Tento komentář byl smazán uživatelem.
na každého důchodce s důchodem 100.000 připadají asi tak dva tisíce těch, co mají 7.000, takže ten průměr moc zkreslený není. průměr zkreslují současní důchodci, kterým byl už důchod vypočítáván z příjmů z posledních 15 let, kdy, z předvolebních důvodů, vlády rozdávaly zvýšení platů jako zběsilé a co odskákali, přes veškeré valorizace, ti, co mají důchody už delší dobu...
jsem rád, když se dítě cítí ve škole dobře. Má to pouze jednu nevýhodu: do dospělosti se staráte o děti, pečujete o jejich pohodlí duševní i fyzické, odháníte od nich nepříjemné věci, umetáte jim cestičky, aby, proboha, nezakoply a neudělaly si bebíčko... Pak dítě dospěje a octne se v reálném světě, kde nebude mít za zadkem (až na výjimky) milující rodiče s otevřenou šrajtoflí, empatické učitele, kteří dělali ve škole to, co rodiče dělali doma a najednou kouká vyjeveně: tady se někomu nelíbím a patřičně mi to dává najevo, odtud přišla facka skutečná nebo obrazná, chci dělat tohle a ono, jenže ono o to není zájem, atd., atd. A neobrněné, frustrované "dítě" je postaveno do situací, které nezná a není na ně připravené. Říkalo se tomu "medvědí služba", že?
To byla ironie. Služební vůz nelze bez dalšího využívat k soukromým účelům. To by musela být specifická dohoda nad rámec běžného, která by řešila náhradu za pohonné hmoty, amortizaci vozu atp.
Proto je celkem normální, že jako člen krizového štábu má parkovací kartu pro jiné, než služební auto. V centru Prahy bez parkovací karty můžete parkovat maximálně hodinu. Čert vem ty peníze, ale asi nechceme, aby členům krizového štábu, kteří řeší mimořádně situace, policie odtahovala auta, protože nemají parkovací kartu, že? Nebo má hledat parkování někde na okraji Prahy a do toho centra přijet MHD? To by si nebylo úplně časově efektivní, ne?
každých cca 5 let je povodeň, jinak nevím, že by se (snad kromě covidu) scházel krizový štáb. A tak, když někdo zaplatí 5 x za parkování, jeho odměna za členství v krizovém štábu bude schopna parkovné pokrýt. Vypadá to, že do podobných funkcí se cpou především ti, kteří v nich vidí přípežitost k nějakému zisku či výhodě. Nejde všechno dělat jen pro peníze...
nositeli tohoto zla nejsou mafiánští majitelé levně nakoupených bytů, ale přiblblý stát už 35 let vedený námi, bohužel, zvolenými tvory jakéhokoliv politického zaměření. Připadá mi to, že snad poslanci a majitelé bytů musí mít nějakou dohodu o dělení zisků, které jim lidi nechtěně v podobě daní platí. Na jednu stranu musí invalida prokazovat čtvrtletně, že stále ještě nemá levou nohu (ano, trochu přeháním), na stranu druhou ti majitelé zušlechťují své domy a tím zvyšují jejich hodnotu, protože, ať zvednou nájem jakkoliv, a kolikrát za rok, ochotný a tupý stát jim vše doplatí. No stát; politici a úředníci, kteří to ovšem neplatí ze svého. Každý má bydlet tak, na co si vydělá a ne tak, jaké má o bydlení představy. Třeba já mám rád mainského humra a kaviár Malosol, ale protože mi stát na něj nepřiplatí, spokojím se holt s uhlířinou...
samozřejmě bobek na chodníku je neomluvitelná cochonerie (aby mne neblokovali), ale pamatuji se na doby, kdy to měli lidi a psi rozdělené a po léta to fungovalo bez problémů: psi běhali po trávníku, lidi po cestičkách a chodnících. Nikoho ani nenapadlo vstoupit na trávník, to by ho hlídač hnal! S novou dobou přišla i móda válet se po zemi kdekoliv, od hotelových hal až po ten trávník. Ne vše, co je nové, je pro nás i dobré...
svými činy a vystupováním koalice odrazuje sympatizanty a rozhodně nepřitahuje nikoho z Babišem a komunisty a motoristy ovládané opozice. Sama koalice je svým největším nepřítelem a bohužel, vyjde z toho obohacená o majetek a kontakty na zbytek života, zatímco nás, bezbranné, předhodí bezostyšně ANO a spol.. To jsme si zasloužili za to, že jsme je volili.... Tak díky!
To není o úpadku toho oboru, ale o prachsprostém převisu nabídky nad poptávkou. Zatímco jiné technické obory zejí prázdnotou, tak "cool" architektura má furt narváno. No a tak vzhledem k naprosto pitomému nastavení našeho vysokého školství se zakládají další a další architektury, aby školy dostávali víc peněz.
Architektura je sice významná a náročná a dobří architekti jsou i výborně placeni, ale podstatě je architektura ve stejné pozici jako například Filozofie. Kdyby byl jeden obor v Praze a jeden obor v Brně a oba by v součtu vychodilo 50 absolventů ročně byl by o ně zájem, jenomže když jen v Praze jsou ČTYŘI architektonické obory z toho jeden ten obor tvoří vlastní fakultu a fakultu architektury má i univerzita v Liberci, tak prostě pro ty lidi práce nebude.
Kdyby stát zrušil 90% těch škol a místo toho jejich studenti poslal studovat jinam bylo by to lepší jak pro ty co by se dostali (dostali by slušný plat), tak ty co se nedostali (vystudovali by FEL a dostali slušný plat).
proč zase musíme přesunovat něco na stát? to je snad věc každého jedince, postarat se sám o sebe? pokud budu studovat něco finančně atraktivního a něco, kde je za málo muziky hodně peněz (v době soukromých škol snadná věc -kdo by vyhodil neschopného studenta, který mu za semestr přináší desetitisíce), musím v praxi zvážit svoje schopnosti a možnosti uplatnit se na trhu práce. Doporučuji autorovi koupit v OBI kalfas, fanku a lžíci. Jako zedník se dnes, kdy je málo řemeslníků, díky porevoluční masáži mozků, že každý má nárok mít titul, uplatní i opravdové nemehlo...
Nevidíte potenciál a řešíte detaily. Bylo jasné, že dotace zmizí. Šlo o to rozjet tento zpočátku nevýhodný moloch, jinak by změna trvala mnohem déle. Příští generace elektromobilů překonají spalovací motory ve všech ohledech. Skutečný environmentální dopad elektromobilů nastane až za několik let. Zkuste si zjistit, kolik ve skutečnosti stojí nová Tesla očištěná o zisk. Spadne vám brada. Je to auto za hubičku.
ale ano, já novinkám a zvláště těm, co se posléze ukážou jako lidem prospěšné, fandím. Tato auta měla být v počátcích určena pro policii, pošťáky všeho druhu, taxíky, rozvoz zboží, čili tam, kde se nejezdí dlouhé štreky a auto se na noc dá nabít do garáže. Já jen ze svého důchodu nechci dotovat boháče, aby rozjížděli nevýhodný moloch. Totiž aby bylo cokoliv dotováno, musí stát někoho okrást - ať jsou to kotle, elektroauta, zemedělské neúrody atd., atd. Nestojím o to, aby mne někdo, byť to balil do vznešených myšlenek, okrádal.
Jenom bych chtěl připomenout panu novináři, že elektromobily jsou kromě několika zemí špinavější při provozu více než spalovací auta. V energetickém mixu ČR je na výrobu 1 kWh potřeba spálit v průměru 0,5 kg uhlí a jednou tolik tepla vyrobené z atomové elektrárny. Jenom 15% elektřiny je z OZE. Potom jezdí EV za 10 kg uhlí+stejná tepelná energie z jaderky /100km. Spalovací motor v průměru jezdí za 7l/100 km = +-5 kg uhlovodíku / 100km. Člověk nemusí být raketový inženýr, aby mu došlo co vyprodukuje míň emisi. Výpočet emisí CO2eq vymyšlený aktivisty v evropské unii je plný bulharských konstant, kdy se některé oxidy do emisí nezapočítávají a některé se násobí třeba 40x. Ono totiž nejde spálit 0,5 kg uhlí a mít celkové emise jenom 0,48kg, když třeba uhlík v CO2 má jenom 27% z hmotnosti oxidu.
házíš, Mirdo, perly sviním....
To je v tuto chvíli víceméně pravda. Nicméně kyvadlo vah se brzy obrátí. Potenciál elektromobility je zřejmý. Evropa zaspala a stává se skanzenem. Vysvětlovat výhody a reálné dopady v horizontu příští dekády nemá smysl. Kdo se zajímá, ví, a kdo ne, jen mudruje a stěžuje si. Evropa promarnila svou budoucnost.
jestli náhodou ti, kteří si elektromobil koupili levně díky dotacím a dalším výhodám (parkování, dálniční známka, vjezd do centra měst) posléze, až tyto výhody nezbytně padnou, budou mít na volbu elektřina-benzin stále stejný názor?
milý aktivisto Jandourku, mně je naprosto jedno, co v budoucnosti zvítězí a čemu budou lidi dávat přednost. Chci jen, aby soutěž probíhala férově, bez dotací, bez podpor v podobě parkování či dálniční známky a masáže lidí se strany EU a jurodivých ekologů, kteří ani netuší, že když projede kontejnerová loď s elektrovozy z Číny do Evropy či řádně vybuchne nějaká Pinatubo, tak to atmosféru znečistí víc, než všechna auta za x let. Proč jste si navykli všechno řešit nátlakem a nařízeními místo toho, aby ke správnému rozhodnutí došli sami lidi, kteří jsou často daleko racionálnější než vy všichni zoufalí politici? Jenže, to byste je zase nemohli držet u huby, co? Holt komu dal pámbu úřad, tomu dal i rozum. Je mi z vás na nic...
No jo, to je tak, když dement, kterej byl šmejd vždycky, pronajme byt komukoli, nezajímá ho ani kolik lidí a jak v tom bytě bydlí, hlavně že platí nájem, co tam dělají za bordel je mu fuk! V tomto paneláku se nedá normálně bydlet, bohužel je tam hodně starých lidí, nemají potenciál něco dělat a správa domu zde vůbec nefunguje. Ta vtipná zmínka, že policie začala jednat - no to by tam musela někdy dorazit v noci, dotyčný má asi pokuty kdesi...
hlavně, že platí nájem a navíc, když se mu zamane, nájem zvedne a debilní stát to takovému nájemci doplatí. A tak ti bezohlední majitelé ždímou tento nesvéprávný stát, všechny to štve, jen politiky ne. však ti mají svoje jisté a když usoudí, že je to málo, tak si pár tisíc či desítek tisíc měsíčně odhlasují
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Veřejnost má mnohem větší problém s počtem těch úředníků, než s jejich "vysokými" platy. Bylo např. zveřejněno, že jen ministerstvo obrany má 1000 úředníků. K čemu tam vlastně všichni jsou? A to je pouze jedno ministerstvo, další jsou v Parlamentu, Senátu, magistrátech, krajských úřadech atd. A přes vládní přísliby šetření počty úředníků neklesají, spíše rostou. Dalším problémem je zlodějina úředníků z vyšších pater, např. ředitel pražského magistrátu Martin Kubelka přidělil své asistentce mimořádné odměny ve výši 857 tisíc korun a služební byt v centru Prahy. Co nadstandardního pro něho dělala? Sám kromě vysokého platu pobral letos na mimořádných odměnách 2.220.000 Kč. Odměny značně vzrostly i jeho zástupcům, rozdělil od 1 575 000 do 1 775 000 korun. Dále si udělil parkovací povolení zdarma i na auta své ženy. A to je příklad pouze jednoho vyššího úředníka. Pak logicky na řadové úředníky mnoho nezbyde, ale primátor Bohuslav Svoboda v tom žádný problém nevidí, možná proto, že jsou oba z ODS. Nebylo by rozumnější nejprve využít tyto rezervy.
2 odpovědi
2
Sledujících
3
Sleduje
2
Sledujících
3
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
...možná pan ředitel musí odevzdávat desátky????? ...