Punta Cana (Dominikána) aktuálně voda 29,5 a setrvalý stav. A dozrávající kokosy na palmě nebo zdarma v rámci All inclusive...
Rujana voda 10,5 a prudký pokles. Kokosy v Aldi a Sparu na pultu za 4€, přivezené z přístavu Hamburg.
Karibskou atmosféru jsem nezažil ani v Thajsku nebo Zanzibaru, natož na zmrzlé Rujáně.
jsme tranzitní země uprostřed Evropy, můžeme nadávat, můžeme vyhrožovat, můžeme zpřísňovat pravidla, ale tak to je. Zrychlete nekonečně pomalou dostavbu okruhu Prahy, 6-ti pruhů v totálně ucpané D1 v Brně (když už se neudělala D1 celá 6ti proudá) a dálnici Hradec - Olomouc a D1 v místě Přerov - Ostrava - pokud tedy teroristé "děti země" a legislativa dovolí
Pokud zajistíme lepší prostupnost (a necháme si ji na mýtě draze zaplatit) může to být funkční řešení v zemi, která nemá ropu, nemá moře, ale má určitou polohu.
K váhám kamionů se nevyjadřuji, technicky i finančně jednoduché existující řešení, ale v praktické rovině věc v ČR nemožná
Vidíte to a já nejsem žádný šéf logistiky, ředitel a nevím co všechno za funkce jste tady ješté vyjmenoval a programátor už vůbec ne. (Vrchol mého programtorství je, když udělám tabulku v Excelu, kde se mě dokážou sčítat čísla ve vedlejších "kostičkách") před 6 lety jsem začal podnikat. Dělám rukama. Začátky nebyli nic jednoduchého soboty neděle 12 hodin práce nebyla nic neobvyklého. Všechno co jsme vydělal šlo zpátky do podnikání. Dovolená první dva roky cizí slovo. Dneska po těch šesti letech? 3-4 lidi pod sebou (jsou na IČO). Letos už jsem i já práci omezil a řeším to spíš po telefonu a z "kanclu" (obýváku). Čistý měsíční příjem mám +- 150tis kč měsíčně. Stačí chtít 😉 jo a asi vás překvapím. Nebydlím v Praze, ale na pomezí středních a jižních Čech. Práci v Praze i když bych ji mohl mít (a byla by lépe i placená) se vyhýbám a dělám v okruhu cca 50km od domova). Tak asi tolik ke mě 😉
jo a bydlím podobným směrem, na Příbramsku v baráku a na 90tis Kč čistého (nikoli Vašich 150) měsíčně se nedostanou ani lidé co mi tu dělali vodu, elektřinu, topení/kotel a truhlařinu + automechanik (s opravdu velkou dílnou a 2 podřízenými). Všechno schopní zkušení řemeslníci s doporučeními, plné kalendáře zakázek na měsíce dopředu a práce 6 dní v týdnu od rána do noci...
Tedy všechna čest, gratuluji k 150.000 čistého, zopakuji, jste jediný kdo toto uvádí, v podstatě na 2-násobku nejlepších lidí které znám já a že těch lidí v managementu i řemeslech znám hodně. Víte, je těžké tomu věřit, když to takto posoudím. Ale užijte si to, pokud to máte. Technicky už jste zaměstnavatel a máte firmu o 4 zaměstnancích a nejste ani zaměstnanec, ani živnostník ve smyslu pracuji sám na sebe.
PS. republikový medián (50% má víc, půl lidí méně) čistého je 31.000, ten pražský 38.000. Tedy vyděláváte více než 4-5 celkem schopných lidí se solidní výplatou v součtu dohromady.
A věta "stačí chtít" - bez urážky, mé okolí a já nejsme žádná líná nemakačenka či nemehla, ale ambiciózní zkušení lidé kteří se snaží vydělat maximum možného.
Při Vašem příjmu lze konstatovat, že 99,9% obyvatelstva nechce? I bez excelu jistě víte, že to tak není.
PS. V mém okolí je samoživitelka která tráví ve 2 prácích (šička/galanterie) 14 hodin denně vč. víkendů, má 2 děti ve škole (na které nemá čas) a za boha není schopná vydělat na jídlo a nájem, má asi 20.000 čistého (a je téměř bez přídavků/dávek neb je přihlášená z určitých důvodů u někoho jiného). Jděte té zoufalé sedřené paní do očí říct že "stačí chtít".
Vy furt, ale žijete ve světě kde ušetřit 20tis měsíčně je něco výjimečného. Můžu vás ujistit, že dneska vydělat 100tis měsíčně v jednom člověku není nic výjimečného. Když k tomu manželka bude mít u byť průměrnou mzdu už ta dvojice za měsíc má příjem 135tis. A tohle prostě v Praze není nic výjimečného. A další věcí je, že ne každý prostě může bydlet v Praze. Když nemám na byt v Praze tak tam prostě nebydlim
135k není běžný příjem páru. Ani v hrubém ne. A jako člověk s 15 lety v managementu logistiky vám mohu sdělit že 100k je velmi ambiciozní cíl, na který nedosáhne ani můj známý - šéf IT v Praze, ani můj známý vedoucí fin.controllingu v korporátu v Praze, ani můj známý - šéf logistiky s 50 podřízenými v Praze a v podstatě nikdo v mém okolí se mu ani vzdáleně nepřiblíží. A nedosáhnu na to ani já při hledání nové práce (v té steré jsme měl výrazně více, ale v logistice šly platy velmi prudce dolů, tam kde se v 2020 dávalo 110k se dnes dává 75k)
Teď mi to nandáte s Java/C++/Cloud expertem který pod 150.000 nevstane z postele, viďte...
háže se tady miliony jako by to byla jablka. Kdo měl to štěstí a hotovost (nikoli prozíravost či vizi) že si v r. 2005 koupil např. v Edenu 3-4 privatizované byty po 400.000kč za byt 3+1 velikosti 80-90m2, v podstatě je superboháč kdy prodej 1 bytu udělá dotyčnému v 90% případů větší peníze než mzda za celý zbytek života.
Pokud by si rodina, která byt nezdědila či před 20-30 lety nezískala dnes dokázala vedle běžného života šetřit (nikoli vydělat) velmi solidních 20.000Kč/měsíc, 11 milionů na byt by měla za 46 let, vlivem inflace a životního dění v podstatě nenašetřitelné (a hypotékou i s ohledem na výši a dlouhý čas nesplatitelné) a kromě top managementu na to objektivně nelze vydělat (ano chceme jíst, pít, občas jet na dovolenou či do hospody a kupodivu někde musíme bydlet i během toho šetření)
A pokud by se o ten kamion rozmlátil tak bys psal jako že si policie dovolila použít jako zátaras kamion?
jednak je vysoká pravděpodobnost že se tak jako tak o něco rozmlátí (svah, svodidla, jiné auto, policie,...) a já zde píšu o řízeném zastavení vozidla, které na 130km trase z centra Prahy do Humpolce bezohlednou jízdou ohrožovalo provoz.
Kamion nasvítit (světly policejních vozidel) na přehledném místě, postavit před něj nebo okolo něj blikající policejní auta... Mobilní údržba tam může dát dokonce ceduli varující před uzavřením či snižující rychlost. Jezdím po dálnici denně a ty možnosti tu mohou být. Praktické možnosti využití jsou na policii.
Ostatně nic nového nevymýšlím, je to asi rok co policie přesně tento způsob zastavení úspěšně zvolila.
Já se zde snažím navrhovat možná prakticky dostupná řešení, nikoli jen psát vtípky, nebo kritizovat.
2 technické komentáře
PS. k bodu 2: znám manažery kteří ve svých BMW X5 nebo Audi A6 valí 200-220 standardně s loktem na okně a kafem v druhé ruce.
Jaké dlouholeté zkušenosti máte s elektrickými auty? Že se bojíte.
mám k nim naprostý odpor. Sám žádné nemám a mít nechci, pár lidí co ho mají znám.
Jsou to rukojmí těch aut, jíst budu až bude potřebovat auto dobít, neustále hledají stojan na dobití (a na vesnicích kam jezdí nic takového není) a ti co jezdí delší trasy 400-500km/den mají hrůzu jestli si dokážou na jednáních někde auto dobít.
Na dálnici jezdí jak traktor protože jet tachometrových 135km/h = sežere to baterku...
Mám pokračovat?
Prodávat nové SUV Porsche s 300kW (400 koní) a maximálkou 220km/h, pominu-li diskusi o předpisech měl bych doslova strach že mě bude potupně předjíždět Lojza v oktávce nebo Pepa V Hyundai i40 s vědomím, že na to má...
Já si prostě elektrické SUV Porsche představit neumím a nechci, když už mají být elektrická auta, tak malé městské vozy co denně jezdí 40km, a ne 3-tunové supersportovní SUV...
PS. Nabíjet 21 minut na superchargeru z 10% na 80% = měl bych velký strach jestli to svižnou jízdou dám s tou nepatrně prázdnou baterkou v lednu v -5st. z Prahy do Brna....
A jak to bude s čistotou na palubě letadel, Párkrát jsem letěl se Smartwings na dovolenou a při zpátečním letu jsem si přidal jako někde na smetišti. Napřed jsme si s chotí uklidili sedačky a pod sebou než jsme se usadili.
Létám se Smartwings 4x ročně několik let a ještě jsem s čistotou problém neměl, a že si s manželkou dáváme velký pozor. Ani drobek, ani papírek, naprosto nic, prostě 100%. Pokaždé.
Z pohledu běžných dálkových aerolinek bych to nazval Premium Economy + tam ani v té business nevidím obrazovky v sedačkách na palubní IFE (zábavní systém; u letů přes Atlantik na B787/A350 ale bude).
Příjemný bonus by byl např. bezplatný přístup do business salónků s občerstvením.
Na druhou stranu cena příplatku 5-10.000Kč za vyšší komfort je odpovídající, když se mrknete na business u Emirates B777/A380 nebo Singapore airlines, ten rozdíl v luxusu a rozsahu služeb je obrovský, ale ceny začínají někde okolo 100.000Kč... Určitě si to klienty najde, zejména při delších linkách (např.Keňa)
Mám prozkoumaný jih - Blue Bay, Shandrani resort, korály jsou tam super, ryb druhově i počtem dostatek a občas nějaká velká želva. Viditelnost/průzračnost ve vodě asi jako v Egyptě - 20-30m, proudy a vlny minimální. Solidně šnorchlovat se dá z pláže a taky si to člověk užije a resort měl "schuttle motorák" 2x denně vzal doprostřed zátoky 10-12 lidí přímo do chráněné zóny, korálové zahrady byly v 3-10m hloubce dle terénu dna. To bylo moc super.
Připomenu že na jaře byli 3 vojáci postaveni před soud za to, že se migrantům při přímém napadení (!!!) bránili střelbou. Jakýkoli zásah proti migrantům = prověřování a popotahování, zda náhodou nepřekročil bránící voják své pravomoci.
Kam jsme se to dostali. Tímto způsobem ty hranice prostě neudržíme.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
paráda, díky!!