Moc to tu nevykřikujte, nebo na to Fialova vláda s Jurečkou skočí a se 108 odhlasují, že se musí nemocenské dávky snížit. Doba, kdy jsme se měli dobře končí a teď hledají, kde běžného člověka ožebračit, aby zbylo dost pro ně a jejich valorizace platů. Pokud je lidi zase zvolí, budou na to mít další 4 roky, aby v tom ožebračování občanů pokračovali.
Bohužel, myslel jsem si, že zrovna tahle vláda konečně s tím zneužíváním zatočí. Jenže oni ten bordel po Babišovi ještě podporují.
A to jste byl doma déle než bylo po úraze nutné? Já jen že tak kvalifikovaně hovoříte o zneužívání nemocenské. Osobně jsem měl v životě několik úrazů, ale nikdy by mě nenapadlo zůstat doma kvůli penězům déle než je nutné.
Naopak, šel jsem do práce dříve, než bylo záhodno. A posunutý obratel o 6 mm mi už zůstane. A s ním přiskřípnuté nervy.
To, že vím, jak se u nás v ČR zneužívají dávky, je proto, že manželka je úředníkem ČSSZ.
Pokud mluvíte za sebe ... Jistě že je tu "jistá sorta" lidí, kteří mají tendence zneužívat systém ... ale z mojí zkušenosti je 90% lidí normálních. A pokud mají se zaměstnavatelem zdravý pracovní vztah, nemají potřebu škodit. Já za svůj život neměl nemocenskou ani jeden den...třeba jsem měl štěstí. A z mého okolí měli nemocenskou jen lidé, kteří měli regulerně závažné zdravotní problémy a nebo chrchlali tak, že je z práce vykopali vlastní kolegové 😄 ... všichni jsme jistě nadšení, když před dovolenou nebo před svátky přijde kolega se skleněnejma očičkama a nudlí u nosu ...
Vy jste ale naivní....
Pracovní neschopnost je tady zneužívána ve velkém. Stačí jen znát, jak na to... (na ČSSZ vám mohou povyprávět)
Nicméně i vám se dlouhodobá nemocenská vyplatí. Po třech měsících už začíná člověk pobírat dávku v nemocnosti natolik vysokou, že se vlastně rovná čisté mzdě mínus náklady na dojíždění. Před dvěmi lety jsem byl doma po úrazu páteře sedm měsíců a měl jsem jen o dva až tři tisíce méně. Což je tolik, kolik jsem normálně projezdil.
1.) Stávka je legální (pokud se dodrží zákonná pravidla).
2.) I lidé v IZS se mohou sebrat a odejít jinam (ano, většina to dělá, protože je to baví; ano, byl by potom problém, ale ten by musela vláda řešit - a to hlavně navýšením mezd).
Já chápu, že mnoho lidí můj názor se*e. Ale když se na to dívám po zkušenostech, které má dcera za roky práce v zahraničí (Irsko, Kanada), tak tam se opravdu lidé snaží zlepšit si životní úroveň. A to je Irsko na život dost nákladné, bez penzijního zajištění jako v ČR, s mizerným zdravotním systémem. A v Kanadě to je stejné, navíc ve Vancouveru, kde dcera žije, to je několikanásobně horší...
nikam se nestáčíme, život není o jedné dani, ale vždy je to soubor všeho, to jen demagogové vytáhnou jednu věc z kontextu a nevidí dál, pro lidi, kteří si vše sami neumí dát dohromady je tu ukazatel, který se jmenuje den daňové svobody a ten byl v roce 2019 148 a dnes je 162, to by jste mohl pochopit i vy, že to znamená nárůst daňové zátěže a to v tom není zvýšení poplatků za kde co
Tady vám předkládám váš příspěvek:
"... Miroslav Šilhavý máte nemovitost? zřejmě ne, jinak byste takovou hloupost nenapsal ..."
Vy jste začal o dani z nemovitosti a na to já reagoval. Musíte věnovat více pozornosti diskusi😉
Možná to bude tím, že si nepodřezávají větec tím, že si zdražují nesmyslně energie emisníma povolenkama, nezavírají si hutě a ocel si taví sami, takže jí nemusí draze nakupovat v zahraničí, možná take nezaměstnávají tisíce manažerů, které nesmyslně přeplácí a dost možná zaměstnancům na páse neplatí násobky průměrného výdělku v celé zemi. Také nejspíš nemusí platit EU nesmyslné statisícové pokuty za každé auto jen proto, že vypouští CO2 a dost možná jim stačí normální zisk a proto nemusí auta nesmyslně předražovat. Možná do aut necpou to co zákazník nechce jen proto, že jim to někdo diktuje. Ale co já vím proč umí auto vyrobit kvalitně a zároveň levně.
Zjistěte si něco😉
Zaměstnanci automobilek jsou v Číně velice slušně placení. Pokuty EU musí platit, pokud se v EU prodávají. Do automobilů montují daleko více elektroniky než evropské automobilky. A ve velkém zavádějí přechod na obnovitelné zdroje/zelenou energii.
Je to tak, jak to zjistili Japonci: nejen BYD si skoro vše vyrábí sám. Stát podporuje vývoj a výrobu.
Vím. A i tak platíme hodně málo. A u mého bývalého domu o 200 metrech (teď ho má syn), který je v Liberci v tzv. zlatém trojúhelníku - nejdražší bydlení, je i po onom zákonném zvýšení o 80% jen 7000,- Kč. To je částka, kterou zvýšila vláda.
A u současného domu s 1000 metrovým pozemkem v nejlukrativnější lokalitě ve Frýdlantu platíme teď 1400,- Kč.
No to jsou přímo likvidační ceny!
to si jako fakt myslíte, že se jako společnost obejdeme bez činností, které tu zajišťují nízkopříjmoví? to si fakt myslíte, že každá pomocná síla nebo uklízečka si může říci o průměrnou mzdu? nebo když všichni půjdou dělat něco jiného za víc, tak se ty práce udělají samy?
On někdo nutí ty lidi pracovat za nízkou mzdu?!
Ne!
Takže znovu: stačí se o sebe postarat....
Přidávám se do klubu, vůbec nevím, jak něco takového provést v praxi. Buď musím do chlívku zacouvat nebo z něj vycouvat, ale bez couvání to nejde nebo jsem úplně blbá. Nebo si najdu článek v němčině a zjistím, že je mizerný překlad...
Naprosto jednoduché:
ve stavebních předpisech/normách to bude tak, že parkovací místo musí mít z obou (kratších) stran uličku. Jednou stranou najedete, druhou vyjedete.
Že to je blbost, protože se tím sníží počet parkovacích míst na polovinu, je nabíledni....
ale ona by uměla,ale nesměla by být tak rozbujelá úředničina,3 ministerstva navíc,senát úplně na houby,obrovské sociální náklady,atd.,
18 000 státních úředníků (od úřadu vlády, Parlamentu a ministerstev po úředníky na oblastních správách) se vám zdá moc?! Na 10 mil. obyvatel a na celé hospodářství, celou ekonomiku?
Senát na houby?! Víte, proč ho Masaryk a spol. zavedli?
Obrovské sociální náklady, které navyšují populistické žvásty...
To je hezké že to máte na papíře, ale na faktu, že je to zcela jiné téma to nic nemění. Například už jen proto, že o železnici tu opravdu řeč není .. proto je rozdíl mezi trakčním napájením a palivovými články opravdu nijak netrápí ... tedy, pokud nám tu nechcete navrhovat, že by se osobní automobily změnili na osobní trolejbusy .. to by pak byla jiná 😄 😄 😄
No, tak chytrý člověk by si z toho odvodil ono 3,5-4x energeticky náročnější. Chytrý člověk....
To je hezké, ale vy píšete o koze a já ho voze, když už chcete něco citovat musíte si vybrat něco co odpovídá zmíněnému tématu ne náhodně vybrat jakýkoliv text který vygooglíte a s tématem absolutně nesouvisí 😄
Vy píšete o účinnosti.
Já a pan, na jehož příspěvek reagujeme, píšeme o celkové energetické náročnosti.
A nemusím "googlovat", materiály mám doma, v originální, tištěné podobě.
Nevím kde jste čerpal, ale celý vodíkový okruh má efektivitu 60-80% a to v závislosti na způsobu produkce vodíku. Vodík z uhlí je na dolní hranici oněch 60%, vodík ze solárů, nebo odpadního tepla jaderných elektráren je na 80% - všechno ostatní je někde mezi.
Vaše 4x (25%) by bylo horší než parní motor na uhlí - to jste myslím střelil dost vedle 😄 😄 😄
Vysvětlím vám to takto:
Dipl.-Ing. Wolfgang Kling:
železniční přeprava (která je nejefektivnější) potřebuje pro výkon 1MJ na obvodu kola (tedy energii na kole) 1,2MJ zelené elektrické energie (z obnovitelných zdrojů; myšlena je elektrická trakce). Při využití palivových vodíkových článků je potřeba 3-4MJ zelené elektřiny. Jde o celkovou energetickou náročnost.
Efektivita je něco jiného.
(Citovaná fakta jsou z rozsáhlého materiálu, publikovaného v časopise ERI 7/22)
3
Sledujících
3
Sleduje
3
Sledujících
3
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je mi lito,a umím si představit co si proźįváte sám mám po úraze také posunutý bederní obratel a silnou artrózu v levém rameni, proto vím jak to umí bolet. To že je vaše manželka úředníci ČSSZ jste ovšem nenapsal. Předtím jsem moc nechápal vaši reakci na pana Buriana. Takže omluva za útok.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ten "nepořádek", tedy zneužívání sociálního systému, je dlouhodobým problémem. Od r. 2020 Babišova vláda zneužívání znásobila a bohužel současná vláda nejen nezakročila, ale ještě to prohlubuje.
Nechci a nemůžu napsat jak velký problém to je. Mnoho úředníků kvůli tomu odešlo, neměli "žaludek" na to podporovat ho. Samozřejmě úředníci vědí kdo a jak zneužívá, podvádí. Jenže není opora v zákoně na trestání, navíc (zvláště za Babišovy vlády) byl příkaz neprověřovat a vyplácet (protože je značný podstav úředníků a úřady nestíhají. A navíc se shora tlačí na zrychlení vyřizování.
1 odpověď