Student leteckého strojírenství a kosmonautiky, specializace na raketové a proudové motory.
Systém HQ-19 je navržen tak, aby ničil balistické střely i hypersonické „klouzavé“ rakety.
Jestli v tom nemá paní redaktorka drobet hokej.... buď HQ -19 zachytí hypersonické rakety s rychlostmi 5-20 Mach, což zatím nikdo neumí, nebo
detekuje " klouzavé" bomby které jsou ovšem podzvukové tedy menší než 1 Mach a s těmi si poradí běžný radar.
Hypersonická (5-20Mach ) a přitom "klouzava" (pod 1 Mach) raketa je takový technický zázrak... 🙂
Jde o překlad Hypersonic Glide Vehicle, gliding=klouzání. Mach > 5. Redaktorka to má správně. HGV je normálně používaný termín, najděte si třeba DF-ZF.
A proč se tedy větrné turbíny dělají tak VELKÉ??? Protože rotačním tělesům obecně roste efektivita s průměrem...
Je to velmi jednoduché. Velikost je limitována rychlostí zvuku. Zapomněl jste, že čím vyšší poloměr na stejných otáčkách máme, tím vyšší je i rychlost konce lopatky a její lokální únosová rychlost. Jak se dostaneme do transsonickéhonrežimu a dál, efektivita naopak velmi rychle padá. Elektromotory jedou na vysoké RPM, a používají se tedy malé vrtule. Najděte si "distributed electric propulsion" na google scholar, článků je na to dost :)
Možná by nám stačily stíhačky z Vodochod a pak bychom mohli zaplatit naše lidí a necpat prachy "za oceán"
Jenže Aero Vodochody žádné stíhací letouny, tedy stíhačky, nevyrábí. Dělá jen podzvukové cvičné letouny a lehké bitevníky pro pozemní podporu. V Česku není ani jedna firma schopná vyrobit stíhací letoun.
Dnes vše prakticky vyhodnocuje PC, existuje několik modelu radarových dat a vy si proste ty modely můžete vyložit jak chcete, kdy se vám nelíbí výklad CHMI.
Existují data, a na jejich základě předpověď. Ta se ale nepočítá na běžných počítačích v domácnosti. Co vidíte jako predikci na radaru je jen výsledek předpovědi počasí. Na samotné předpovídání počasí opravdu jednotlivec nemá ani hardware, ani software, ani know-how..
a uhlíková stopa ? elektrické vzducholodě - jinou cestu nevidím.
Vzducholodě jsou na tom z hlediska efektivity energie nejhůře. Vertikální let je jednoduchý, ale přesunout se z bodu A do B je drahé. Důvod je jednoduchý, rychlost větru vs. rychlost vzducholodě je srovnatelná. Je to tedy počasím velmi ovlivnitelný způsob transportu.
Na článku mi nejvíce fascinuje fakt, že NASA za 22 miliard zkoumá asteroid vzdálený několik světelných let. Vyvine novou raketu, sondu a sloustu nových technologií. V Praze za to nevykopou ani tunel z Kačerova do Pístnice.
Tady jde o cenu sondy, programu, a platů. Raketa je od SpaceX, ne NASA. To je ta nejlevnější část v tomto případě.
Není pro ně dost baterek (produkce kobaltu a lithia nepostačuje), nemáme dost elektřiny a i kdybysme měli dost šťávy, tak to rozvodná síť nezvládne dostat k zákazníkům.
Chápu, že automobilky výrobu těžších a dražších vozů vítají, nechápu ale, že nevyhodnotili rizika. Asi spoléhají, že je přijde stát zachránit, až jejich riskantní investice nevyjde.
Tak většina není pro nás. Elektrické škodovky jsou hit hlavně v Holandsku a Dánsku, západní Evropa je cca 3x větší trh než ten náš. Pro nás je hlavně Octavia. V Holandsku jsou nabíječky všude.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
co nato amici
1 odpověď
Student leteckého strojírenství a kosmonautiky, specializace na raketové a proudové motory.
0
Sledujících
0
Sleduje
Student leteckého strojírenství a kosmonautiky, specializace na raketové a proudové motory.
0
Sledujících
0
Sleduje
Od nich je to okopírované. Není to ani těžké si najít jak a čím se Čína inspirovala. Prostě bude muset USA jen přidat, aby si náskok udržela.