a ženy hygienu rodidel dle vás zanedbávat mají, či mohou? Nejen v tomto jste dost mimo, pane civilizovaný. Zkuste odborníky poptat jinde, když vás ti citovaní v článku nepřesvědčili, ale nejspíš je to zbytečné, ti by to také nezvládli....
Z vašeho agresivního příspěvku se nepozná, jestli jste pro mytí nebo nemytí. Nezdá se, že by Tommy Lee byl žena, proto poslední poznámka byla o mužích. Ale pokud máte nejasnosti o hygieně žen, stačilo si přečíst větu předtím. Jestli se někdo myje nebo nemyje je jeho věc. Naučte se ale psát příspěvky k tématu místo navážení se do ostatních. Vy si o tom tedy myslíte co? To jste nám sdělit zapomněl.
V dnešní době takové hygienické návyky neobstojí. Nemýt se několik dní určitě tělu neublíží, pokud se z toho nestane standard, netroufl bych si ale tvrdit, že mu to prospívá. Kdo má starost o pokožku, ať zvolí prostředek, který nevysušuje nebo jen čistou vodu. Alespoň krátká sprcha jednou denně je ale nezbytná, pokud se chce člověk cítit civilizovaně. Pokud je třeba si pravidelně umývat ruce, pro zbytek těla platí to samé. Zvlášť některé tělesné partie rychle degradují a zanedbáním hygieny si koledují o zdravotní problém jak ženy, tak muži. Zrovna ti muži by pravidelnou údržbu neměli zanedbávat. 🙂
Je vidět, že v Opatovicích uvažují ekonomicky. Opravit obecní cesty, aby se po nich dalo jezdit normálním autem, by bylo mnohem dražší. No, a až ani Durango nebude stačit, pořídí jim obecní tank. To západní strážníci jsou saláti. Policia Municipal, Police Municipale, Carabinieri používají Cordóby, Clia, Punta. Prostě nýmandi.
Jo, on je v tom trochu jiný problém. Tohle není povídka o "erotice" ale o znásilnění. Což se tak dřív asi nebralo. A dětem to tedy podávat jako erotiku je v dnešní době extrémně zcestné. Jsou i povídky, kde nedobrovolnost jaksi není.
O tom se přeci dá při výuce následně mluvit. Naopak je to dobré východisko. Jedná se o historickou literaturu, takže je třeba ji vnímat v dobovém kontextu a jako literární dílo. Nejde o žádnou prezentaci, jak má vypadat erotika. Jak jinak mají děti pochopit, že mezi tím, co si někde přečtou nebo vidí třeba na internetu a mezi skutečným životem je rozdíl?
To je nějaký retro článek? Kde autor tyto informace čerpal? Kdy byl naposledy přítomen při výuce ve škole? To, co popisuje, jsou představy, které se současnou výukou nemají nic společného. Opak je pravdou. Dnešní děti si naopak nemusí pamatovat skoro nic a nepamatují si ani to málo, co by si pamatovat měly.
Můj akademický titul je uvedený pouze před mým jménem na dveřích v práci a používám ho před jménem v pracovní korespondenci. Nikde jinde. Odmítám to, přestože je běžné, že je člověk dotazován, jestli si ho přeje uvádět. K čemu? Jaký účel to má například v pojistné nebo kupní smlouvě nebo na dokladech? Žádný. Přitom užívání titulu má svá pravidla. Rozhodně se neuvádějí všechny, ale má se používat pouze nejvyšší dosažený. Např. Mgr. Novák nebo JUDr. Novák. Jaký smysl má pro vysokoškoláka chlubit se středoškolskou nástavbou nechápu, stejně tak, proč někdo má potřebu dávat najevo, že třeba vystudoval dva obory, když z titulu stejně není zřejmé, které to jsou? Jméno v podobě Mgr. et Mgr. Jan Novák, DiS. tak spíš než o dosaženém vzdělání vypovídá o problému se sebevědomím svého nositele a jeho neznalosti. Mezi počtem uváděných titulů a skutečnou odborností, rozumem a inteligencí totiž žádné rovnítko není.
A kde je ten test?
Jinak pejsky máme dva. Oba jsou z útulku. Když už, tak proč platit tisíce za čistokrevného psa s rodokmenem, když můžeme pomoci nějaké opuštěné psí duši. Předvádět se před nikým nepotřebuju. V tom jsem se ale trošičku spletl. Naši dva kříženci totiž vzbuzují docela velkou pozornost. Pes v bytě je náročný na čas, ale pokud máte u domu vlastní zahradu, stačí otevřít dveře. To ale neřeší, že pes chce trávit čas s vámi a nevydrží dlouho doma zavřený. Když musím být v práci do večera, stavím se v poledne doma a pejsky nechám proběhnout. Zapomeňte na dlouhé šichty v práci a nějaké celodenní akce. Můžete jít do kina, ale to je tak maximum. Jinak můžete na akce a na místa, kam pejsek může s vámi. Jinak máte smůlu. Když třeba děti chtějí na nějaký hrad, prohlídka interiéru se mě netýká, musí jít beze mě a podvraťáků. My máme svůj program. Kapitola sama pro sebe je dovolená. Když máte psa u koho nechat, máte vyhráno. To my ale nemáme, takže na dovolenou můžeme pouze autem na pet friendly místa. Zkrátka pes je velké omezení. Ale zároveň velká radost. Musíte si ale vybrat priority. Kdo se nechce omezovat, ať si v žádném případě psa nepořizuje. Další věc je, že jeden už je opravdu starý a musí pravidelně užívat léky na srdce a pohybový aparát. Bez nich by mu bylo opravdu zle. To samozřejmě není zadarmo. Upřímně, až pejskové dožijí, dalšího nechci. Taky bych někdy chtěl být pánem svého času. Ale to jsem u jejich předchůdce tvrdil taky. 🙂
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech studia je absurdní akt zoufalství. Zachraňuje to trochu 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Ale to často jen díky videím Valáška nebo drahému soukromému doučování. Příští rok má být co do nových AI technologií naprosto převratný a přelomový. Už velmi brzy přijdou AI agenti, kteří budou za lidi dělat jejich práci a brzy tak nahradí účetní, sekretářky, úředníky a nakonec i učitele. Je to zákonité a neodvratné.
Prosím vás, pane Zelený, mohl byste ke každému článku napsat nějaký nový komentář a nekopírovat stále to samé? Větu "Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot?" používáte v různých příspěvcích pořád kolem dokola, ať to s tématem nějak souvisí či nikoli. Stačí zmínka o vzdělávání a pic, už to tam střihnete. Když jste proti blábolení, mohl byste vyprodukovat nějakou novou myšlenku, nebo nic jiného než Ctrl+C a Ctrl+V neumíte? Chápu, že umělá inteligence může za jistých okolností někomu sloužit jako kompenzační pomůcka. Obsah textu ale zjevně za nikoho pochopit nedokáže.
Je tam častá metoda našprtat se zapomenout. Maturanti neznají ani třeba rozdíl mezi 1968 a 1989. A i starší fakta. I když jich málo z dějepisu maturuje jako i já, tak za pár měsíců je to všechno téměř fuč. Protože se to rychle do paměti natlačilo na určitý čas. Tak to nemůže fungovat. Je to kontraproduktivní a nesmyslné.
Výborně, porozuměl jste rozdílu mezi krátkodobou a dlouhodobou pamětí. Kdo studium nefláká a pracuje s informacemi celý rok, z toho se stane vzdělaný člověk. Kdo nic nedělá a narychlo se všechno našprtá těsně před zkouškou, samozřejmě po ní zase všechno zapomene.
Až 95 procent informací ze školy se postupem studia zapomenou. Takže 95 procent doby strávené ve škole je ztrátových.
Teď jste prokázal, že jste skutečně laik. Že člověk většinu toho, co se ve škole naučí, "zapomene", je přirozený a úplně normální psychologický jev. Naučené informace se ve skutečnosti nikam neztratí. Jsou uloženy do podvědomí a když se člověk s něčím souvisejícím znovu setká, opêt se vybaví. Díky tomu dokâže i novou informaci zpracovat a zařadit. Vědomosti jsou to, co vědomě víme. Ve spoustě věcí, kterými se aktuálně nezabýváme, se ale dokážeme rychle zorientovat, protože jsme o nich už dříve slyšeli. To nevadí, že si to nepamatujeme. Prostě se nám to vybaví. Říká se tomu VZDĚLÁNÍ. O něčem, s čím jsme se nikdy předtím nesetkali, nevíme nic. Proto základní vzdělání nemá jít do hloubky, ale do šířky. Dětská psychika v tomto věku ještě není zralá na nějaké hluboké rozbory. Od toho je střední a vysoká škola. Středoškolák i vysokoškolák potřebuje nějaký faktografický základ, aby měl s čím pracovat. Ten ale v současnosti nemá. České školství úplně přestalo respektovat základní pravidla, která se řídí vývojovou psychologií. Protože do vzdělávání mluví lidé jako vy, kteří vystudovali pedagogiku na internetu.
Spousta lidí vůbec nechápe, k čemu jednotlivé vzdělávací aktivity slouží, přesto se ke školství každý vyjadřuje jako nějaký odborník (teď nemyslím autorku). Domácí úkoly neslouží k tomu, aby se děti naučily samy, co se ve škole nestihlo, nejsou ani žádnou prací, kterou si nosí domů ze zaměstnání, k čemuž je někdo přirovnává. Jejich hlavní smysl je naučit se cílevědomosti, organizovat si čas, plánovat činnosti a vedlejším efektem je procvičování již naučeného. Bez procvičování se vědomosti neupevní a rychle se zapomenou. Stejně nesmyslné jsou diskuze, co k čemu budou potřebovat. Nikdy se ve škole nenaučí vše, co budou potřebovat a vždy se naučí něco, co potřebovat nebudou. Takhle to ale nefunguje jen ve škole, v životě to funguje stejně. Všichni hodiny čumí na internet, ale jestli to k něčemu potřebují, se nikdo neptá. Smyslem učení ve škole je trénování paměti. Proto se dřív děti učily básničky. Dalším úkolem školy je poskytnout všeobecný přehled o světě. Čím víc se toho děti učí, tím více se jim rozvíjí mozek a samozřejmě jim roste i povědomí o okolním světě. Mluvíme o učení provázeném zapamatováním, ne o vyhledávání informací jedno odkud. Jinak se mozek nerozvíjí a zakrní. A přesně tohle dětem děláme. Někdo, nevím kdo, vymyslel, že učení, rozvíjení vůle a trénování mozku u dětí je něco špatného a všichni na to skočili. Dnešní děti neumí číst, počítat, logicky myslet, polovině slov v učebnici nebo čítance nerozumí a nedovedou se soustředit déle než deset minut. Za to opravdu nemohou technologie ani doba. Můžeme za to my, kteří je vychováváme a učíme. My dospělí.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Třeba proto, že někdo může mít podobné problémy, tak aby věděl, že v tom není sám. Je to článek pro muže, takže vám jako ženě se klidně může jevit nezajímavý. Ženy píšou podobné články o ženských problémech a mají na to dokonce vlastní weby a časopisy. I na Médiu se občas takový objeví. Žádný muž ho většinou nekritizuje ani se nepozastavuje nad tím, proč o tom ženy píšou.
Donald Trump je v tomhle konzistentní. Prostě se mu nelíbí, že obranu evropských zemí v rámci NATO vlastně platí Spojené státy. Jediné, co chce, je, aby evropské země vydávaly na svou obranu tolik, kolik se zavázaly, což se dlouhodobě neděje. Stav armád některých evropských zemí je skutečně žalostný a Trump nevidí důvod, proč by američtí daňoví poplatníci měli garantovat obranu Evropy, zatímco evropané ty peníze dávají do nesmyslů, například zelených.
Pro Rusko je to dvojí ostuda. Za prvé nedokáže prosadit své strategické zájmy v oblasti, pravděpodobně přijde i o tamní vojenské základny. Je to tedy jasný projev slabosti. Za druhé slabý a nespolehlivý spojenec není pro nikoho zajímavý. Je to tedy i velká politická ztráta. Všechen ruský vliv se teď omezuje pouze na země, které s ním bezprostředně sousedí. Sýrie byla jedinou oblastí, kde se Rusko mohlo prezentovat jako globální hráč. Angažmá jeho žoldnéřů v Africe je marginální. Že Rusko žádnou světovou mocností není vědí všichni dávno. Dosud se ale tak šlo alespoň tvářit. S tím je konec.
14
Sledujících
0
Sleduje
14
Sledujících
0
Sleduje
Drobné dárky k Vánocům jiným ženám, například kolegyním, dávám běžně. Protože na to moc nejsem, chystá mi je pro ně manželka. Aspoň se nemusí vyptávat, pro koho to je. 😄