a to by na každé té střeše muselo byt kolem 60 panelu
Tak baterka může být fajn i jako záloha proti blackoutu. Sice to na sebe moc vůbec nevydela, ale co. Myslím, že ani jako podpůrná služba pro síť to moc nevydela, ale to neznamená, že to nemůže být pro stát v pár ojedinelych okamzicich roku velice prospěšné. Kdyby lidi meli v zimě místo klasických plynových kotlů mikrokogeneracni elektrárny a větší baterku, tak to může být též přínosné.
Jistě, bez záruky. Děkuji, ale když srovnávat tak jen běžně dostupné zboží. I tak jen kouzlíte s čísly. Podívejte kolik dle vás stojí baterka ve vašich příspěvcích. Dost vám ty čísla lítají... A zejména, kdo by dnes šel do tak nejistého projektu jako výroba elektřiny na sklad a spoléhání se na následný prodej?? A víte že naše slavná vláda uvažuje o zdanění výroby elektřiny v domácnostech??
Primárně si to chci pořídit s FVE a snížit závislost. Jak píšu, je naprosto reálné pořídit baterku za méně než 2000 Kč za kWh se zapojením a zárukou, stačí trochu hledat. Prodej do sítě je moznost, ne nutnost. Nejisté je vše, jak cena elektřiny, tak kroky vlády. Trochu jsme se ale vzdálil od puvodni diskuze...
Baterky 20 kWh za kolik?? Za 40 tisíc?? Si děláte srandu!
Musíte jit na FB, do skupin LiFePo baterie a najít si kontakt na lidi, co to dovazeji od výrobce. Ty baterky máte s dovozem okolo 70-75 USD za kWh, najdete bez BMS i levnější, když to umite zapojit. Kamarád elektrikář si takto doma sestavil 60 kWh a za pár korun.
A k čemu bude baterie bez střídače?? Nejsem nějaký expert, ale to je nutná součást systému. A na 10kWh stojí 20 tisíc. Když to vynásobím laicky na těch 30 kWh je to 300 tisíc za baterie a cca 60 tisíc za střídač. Nezdá se vám to trochu moc?? A že by jste čerpal z baterie dlouhé hodiny velký výkon, tak na to zapomeňte. A hlavně čekat až síť bude potřebovat dopink??
Celkem bych to videl 20 kW stridac za 30 k a baterky za 40. K FVE a nebo k nákupu na spotu a stabilizaci site. Zrovna během nedostatku to může docela vydělat, pokud máte nabito. Proste nahlas uvažuji, co by se stalo s cenou, pokud by se do toho velké množství lidí zapojilo.
Dotované byli maximálně 10 kWh, kdo má 40 kWH a například elektromobil, nebo velkou spotřebu tak tomu se to vyplatí.Jinak je tady spousta lidí kteří nestojí o to, aby obyčejný lid měl doma baterie a neplatil vysoké ceny energie, kde 60 % ceny určuje státní úředník.
Ale ten stabilizační účinek na sit by byl mohutný,nemyslíte?
Malý dotaz? Kdo to zaplatí?? Ty baterky. A co síť, je na toto připravená??
Např majitele těch baterií, dnes se dá 30 kWh pořídit o dost levněji než před 5 lety, viděl jsem nabídky 15 kWh okolo 25 tis Kč. (Bez stridace, s BMS). Mně to přijde jako dost dramatické zlevnění. Síť by právě uvítala si v nedostatkovych časech cucnout z baterek, nebo v přebytečných uložit. Když byste uvazil, ze by si to pořídilo 500 tis lidi u nás, tak je to mnohem víc úložné kapacity než nabízejí Velké Stráně.
Zajímavý jev. 6 listopadu stoupla po dlouhé době cena na spotu odpoledne mezi čtvrtou a devátou hodinou na 700 eur, přitom většinu dne se cena držela nad 100 eur. To akcelerovalo pány uhelné pisatelé k odborným rozborům jaká je to katastrofa. Doporučuji kdo se solidně zajímá o energie , projděte si zpětně ceny na energetické burze na Odkaz . Zjistíte jak by nám efektivně pomohla bateriová uložiště, vyrovnávat jak cenu tak množství elektřiny.
Podařilo by se to zažehnt, kdyby mělo dvacet procent domácností v RD baterku o kapacitě 40 kWh?
A k tomu je zatížíme obrovskými pokutami, aby byly podkapitalizované ?
jako správný neomarxista víte co je pro ty firmy dobré.
V Brazilii BEV 94 tisíc z 1,28 milionu. Spousta trhů to chce. Elektromobily táhnou hlavně v číně, tamní komunistická vláda, Váš vzor, to má jako způsob jak porazit západ. Je třeba to zbytečně neurychlovat a ty firmy neničit. Místo BEV začaly od EURO6 vyrábět nekvalitní spalovací motory díky normám které napsali v Bruselu hlupáci a možná čínští agenti
Nálepkování si strcte nekam. Máte dvě možnosti, buď nic nedělat, nechat to na vývoji trhu. Budiž. Výsledek bude, že jejich krátkozrakost a snaha co nejdéle profitovat na spalovací technologií jim zlomí vaz, protože s levným EV je Číňan totálně zničí. Zákazník, Vás pravdepodobne nevyjimaje, velmi kouká na cenu. A cena rozhodne. Pak ať ale nekvici a nechtějí bailout. A my se tady můžeme ve skanzenu poplacat po ramenou.
Jako většina libtardů konspirujete , popíráte evidentní fakta a LŽETE JAKO KDYŽ SEZNAM TISKNE,. ne emisní flotilová norma NENÍ TRH. asi neumíte číst. za prodej spalováků se platít pokuty.
to je úplně jedno, kdo co říká, podstatné je, jestli se auta v EU vyráběná budou schopny prodávat v zahraničí, na velkých trzích. Nerad to říkám, ale pokud nepůjdou sakra rychle dělat dobrý EV, tak si můžou vyrábět tak leda pro EU, což je sice nějakých 15-20% procent světového trhu, ale VW to nespasí. V Číně už prohráli.
jednoduchá baterie , na kterou není dost surovin, je nepraktická, těžká jako prase
Kde ty loňské sněhy jsou...Cena Li2CO3 poklesla dost dramaticky od peaku v roce 2022, jsme na 238 Kč za kg. Pro LFP baterii žádné další spešl kovy nepotřebujete. A pak tu máte sodíkové baterie, co už Čínani montují do základních modelů, ty převezmou většinu aplikací v úložištích, především z cenových důvodů. Tam už se na suroviny vůbec vymlouvat nejde, sodíku je všude habaděj.
Před pár lety dělali vědci zajímavý pokus - vzali dobrovolníky, kterým rozdali formuláře a oni museli odhadovat, jak je pravděpodobné, že určitá situace nastane (třeba pravděpodobnost, že vás přejede auto a pod.). Testy vyhodnotili a zjistili, že naprostá většina lidí zásadním způsobem podceňuje rizika - tedy že jejich odhady jak je co pravděpodobné jsou výrazně posunuty optimistickým směrem a vůbec neodpovídají realitě. Pak s každým pokusným subjektem prošli jejich odpovědi a seznámili je se správným výsledkem u každé jejich "předpovědi" respektive odhadu. Tím ale test nekončil - pokusné subjekty si po určité době pozvali znovu a znovu jim dali úplně stejné otázky. K velkému překvapení vědců byly odhady lidí úplně stejně špatné, jako při prvním testu i když byly pokusné osoby se správnými statistickými údaji po prvním testu podrobně seznámeny. Jediné pokusné osoby, jejichž odhady se v obou případech blížili skutečnosti byli lidé trpící depresí. Pointa je, že pokus prokázal, že drtivá většina tzv. normálních lidí není schopná vnímat realitu - mozek normálních lidí svým majitelům záměrně zkresluje skutečnost směrem k lepšímu a to výrazně. U lidí, kteří trpí depresí je tato funkce růžových brýlí nějakým způsobem blokována a proto jsou schopni vnímat realitu bez zkreslení - asi proto tak často končí bohužel sebevraždou. Zároveň to ale vysvětluje, proč tak dochází a bude docházet k tolika úrazům a nehodám - může za to tahle málo probádaná funkce mozku - nasazování růžových brýlí... Migrace, zelená politika a další jsou bohužel produktem ničím nepodloženého optimismu.
S migraci souhlas, zelená politika je v necem příliš brzo. Podívejte se na to z druhé strany, takzvani experti v roce 2009 tvrdili, že baterky nikdy nebudou stát min než 1000 dolaru za kWh a fotovoltaika je příliš drahá sranda pro ekofanaticke boháče. Moc dobře si to pamatuji. A kde je cena dnes? Baterky atakuji 50 USD za kWh a 400 W panel se dá poridit pod 1700 Kč. Něco, o čem ani optimista v roce 2009 nesnil.
Já samozřejmě nerozporuji, že pro určitou skupinu lidí (bohatších s vlastními domy a garážemi, panely na střeše) je EV zajímavý produkt, jenže nejsem přesvědčen, že tady mluvíme o 2/3lidí - to je jen vaše zbožné přání. Podle mého je potenciál EV u nás asi tak 1/3lidí a na západě cca 1/2 lidí.... jenže co ten zbytek? Že EV zlevní o 25% nebo 50% je nesmysl - na Čínské levné vozy uvalila EU vysoké clo, čímž je zdraží a Evropské automobilky na každém EV prodělávají už nyní a dotují to s prodeje benzínů... Použitelný EV stojí od 0,8-1mil výš, cokoli levnějšího je jen kabelka na kolech použitelná maximálně jako druhé auto do bohaté rodiny. Kromě vysoké ceny je obrovský problém kde EV dobíjet - lidé co bydlí ve městech v činžácích a panelácích mají problém najít místo k parkování, natož nabíječku a příliš dlouho to trvá a další problém je vysoká cena elektřiny. Já se pojistil a mám už 3benzínová auta a ještě jedno chci časem koupit, takže mě už se EV netýká - nebudu žít tak dlouho, abych si musel EV pořizovat 🙂, ale mladou generaci opravdu lituji - budou mít problém jak zaplatit hypotéku, natož kupovat předražený EV... Konečná pro Evropské automobilky je to každopádně a jak si lidi plně uvědomí, že budou mít problém s tak banální věcí jako nasednout do auta a zajet si na nákup, pro léky nebo k lékaři, tak se můžeme dočkat velmi zajímavých časů... jestli jste četl Zeměplochu...
Souhlasím, že v tuto chvíli max 1/3, ale po zlevnění to hodně naroste. Cla na čínská auta, no to bude ještě zajímavý, protože za delší konec provazu spíš tahaj oni. S nabíjením bych řekl, že to je primárně zajímavější pro RD a lidi, co si můžou nabít v práci. Pro cenu elektřiny udělá každý, kdo má RD nejlíp, když si pořídí pár panelů a baterku a sám si ji spotřebuje. Zároveň tím prospěje snížení ceny.
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
Opakovana lez se pravdou nestane... elektromobil nema efektivitu 90%. Tu ma motor, mozna ustroji vcetne prenosu na kolo. Samotna baterie ma tepelne ztraty vybijenim kolem 6-8%, dale tu elektrinu musite do auta dostat, pro rychlem nabijeni maji nektere modely ztraty pres 20%. Tu elektrinu ale na tu nabijecku musite dostat a v rozvodech se ztraci dalsich 10%. No a pak prijdete do elektrarny pricemz turbiny vetsiny elektraren pracuji s efektivitou kolem 35%. No a kdyz nefouka a nesviti, tak celej tenhle kolotoc delate z plynu, kterej jste mohl do auta natankovat rovnou.
To, ze socialisticka EU ma v nekterych statech neuveritelne dotace na tenhle nesmysl je spatne. To ze se lide ve statech, kde prumysl umrel uz pred 50 lety, nechaji utahnout na varene nudli, protoze neovladaji fyziku zakladni skoly je vec druha. Ale hlavne, ze si o tom umi hezky popovidat.
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Měl byste srovnávat well-to-wheel účinnost, to by bylo korektní porovnání.