Praha je preplnena auty, na obyvatele je tam vyrazne vice aut nez v Vidni ci Berline, a je to strasne videt kdyz se clovek projde ulicemi - auta stoji temer vsude.
Praha ma registrovano 745 aut na 1000 obyvatel, Berlin 336 a Viden 375. V Evrope je horsi uz jen Varsava s 773 auty na 1000 obyvatel, ale ta byla po valce v podstate postavena znovu.
Resenim neni expanze silnic, na to proste neni prostor, ale redukce poctu aut na uroven ostatnich evropskych mest.
„Prodáváme trenýrky, které nejsme schopni vyrobit pod 130 korun. Tržiště prodávají spodní prádlo i za 40 korun,“
JInymi slovy mate o poznani horsi technologii vyroby ve velkem.
„Přeprava zboží v kontejneru z Bangladéše nás vyšla na 400 tisíc korun, to je deset korun na trenýrky. Není to tak, že my jsme drazí, ale oni jsou extrémně levní,“
Proste si nejste narozdil od nich zajistit levnejsi dopravu ve velkem.
Jsou to spise symtomy toho, ze ta trziste maji velkou usporu z rozsahu diky velkemu nakupnimu objemu a mensi marze. A vy jste potom jednoduse drazi. Pro zakaznika je tento model vyhodnejsi, cim mene prekupniku zvysujicich cenu od vyrobce, tim lepe.
Ford trapi nezajem o elektromobily a proto podstatna cast propustenych jsou lide pracujici na spalovacich motorech. Logicke, ze?
Bohuzel je to stejna pisnicka jako ostatnich evropskych automobilek. Zaspaly, a nejsou schopni, narozdil od Ciny, nabidnou cenove prijatelny EV a zaroven se jim ve svete propadaji prodeje aut se spalovacim motorem. Jak se vyjadril reditel Fordu nedavno po navsteve Ciny - nam neujel vlak, my stojime na jinem nadrazi.
Ja doufam, ze se vzpamatuji, automobily byly posledni prumysl v Evrope, ktery nam tu zustal. Ve vsem ostatnim jsme uz mimo, pokud tedy za prumysl nepovazujeme vyrobu byrokratickych regulaci, tam jsme spicka.
CR na tom neni ani o chlup lepe.
Staci se podivat na to se delo, kdyz prisel prvni iPhone ci EV nebo Euro 7. Ne, to nepujde, nikdo to nebude chtit, bude to drahe, smatlani po obrazovce, auto na baterky, za fyzikalnimi limity, .... a pak prijsel nekdo jiny a udelal to.
Legislativa je zde take naprosto nepratelska vuci start-upum, staci se podivat na zamestnanecke akcie. Rizikovy kapital a burza neexistuje.
Vysledek je, ze ve vsech oborech totalne zaostavame a dozivame z tradice a minulosti, coz nebude trvat dlouho.
Evropsky socialni a stale mene trzni model zdegeneroval stejne jako byvaly socialismus.
Jestli se nezvýší poplatek, musí rozhlas zrušit až 350 míst
To je irelevantni, rozhlas neni hladova zed.
Mozna by bylo na miste znovu definovat co je zde verejna sluzba a proc ji vlastne potrebujeme. Prichod internetu, mobilni komunikace a streamovacich sluzeb uplne zmenil podminky v teto oblasti, a puvodni pojeti je zastarale.
Pokud nekdo vydelava vice je treba ho potrestat, ze? Navic je to iluze spravedlnosti. Jiz dnes lide s nizkymi prijmy neplati zadne dane z prijmu a duchod a zdravotni peci jim v ramci solidarity dotuji vice vydelavajici spoluobcane.
Spise bych zacal resit proc vydelavaji tak malo a v cem je problem. To je cesta k rustu, ne penalizace lidi s vyssimi prijmy.
Vyssi dan z nemovitosti ve vysi, ktera by vypadek kompenzovala je nepruchodna, v CR tomu neodpovida vlastnicka struktura.
Reaganova politika nastoupila cestu masivniho zadluzovani USA, ktere se dodnes nepodarilo zastavit. Navic, oni maji jiny danovy mix, treba minimalni DPH a spotrebni dane, jiny model penzi, to se neda srovnavat.
34
Sledujících
0
Sleduje
34
Sledujících
0
Sleduje
Je zajimave, ze spousta propoustenych v automotive je z R&D v oblastech kde by naopak meli evropsti vyrobci pridat. Cross-Domain Computing Solutions je divize ktera vyvijela moderni automobilovy SW, vcetne prvku autonomniho rizeni a computer vision, tedy neco v cem je Tesla a obecne Cina napred. To znamema, ze uz jim dochazeji penize, je to nakladne, maji problemy s produktivitou vyvoje a musi tvrde racionalizovat. A presouvaji vyvoj mimo Evropu do levnejsich krajin - jako Indie ci Mexiko, ale ostatne i Cina. Kazdopadne Evropa se dostava pomerne rychle do hlubokych problemu, mnohem rychleji nez kdy kdo cekal. Tohle mely byt ty pozice s vysokou pridanou hodnotou, ktere nas maji zivit. Draghiho zprava se zda den za dnem jako vice a vice optimisticka predpoved. Evropa potrebuje rychlou reformu sveho socialniho a stale mene trzniho modelu, podporu inovacniho prostredi, jinak pujde rychle do Ritky (Praha Zapad).