Když před lety unesli nejmodernější stíhačku z Ruska do Japonska, tak proč ji hned nevrátili????
Odvezli ji do USA a po dlouhé době zkoumání materiálu a zbraňových systému, ji v bedně dopravili do Japonska na svoji raketovou základnu a pak teprve vrátili do Ruska!
A dopadlo by to tak i v opačném případě!!!
Nejmodernější špičku výzbroje, žádná velmoc neukáže a střeží si ji jak oko v hlavě.
Tady zas nějaká korouhvička perlí...
Nic nevědět, ale žvanit...
Ruské tanky byli nejkvalitnější v bojí Ruský Kalašnikov vysoké hodnocení a kamarád lítal na Ruském éru a taky si ho pochvaloval.
Tanky byly v boji dobré jen pokud měly výraznou početní převahu.
Kalašnikov je dobrý proto, že dokáže fungovat bez kvalitní údržby.
Sovětská/ruská letadla jsou robustní, s dobrou aerodynamikou, ale technologicky stále pozadu.
Když jedete s manuálem z kopce a sundate zcela nohu z plynového pedálu tak se přestane vstřikovat palivo, respektive dojde k brzdění motorem a to tak že v tu chvíli převodovka otáčí motorem a tím odporem auto zpomaluje, to neplatí u karburátorů kde je napevno volnoběžná směs
Teoreticky máte pravdu. Bohužel do toho hází vidle (u benzínových motorů) emisní normy a s nimi katalyzátor s GPF. U některých vozů tak i při "brzdění motorem" musí managment motoru hlídat a udržovat jejich teplotu a u GPF i spalování sazí a tak neustále vstřikují benzín. Čímž se snižuje brzdící účinek při nižších otáčkách.
Jak kdo. Hrál jsem fotbal, hokej, jezdil jsem na kole, sjezdovky a běžky byla samozřejmost. Přeplaval jsem jsem brněnskou přehradu z Kozí horky naproti(už nevím jak se to jmenuje). Chodil jsem se psem na cvičák, byl jsem v jezdeckém klubu(na 8 hodin práce byla 1 hodina ježdění) všechno rekreačně. A přesto jsem v přijímači nestíhal. Rozcvička: běh na 3 km, 100 kliků na dvakrát, přes hřiště kačáky tam, žabáky zpět, opičárna v kanadách s SA vz. 26 na zádech a přežil jsem to.
Ano, i já jsem sportoval. Závodně divokou vodu, jezdil jsem lézt s horolezci, kolo, běh. A jako svazarmovský pilot jsem toho víc "nalítal" s lopatou a krumpáčem.
Přesto tvrdím: víc než 90% kluků na tom bylo fyzicky hodně špatně.
Díval jsem se na mapu a Hvožďany jsou už snad součástí Bechyně. Do Bechyně to bylo od nás cca 3 km. V zimě jsme měli povolené na vycházku boty vz. 60 a opasek s přezkou. V těch polobotkách bychom nepřežili. Slibuju si asi 6 let, že tam zajedu. Do Tábora a potom do Bechyně asi 24 km. Tzv. bechyňka to jela asi 1 hod. Stavěl to ještě pan Křižík. Ahoj.
Hvožďany jsou zarostlé a zpustlé.
Pindáte nesmysly. Za poslední rok je rozdíl mezi minimem a maximem kurzu dolaru 7,7 %, za poslední 3 měsíce je to 5 % a za říjen byl pohyb kurzu dolaru 4,7 %. Tedy nějaké 1 % nestojí za řeč a ani 2 % není něco, s čím byste běžně nemusel počítat.
1% ze stokoruny je 1 koruna.
1% z tisíce korun je 10 korun.
1% z milionu je 10 000 korun.
1% z miliardy je 10 000 000 korun.
2% z miliardy je 20 000 000 korun.
Ano, pro vás je 1-2% nic. Pro velké firmy a pro stát to je problém.
No co, sice mame slabou menu, jejiz kurz rychle pada a pomalu se vraci. Ale za to jsou na tech papirkach hezky vobrazky, a nikdo nemuze nasim sibrum rikat, co maj delat, a to za to stoji, no ne?
Provázané ekonomice EU? Právě že vlastní měna, volně obchodovatelná a bezvýznamná stojí stát zavádění unijních rozhodnutí více, než kdyby bylo přijato Euro.
Státní půjčky, vedené v € a v $ jsou třeba teď hodně nákladné.
Atd...
Pípák, kdo na sebe prozradil v dotazníku, že hraje na nějaký hudební nástroj, tak byl u radiodálnopisců na 90%. Ve výcviku jsem byl na letišti Žatec u VÚ 4453/L, V září jsem byl převelen na odloučenou rotu do Hvožďan u Bechyně. Bližná mně nic neříká. Dělali jsme veškeré služby, které vyžadovaly chod roty. Pípali jsme jenom cvičně na učebně nebo naostro na cvičení, na sladění sítí a na radiodálnopisné lize. Měl jsem volačku VXS17.
A jo vlastně, Hvožďany byla pr*el, přijímač pro Bechyni (za nás). Bližná byla u Kopaniny a dálná za silnicí Bechyně-Hvožďany.
Za minulého režimu byla Spartakiáda. Všichni byli ubytovaní ve stanovém městečku poblíž Strahova a za 9 měsíců bylo dětí jak když naseje. Proč naše strana a vláda neudělá podobnou akci?
Nepamatuji si, že bychom v dětství byli všichni fyzicky zdatní. A ani v armádě nebyli samí sportovci.
Krom mladých u bigošů (a podobných) se nikdo nemínil předřít. Ani na ranních rozcvičkách.
Sloužil jsem ve Hvožďanech u Bechyně v r. 1975 - 1977. Velitel družstva napsal zaměstnání v terénu. Mladí sbírali borůvky, mazáci houby, dali jsme to kuchařům a z hub smaženice, borůvky s cukrem jako zákusek. Pochopitelně jsme se rozdělili rovným dílem. Na šikanu jsme si nepotrpěli, protože jsme byli odloučená rota.
Pípák na bližné?
Liberal a demokrat uz bohuzel neni totez co priznivce liberalni demokracie.
Vy to tedy máte pomíchané😁
Pořád platí, že být demokratem je být liberálem a být liberálem znamená být demokratem. Tedy liberální demokrat.
Pokud někdo protěžuje někoho nebo nějakou skupinu vůči jiným, přestává být liberálem a tudíž i demokratem.
Liberálním demokratem už ale není libertarián. Ani progresivista.
Hezky to shrnul pan Petr Pithart:
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mame a meli jsme velmi kvalitni piloty. Ale ze by z Mig29A sel strach to asi ne. Nevykonna elektronika s daleko hrosimi parametry nez byly u F16. Ne moc povedene motory RD33 s 700 cykly oproti pw-200 s hodnotou pres 4000 cyklu. K tomu byly jeste dva takze ekonomicka a opravarenska sebevrazda. A td... Nicmene areodynamicky to letadlo by dobre. Sice nemelo diky slabe elektronice fly by wire a tudiz nevyuzivalo koncepci nestability ale i tak vztlakovy trup byl v te dobe zajimavy pocin.
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Elektronika byla v té době odpovídající F-16 do Block 40/42. Až Block 50/52 znamenal velký skok kupředu. Ale provozní náklady a hlavně žravost a kouřivost motorů MiG-29 degradovaly. Navíc to byl typický sovětský frontový stíhač, stejně jako MiG-21. Krátký dolet/vytrvalost, bez možnosti doplňování paliva za letu, nízká nosnost, omezená výzbroj.