Ačkoliv se obecně problém porodnosti "hází" na vládu a na nedostatek bytů a podobný nesmysly, tak všichni, co znám a nemají děti, tak je buď jednoduše nechtějí nebo mít nemohou. Ti co děti nechtějí, tak mají svý důvody jako je potřeba seberealizace, svobody, budování kariéry a v neposlední řadě často k dětem nemají žádný vztah představa rodičovské role je upřímné děsí. Nikdo rozumný nemá dneska dítě ve dvaceti jako to bylo kdysi před čtyřiceti lety. Většina si počká do věku kolem třiceti, aby měli jistotu bydlení, vztahu a peněz. Není to tak složité. Ti kdo děti chtěli většinou je mají a ti co nechtějí už názor nezmění. Proč je to tak těžké pochopit, že možná třetina dnešních dospělých prostě nechce rodinu a nemá to nic společného s vládou nebo ekonomikou?
(My: věk 36 a 37, 2 děti, SŠ, VOŠ)
Pridam jeste jeden duvod. Nemuzou najit vhodneho partnera.
Další devastace zdravotnictví v přímém přenosu, že to budou mít rodičky do špitálu
50km a dále nikoho z pětidemolice nezajímá, hlavně ať dáváme 4% HDP na armádu.
Infrastruktura, jakakoliv je silene draha, nejde ani tak o vybudovani, ale nasledny provoz.
Chcete zit na "samote u lesa", ok, ale musite akceptovat i to ostatni co k tomu patri. Mensi mesta a vesnice jsou v soucasnosti silne dotovana, protoze si na svoji existenci nedokazi vydelat. To je proste fakt, byt jejich obyvatele dokolecka tvrdi jak vse dotuji Praze.
Máte v tom ideologický zelený zmatek. Skanzen tu máme: milion lidí žije pod hranicí chudoby, dva další miliony k němu směřují. Na statisticky průměrný příjem nedosáhnou dvě třetiny pracujících Čechů. Takže komu chcete prodávat elektrická auta od 800 tisíc výše, když i ta spalovací zdražila hlavně proto, aby se z jejich výnosů mohly refinancovat zčásti nenávratné investice do elektromobility a zčásti, aby se slibované srovnání cen spalováků a aut na baterky srovnalo. Ovšem nikoli snižováním cen e-aut. Takže automobilky už zjistily, že popřít pravidla svobodného trhu brutálně nedeformovaného dotacemi, to jest penězi ukradenými z peněz jiných daňových poplatníků, pohříchu i těch chudých, se hrubě nevyplácí. Věřte, že o tom za více než 30 let profesionálního působení v automotive něco vím.
Jste totalne mimo. Ale opravdu totalne.
PS: Z matematicke podstaty "Na statisticky průměrný příjem nedosáhnou dvě třetiny pracujících" .. plati vsude na svete. Jinak to byt ani nemuze 😄 .
Ve zbytku jste mimo uplne stejne. To ze nekdo dela nejakou praci 30 let jeste neznamena ze ji rozumi. Bohuzel.
Politici a manažeři automobilek ze své blahobytné sociální bubliny se naprosto stupidně domnívali, že elektrická auta charakterizovaná nepřijatelně vysokými cenami a mizerným dojezdem s nejistou životností baterie se budou prodávat jako teplé housky na krámě. Ovšem poté, co skončily velkorysé dotace, za něž si e-auto pořídili zhusta movití klienti zákazníci jako druhé či třetí auto do rodiny, celý boom aut na baterky logicky skončil. Došli jim prostě zákazníci. To ovšem bylo patrné již před rokem. Odkaz 1
Je ovšem ukázkou naprosté nekompetence administrativy nejen naší vlády, že v roce 2022 za českého předsednictví k úžasu tehdejšího "zeleného cara" a místopředsedy EK Timmermanse byl podepsán totální (a totalitní) zákaz spalovacích aut po roce 2035 s předchozími stále tvrdšími emisními sankcemi. Přitom krize VW a s ní i přicházející krize českého autoprůmyslu (hlavně nyní už dodavatelů dílů) je jen nejviditelnějším důsledkem nesmyslné dekarbonizační ideologie Green Deal. Odkaz 2
VW na tom neni spatne protoze elektro, ale protoze jim padaji prodeje celkove, hlavne v asii. Ale to tu nekteri nechteji pochopit.
Tim ze z toho budou delat cim dal vetsi skanzen rozhodne nicemu nepomuzou.
Jahn (Škoda Auto): Přechod na elektromobily je politické zadání. Evropa musí mít ekonomickou sílu
Tady to Jahn rika jasne: "marze, marze marze, nechceme vyrabet levna auta na kterych se neda poradne vydelat". Mezitim Cina zaplavuje Asii a Jizni Ameriku levnymi vozy. Cinu ted trapi vlastni nadprodukce aut, ktera tlaci ceny dolu. VW a dalsi Evropske automobilky byly zvykle na to, ze maji kam vyvazet a to se ted meni.
Ekonomickou silu nezle ziskat prodejem zastaralych nekonkurenceschopnych vyrobku, ktere navic stoji vic Tam to presne speje. V Cine ztraci podil, protoze Octavka tam stoji vic nez Tesla. O Cinskych autech nemluve.
Německé odbory chtějí, aby VW nezavřel ani jednu továrnu.
Řešení je jednoduché- přesunout výrobu Škody a Cupry do Německa.
Problém vyřešen a nebude třeba zavírat Německé továrny.
To nejde. V Nemecku je az moc malych tovaren, to je silene neekonomicke provozovat. Zavrit se mely uz drive, dlouhodobe to akorat vysava penize. Oproti tomu tovarny Skody jsou velke a relativne kompaktni.
A byl by to velký problém udělat v dnesni vernou a zcela identickou kopii ?? Obzvlaste jsou-li u nas šikovní lidi. Za ty penize na jeho opravu se prece muze postavit most zcela novy, ktery vydrzi o hodne dele, nez stavajici opraveny, vzdyt jsou to vyhozene penize. A pokud ho chteji ti nekteri zachovat , tak at ho presunou tam, kde bude potrebny a tam.muze slouzit opet dalších nekolik let, Na Výtoň postavte most novy, at pro budouci generaci neco pekneho odkážeme.
Nejde, ten most nevyhovuje celkovym resenim. Technicke pozadavky jsou uplne jinde nez v dobe vzniku kdy jezdila para. Nove navrzeny je z dalky hodne podobny.
Ne. Ty se neobjeví jen tak z nčeho. Ale mělo by to odrážet obraz minulosti i současnosti. Jenomže to už by asi na vrchnost nezbylo v přidávání. Asi nejlepší by bylo oceňovat v době funkce odpovídajícím způsobem (uznávám, že i to je diskutovatelné - ale znalci na ocenenění profesí by se jistě našli). Pak je jedinec v důchodu a tečka.- všem stejně. Zda byl ministrem, nebo dělníkem nerozhoduje. Je důchodce.
Vite o tom naproste kulove, to co pisete jsou ciste hospodske kecy, ktere nedavaji hlavu ani patu. Nic vic.
Duchody jsou stanovovany na zaklade platu z minulosti daneho cloveka. Tj. odrazeji tedy to co delal. Nevim proc by nekdo co cely zivot na vsechno kaslal a do systemu prispel minimalne mel dostat to stejne jako ti co tam nalili miliony a zpet dostanou i tak zlomek, uz tak na ty ostatni ve skutecnosti prispiva.
Proste z vas sala zakoreneny socialismus - ja jsem delnik - pan sveta. Trochu reality do toho zivota.
Vetsina toho neni diky obrovskemu zdaneni schopna ani dnes.
Vetsina toho schopna je, nerikam ze vsichni. Jsou lidi, kteri jsou v takove situaci, kdy to opravdu nejde a potrebuji nejakou formu pomoci - idealne takovou aby se z toho vyhrabali, ne zabetonovat stav a zajistit stalou zavislost na davkach.
Samozrejme, ze nutnost to neni. Nutnosti je zbavit se naprosto neunosne miry zdaneni (50-70%) a diky lidem ponechanym penezum zahajit prechod z prubezneho na kapitalovy duchodovy system.
A tou nejdulezitejsi nutnosti k vyse uvedenemu je zbavit se konecne levicovych vlad, a zvolit si konecne vladu pravicivou. Opravdu pravicovou, ne tu, ktera to jako ta dnesni o sobe tvrdi, ale realne dela levicovou az ultralevicovou politiku, kterou extremne poskozuje nasi ekonomiku a celou spolecnost.
Joo, jenze problem je, ze ti co jsou toho mentalne schopni to dokazou realizovat i dnes. Ti co toho schopni nejsou, tak ty toho schopni nebudou ani potom ... . V prvni rade to chce zvysit financni gramotnost, respektive gramotnost jako takovou. V soucasnosti velka cast lidi umi jen natahovat ruku a cekat na to az jim nekdo vsechno zorganizuje a vyresi.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Všichni se klepou strachy před Ruskem. Už je přešel smích. Ukázala se sila Ruska.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne sila, ale tupost Ruska.