S tou motorovou brzdou, že odchází těsnění pod hlavou to taky není pravda, protože při správně seřízené mot. brzdě se kromě uzavření klapky výfuku vypíná taky přívod nafty do vstřikovacího čerpadla. To znamená že ve válcích jsou podstatně menší teploty a tlaky,
než za normálního běhu motoru. je to vlastně pomocná brzda proti přehřátí brzd při sjíždění
dlouhých klesání zvlášť při plném zatížení.
Jestli se nepletu,tak výkon motorů RT byl 180 koní. 160 k měla řada RO. Brzdy u řady RT už byly 2-okruhové.Měly 3 vzduchojemy-1 na přední nápravu a 2 ( pohotovostní a doplňovací) na zadní nápravu. Převodovka měla synchrony na 4.a 5. stupni, ale nejištěné, takže se musely řadit taky s 2x sešlápnutím spojky. A je pravda,že se s tím dobře dalo jet i bez spojky.
Ta rychlost byla otravná, to mělo svůj důvod. Kolem rychlosti 80km/hod se dostával kardan do oblasti kritických otáček
a jak to u hřídelí bývá, tak se rozkmital. Pokud to trvalo delší dobu, tak "uletěl". To by tak ještě nevadilo-ještě tam byly další 2 ale on při tom jak se rozletěl, tak "vzal s sebou" vzduchové trubky. A protože V3S měla pouze 1-okruhové brzdy, tak vám zůstala pouze ruční brzda mít velké štěstí. Pokud se vám to nestalo, tak buďte rád.
Z toho co si pamatuji, tak V3S měla uzávěrky zadních náprav. Jejich zapínání bylo na skříni na AKU mezi nohama řidiče.
Pokud někde nebyly, tak to musely být nějaké speciály, nebo úpravy. Ale co mi vadí nejvíce je, že se nikde neuvádí,že
komplet celý podvozek kromě motoru byl okopírovaný podle amerického GMC, které používala US Army za 2. svět.války.
Asi v r. 1981 jsem na výstavě historických užitkových vozidel v parku J.Fučíka v Praze viděl to GMC. Kromě motoru
( měl 6-válec benzín) a budky řidiče (neměl dveře,jen " vykrojení" s řetízkem) byl celý podvozek jak V3S, včetně kardanového převodu poslední nápravy pomocí "domečku" na prostř. nápravě. A opravdu pochybuji, že by to Amíci v té době okopírovali od nás, když se V3S začala vyrábět až po válce.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale že je Praga V3S téměř stejná jako americký vojenský náklaďák GMC, ( kromě motoru,GMC
byl "benziňák" a budka řidiče neměla dveře) jste se jaksi zapoměli zmínit. Nejsem nějaký fanda
všeho amerického, ale když se jedná o historii tak by to mělo být se vším všudy.
2 odpovědi