Proč si nepřiznáme, vytýčené cíle byly příliš smělé, netušili jsme, co to bude stát, a nepředpokládalo se, že Rusko napadne Ukrajinu, která se bude s naší pomocí ruské agresi bránit. A hlavně nastává nová situace, musíme posílit naši ekonomiku, naši soběstačnost vzhledem k vývoji ve světě, i vzhledem k výsledku amerických presidentských voleb.
Stále se bojí přiznat, že velký podíl na tom má Green Deal. Do toho přišla ruská agrese na Ukrajinu, odklon od laciné ruské energie a nesmyslné bruselské příkazy a zákazy. I jinde ve vyspělém světě se snaží dělat něco pro klima, ale tak, aby to nenarušilo ekonomický potenciál zemí, konkurence schopnost na světových trzích a bez poklesu životní úrovně obyvatelstva. Přechod k vyspělejším technologiím, nikdy nebyl daný příkazy a umělým pokřivením trhu, vyspělé technologie se v minulosti prosadily samy. Osobně si myslím, že Evropa spěje k bezvýznamnosti díky bezohlednému prosazování Green Deal.
Motoristé mají jedno velké plus, bojují za zachování svobodné osobní mobility pro všechny, jak to bylo po revoluci, kdy Havel jezdil svým velkým Mercedesem na Hrádeček. Mladí zejména chlapi chtějí mít svoje auto a jezdit s ním na chatu, na dovolené, na nákup. To jim bruselští zelení ideologové chtějí brát. Lidé z bývalých komunistických zemí mají sice západní ceny ale platy mají stále východní, proto tu mohly vzniknout montovny. A tito lidé měli svoje auto a ted jim ho někdo z Bruselu chce vzít, protože na elektromobil nebudou mít. Proto mladí zejména muži prvovoliči voliči ve velké míře Turka.
Hnusná pravda, dokud se proti tomu více voličů nevzepře. Green Deal znamená omezení svobodné osobní mobility, aby lidi pokud možno byli doma, či někde kam je odveze MHD a byl o nich přehled. Čili zákazy, omezování a přitom osobní auta znamenají v Evropě 0,7% emisí. Ještě učit lidi a stále opakovat, že auto není součástí spokojeného života, ale to vytlouct z hlavy mladým nebude snadné, proto taky většina prvovoličů volila Turka.
Osobně si myslím, že v době, kdy byl Pavel oficiálním kandidátem na presidenta u nás a Trump kandidátem na presidenta USA, tak Pavel o Trumpovi prohlásil, že je odporné stvoření, osobně si myslím, že se s ním ještě nějaký čas nebude chtít potkat. Tohle prohlásit o kandidátovi na presidenta nejmocnější země bylo z Pavlovy strany velmi netaktické a poznamená to jeho příští vztahy, Trump nezapomíná.
Ještě před revolucí a zejména po revoluci si Češi zvykli vlastnit osobní auta. I Václav Havel měl již tehdy svého Mercedesa, se kterým jezdil na Hrádeček. A tuto svobodu většině obyvatel zelení ideologové chtějí brát. Pokrok dosud přicházel cestou lepších řešení a nikoli cestou regulací a zákazů, jak to dělá Brusel. Máme české platy, medián hrubého platu loni činil 37 600 Kč, ale západní ceny. Premiér Fiala sice slibuje, že jak budeme mít německé platy, ale to je akorát oblbování voličů. Automobilky musí zvyšovat cenu aut se spalovacím motorem za účelem dosažení zisku, kdežto elektromobily prodávají se ztrátou. Byrokratickým opatřením má být ukončen prodej vozů se spalovacím motorem v roce 2035, současně cestou STK, poplatků při převodu apod. je vyvíjen tlak na likvidaci starých vozů.
Tehdejší premiér Babiš podepsal dohodu o Green Deal, současný premiér Fiala pomohl za našeho předsednictví uzavřít dohodu o emisních povolenkách na bydlení a dopravu.
Není proto divu, že ti, kteří se nechtějí vzít svobody osobní mobility, budou hlasovat pro Motoristy.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Obecně možná ano, jenže v České republice, která má západní ceny a východní platy, jednu z nejdražších energií a drahé nájmy, tohle neplatí. Vždyť třetina Čechů žije od výplaty k výplatě a má sotva tříměsíční rezervu v případě výpadku příjmů.