Podle Vás je lež,když něco funguje jen u nás a venku ne?Takovou věc nemá cenu používat,lepší normální doklad.
To "venku" ještě ani neexistuje. Při přípravě českých e-dokladů se použila architektura, která se použije u evropského e-dokladu (Odkaz ). Takže propojení bude s prstem v nose.
Trpkoše jste buď špatně pochopil, anebo si ho vykládáte po svém. Trpkoš jasně řekl, že rádobysystém je mnohem horší než se obávali, a že doufá, že některé moduly se budou moci použít, ale většina, ta hlavní, udělqt úplně znova.
A analýza toho, co se dá ještě využít, je pořádně pracná záležitost, tak bych se nedivil, kdyby bylo rychlejší udělat znova skoro vše.
Kritická zpráva, kterou se oháněl Fiala a která je veřejně dostupná jasně říká, že systém jako takový není špatný a vytknuté chyby jsou v čase zhojitelné. Jinými slovy - kdyby měl exministr zdroje (lidi), o které žádal, tak se to v klidu dodělalo.
A to nevíte, že 1. bod etického kodexu parazitů....pardon Pirátů, je něco ve smyslu : " Hlavně se drž svého koryta stůj co stůj, do poslední chvíle!!!"
Viz treba ten křeček ve sněmovně 🤦
2 bod pak zní : " A když te z něčeho obviní, nebo tě odvolají, chovej se v médiích jak malý rozmazlený fracek, kopej okolo."
Tak jste nečetl článek a opět jen titulek. Piráti dlouhodobě kritizovali představenstvo podniku a chtěli ho odvolat. Ale kluci z ANO a ODS a dalších pidistran řekli ne.
A teď je problém Hřib. Tak to jo, hlásím, že rozumím.
OK, takže Hřib dva roky chtěl nového předsedu představenstva, kterého teď odvedli v klepetech. A koaliční partneři plus ANO ho teď chtějí odvolat z dozorčí rady? Tak to by si měli pánové ujasnit, proč nepomohli Hřibovi v dozorčí radě návrh prosadit.
Fakt klauni.
A samozřejmě seznam.cz teď pod taktovkou (ne)majitele intenzivně tlačí protipirátskou linku (viz dementní nadpis). Gratuluji k nezávislosti!
Průměrná délka povolování stavby je v řádech měsíců (mě to trvalo 11 měsíců). Aby člověk mohl po podání stavět do měsíce, jak se snažíte naznačit, že bylo zcela běžné, tak musel a) mít neskutečné štěstí, b) mít hodně peněz a charakter dost nízko na úplatky.
Dnes je DSŘ funkční. Plní svoji funkci. Že není uživatelsky přívětivý je bohužel pravda. Ani být za ty prachy nemůže. Je však pozitivní, že zlepšení se děje s každou další aktualizací. Je na to plán a prostředky. Holt nelze konkurovat 30 let laděným systémům ušitých na míru daným úřadům.
Tvl, co je to za blábol? Jakou má DSŘ souvislost se změnou zákona? Pán mluví o předpisech a změně zákona a ne o DSŘ. Projekt dělal podle starého zákona a pokud vím, tak vesele může na čestné prohlášení podat dle starého zákona. A pokud si myslel, že dostane povolení stavět do druhého dne, tak asi fakt žil na jiné planetě. Problém bude mít, až za 12 měsíců nekopne do země - to by se dostal nad průměr běžné doby povolování staveb.
Samé výmluvy, Bartoš do funkce nastupoval před dvěma roky a vůbec nic mu nebránilo začít ihned přípravu na digitalizaci stavebních úřadů .
Seznámil jsem se se zkušenostmi s novým systémem od úředníků ze stavebních úřadů a byl to děs a běs.
Tohle se prostě nepovedlo.
Nemohl na tom pracovat od začátku. Zákon schválený za dob vládnutí ANO se předělával (rušení superúřadu). Pak se dělaly výběrka. Výběrka napadly garážové firmy (které se neúčastnily) VŘ u ÚOHS. Než ÚOHS rozhodl, že všechna podání byla účelová (až na jedno, kde probíhá soud), zbývalo 14 měsíců na realizaci.
Takže za 14 měsíců udělal Ivan neskutečnou práci a zprovoznil DSŘ. Něco nefungovalo, ale díky agilnímu přístupu vývoje software (terminus technicus) se ten systém velice rychle adaptoval a normálně funguje.
Co zbývá? Udělat systém komfortnější pro uživatele - hlavně úřady a dotčené orgány. A proč to nešlo dopředu? Těch úřadů jsou vyšší stovky a každý měl vlastní systém a vlastní propojení do dalších systémů (spisové služby, platební moduly atp.). Tohle pochopitelně nebylo a nemohlo být v rozsahu DSŘ. Tenhle komfort teď úřady nemají a úředníci si oprávněně stěžují.
Co bude dál? Např. ve Zlíně se již dělá řešení, které výše uvedené odstraní. Je to ale na IT odbornících i jiných firem, než na DSŘ, aby se to udělalo. Není to nic těžkého. Pak už vše bude jen a jen lepší.
A poslední věc - ten náběh dalšího digitálního řešení pro občany ukazuje jedno jediné - základní digitální struktura je těžce poddimenzovaná.
A ještě poslední věc - už funguje ESEL? Měl být hotový tuším v roce 2018 🙂
tak to bylo jasne hned po volbach, kdy jako prvni pirat ihned porusil to co kritizovali - kumulovani funkci, jakmile se dostal ke korytu tak se hned drzel vsech vyplatnich mistecek aby nemusel zadne pustit.
mozna ze pirati meli dobre idealy ale nemohl by je vest takovy krivak.
Ivan Bartoš je ministr. O jakých dalších funkcích mluvíte?
Článek je totálně zmatený, stejně jako včerejší relace v TV. Úplně mě fascinují odpovědi úředníků a jejich zástupců na otázku, co přesně nefunguje. Buď mluví o věcech, které již byly opraveny, nebo o věcech, které nejsou součástí zadání DSŘ a nebo o věcech, které jsou v plánu implementace (a které nejsou součástí zadání DSŘ). Kdyby to byl takový průser, tak každý do TV vyjmenuje deset věcí, co je špatně a vždycky jen řeknou - "to nefunguje" aniž by byli schopni rozlišit, co nefunguje (systém, implementace zákona). A vždy řeknou jen jednu věc. A v TV se ani nenamáhají rozlišovat mezi starým SŘ a novým DSŘ.
Mnoho typů řízení již úspěšně proběhlo a to včetně kolaudací. Nyní jde o politiku a lobbystický souboj.
Taková vsuvka - úřednice si stěžuje, že ve starém systému zpracovala žádost za 10 minut a dnes ji to trvá 100 minut. Tak proč ku*va trvá SŘ v průměru 250 dní? Tady něco hodně nesedí :-D
Jen poznámka. Nedávno byl u M. Bastlové pan Trpkoš z MPSV. Nastřelil, že si na MPSV přitáhl core tým 30 IT odborníků a jejich průměrný plat je 150 000 CZK. Za 2,5 roku digitalizovali 3 dávky z 33. Náklady na tento tým za celou dobu činil odhadem: 30 x 12 x 2,5 x 150 000 / 1000 000 = 135 milionů CZK (!). A problémy s výplatami stále jsou... Přesto fandím Jurečkovi, aby pokračoval a digitalizoval. To nejhorší ho ale ještě čeká a jsem na něj zvědav, jak se s tím popasuje.
Stávající DSŘ údajně stálo 40 MM CZK a jistě bude stát více díky nutnému vyladění a doplnění uživatelských funkcionalit. I kdyby nakonec projekt DSŘ stál 100 milionů CZK, tak je to fenomenální úspěch. A to měl původní projekt DSŘ stát téměř 2 miliardy CZK.
Může mi někdo vysvětlit, jak může dojít ke škodě na řízeních, která byla zahájena před 1.7.2024? Vždyť jedou podle starého zákona normálním způsobem. Čekal jsem tedy od Seznam Zprávy podstatně lepší novinařinu než totální úlet.
Nová podání jsou stále ve lhůtách, takže dosud mluvit o škodách je blbost. Navíc je tu fikce a přechodné období prodloužených lhůt. Systém jede - některá podání jsou již zprocesovaná a dokončená.
DSŘ má spoustu chyb, nicméně je třeba rozlišovat a ty chyby třídit. Z hlediska komfortu je zatím krok zpět, nelze porovnávat 30let vyvíjený software s novinkou, kdy každý úřad má své řešení navázané na ostatní služby úřadu. MMR na tom ale maká a v duchu agilního vývoje tyto funkcionality přidává.
Kde jsou prosím články o nefunkční webové službě ministerstva spravedlnosti na rozsudky? Dodneška to není funkční, ale nikoho to nezajímá.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takže jedno prase za milion. Díky Vítku Rakušane!