Připomenu že teplota vody v lednu - březnu je 19 stupňů = pro člověja co má rád teplo nekoupatelné, teplota vody v červnu - září je 34 stupňů (a 45 vzduch) = opět nekoupatelné.
Ideál k návštěvě je duben-květen a říjen-listopad.
K té perle - mám pocit hraničící s jistotou, že dnes se o dovolenkové "perle" píše u 90% běžných destinací a u 100% exotických...
ČEZ snížil elektřinu o desítky procent poté co ji ale napřed předloni o 250% zdražil
ČEPS zvýšil přenosové poplatky o vyšší desítky procent
EU/vláda si nechaly v proudu daň v podobě tučného ekologického poplatku
marži mají všichni supr, když se ČEZ, Křetínský a další chlubí zisky v desítkách miliard
...
pochybuji že tu je někdo kdo se zálohami a celkovou cenou alespoň trochu blíží sazbám roku 2020. Já jsem na téměř 2-násobku plateb při stále stejné spotřebě rodinného domu (s rozumným šetřením tam kde to má smysl) a to mám vysoutěženou retenční podpultovou nabídku kterou jsem 2 týdny ukecával kde se dalo při vybírání od všech firem co tu prodávají alespoň tužkovou baterku
nervózně sleduji zdejší články a jejich obsah. Ty texty začínají:
Nervózní/neklidní/vyděšení meteorologové
Sněhová smršť / bouře tisíciletí
Evropu postihne silný orkán (...na Orknejích v Severním Atlantiku)
Pokles teplot v Evropě o desítky stupňů (zejména v ruském Murmansku)
Příšera z východu útočí
Zhroutil se polární vír, je to nevídané
Situace se rychle mění (každý týden čteme úplně odlišné info)
Příští léto bude žhnoucí, naměříme smrtící teploty, víme to přesně
...všichni zahyneme... ...-z těch keců...
Pro mne by byla idealní teplota v obýváku 18-20,ale v naši domácnosti to nelze.Momentálně máme v obýváku 14 a tak to bude dokud nebudou větší mrazy.Topíme vafkamia ty strašně žerou plyn.Jsme důchodci a nemůžeme si dovolit hodně doplácet.Přítel je celý den pod peřinou a já mám hodně teplou mikinu.Na noc máme také kolem 14-ale v té posteli to jde vydržet.
- Kde bydlíte, v zahradním domku?
Punta Cana (Dominikána) aktuálně voda 29,5 a setrvalý stav. A dozrávající kokosy na palmě nebo zdarma v rámci All inclusive...
Rujana voda 10,5 a prudký pokles. Kokosy v Aldi a Sparu na pultu za 4€, přivezené z přístavu Hamburg.
Karibskou atmosféru jsem nezažil ani v Thajsku nebo Zanzibaru, natož na zmrzlé Rujáně.
jsme tranzitní země uprostřed Evropy, můžeme nadávat, můžeme vyhrožovat, můžeme zpřísňovat pravidla, ale tak to je. Zrychlete nekonečně pomalou dostavbu okruhu Prahy, 6-ti pruhů v totálně ucpané D1 v Brně (když už se neudělala D1 celá 6ti proudá) a dálnici Hradec - Olomouc a D1 v místě Přerov - Ostrava - pokud tedy teroristé "děti země" a legislativa dovolí
Pokud zajistíme lepší prostupnost (a necháme si ji na mýtě draze zaplatit) může to být funkční řešení v zemi, která nemá ropu, nemá moře, ale má určitou polohu.
K váhám kamionů se nevyjadřuji, technicky i finančně jednoduché existující řešení, ale v praktické rovině věc v ČR nemožná
Vidíte to a já nejsem žádný šéf logistiky, ředitel a nevím co všechno za funkce jste tady ješté vyjmenoval a programátor už vůbec ne. (Vrchol mého programtorství je, když udělám tabulku v Excelu, kde se mě dokážou sčítat čísla ve vedlejších "kostičkách") před 6 lety jsem začal podnikat. Dělám rukama. Začátky nebyli nic jednoduchého soboty neděle 12 hodin práce nebyla nic neobvyklého. Všechno co jsme vydělal šlo zpátky do podnikání. Dovolená první dva roky cizí slovo. Dneska po těch šesti letech? 3-4 lidi pod sebou (jsou na IČO). Letos už jsem i já práci omezil a řeším to spíš po telefonu a z "kanclu" (obýváku). Čistý měsíční příjem mám +- 150tis kč měsíčně. Stačí chtít 😉 jo a asi vás překvapím. Nebydlím v Praze, ale na pomezí středních a jižních Čech. Práci v Praze i když bych ji mohl mít (a byla by lépe i placená) se vyhýbám a dělám v okruhu cca 50km od domova). Tak asi tolik ke mě 😉
jo a bydlím podobným směrem, na Příbramsku v baráku a na 90tis Kč čistého (nikoli Vašich 150) měsíčně se nedostanou ani lidé co mi tu dělali vodu, elektřinu, topení/kotel a truhlařinu + automechanik (s opravdu velkou dílnou a 2 podřízenými). Všechno schopní zkušení řemeslníci s doporučeními, plné kalendáře zakázek na měsíce dopředu a práce 6 dní v týdnu od rána do noci...
Tedy všechna čest, gratuluji k 150.000 čistého, zopakuji, jste jediný kdo toto uvádí, v podstatě na 2-násobku nejlepších lidí které znám já a že těch lidí v managementu i řemeslech znám hodně. Víte, je těžké tomu věřit, když to takto posoudím. Ale užijte si to, pokud to máte. Technicky už jste zaměstnavatel a máte firmu o 4 zaměstnancích a nejste ani zaměstnanec, ani živnostník ve smyslu pracuji sám na sebe.
PS. republikový medián (50% má víc, půl lidí méně) čistého je 31.000, ten pražský 38.000. Tedy vyděláváte více než 4-5 celkem schopných lidí se solidní výplatou v součtu dohromady.
A věta "stačí chtít" - bez urážky, mé okolí a já nejsme žádná líná nemakačenka či nemehla, ale ambiciózní zkušení lidé kteří se snaží vydělat maximum možného.
Při Vašem příjmu lze konstatovat, že 99,9% obyvatelstva nechce? I bez excelu jistě víte, že to tak není.
PS. V mém okolí je samoživitelka která tráví ve 2 prácích (šička/galanterie) 14 hodin denně vč. víkendů, má 2 děti ve škole (na které nemá čas) a za boha není schopná vydělat na jídlo a nájem, má asi 20.000 čistého (a je téměř bez přídavků/dávek neb je přihlášená z určitých důvodů u někoho jiného). Jděte té zoufalé sedřené paní do očí říct že "stačí chtít".
Vy furt, ale žijete ve světě kde ušetřit 20tis měsíčně je něco výjimečného. Můžu vás ujistit, že dneska vydělat 100tis měsíčně v jednom člověku není nic výjimečného. Když k tomu manželka bude mít u byť průměrnou mzdu už ta dvojice za měsíc má příjem 135tis. A tohle prostě v Praze není nic výjimečného. A další věcí je, že ne každý prostě může bydlet v Praze. Když nemám na byt v Praze tak tam prostě nebydlim
135k není běžný příjem páru. Ani v hrubém ne. A jako člověk s 15 lety v managementu logistiky vám mohu sdělit že 100k je velmi ambiciozní cíl, na který nedosáhne ani můj známý - šéf IT v Praze, ani můj známý vedoucí fin.controllingu v korporátu v Praze, ani můj známý - šéf logistiky s 50 podřízenými v Praze a v podstatě nikdo v mém okolí se mu ani vzdáleně nepřiblíží. A nedosáhnu na to ani já při hledání nové práce (v té steré jsme měl výrazně více, ale v logistice šly platy velmi prudce dolů, tam kde se v 2020 dávalo 110k se dnes dává 75k)
Teď mi to nandáte s Java/C++/Cloud expertem který pod 150.000 nevstane z postele, viďte...
háže se tady miliony jako by to byla jablka. Kdo měl to štěstí a hotovost (nikoli prozíravost či vizi) že si v r. 2005 koupil např. v Edenu 3-4 privatizované byty po 400.000kč za byt 3+1 velikosti 80-90m2, v podstatě je superboháč kdy prodej 1 bytu udělá dotyčnému v 90% případů větší peníze než mzda za celý zbytek života.
Pokud by si rodina, která byt nezdědila či před 20-30 lety nezískala dnes dokázala vedle běžného života šetřit (nikoli vydělat) velmi solidních 20.000Kč/měsíc, 11 milionů na byt by měla za 46 let, vlivem inflace a životního dění v podstatě nenašetřitelné (a hypotékou i s ohledem na výši a dlouhý čas nesplatitelné) a kromě top managementu na to objektivně nelze vydělat (ano chceme jíst, pít, občas jet na dovolenou či do hospody a kupodivu někde musíme bydlet i během toho šetření)
A pokud by se o ten kamion rozmlátil tak bys psal jako že si policie dovolila použít jako zátaras kamion?
jednak je vysoká pravděpodobnost že se tak jako tak o něco rozmlátí (svah, svodidla, jiné auto, policie,...) a já zde píšu o řízeném zastavení vozidla, které na 130km trase z centra Prahy do Humpolce bezohlednou jízdou ohrožovalo provoz.
Kamion nasvítit (světly policejních vozidel) na přehledném místě, postavit před něj nebo okolo něj blikající policejní auta... Mobilní údržba tam může dát dokonce ceduli varující před uzavřením či snižující rychlost. Jezdím po dálnici denně a ty možnosti tu mohou být. Praktické možnosti využití jsou na policii.
Ostatně nic nového nevymýšlím, je to asi rok co policie přesně tento způsob zastavení úspěšně zvolila.
Já se zde snažím navrhovat možná prakticky dostupná řešení, nikoli jen psát vtípky, nebo kritizovat.
2 technické komentáře
PS. k bodu 2: znám manažery kteří ve svých BMW X5 nebo Audi A6 valí 200-220 standardně s loktem na okně a kafem v druhé ruce.
Jaké dlouholeté zkušenosti máte s elektrickými auty? Že se bojíte.
mám k nim naprostý odpor. Sám žádné nemám a mít nechci, pár lidí co ho mají znám.
Jsou to rukojmí těch aut, jíst budu až bude potřebovat auto dobít, neustále hledají stojan na dobití (a na vesnicích kam jezdí nic takového není) a ti co jezdí delší trasy 400-500km/den mají hrůzu jestli si dokážou na jednáních někde auto dobít.
Na dálnici jezdí jak traktor protože jet tachometrových 135km/h = sežere to baterku...
Mám pokračovat?
Prodávat nové SUV Porsche s 300kW (400 koní) a maximálkou 220km/h, pominu-li diskusi o předpisech měl bych doslova strach že mě bude potupně předjíždět Lojza v oktávce nebo Pepa V Hyundai i40 s vědomím, že na to má...
Já si prostě elektrické SUV Porsche představit neumím a nechci, když už mají být elektrická auta, tak malé městské vozy co denně jezdí 40km, a ne 3-tunové supersportovní SUV...
PS. Nabíjet 21 minut na superchargeru z 10% na 80% = měl bych velký strach jestli to svižnou jízdou dám s tou nepatrně prázdnou baterkou v lednu v -5st. z Prahy do Brna....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
čistě vojensky, aby bylo výsledkem zásahu mezikontinentální střely (s konvenční hlavicí) zranění 2 lidí, nad tím by smutně kroutil hlavou už Werner von Braun se svojí V2 v druhé světové. I malorážkou bych způsobil větší ztráty než touto obří střelou. Jen bojová hlavice s náloží váží 1,2 tuny. Čekal bych srovnání velkých budov se zemí a tlakovou vlnu několik set metrů...