovek zaměstnanců a někdo podá podnět OIP, asi by bylo zajímavé něco takového sledovat 😁
Přeji pohodový den😉
Pokud by šlo o "hromadné" nařízení dovolené (něco jako celozávodní dovolená), tak možná. Ale i tak odbory nic nezmůžou. V našem případě jde o nařizování dovolené jednotlivcům a jen na několik dní.
A vězte, že i Inspektorát je krátký. Zákon není dostatečně konkretizován.
Snažili jsme se vyjednat překážku na straně zaměstnavatele. Ale zaměstnanci mají ještě dost dovolené a jedna z povinností zaměstnavatele je umožnění vybrání dovolené do konce roku.
Jinak si firma hlídá i to přihlédnutí k potřebám zaměstnance. Pokud to jde, vychází vstříc.
Nastudujte si nálezy Ústavního soudu v podobných případech a nemelte kraviny. Nebudete pak vypadat jako "trouba".
Máte smůlu. Zrovna letos otázku dovolené řešíme u nás a to i s právníky odborů KOVO.
V tomto případě zaměstnanec porušil Zákoník práce tím, že nenahlásil předepsaným způsobem a v předepsaném termínu a tudíž měl neomluvenou absenci.
Tedy kdyby 1. července nahlásil (nejlépe písemně a s osobním předáním) svému nadřízenému, že si od 15. července vybere "starou" dovolenou, bylo by vše dle zákona a výpověď by byla neoprávněná.
To je jak z minulého století. Ve slušném podniku se dovolená ani neohlašuje, lze zůstat doma v případě potřeby a pak se zapíše zpětně. Samozřejmě se očekává, že zaměstnanec si plní dobře úkoly a volno si užívá tak, že jím nepoškozuje zaměstnavatele.
Ve slušném podniku se hlavně dodržují zákony. Tedy že zaměstnanec podá žádost o dovolenou v řádném termínu a zaměstnavatel mu odpoví, zda dovolenou poskytne.
V případě dovolené má zaměstnavatel stanovenu jen jednu podmínku - musí během kalendářního roku poskytnout zaměstnanci alespoň jednou dva týdny dovolené nepřetržitě. Nic víc.
A ta lhůta 14 dní platí oboustranně.
Toto jsme řešili i s právníky odborů (KOVO). Momentálně nemá firma zakázky a aby nemusela platit zaměstnance "překážkou na straně zaměstnavatele", nahlásí zaměstnancům 14 dní dopředu, že dostanou dovolenou. A jen si hlídá, aby splnila onu povinnost dvou nepřetržitých týdnů v roce.
Zjednodušeně se dá říct, že zaměstnanec má ze zákona právo na dovolenou, ale nemá na ni nárok.
Nebo takto: například zaměstnavatel může stanovit 1. ledna, že bude tzv. "celozávodní dovolená" první dva týdny v únoru a potom si může zaměstnanec během roku zažádat o dovolenou a zaměstnavatel mu ji nemusí poskytnout.
Samozřejmě že potom musí dodržet zákon v případě nevybrané dovolené z minulého roku.
Naučte se číst sám, vy chytráku. Ale prosím vás, soud má posoudit všechny okolnosti a ne rozhodovat technokraticky.
Vy jste pěkně mimo....
Spor se týkal výpovědi ze zaměstnání, která byla zdůvodněna nedodržením povinností zaměstnance - nahlásit žádost o dovolenou v minimální lhůtě.
O nic jiného v této kauze nešlo a proto soud nemohl o něčem jiném rozhodovat.
Firmu měl zažalovat onen zaměstnanec. Nebo podat podnět na inspektorát práce. To neudělal.
Mně přijde úplně neuvěřitelný, že firma porušila co mohla, zákoník práce nerespektuje, ale zaměstnance budou dusit na formě oznámení. V tomto státě je to mizérie. Doufám, že to pán dotáhne až k Ústavnímu soudu.
Pán je "trouba" a celý spor vždy prohraje. Zákon je jasný.
Kdyby si nastudoval Zákoník práce, mohl si dovolenou v klidu vybrat a k tomu mohl zažalovat firmu za porušování zákona.
Děkuji za další vzorovou kličkovanou a zcela irelevantní výpis výjimek z pravidla, který samozřejmě nemění absolutně nic na zcela racionálním základním předpokladu, že čím déle se vůz používá, tím je s velkou pravděpodobností vyšší i jeho nájezd. Ano, jeden soused má auto jen na víkendové výlety, druhý jezdí denně do práce a z práce 100km, ale tím, že tady alibisticky vypíchnete pár specifických odlišností mezi Itálií a ČR na věci nic nezměníte. V Čechách je mimochodem nájezd kolem 19 tis km ročně(2xtolik co uvádíte), tak si tu nevycucávejte čísla z prstíku. Podobné to asi bude i s Vaším tvrzením 5% degradace baterie na 100tis km. V konečném důsledku je vedlejší, jestli ta Vaše baterie degraduje více nájezdem či věkem, protože v obou případech si v oné degradaci povede hůře než kvalitní spalovací motor. Naopak, Vaše zmínka o umocněné degradaci baterie následkem věku hraje v prospěch mého tvrzení, že kvalitní spalovák vydrží ve službě 25-30 let (lhostejno,zda bude mít na hrbu400tis km nebo třeba polovinu) kdežto Elektromobil starý čtvrt století bude v řiti. Jinými slovy, zatímco se dá prožít 25 let s jedním spalovákem, respektive takový vůz dokáže posloužit na denní bázi postupně 3-4 majitelům, velice rád si počkám, až toto dokáže elektromobil. Moc se u toho pobavím. Velice pravděpodobně to dopadne tak, že na takovou porci bude potřeba k dané službě elektromobilů minimálně dvou. Jinak koukám, další nebetyčná výhoda EV, nejen že mi řekne dopředu kolik tis km najede, ale také mi doporučí, abych to ve vlastním zájmu stihl co nejrychleji, než začne degradovat věkem. Elektrošašci
Narozdíl od vás si data a fakta necucám z prstu, ale z evropských statistik. A to o nájezdu vozidel. Pokud bychom chtěli porovnávat nájezd řidičů, je to daleko nižší - v ČR je dle evropských statistik nájezd 8-10 000 km ročně, podle dat pojišťoven dokonce pod 8000 km.
Proč automobilky nenavrhují vozy na životnost v letech, ale dle nájezdu kilometrů? Právě kvůli tomu, že každý má nájezd v čase odlišný. Já najedu s mým vozem 300 000 km za 12 let, soused se stejným vozem to zvládne za 25 roků. Při stejné péči na tom budou vozy podobně.
A ad. baterie? Tady je vidět, že nemáte o BEV ani potuchy. Vy si můžete prostudovat fakta třeba od Světa motorů a pod. Já k tomu mám data přímo od koncernu VAG, od syna, který jako vývojový technik BEV testuje. A nejen ty koncernové.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Dokáže vy, gaučoví válečníci pochopit, že válka mezi západem a Ruskem se nepovede pomocí konvenčních armád, ale že si obě strany vymění během několika hodin jaderné údery, po kterých bude následovat kolaps lidské civilizace a severní polokoule se promění v radioaktivní suť? Vždyť Rusko svou konvenční armáda již téměř celou zdecimovalo na Ukrajině a ruskému režimu jiné prostředky nezbývají. To není strašení, ale realita. Jediné na co můžete trénovat je to, za jak dlouho v případě rozeznění sirén dokážete doběhnout do nejbližšího krytu.
20 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Jak je jižní polokoule Země chráněna proti přeměně na "radioaktivní suť"???
Pochopte už (a všichni vám podobní), že veškerou lidskou populaci netvoří jen Rusko a země NATO.
Radioaktivním spadem a změnou klimatu po jaderných explozích by byla postižena celá planeta. A to si nenechají líbit zvláště země jako Čína, Japonsko, Austrálie, Brazílie, Indie, státy Arabského poloostrova.... Ty dosud stojí víceméně mimo konflikt, ale nyní se už začnou ozývat. A ač je známo, že některé státy v NATO provádějí "kotroverzní politiku", přeci jen je tím, kdo vyhrožuje, Rusko. A Putin potřebuje když už ne jejich podporu, tak alespoň neutralitu. On nechce konec Ruska, chce obnovit vliv a nadvládu.
Spíše vyprovokuje klasický konflikt.