Problémem jsou investiční byty, které jsou prázdné. Majitelé je drží ze spekulativních důvodů a čekají až jim poroste cena. Tím, že nejsou nabízeny na bydlení uměle navyšují poptávku. Toto je ten problém, který se určitá skupina investorů snaží maskovat nedostatkem bytů a špatnou legislativou. Přitom každým rokem přibývá přes 30 tisíc nových bytů a i s mírou migrace jich máme v poměru na obyvatelstvo více než v roce 1990. Překvapivě nejvyšším akcelerátorem posledního zdražení bylo zrušení daně z nabytí nemovitosti za předcházející vlády.
Úplně zavádějící článek. Těch bytů je na počet obyvatel mnohem víc než v roce 1989 a je jich opravdu dostatek. U nás je problém jejich nízká daň, takže zhruba 1/3 všech bytů jsou investice a nezanedbatelná část je prázdná, protože si je přeci majitel nebude znehodnocovat nájemním dobytkem. Pokud by ta daň byla ve výši 0,2 % z tržní ceny nemovitosti, tak nejen, že by se ty ceny vrátily o 10 let zpět, ale ještě by se snížily nájmy. Jenže to by v tomto národě nesmělo být 70% ekonomických analfabetů, kterým stačí nakukat, že bytů je nedostatek.
Zbytečně složité. Stačí když se změní metodika výpočtu daně z nemovitostí a to na 0,1% - 0,2% z její tržní ceny a najednou bude tak vysoká nabídka, že si zájemci nebudou stačit vybírat. Ta jejich nedostupnost je způsobena hlavně tím, že spousta lidí kupuje byty a nemovitosti jako investici a ne k bydlení. Když jim stát prodraží jejich vlastnění tak nebudou mít důvod je dále držet (budou na tom prodělávat) a cena půjde rapidně dolů. Když to takto funguje v celém západním světě tak nevidím důvod proč by to nefungovalo u nás.
Za deset let bude stát tak zadlužen, že mu nezbude nic jiného než zvednout daň z nemovitosti na cenu obvyklou v západní Evropě. Pokud to udělá chytře a daň se bude odvíjet z tržní ceny nemovitosti (okolo 0,1-0,2% tak ta jejich cena se sníží a to dost podstatně. Ten důvod je prostý. Je to teď nejlepší investice, takže kdo má peníze tak je kupuje, tím zvyšují poptávku. Jakmile z toho budou muset odvádět 5 až 10x víc peněz než dnes, tak už to tak atraktivní nebude. Radikálně se zvýší nabídka a ceny půjdou zákonitě dolů.
Tak trošku zavádějící článek. Tyto nehody se stávají v mnohem menších rychlostech než je 130 km/h. Na snímku je nehoda na D10 exit 3 Radonice. Hlavním problémem není rozestup mezi vozidly, ale pomalá "neoprávněná" jízda v levém pruhu a nedostatek pozornosti. Tady běžně bývají kolony vozidel jedoucích rychlostí 80 km/h a zejména ve špičkách bývá pravidlo, že pravý pruh je rychlejší a taky mnohem volnější. Problém na této dálnici jsou krátké připojovací pruhy a na Exitu 3 bývá pravidlo, že pomalý řidič v pravém pruhu se většinou nečekaně zařadí do toho levého, takže řidič v levém pruhu většinou zabrzdí a už tak pomalu jedoucí kolonu ještě víc zpomalí. Pokud se řidič jedoucí ve vláčku v levém pruhu plně nesoustředí tak už to většinou neubrzdí a nehoda je na světě. To zpomalení bývá třeba i na 20 km/h, proto většina nehod jsou jen mírně pokroucené plechy. Pokud jsou vážnější škody, tak většinou od tažného zařízení. Paradoxně za tyto nehody může naopak pomalá rychlost, protože většina řidičů nepředpokládá, že "rychlý" pruh na dálnici se může až tak výrázně zpomalit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ono je to vysoce nepopulární, ale dokud se nešáhne na důchody a sociální dávky tak se z toho schodku nevyhrabem. Pak by ten schodek šel snížit následovně: Zdanit důchody - 105 miliard
Zavedení zdravotního pojištění pro důchodce - 70 miliard
Zpřísnění sociální podpory a dávek - 20 miliard
Snížit dávky nemocenského pojištění - 10 miliard
Zdanit výsluhy ozbrojených sborů - 2 miliardy
3 odpovědi