Kdybyste opravdu jezdil elektrickým autem, nikdy byste nenapsal takovou blbost jako že vám baterii vysává osvětlení vozu.
U kterého e-auta dojedete víc jak 300km (Plzeň- Brno) po dálnici 130km/h v zimě s topením, světly? S benzínem jsem za 3h v Brně. S e-autem jedu o 1-2h déle a těch 130km/h raději nepokouším.
Co máte za LPG jestli se mohu optat? Při ceně 0,9Kč na km (90Kč na 100km) a průměrné ceně 16Kčza za LPG mi vychází spotřeba 5,625l na 100km? Což je parádní spotřeba, ale nevím jaké vozidlo by to mohlo splňovat.
Já jezdil se svým LPG průměrně za 7litrů (v létě) v zimě spíš k 9l.
Ročně najezdím 90 tis a náklady na údržbu byly spíše vysoké.
Trasa Plzeň Brno na jedno nabití je možná, ale záleží co máte za vozidlo.
Pokud něco s malou baterií, nebo s neefektivním motorem, pak ano po dálnici 300km neujdete, pokud by jste měl verzi s větší baterií pak to problém nevidím. Ze zajímavosti jakým vozidlem jezdíte občas do Brna, že baterie nestačí?
Můj akční rádius je do 300km denně a tak 10 - 20% po dálnici. Dokonce EV které jsem nyní objednal je s malou baterií 52Kwh a WLTP dojezdem 410km, jelikož jsem zjistil, že velká baterie není třeba.
´úzkost z dobíjení nemám a vím, že se mohu spolehnout na predikovatelný dojezd vozu. Nemám problém dojet třeba s 2% baterie.
Pro mé potřeby je EV perfektní, ale souhlasím s Vámi ať si každý pořídí co je pro něj nejvýhodnější a přinese nejvíce užitku a radosti .
Ta druhá otázka, Škoda Enyaq. Máme jí rok a nic moc.
Co máte za LPG jestli se mohu optat? Při ceně 0,9Kč na km (90Kč na 100km) a průměrné ceně 16Kčza za LPG mi vychází spotřeba 5,625l na 100km? Což je parádní spotřeba, ale nevím jaké vozidlo by to mohlo splňovat.
Já jezdil se svým LPG průměrně za 7litrů (v létě) v zimě spíš k 9l.
Ročně najezdím 90 tis a náklady na údržbu byly spíše vysoké.
Trasa Plzeň Brno na jedno nabití je možná, ale záleží co máte za vozidlo.
Pokud něco s malou baterií, nebo s neefektivním motorem, pak ano po dálnici 300km neujdete, pokud by jste měl verzi s větší baterií pak to problém nevidím. Ze zajímavosti jakým vozidlem jezdíte občas do Brna, že baterie nestačí?
Můj akční rádius je do 300km denně a tak 10 - 20% po dálnici. Dokonce EV které jsem nyní objednal je s malou baterií 52Kwh a WLTP dojezdem 410km, jelikož jsem zjistil, že velká baterie není třeba.
´úzkost z dobíjení nemám a vím, že se mohu spolehnout na predikovatelný dojezd vozu. Nemám problém dojet třeba s 2% baterie.
Pro mé potřeby je EV perfektní, ale souhlasím s Vámi ať si každý pořídí co je pro něj nejvýhodnější a přinese nejvíce užitku a radosti .
Máme několik vozů s LPG montážní Dacii Dokker, ta je na benzínu kolem 5lt/100km a LPG se vejde bez problémů do 6lt/100km, jedno s nejméně problematických aut.
I bez FVE se stále oplatí mít EV. Pokud chcete optimalizovat náklady bez FVE je k tomu nejlepší spot.
I Teď v zimě nemám sebemenší problém s nabíjením ze spotu.
Dnes jsem si nabil 44kw ( což mi stačí na ujetí nějakých 300km v zimě).
Cena včetně distribuce a poplatků mě stála a daně mě stála nějakých 110Kč.
Za 110Kč ujedu oněch 300km. Když bych vzal spalovací vozidlo se spotřebou 6/l na 100km a cenou za 1l paliva 35kč jsem na 630kč (na 300km).
Tedy platím výrazně nižší částku.
I bez FVE se stále oplatí EV. Jenom pokud chcete optimalizovat svoji cenu musíte plánovat. Kdo má FVE a virtuální baterii ten hradí pouze distribuční poplatky +měsíční poplatek za virtuální baterii.
Já ji sice nemám, ale kdybych měl virtuální baterii tak by mě stejných 44kwh stálo 62,92Kč (na 300km). Přetoky uložené v létě by se čerpali v zimě.
Mě se více oplácí surfovat na spotu a využívat jej jako nástroj pro získávání levných i záporných cen.
LPG mám také ve firmě a EV je výhodnější. U spalovacího vozu kromě paliva ,řešíte údržbu ( výměny oleje filtrů, rozvodové řemeny, častější výměna brzdových destiček a podobně) Většina z toho EV nemá nebo výrazně prodlouženou dobu životnosti těchto komponentů
I dnes mám 1,1Kč na km vše ze sítě včetně poplatků (Vy LPG 1,85Kč/km).
V létě se můžete spolehnou na pravidelné záporné ceny, kdy Vám dodavatel platí za Vaši spotřebu.Teď na svátky očekávám též záporné ceny energií nebo velmi nízké blížící se nule.
Ročně najezdím 90tis km. LPG stále ve firmě jedno mám, ale jezdím EV.
EV se osvědčilo, že jsem začátkem měsíce objednal další. LPG budu prodávat
Nejspíše jste to špatně četl, Na LPG vychází 0,9 Kč/km, 1,85Kč/km je u běžného benzinového auta. Nepřípočítal jste cenu auta, což u spalovacího je polovina, destičky a řemen se dělá 1x za 100tis.km Výměna oleje 6x za 100tis/km. Výměna cca 1-2tis Kč. A to vůbec nemluvím o různých problémech provozu. Občas jedu s E-autem Plzeň- Brno a je to problém. Na baterii nedojedu, od poloviny cesty vyhlížím volnou nabíječku. U benzínu bez problémů tam i zpět bez tankování. Ale pokud vám to vyhovuje, proč ne.
Nesouhlasím. Celková náklady na vlastnictví vozu tzv. TCO vychází lépe pro elektromobil obzvláště když máte FVE případně spotové ceny. Poté spalovací vozidlo je mnohem dražší. Navíc u velké množství nových vozidel je cenová parita. Opravdu nový spalovací vůz už bych nekoupil.
Když máte FVE a když ne a co v zimě? Zatím pořád vychází nejlépe benzinový automobil, popř. Na LPG. U toho vychází 1km na necelou korunu. U benzinu na 1,85Kč/km navíc auto vydrží bez problému a větších oprav 20 let či 400tis km.
Česko upřednostnilo KHNP, které nemá potvrzenou licenci od Westinghausen, která se nedostalo do tendru. Francouzi vypadli a mohou ovlivnit povolení u EU. Takhle zpackanou zakázku snad ani nemohl nikdo normální domluvit. Nespíše to bude jen velký humbuk. Hlavně, že jsme v předsednictví EU prosadili Fit for 55. Trochu mi to připomíná nákup tanků, dostali jsme šrot a na nejnovější 2A8 už nějak nezbyly peníze.
Já taky,ale dnešní Tatra už není to co bývala, jediné co jí zůstalo jsou kyvné polonápravy, motor cizí,kabina cizí, převodovka cizí, kdysi byla Tatra pojem, dnes.....
Takhle je postavena většina nákladních aut. je to kvůli požadavkům zákazníků. Tatra je pořád dobré auto, není to o tom kdo co vyrábí, ale o koncepci pohonu.
Je to tím že si Ukrajinci vybrali velká města, kde bohužel bydlení není možné, takže pochopitelně bydlí na ubytovnách.
Tady nejsou jen Ukrajinci, ale i z Mongolska, Moldavska, Litvy , Běloruska, Ruska, Rumunska, Bulharska. Teď sem vozí pracovníky s Filipín. Moc montoven a fabrik málo lidí. Problém není jen štěnicemi, ale s kriminalitou mnohem víc.
Plzeň a okolí není nafukovací, pracuje tu podle poslední zprávy radnice legálně 75 tis. cizinců, nejspíš jich ale je víc i s nelegály, tak jsou ubytovaní v každém místě kde je to jenom trochu možné. Ani se nedivím, že to tak vypadá.Ne každá ubytovna má solidního majitele a ne každý cizinec je zvyklý na nějakou čistotu a pořádek.
Dle lidí zainteresovaných do obrany byl naprostou katastrofou Metnar, o kterém šla pověst, že si nárokuje 25% z hodnoty kontraktu. Tím by překonal zloděje z ČSSD, kteří se dle Kavana nabalili u Grippenů a pokus Dalíka s Pandury. Navíc, je to on, který stojí za výběrem F35 přestože to nyní ANOisté kritizují. A byl to Blbiš, který podepsal ona 2% HDP na obranu. Zase mimo, paní Tymlová, co takhle zkusit upéci štrůdl ? Možná byste se jednou v něčem trefila a uspěla.
Co píšete není pravda, Babišova vláda uvažovala o nákupu F-35, Babiš chtěl získat výhodnou nabídku jako Izrael, nebo Británie. byla to i strategie k vyjednávání o dalším pronájmu Gripenů i jejich novější verzi. Nakonec ale vláda nerozhodla. To udělala až paní Černochová s tvrzením, že to bude stát 150mld, ale už letos MO přiznalo, že i s přidruženými náklady vyroste cena na 322mld, odborníci odhadují cenu až 450mld. 2% z HDP na obranu jsme se zavázali vstupem ČR do NATO, je to povinný minimální výdaj.
Spousta lidí si myslí, že země na východ jsou zaostalé, první šok zažili při OH v Soulu. Dneska už Evropu technicky předhání nejenom Čína, ale i Korea, Japonsko, Malajsie, Taiwan atd. Za nedlouho i Indie. Evropa ze své zaostalé zaslepenosti bude někde na spodních místech. Ještě, že v USA dostali rozum.
No schvalovací proces se od DDT nebo Contergaru snad trochu vylepšil. Ve stejné době se ADHD léčilo lobotomii.
Souhlasím, věda jde dopředu, ale co když se za pár let budou užaslí, co jsme to těm krávám dávali, jak jsme hloupí. Měli bychom se vyvarovat nesmyslným zbytečnostem, které v podstatě nic nepřinese. CO2 bylo za dinosaurů dvakrát víc než teď a příroda to dokázala absorbovat, rostliny víc rostly, dinosauři se zvětšovali, protože bylo dost potravy. Koloběh života.
17
Sledujících
0
Sleduje
17
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mám TMY LR. Plzeň Brno ujedu normálně, v cíli budu mít 20%.
1 odpověď
9
Sledujících
1
Sleduje
9
Sledujících
1
Sleduje
A dojedete také zpět bez nabíjení? Máte štěstí, já dojedu tak k Devíti křížům a jsem bez proudu. S benzínem bez problémů tam i zpět.
1 odpověď