Uvědomujete si, že pronájem bytu v Praze stojí celý plat?
Víte, chtěl bych Porsche, ale nemám na něj a tak jezdím Volskwagenem. Uvědomuji si, že každý prostě nemůže mít Porsche. Obdobně je třeba si uvědomit, že každý nemůže bydlet v Praze. Bydlení v Praze prostě není ústavní právo a pokud na to nemám, tak prostě budu bydlet jinde.
dnes dům ani byt za milion nekoupíte. Za 2? možná tak 60 let starou garsonku na vysočině ve vesnici. Postavit nový dům co má 3 pokoje a užitnou plochu 75m2 stojí přes 4 miliony. Spočítejte si, kolik průměrných platů v krajích na to potřebujete
Prahu neznám, znám Plzeň. Starší byt v paneláku 3,5 - 4,5 mega. Průměrná hrubá mzda 43 tis. Před 20 lety jsem kupoval podobný byt za 1,5 mega. Průměrná mzda tehdy byla 18 tis. Porovnání mzdy a ceny bytů: nárůst mzdy cca 2,5x. Nárůst ceny bytu 2,5x až řekněme 3x. Je to tedy pořád stejné. Jen dnes mám pocit, že každý brečí, že si nic nemůže dovolit a přitom není ochoten máknout a odpustit si zbytečnosti.
Zkuste si spočítat - byt ve městě cca 9 mega, to dělá hypo cca 42 tisíc/měsíc na 30 let. Když začínáte po škole na cca 35 tisících čistého, což v páru dělá 70, a jídlo a základní věci pro dva na měsíc dělá třeba 25 tisíc, tak ono toho moc navíc nezbyde, a to si představte, že pak žena jde mateřskou a klesne z 35 na 10. To není žádné terno, co?
Prahu neznám, znám Plzeň. Starší byt v paneláku 3,5 - 4,5 mega. Průměrná hrubá mzda 43 tis. Před 20 lety jsem kupoval podobný byt za 1,5 mega. Průměrná mzda tehdy byla 18 tis. Porovnání mzdy a ceny bytů: nárůst mzdy cca 2,5x. Nárůst ceny bytu 2,5x až řekněme 3x. Je to tedy pořád stejné. Jen dnes mám pocit, že každý brečí, že si nic nemůže dovolit a přitom není ochoten máknout a odpustit si zbytečnosti.
Je fajn chtít více volného času, i když to jde na úkor práce a peněz. Proč ale pak neustále čteme články o tom, že bydlení je pro mladou generaci drahé. Ono asi není drahé, jen jsou někteří líní si na něj vydělat. No a pak volí Piráty a jim podobné, kteří by nejraději znárodňovali, zvyšovali daně z nemovitosti apod. a to jen proto, aby uplatili ty, kteří nejsou ochotni si na bydlení sami vydělat.
Prerozdelovat, okradat na danich a zit na dluh, to tehle vlade jde. Mozna by stacilo, aby clovek neodvadel 70% prijmu do statni kasy a mohl si tak dovolit vse dle sveho vyberu. Nekdo preferuje sport, nekdo dobre jidlo, nekdo kulturu, nekdo dobre bydleni. Ale ne, urednik nam radeji sebere nase penize a pak sam rozhodne, co nam zadotuje. A tohle pry je pravicova ODS a jeji kamaradi.
Nechápu to, přičemž daň z nemovitosti by to vyřešila, a povinná daň z příjmu FO také.
Normální člověk, a nebo rodina na bydlení potřebuje jeden byt nebo dům.
Jestliže chtějí mít další byt a nebo chatu ať platí klidně desetinásobně více na dani z nemovitosti, a jestliže pronajímají tak paušálně ročně všechny turistické poplatky.
Ty jsi ale závistivý ubožák. Evidentně jsi ničeho v životě nedosáhl, když máš potřebu ostatním nasazovat daně jenom proto, že ty nemáš nic.
Asi jsem hloupý, ale nedokážu pochopit co je na SUV tak strašně přitažlivé. Je to hnusný, houpe se to, jízdní vlastnosti to má jako loď a vnitřní prostor se nepřibližuje ani klasickému kombi. Ano, je to vyšší, ale má to i jiné výhody?
Manzelka ma Atecu a musim rict, ze je to hodne prijemne auto. Po 4 letech nikde nic nevrze a neresili jsme zatim zadny problem. Co se tyka vaseho komentare, tak jste asi nikdy SUV nemel a mozna v nem ani nesedel. Napr. co se tyka mista, je to lepsi nez mnoho kombiku. Tim ze se sedi vice zprimene, tak je auto kratsi a pritom mate vice mista na nohy. Neboli vas tolik zada, mate lepsi vyhled, jste trochu lepe chraneni od terenu a obrubniku. Jedina nevyhoda je pri rychlejsi jizde, kdy to ma vetsi spotrebu paliva, ale jinak za me same vyhody.
Jako letitý uživatel vozů VW, v podstatě generační pokračovatel, bych rád Thomase Schäfera poopravil. Interiér vozů který se nese v duchu vždy a všude upatlaných displejů (prodejci by mohli vyprávět, jak musí po každé předvádečce pulírovat palubky) opravdu není to, co by zažehlo lásku ke značce. Ovšem mnohem větším důvodem k rozvodu je upadající kvalita vozů, uvádění na trh nedotažených řešení (katastrofální softwarové chyby v řídících jednotkách a neschopnost je řešit), pokulhávající antikorozní ochrana. Nepomohla ani dieselgate, která nahlodala důvěru zákazníka ve značku v obavě, co všechno je ochoten VW ještě zalhat, aby prodal. A nakonec i to, že Volfsburgu nedokázali upustit od letitého zvyku instalovat pod palubní desku tradiční drnčítko aktivované ročním cyklem jaro-léto-podzim-zima (i když to by jim snad člověk právě pro tu tradici nejspíš odpustil 🙂).
Design VW přestal být podřízen tradiční a vyhledávané německé praktičnosti a začal se soustředit na... vlastně těžko říci na co? Částečně za to může všeobecná móda SUV - vozů, které už dnes nejsou ani do terénu, na to mají malou světlou výšku a příliš komfortní řešení odpružení a zavěšení kol, ale - protože fyziku nelze oklamat - jsou odsouzeny k nevalným jízdním vlastnostem a SUV karoserie příliš prostoru pro praktičnost také nenabízí. ...snad jen pohodlné nastupování ta vystupování z vozu - slovy klasika: "A není to málo, Antone Pavloviči?"
Info o SUV je naprostý nesmysl. Ad 1) SUV neznamená teréňák. Je to Sport Utility Vehicle. Pokud chcete teréńák, kupte si Offroad. Co se týká užitku, tak pokud chcete tři řady sedadel, tak můžete na nějaké kombi zapomenout, protože to může být buď MPV, nebo SUV. No a když už dáte za auto raketu, tak chcete, aby to trochu vypadalo a v tom případě můžete odepsat většinu MPV. Vybral jsem tedy Tiguan Allspace. 7 míst, v případě zaklopení třetí řády máte nějakých 700 litrů v kufru. Se stavitelným podvozkem velmi komfortní a pohodlné. No a když už chcete do terénu, tak s tím koneckonců také můžete, protože světlá výška je cca 2x taková, co u Passatu. No a když vám není dvacet a bolí vás záda, tak fakt nechcete sedat do nějaké placičky a vysoký posed oceníte. Dříve jsem slýchal, že kdo jednou zkusí SUV, už nechce jinak a dnes už to říkám také.
Někdy před 14 dny jsem viděl jeho dokument na Netflixu a zajímalo by mě, co si z něj kdo odnesl. Já především to, že je nás na planetě hodně a od toho se odvíjí všechny problémy. Je však třeba říci, koho je hodně. Zatímco my Evropané se držíme prakticky na stejném počtu, tak Asie, ale zejména pak Afrika raketově roste. Prakticky se dá říci, že co generace, tak dvojnásobná populace. V tomto kontextu si říkám, zda má smysl v Evropě řešit igelitky, brčka a uchošťoury, když problém je někde úplně jinde. Trochu se to podobá situaci, kdy v lodi je díra od torpéda a posádka řeší, zda nevržou dveře od kuchyně.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud je bytů málo, tak když bude mít vyšší příjem skoro každý, způsobí to jen to, že ceny vyletí ještě výš - ty se už dnes odvíjejí od toho kolik si můžou kupující dovolit. Jednotliví lidé se můžou snažit vydělat víc než ostatní, ale jako hromadné řešení tohle nefunguje.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Můj soused byl starší pán. Bohužel už není, ale když byl, tak mi vyprávěl, jak stavěl dům. Bylo to ještě v době, kdy byly pracovní soboty. V sobotu dopoledne byl tedy v práci a pak ještě zvládl sám postavit dům. Trvalo mu to čtyři roky, ale zvládl to. Dnes chce každý dělat tak říkajíc na půl plynu, mít mraky dovolené, cestovat, atd. No a k tomu by chtěl byt v novostavbě a ideálně alespoň 3kk. Takže ne, bydlení není drahé, jen se lidé málo nesnaží.