Rybáře v maskáčových kalhotách si nikdo s vojákem nesplete. Ale ti tři na obrázku s práporem skutečně vzbuzují dojem, že se jedná o příslušníky armády. Dokonce mají hodnostní označení. Myslím, že kdo se na veřejnosti neoprávněně vydává za příslušníka státní ozbrojené složky, měl by být potrestán přísněji než pokutou. Nějaké údajné znevažování je nepodstatné, jde o jistotu, že člověk ve vojenské nebo policejní uniformě je skutečně voják nebo policista. Když chce někdo na maškarní, ať jde za piráta nebo za princeznu.
Dítě tráví ve škole pouze část dne a pouze část týdne. Že při výuce nemůže mobil používat by mělo být samozřejmé. Za to, co dělají žáci při výuce, je zodpovědný učitel. Neumím si představit, že by žák mohl mít prostor používat mobil během vyučovací hodiny. Takže zbývají přestávky. To je poměrně málo času, kdy děti skutečně mají prostor být ve škole na mobilu. Ve skutečnosti tedy zákaz mobilů ve školách vůbec nic neřeší, je to pouhé gesto, které s sebou navíc přináší řadu komplikací od zásahu do soukromí (mobil a jeho obsah je velmi soukromá věc) až po majetková rizika (kdo bude zodpověný za poškození nebo ztrátu telefonu při jeho odevzdání). Skutečným problémem je čas, který děti visí na mobilu mimo školu. Lepší by tedy byla osvěta a učení, jak mobil správně používat. O tom ale děti ve škole neslyší ani slovo. Vrcholem hlouposti je zakázat mobil učitelům. Vždyť je to, proboha, můj pracovní nástroj. Součástí výuky i práce učitele je mnoho věcí online. Chytrý mobil je můj kapesní počítač. To se mám vrátit ke křídě a papírům? Tyto nápady zamrzly v době, kdy "telefon" byl telefon. Tím ale dávno není. Pochopil bych to, kdyby zakázali i tablety a počítače, když už. Ale proč?
Že je Země kulatá, tomu někteří lidé nevěří, protože nebyli ve vesmíru a nemohli se na vlastní oči podívat. Ale různým prorokům věří bezvýhradně. Baba Vanga říkala, že... Víte, proč mají proroci osmdesátiprocentní úspěšnost? Víceméně všichni nejznámější to tak mají? Protože jejich předpovědi jsou natolik obecné, ale zároveň dostatečně popisné, že je osmdesátiprocentní pravděpodobnost, že nějaká událost, na kterou jde předpověď napasovat, se stane. Ano, je to přesně tak. Oni nic nepředpovídají, ale události, které se staly, jsou následně interpretovány v souladu s jejich předpověďmi. Kdyby někdo skutečně viděl do budoucnosti, znal by i těch zbývajících dvacet procent. Nikdo takový ale nikdy nebyl, není a nebude.
Tak to jste tedy na omylu . Děti přečtený větám vůbec nerozumí. Oni ti totiž ani neposlouchají. Žijí si v jiném světě myšlenkou bůhví kde s když se jich zeptáte co se četlo, koukají na vás jak na pitomce.
Asi jste mě tak docela nepochopila. Když dnes dětem řeknete, aby si něco přečetly, řeknete jim co, stránku, odstavec, kterou větu, ještě jim to ukážete prstem, tak koukají do stropu, do zdi, pod stůl a vůbec nechápou, co po nich chcete. Ne v nějakém ústavu. V běžné třídě na normální základní škole. Tak co mám jako hodnotit?
Učení je i dnes hezká práce. Akorát musíte z mysli vytěsnit, že učíte ve škole. Tedy alespoň v české škole. Je to paradox, ale jinak bych to asi také dělat nemohl. Jsem zkušený učitel, padesátník, ale současnému školství vůbec nerozumím, ani odborně, ani lidsky. To, jak funguje a co se v něm děje, je nesmysl pedagogický, ekonomický i společenský. Ale řadový učitel s tím nemůže nic udělat. Tedy alespoň ne se systémem. Vyplňovat papíry a plnit pokyny musí. Učit naštěstí pořád ještě může podle svého, alespoň v čase, který mu mezi různými povinně nařizovanými aktivitami zbývá. Za to, že se dospělí zbláznili, ale děti nemohou. Takže si každé ráno ve třídě postavím na stůl kávu, místo hromadného vstávání se pozdravíme "Dobré ráno." jako lidé, zeptám se, jak se kdo má a začneme se normálně učit, jako ve škole, protože ta opravdová "škola", která je kolem, připomíná spíš blázinec. Dětem i rodičům to tak kupodivu vyhovuje. Nemůžu si vůbec stěžovat, že bych s nimi nevycházel. Pravda je, že co se školy jako takové týká, raději mlčím a do ničeho nešťourám. Školství a školy dnes řídí "odborníci".
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
Proč to lidé řeší? Ať si vyberou. Zachováno by mělo být obojí. Na drobný nákup je samoobslužná pokladna vhodnější. Nemusím stát frontu s těmi s plnými vozíky. A kde lze nakupovat se scanerem, využívám to i u velkého nákupu. Nemusím z vozíku zase všechno vyndavat na pult a pak to skládat zpátky ani stát frontu. Načtu QR kód, připlácnu mobil na platební terminál a za minutu odcházím. Ať lidé chodí přes pokladny, když chtějí, a ať je jim to umožněno. Ať ale nebrání využívat technologie a šetřit čas těm, kteří žijí v 21. století.
1 odpověď