Připomenu že teplota vody v lednu - březnu je 19 stupňů = pro člověja co má rád teplo nekoupatelné, teplota vody v červnu - září je 34 stupňů (a 45 vzduch) = opět nekoupatelné.
Ideál k návštěvě je duben-květen a říjen-listopad.
K té perle - mám pocit hraničící s jistotou, že dnes se o dovolenkové "perle" píše u 90% běžných destinací a u 100% exotických...
ČEZ snížil elektřinu o desítky procent poté co ji ale napřed předloni o 250% zdražil
ČEPS zvýšil přenosové poplatky o vyšší desítky procent
EU/vláda si nechaly v proudu daň v podobě tučného ekologického poplatku
marži mají všichni supr, když se ČEZ, Křetínský a další chlubí zisky v desítkách miliard
...
pochybuji že tu je někdo kdo se zálohami a celkovou cenou alespoň trochu blíží sazbám roku 2020. Já jsem na téměř 2-násobku plateb při stále stejné spotřebě rodinného domu (s rozumným šetřením tam kde to má smysl) a to mám vysoutěženou retenční podpultovou nabídku kterou jsem 2 týdny ukecával kde se dalo při vybírání od všech firem co tu prodávají alespoň tužkovou baterku
nervózně sleduji zdejší články a jejich obsah. Ty texty začínají:
Nervózní/neklidní/vyděšení meteorologové
Sněhová smršť / bouře tisíciletí
Evropu postihne silný orkán (...na Orknejích v Severním Atlantiku)
Pokles teplot v Evropě o desítky stupňů (zejména v ruském Murmansku)
Příšera z východu útočí
Zhroutil se polární vír, je to nevídané
Situace se rychle mění (každý týden čteme úplně odlišné info)
Příští léto bude žhnoucí, naměříme smrtící teploty, víme to přesně
...všichni zahyneme... ...-z těch keců...
Punta Cana (Dominikána) aktuálně voda 29,5 a setrvalý stav. A dozrávající kokosy na palmě nebo zdarma v rámci All inclusive...
Rujana voda 10,5 a prudký pokles. Kokosy v Aldi a Sparu na pultu za 4€, přivezené z přístavu Hamburg.
Karibskou atmosféru jsem nezažil ani v Thajsku nebo Zanzibaru, natož na zmrzlé Rujáně.
jsme tranzitní země uprostřed Evropy, můžeme nadávat, můžeme vyhrožovat, můžeme zpřísňovat pravidla, ale tak to je. Zrychlete nekonečně pomalou dostavbu okruhu Prahy, 6-ti pruhů v totálně ucpané D1 v Brně (když už se neudělala D1 celá 6ti proudá) a dálnici Hradec - Olomouc a D1 v místě Přerov - Ostrava - pokud tedy teroristé "děti země" a legislativa dovolí
Pokud zajistíme lepší prostupnost (a necháme si ji na mýtě draze zaplatit) může to být funkční řešení v zemi, která nemá ropu, nemá moře, ale má určitou polohu.
K váhám kamionů se nevyjadřuji, technicky i finančně jednoduché existující řešení, ale v praktické rovině věc v ČR nemožná
háže se tady miliony jako by to byla jablka. Kdo měl to štěstí a hotovost (nikoli prozíravost či vizi) že si v r. 2005 koupil např. v Edenu 3-4 privatizované byty po 400.000kč za byt 3+1 velikosti 80-90m2, v podstatě je superboháč kdy prodej 1 bytu udělá dotyčnému v 90% případů větší peníze než mzda za celý zbytek života.
Pokud by si rodina, která byt nezdědila či před 20-30 lety nezískala dnes dokázala vedle běžného života šetřit (nikoli vydělat) velmi solidních 20.000Kč/měsíc, 11 milionů na byt by měla za 46 let, vlivem inflace a životního dění v podstatě nenašetřitelné (a hypotékou i s ohledem na výši a dlouhý čas nesplatitelné) a kromě top managementu na to objektivně nelze vydělat (ano chceme jíst, pít, občas jet na dovolenou či do hospody a kupodivu někde musíme bydlet i během toho šetření)
2 technické komentáře
PS. k bodu 2: znám manažery kteří ve svých BMW X5 nebo Audi A6 valí 200-220 standardně s loktem na okně a kafem v druhé ruce.
Prodávat nové SUV Porsche s 300kW (400 koní) a maximálkou 220km/h, pominu-li diskusi o předpisech měl bych doslova strach že mě bude potupně předjíždět Lojza v oktávce nebo Pepa V Hyundai i40 s vědomím, že na to má...
Já si prostě elektrické SUV Porsche představit neumím a nechci, když už mají být elektrická auta, tak malé městské vozy co denně jezdí 40km, a ne 3-tunové supersportovní SUV...
PS. Nabíjet 21 minut na superchargeru z 10% na 80% = měl bych velký strach jestli to svižnou jízdou dám s tou nepatrně prázdnou baterkou v lednu v -5st. z Prahy do Brna....
Z pohledu běžných dálkových aerolinek bych to nazval Premium Economy + tam ani v té business nevidím obrazovky v sedačkách na palubní IFE (zábavní systém; u letů přes Atlantik na B787/A350 ale bude).
Příjemný bonus by byl např. bezplatný přístup do business salónků s občerstvením.
Na druhou stranu cena příplatku 5-10.000Kč za vyšší komfort je odpovídající, když se mrknete na business u Emirates B777/A380 nebo Singapore airlines, ten rozdíl v luxusu a rozsahu služeb je obrovský, ale ceny začínají někde okolo 100.000Kč... Určitě si to klienty najde, zejména při delších linkách (např.Keňa)
Připomenu že na jaře byli 3 vojáci postaveni před soud za to, že se migrantům při přímém napadení (!!!) bránili střelbou. Jakýkoli zásah proti migrantům = prověřování a popotahování, zda náhodou nepřekročil bránící voják své pravomoci.
Kam jsme se to dostali. Tímto způsobem ty hranice prostě neudržíme.
Jednoduché přirovnání:
Platí snad v Emirátech či Saúdské Arábii za benzín 36 Kč? Proč platí 5kc/l, když barel ropy je ve světě za 80USD.
Výrobou levné energie a jejím levným prodejem na lokální trh by nám vznikla velká konkurenční výhoda. Větší než dividenda ČEZ nebo Komárka/Křetínského. A přebytek ať si obchodují přes burzu v Lipsku.
Máme v ČR trumfy a neumíme je používat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
čistě vojensky, aby bylo výsledkem zásahu mezikontinentální střely (s konvenční hlavicí) zranění 2 lidí, nad tím by smutně kroutil hlavou už Werner von Braun se svojí V2 v druhé světové. I malorážkou bych způsobil větší ztráty než touto obří střelou. Jen bojová hlavice s náloží váží 1,2 tuny. Čekal bych srovnání velkých budov se zemí a tlakovou vlnu několik set metrů...