baterie 40% ceny EV? Nějak se to neslučuje v průměru se statistikou - Odkaz .
Jsme v průměru na 28%. A půjde to dolů.
Pravda je, že během 60% roku poskytují OZE vysoké přebytky, které nejsou plně využity. A s narůstajícím procentem OZE budou tyto přebytky vyšší. Skladování vodíku je obtížné a neekonomické, větší smysl může dávat vodík ukládat do kapalných paliv, např. do čpavku, procesy pro to jsou průmyslově zralé. Ten je za určitých podmínek možno přímo spalovat v uhelných kotlích, nebo po úpravě spalovat v plynových turbínách paroplynových elektráren. Pokud je elektřina prakticky zdarma během obrovských letních přebytků, může být její konverze na tekutá paliva ekonomicka smysluplná i bez dotací.
Bohužel v EV je levnější Tesla a to je technologicky napřed. Kdo z těch, co chtějí si koupit dobré EV, půjde do horšího a dražšího produktu? Buď levný a slušně vybavený čínský vůz, nebo Tesla. Jedině někdo, kdo nesnáší Muska a nebo chce podpořit škodovku, ale to s ekonomickou úvahou to nemá moc společného.
Naprosto souhlasím s článkem. Lidi nakonec stejně bude zajímat jediné - kolik celá ta sranda stojí. A pokud nastane situace, že celkové náklady na provoz a pořízení EV budou menší než poloviční oproti spalováku při dostupném nabíjení, pak dřív nebo později všichni přesedaj. Stane se úplně to samý co s fotovoltaikou - nejdřív všichni kvičí, jakej to byl tunel (ano, bylo to nepromyšleně urychlené), aby o pár let ti samí měli na střeše panely, bo se jim to vyplatí.
Pane Prokopče, máte to špatně, ne zkrátit o 30 sekund z 3:00 na 2:30, ale na 30 sekund!
Automotive News reports after TeslaMag and Bild newspaper:
"The German site reported that Tesla aims to roughly double its production rate from August, citing an unidentified source."
"...part of the overhaul at the plant would concentrate on making sure car bodies only spend 30 seconds at each manufacturing station, instead of currently spending up to three minutes at each stage."
Vaši novinářskou práce známkuji jako nedostatečnou!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
S prof. Smilem souhlasím v tom, že 100% dekarbonizace je nereálná, respektive je neúnosně drahá. Avšak na straně druhé - 80% dekarbonizace je proveditelná s nepoměrně menšími náklady a udělá velkou službu. Technologie pro to existují již dnes, ale musí pro to být vůle. Tak např. citovaná zelená výroba amoniaku - není nutné mít výrobu kompletně zelenou, tzn. používat pouze a jenom zelený elektrolytický vodík. V továrně na čpavek je možné přimíchávat do vodíku ze zemního plynu elektrolytický vodík, pokud je cena elektřiny nulová či nízká. Taktéž nízkopotenciálové průmyslové teplo - zde jsou obrovské možnosti pro využití pískových tepelných úložišť, což není úplně raketová věda. Elektrifikace osobní a nákladní dopravy je další cesta.