Svatá ty prosto, tepelná účinnost závisí na rozdílu vstupní a výstupní teploty média, které je ve termomechanickém stroji použito. Proto má dieselový motor účinnost vysokou a tepelné čerpadlo velice nízkou jak se učí v termomechanice. Tepelné čerpadlo vzduch-vzduch je v podstatě podvod na neznalé lidi, to prostě nemůže fungovat s přijatelnou účinností a vůbec se nehodí pro vytápění velkého prostoru.
Autorův pohled je velmi zkreslen zážitky (snad jeho vlastními ) s auty technologicky více jak/skoro 20 let starými. Tzn. pokud by tento odborník psal článek někdy v roce 2011 ( uvedení Nissan leaf na trh-ion ještě starší) až někdy 2022, dal bych mu za pravdu, že cesta Praha-Ostrava s Nissanem nebyl dobrý nápad...už jen kvůli slabé dobíjecí infrastruktuře. Pokud by však autor usedl do moderního elektromobilu (Tesla, Kia, Hyundai , dokonce i VW, Audi, Škoda + spousta čínských aut) s více jak 70kWh bakterií, nemohl by napsat článek, který by měl tolik shlédnutí. Je jasné, že pokud v dnešní době musím jet cestu Praha-Ostrava-Praha a to tzv.jen na otočku (proč bych to ale dělal), elektromobil bude pro tuto cestu méně vhodný. Jestli však jedu do Ostravy něco zařídit, projednat (a mohu je po tento čas nechat v Ostravě nabíjet), je moderní elektromobil dobrou volbou. A jako bonus možná naučí řidiče dodržovat rychlost na dálnici v zákonných mezích a třeba přispěje i k tomu, aby ubylo mrtvých a zraněných kvůli lidem, co si dálnici pletou se závodní dráhou.
Člověče elektrické auto není vůbec ekologické a při větších mrazech je nepoužitelné, chemické procesy v bateriích se zastaví a pomůže jen oteplení, tedy většinou obleva. Žádná elektronika s tím nic nenadělá. To je zamlčovaný fakt o bateriových "zázracích"
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
ČT by měla informovat objektivně, což nedělá, ČT je nástrojem propagandy jednoho názoru. Na ČT se zásadně nedívám. Zrušit ČT je správné řešení.