Do DPS spořím jenom proto, že mi přispívá zaměstnavatel. Kdyby nepřispíval, tak to okamžitě zruším. O max. státní příspěvek 230Kč (mj při dnešních cenách směšný) opravdu nestojím. Problém spočívá v tom, že Vám nikdo nezaručí jakou budou mít naspořené peníze v budoucnu hodnotu. Může se také stát, že díky pár takovým 15% inflacím Vám vyplatí z DPS při odchodu do důchodu almužnu. Tomuto systému (ani státu a ČNB), který neumí bojovat s inflací už vůbec nevěřím.
Pojďme všichni bojkotovat Ruské zboží,služby atd. Snižme si dobrovolně energetickou náročnost, snižme popojíždní autem k supermarketu za zábavou choďme pěšky na kole spolujízdou nebo MHD. Nepřetápějme byty. Snižme poptávku po Ruské ropě a plynu ! Naším největším nepřítelem je naše pohodlí a lenost a Kreml toho jen využívá a směje ! Pojďme mu to překazit
Piráti ve vedení Prahy dodnes nenaučily DPP hospodařit. Pan Scheiherr jakožto předseda dozorčí rady vůbec netuší jak špatně DPP hospodaří. DPP neustále připravuje prodlužování tram linek (Dědina, Holyně, Modřany) nové metro D, trolejbusové tratě atd. přitom není vůbec jisté, že se tyto investice někdy vrátí. Nikde jsem neviděl finanční rozvahu o účelnosti takových investic. Na druhou stranu DPP totálně kašle (prý nemá peníze)na údržbu svých provozních budov (Depa, vozovny, garáže). Stav některých je opravdu velmi špatný a pravidelně zde dochází k haváriím rozvodů vody, odpadů, zatékání do výtahových šachet. O stavu sociálních zařízení nemluvě - jsou cítit na desítky metrů daleko. Nezateplené zdi způsobují ohromné účty za vytápění, DPP v podstatě topí pánu bohu do oken. Dále je zde velké množství nemovitostí a pozemků přičemž spoustu z nich ani DPP nepotřebuje ke své činnosti, mohly by být prodány nebo převedeny např. na TSK, protože DPP není schopno dobře udržovat místní komunikace, které na těchto pozemcích jsou. Prostě tragédie, nejeden ekonom by zaplakal.
Toto vše za neschopnosti zastupitelstva s tímto desítky let trvajícím stavem něco udělat. DPP požádá o dotace a Hl. město to poslušně zaplatí, jinak se objeví výhružky o omezování rozsahu dopravy nebo dokonce o stávkách.
Tak abych to shrnul. PANAV byl do roku 1993 součástí n.p. Brandýské Strojírny a Slévárny (BSS), věnoval se především stavbě točnicových přívěsů, do r.1993 nepostavil ani jeden návěs (ty se tehdy vyráběly v Brandýse). V r.1992 přišel p. Farah (METACO) a zprivatizoval pouze hlavní závod-Brandýs. Panav tedy vznikl jako vedlejší produkt této privatizace. Od r. 1995 se začal učit návěsy. Bylo to tehdy strašné, lemovky a příčky praskaly,rámy korodovaly. Od té doby se však návěsy naučil (inspiroval se KÖGELem), modely valníků od cca 2002 už byly mnohem lepší. Dnešní jeho náv. jsou v porovnáním s těma z r.96 dobré, ale v porovnáním s dnešními modely konkurentů (SCHMITZ, KÖGEL...)horší. Oceňuji, že už zinkuje rámy, je však dost těžký a musí vyřešit ještě mnoho problémů (např. problémový mech. zvedání střechy).
Vy co na něj nadáváte, uvědomte si že srovnáváte nesrovnatelné malého výrobce, který má za sebou jiné podmínky rozvoje než např. jednička v EU: SCHMITZ, který dnes vyrábí cca 40 000 jednotek/rok. PANAV max. 1000-1500/rok. SCHMITZ je leader v oboru, dělá série, vyvíjí koncepce, snižuje náklady (automatizace,kooperace s výrobci komponentů např. nápravy FLEXOS, mr. agregáty pro něj dělá THERMO KING). PANAV existuje od r. 1993, SCHMITZ kontinuálně nepřerušeně roste od r.1892! Na to v jakých podmínkách dnes prodává (tvrdá konkurence: kvalita západu, levné návěsy z východu: WIELTON, skup.TIRSAN) se ještě divím, že PANAV existuje. Jeho majitelem je p. Šmidberský (CEE). Chtělo by to více investovat do vývoje a usilovat i o náročné západní trhy a ne jen paběrkovat trh. Mnoho zdaru!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když už chtěj něco udělat pro řidiče kamiónů, tak ať pro ně postaví velká parkoviště vybavená sprchami, normálními restauracemi (ne fastfoody), rampami pro odklízení sněhu atd. Naplňování nové koncepce odpočívek ŘSD je zoufale pomalé a neambiciózní. Těch pár desítek míst co přibylo rekonstrukcemi některých odpočívek tak tak pokryje neustále se zvyšující dopravu. Nejhorší situace je kolem velkých měst (Praha, Brno, Ostrava atd.) kde je největší poptávka po parkování (mnoho skladů, montoven atd) největší. V Německu mají Autohofy a u nás skoro nic.
1 odpověď