Má cenu řešit prodej spalovacích motorů? Za 10 let si je už stejně nikdo nebude kupovat. Elektromobily jsou dnes již ve všech parametrech lepší volbou a dojezd 700 km na jedno nabití bude víceméně za 5 let standardem. Spalovacími auty budou jezdit už jen sociálně slabší skupiny obyvatel a vzhledem k započtení emisní povolenky do dopravy a zdražením fosilních paliv se stejně starých fosilních vraků časem zbaví i tento zbytek populace. Pokud by se jednalo o zákazu spalovacích motorů kolem roku 2028, asi by debata měla smysl, jinak je to bezpředmětné.
Článek trochu mimo. Je naprosto běžná praxe, že firmy přesouvají výrobu do levnějších zemí. Děje se to už od dob globalizace hospodářství. Výroba sama o sobě nevydělává, je to pouze náklad. Engineering a management zůstavá v Německu. Dělníků má Německo málo, tedy logický krok nikterak ohrožující Německo samostné.
tak pan autor at si hraje s kostičkami a my rozumnější to necháme na expertech, kteří mají na starosti energetiku. Tyhle články do nekonečna strašící jak nebude energie, nebudou auta, nebudou potraviny jsou opravdu pro smích. Strašení s blackout a podobnými nesmysly už opravdu nudí. Tedy ve zkratce pro ty, kteří slepě věří hrůzostrašným scénářům, není třeba se bát. Stejně tak jako když přestal proudit plyn z ruSSka tak plyn nikdy nedošel, ale zvýšila jeho cena a došlo na úspory. Až se zavřou uhelné elektrárny, budou se vyžívat plynové. A když ne u nás, tak dovozem za vyšší cenu z okolních zemí.
Ono je to naprosto v pořádku stěhovat výrobu. Není nic špatného být s výrobou geograficky vedle hlavních odběratelů. Vývoj s nejvyšší přidanou hodnotou zůstane v Česku, to je přesně to co naše ekonomika potřebuje v době, kdy nemáme dostatek pracovní síly do výroby. Naprosto stejně se chovají západní firmy, výrobu stěhují tam kde se vyrábět vyplatí. To je důkaz, že se naše ekonomika dostává na vyšší úroveň, nebudeme jen montovna. Ale poklona Branu, že dokáže na trhu uspět s produkty u odběratelů jako je Tesla.
Otázka je, zda je dlouhodobě udržitelné spalovací motory vyvíjet. Chápu na 3-5 let možná ještě ano, ale až levná čínská EV zaplaví i Afriku a Jižní Ameriku, budeme mít vývojáře, kterým stěžení vývoj EV s nejvyšší přidanou hodnotou ujede vlak. Koncern samozřejmě investuje do perspektivního vývoje a své nejlepší lidi si nechává právě na elektromobilitu. Už dnes platí, že kdo si sedne z EV zpět do spalovacího, je to jako skok z Mercedesu do Trabanta.
Musim říct, že cena mi přijde vysoká vzhledem k tomu, že se jedná o čínu. Kupoval jsem před měsícem v Německu nové BMW i4 M50 v plné výbavě za cenu 1,7 mil, tedy za skoro stejnou cenu. Zeekr má větší baterii, ale ostatní parametry jsou stejné nebo horší. Navíc je z něho stále cítit asijské pojetí. Pokud by byl Zeekr na trhu za 1,1 mil, bral bych to jako opravdu silný argument, jinak mě bohužel tento vůz s touto cenou nechává opravdu chladným.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
tento rádoby automobilový novinář Pepa Vrtal, který autům rozumí asi jako koza petrželi (vzděláním herec a dramaturg) se ukájí se na poprdavým slabým spalovacím motorem a křičí do světa, že není skažené bateriemi. No není tento člověk opravdový nefalšovaný český blb?
5 odpovědí