Asi to nejsou kroky zpet, ale neni to domyslene. A veci se protlacuji ve spatnem sledu. Treba nahrada plynoveho kotle tepelnym cerpadlem, kdy se v zime vyrabi elektrina z plynu a uhli je naprosty ulet. Stejne tak elektroauta. Zatim mame kliku, ze se nekupuji ve velkem. Za to ale nemuze vyroba elektriny z obnovitelnych zdroju. Jde o to, ze nejdriv se vyrobi spotrebic a pak se hleda z ceho ho napajet. Nakonec se zjisti, ze pri dostatecnem poctu obnovitelnych zdroju budou v lete takove prebytky, ze se vyplati z toho vyrabet vodik, nebo nejake synteticke palivo a tepelne cerpadlo a elektroauto ztrati smysl.
Mně by třeba dávalo dost smysl za tohoto zimního počasí mít v baráku mikrokogenerační jednotku na zemní plyn. Topit musím tak jako tak, a kdyby to k tomu vyrobilo 50 kWh, něco se prodalo a něco do baterky na prodej na spotu, tak za mě gut.
Elektromobil je báječná věc pro toho, kdo:
a) Bydlí ve vlastním domě s přilehlou minimálně jednou garáží.
b) Má vlastní dostatečně předimenzovanou FVE (nebo má prostor pro přidání panelů pro nabíjení auta).
c) Má dostatečně flexibilní povolání, aby mohl přes den nabíjet. Nebo investovat do dostatečně velké baterie a dobíjet v noci. Nebo mít možnost nabíjet v práci.
d) Je smířen s tím, že pokud FVE nepojede s dostatečným výkonem (obvykle zimní měsíce), bude občas odkázán na veřejné zdroje, a postupem času (s narůstající četností EV) s čím dál větším adrenalinovým zážitkem.
Každý si musí umět porovnat provozní úsporu vůči investičním nákladům. Pro výše uvedenou podmnožinu automobilistů věřím, že se velké části vyplatí. Velikost této podmnožiny odhaduji max. na 15 až 20% obyvatel. Pro zbytek národa nebude auto sluha, ale pán.
nebo má aspon 40 kWh baterku doma pro přebytky z FVE.
Řekne mi někdo jak je možné, že zkrachuje výrobce baterií v době, kdy je po nich díky rozmachu elektromobilismu masivní poptávka?
Taky že je trh někde jinde než v roce 2010. Marže na baterkach jsou díky krvavé asijské konkurenci nižší než byly a do automotive musíte dodat baterie nejvyšší kvality, pokud ale máte linku, co ma nepřijatelně vysokou zmetkovitost, běží pod 20 procent projektovane kapacity a k tomu evropské mzdy a pracovní sílu co se teprve finesy okolo baterek učí, tak je to extrémně těžké. O to těžší, pokud chcete přijít s novější neodladěnou bateriovou chemií,s kterou cítíte na vyšší energetické hustoty. Tam se chyba může sakra nepříjemně prodražit v podobě zahoření nebo jinych problémů.
No a přesně o tom to je, nabíjet v době, kdy je el. levná ... čím bude víc elektromobilů, tím bude k dispozici větší kapacita na ukládání elektřiny ...
Ano, a ještě připočtete domácí a podnikové stacionární baterie, jejichž cena za kWh setrvale klesá. Není nereálné se dostat na instalovanou cenu se střídačem pod 80 USD/kWh, to mi přijde docela přijatelné.
Ještě bych autorovi uživateli připomněl, že elektřina nevzniká v nabíječkách ale v elektrárnách a to speciálně u nás bude za několik málo let problém. Elektřiny bude nedostatek, tudíž bude drahá a jsou pravděpodobné i výpadky dodávek. Tak na nějakých 150 kW nabíjení zapomeňte. A ono z Fábie se zdá každé dražší auto luxusní. Jinak ať si každý kupuje dle svého gusta a peněženky. Třeba letadlo. A právě ta volnost výběru a protláčení elektromobilů za každou cenu mi je proti srsti.
Spíše než nedostatek bych řekl obrovské výkyvy v ceně. Střídání velkých přebytků za babku a drahých nedostatků.
Bohužel, na idiota se degradujete maximálně Vy, když s tímto prohlášením nesouhlasíte - nízká prodejnost BEV obecně, která zřetelně kopíruje termíny dotačních akcí, krásně ukazuje, jak je o tyto auta zájem? Pročpak asi, když jsou dle Vás tak skvělá?
Jak vysvětlíte, že nejprodávanější auto světa je Tesla Model Y?
To je právě nesmysl, který šíří sekta elektromobilistů - spalováky se prosadily samy, díky tomu, že jejich výhody jasně převyšovaly nevýhody a jejich používání přinášelo zejména v průmyslu a armádě nezanedbatelné výhody oproti koním a páře.
BEV se prosazuje politicky pomocí dotací a nucených kvót a nařízení, to je sakra velký rozdíl... protože BEV mají praktický a ekonomický smysl jen jako malá, lehká užitková elektrovozítka (viz třeba golfové vozíky nebo různá manipulační technika), jako univerzální "velké" auto smysl nedávají
O zbytku Vašich výplodů ani nemluvím, to jsou polopravdy jak od Horsta Fuchse :D
To máte se zákazem kouření v restauracích. Pamatuji, jak se strhla kritika, jak je to levicový zákaz, omezení svobody podnikání, a dnes kdybyste se zeptal lidí, co si myslí o zákazu kouření v restauracích, tak s tím většina lidí problém nemá, poté, co zakusila čistý vzduch. No a stejně tak budete mít s autama, v roce 2035 bude jezdit spalovákem bráno jako si dnes zapálit v ordinaci u doktora.
Jeden z mála, který nemá zelenou pásku přes obě oči. Jen tak mimochodem - poslední velké oteplení Země bylo před 10 000 lety. Spočítali už zelení kolik tehdy jezdilo aut se spalovacím motorem?
Jisté je, že koncentrace CO2 je dnes významně vyšší než před 5000 let, to je fakt. Jeho dopady můžou být malé na globální teplotu, ale taky způsobit kaskádu dějů, které mohou mít dramatický stupňovaný dopad. Mírné oteplení již nyní může uvolnit spoustu zemního plynu ze sibiřského permafrostu, a nově vypuštěné množství metanu může přivodit dramaticky silnější efekt než původní oteplení dané jen CO2.
Opakovana lez se pravdou nestane... elektromobil nema efektivitu 90%. Tu ma motor, mozna ustroji vcetne prenosu na kolo. Samotna baterie ma tepelne ztraty vybijenim kolem 6-8%, dale tu elektrinu musite do auta dostat, pro rychlem nabijeni maji nektere modely ztraty pres 20%. Tu elektrinu ale na tu nabijecku musite dostat a v rozvodech se ztraci dalsich 10%. No a pak prijdete do elektrarny pricemz turbiny vetsiny elektraren pracuji s efektivitou kolem 35%. No a kdyz nefouka a nesviti, tak celej tenhle kolotoc delate z plynu, kterej jste mohl do auta natankovat rovnou.
To, ze socialisticka EU ma v nekterych statech neuveritelne dotace na tenhle nesmysl je spatne. To ze se lide ve statech, kde prumysl umrel uz pred 50 lety, nechaji utahnout na varene nudli, protoze neovladaji fyziku zakladni skoly je vec druha. Ale hlavne, ze si o tom umi hezky popovidat.
Měl byste srovnávat well-to-wheel účinnost, to by bylo korektní porovnání.
a to by na každé té střeše muselo byt kolem 60 panelu
Tak baterka může být fajn i jako záloha proti blackoutu. Sice to na sebe moc vůbec nevydela, ale co. Myslím, že ani jako podpůrná služba pro síť to moc nevydela, ale to neznamená, že to nemůže být pro stát v pár ojedinelych okamzicich roku velice prospěšné. Kdyby lidi meli v zimě místo klasických plynových kotlů mikrokogeneracni elektrárny a větší baterku, tak to může být též přínosné.
Jistě, bez záruky. Děkuji, ale když srovnávat tak jen běžně dostupné zboží. I tak jen kouzlíte s čísly. Podívejte kolik dle vás stojí baterka ve vašich příspěvcích. Dost vám ty čísla lítají... A zejména, kdo by dnes šel do tak nejistého projektu jako výroba elektřiny na sklad a spoléhání se na následný prodej?? A víte že naše slavná vláda uvažuje o zdanění výroby elektřiny v domácnostech??
Primárně si to chci pořídit s FVE a snížit závislost. Jak píšu, je naprosto reálné pořídit baterku za méně než 2000 Kč za kWh se zapojením a zárukou, stačí trochu hledat. Prodej do sítě je moznost, ne nutnost. Nejisté je vše, jak cena elektřiny, tak kroky vlády. Trochu jsme se ale vzdálil od puvodni diskuze...
Baterky 20 kWh za kolik?? Za 40 tisíc?? Si děláte srandu!
Musíte jit na FB, do skupin LiFePo baterie a najít si kontakt na lidi, co to dovazeji od výrobce. Ty baterky máte s dovozem okolo 70-75 USD za kWh, najdete bez BMS i levnější, když to umite zapojit. Kamarád elektrikář si takto doma sestavil 60 kWh a za pár korun.
5
Sledujících
11
Sleduje
5
Sledujících
11
Sleduje
Presne tak. Je mi pana lito, jako ridic vim, jak je to kolikrat narocne a stresujici v dnesni huste dopravě ridit. Tento skutek je z nedbalosti, kdežto, kdyz nekdo spacha umyslny trestny cin, tak mu zamazou oblicej a daji jen iniciály.
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Je už do konce života potrestaný. Novinky, neměli byste ho dal bičovat.