Pozoruji, že to v té Vaší myslivně máte nějaké pomotané. Od "pánů podnikatelů", kteří si pomocí dotace kupují elektromobily, jídlo nežeru. Ale na jednoho takového koukám z okna. Má servis elektro. Zaměstnává 3 hochy, platí je s pomocí úřadu práce, aby nebyli pro něj moc drazí. Na to, aby je platil ze "svého" nemá. Po roce je vždy vymění a úřad práce platí další. Ale na nákup Enyaka s dotací a minimálně 2 dovolené na druhém konci světa pro celou rodinu mu evidentně neschází. A nakonec, až půjde do důchodu, tak si bude stěžovat, jak moc tomu státu platil a jak má malý důchod..... Lojzíku....
Vy budete ale závistivej chudáček....
Vy asi plátce DPH fakt nebudete 😄. Pokud jsem dlouhodobě v plusu, protože mám vyšší výnosy než náklady, musím jednak platit větší daně a jednak odvádět víc DPH, než si odečtu. Pokud najdu nákladovou položku, která mi rozdíl sníží, sníží mi reálně i oba tyto výdaje. Musí jít samozřejmě o položku, která mi zpříjemní život či kterou přes firmu zadotuji svou osobní spotřebu, Jde vlastně o čistý zisk... Firemní auto, které využíváte i nebo dokonce převážně soukromě, je velmi efektivní způsob, jak ušetřit na daních i DPH... Či jinak, jak si zlevnit jeho nákup a používání. Podobně to lze samozřejmě dělat i při nákupu elektroniky apod., ale to podnikatelům zatím navíc nikdo nedotuje, že? No tak snad příště.
To myslíte vážně??? Vy používáte firemní auto soukromě, nárokujete si celou DPH a veřejně se k tomu přiznáváte na netu? Tak to Vám přeji hodně zdaru... A stejně jste vůbec nepochopil, že DPH do toho vůbec nemůžete motat jako benefit plátce DPH oproti fyzické osobě a nebo neplátci.
Protože, kdo to auto nekoupil na firmu (na kterou je dotace vázána a bez čehož nejste plátce DPH), a měl ho koupit ženě soukromě, zaplatil by i to DPH... Panebože, a tenhle myslitel mi říká, že tomu nerozumím.
PS: Firmu mám a nechtěl bych to do firmy na práci ani zadara. Leda tak, jak bylo výše popsáno. Manželce na hraní.
Tak snad máte dobrou účetní, protože DPH opravdu nechápete... Jen se zeptám, ta vaše firma, je na DPH dlouhodobě v plusu a nebo v mínusu? O první variantě dost pochybuji, to by si Vás FÚ velice brzo podal. A pokud je to ta druhá varianta, tak co to znamená? Už to chápete? Abyste si mohl nárokovat DPH z nákupu vozu, musíte nejdříve více na DPH odvést... Takže by asi bylo lepší nebýt plátce DPH a nemoct si to DPH nárokovat z nákupu auta Vy mysliteli...
Naprosto zbytečně vyhozené peníze, z nichž profitovala z 50 % Tesla místo domácí Škodovky (jen 5%), takže to nelze ani takto chabě omlouvat. Být majitelem firmy zvané Česko (což mi občané sice jsme, ale bez reálných pravomocí) a tohle mi provést její ředitel, tak nejen že letí na hodinu, ale ještě má na krku náhradu škody a trestné stíhání za tunelování firmy....
Těm, co si tu pojízdnou elektro neurózu koupili, to fakt nezávidím, spíš je nechápu. Jde nejspíš většinou o lidi či firmy, které si plní nějaké zadání své či zahraniční centrály (např. mít zelený nejen mozek) nebo o lidi, kteří mají přebytek zisku a rádi si sníží daně.
Myslím, že uvažují asi takhle: "Hele Máňo, ten elektrovehikl za 1,2 míče, mají v akci za meloun. Napíšem to na firmu, z toho odečtu 200 tisíc dotace a 200 tisíc DPH a zbylých 600 tisíc odepíšu během dalších 4 let po 150.000 Kč (úspora daně 4*30.000 za rok). A můžeš s tím jezdit 4 roky na nákupy a pak to za půl mega střelíme... Takže 4 roky jezdíš zadara a děláš frajerku, co jde s dobou. Nejsem já hlava votevřená, Máňo...? "
Tu logiku chápu, i když půlmíče z toho za 4 roky asi nevydolujou... 😄. Fakt si ale myslím, že těch, co auto použijí reálně na podnikání (doprava, služby, řemesla...) bude v součtu z těch zadotovaných tak 50-70. A ty by si ho nespíš koupili i bez těch dotací....
Já jen, kdyby se někdo divil, kam jdou všechny ty prachy, co z nás stát vydře, že to furt nestačí. Přesně to takových nesmyslných černých děr (a do předražených investic + provizí).
Neděkujeme pánové (ti naši i bruselští, současní i předešlí). A už proboha vypadněte.
Proč do toho motáte DPH? Jo tak, Vy tomu vlastně vůbec nerozumíte, jen jste naštvanej, že někdo něco dostal a Vy ne...
ha ha ha ha ha Bejčku vy jste ale parádní throttle 🙂
Tak se pojďme vsadit. Dám 3 měsíční platy proti 3 Vaším, že Tesla vydrží topit déle, než Váš spalovák. Pokud ne, zaplatím Vám a veřejně se omluvím na jakémkoliv webu, sociální síti nebo fóru, na kterém si řeknete. Pokud ale vydrží topit déle, Vy zaplatíte mě mé 3 měsíční příjmy. Berete?
Nevím o tom, že bychom si tykali. Já za těch 5 minut i s placením prodloužím dojezd svého auta o 1500km. Kolik asi minut budu muset stát na nabíječce, abych získal 1500km dojezdu? Kolikrát k té nabíječce budu muset zajíždět, abych ten dojezd získal? Takže ano, zaokrouhlil jsem to, ale asi je vcelku jedno jestli to je 50x nebo 100x déle, pořád je to zcela mimo realitu běžného auta.
Přečtěte si to ještě jednou, nevím o tom, že bych Vám tykal... V reálném světě nemusím na nabíječku nikdy a jsem schopen ujet za měsíc 10 000 km. A jen se zeptám, co to máte za lunochoda, že to ujede 1500km na nádrž?
Já bych řekl, že rozdíl je spíše v tom, že tu nabíječku budu potřebovat asi tak 100x delší dobu oproti čerpací stanici. Jinými slovy tohle řeší jen krátké cesty a fanoušky. Zásadní problém přetrvává a tím je pomalé nabíjení a malý dojezd.
Láďo, když něčemu vůbec nerozumím, tak se nevyjadřuji. Na čerpací stanici i se zaplacením stojím cca 5 minut. Na nabíječce stát 100x déle, tak mu to auto vybouchne...
Nemyslím že by jste měl na mě tři měsíční platy ale trošku to překrucujete. Tesla 3 rozhodně není nic extra, také jsem se na ni díval ale když vynechám naprosto odporný interiér a špatné dílenské zpracování tak například sedačky jsou ta největší hrůza ve které jsem seděl. Dvě stě kilometrů a člověk už nevěděl jak si sednout. To i sedadla v octavkach jsou lepší a ty jsem do té doby považoval za horší podprůměr...já mluvil o tom představeném aute jen tak pro info
Takže jen plácáte nesmysly...
Pokud se podíváte do té tabulky, tak zjistíte, že odborníci by to nazvali statistickou chybou. Ano, je to výjimečný případ, když je statistická chyba na prvním místě, ale je to tak. V Top 30 v Evropě a v Top 25 na celém světě není nejen žádná další Tesla. Ale ani žádný další elektromobil. Tesla Y je naprostý, a těžko pochopitelný, extrém, kdy se sešlo relativně použitelné auto, známé značky, moderní karoserie SUV, za hodně moc dobrou cenu. Tesla 3, která nabízí totéž, za stejnou cenu, ale s karoserií sedan, je někde v propadlišti dějin... Stejně tak všechny další a další EV všech výrobců.
Takže to vlastně není o typu pohonu, ale je to o poměru cena/užitná hodnota...
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
A což teprve, když to přepočítáme na Fabie... 😄
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Všechny :)
1 odpověď