Místo levného českého tranzitu pro kamiony z východu, bych je přesměrovala na dráhu. Jsou zbytečně nebezpeční.
Přesně, mluvíte mi z duše. Levné Balkánské kamiony a také vozy z Pobaltských zemí jsou opravdu noční můrou. Řidiči nevychovaní, všude dělají nepořádek, svými vozy blokují pumpy večer se opijí a navzájem pobijí. Zvýšit mýtné a alespoň část z těchto kamiónů by se přesunula jinam (Rakousko, Polsko atd).
Není se čemu divit, když je ŘSD rozkradený. A když se tam něco kloudnyho vymysli, tak než to oběhne všechny místní mongoly, kteří se k tomu musí vyjádřit a návrh se postupně seškrtá a pak z toho zbyde akorát hloupost bez řádné investice, nebo se to táhne X let.
Mýlíte se, ŘSD rozkradené není. Jen tam pracují lidé (špatně fin. motivovaní), kterým je to úplně jedno, kde řidič vozidlo odstaví. Druhý problém je příliš demokracie. Slyšel jste někdy o pojmu NIMBY (Not in my back yards). Obce v jejichž katastru ŘSD odpočívku připravuje či jen rozšiřuje se vyjádří v 90% případů negativně. Pomohlo by kdyby obce o tuto pravomoc přišli.
Viděl jste někdy odpocivky o víkendu v Německu? Plné, špinavé, WC nepoužitelné pokud není placené, odpadky všude. Na dálnicích dávno nestavím krom Rakouska a Francie.
A kdo tento nepořádek dělá? Jsou to ti samý východní řidiči jako u nás. Čili vytlačit alespoň ty tranzitující Balkánce z ČR by mohlo situaci zlepšit. Pamatuji doby (90 léta) kdy přes nás tranzitovali Holanďané, Britové a jiní západní vozy a ten problém nebyl takový jako dnes, z východních to byli především Maďaři (Hungarocamion), Turci a Řekové sem tam nějaký Jugoslávec ale ne v takovém množství jako dnes.
Mýto by se opravdu mělo zvýšit nejlépe na Rakouskou úroveň. Když se podíváte na skladbu tranzitujících kamiónů přes ČR tak jsou to v 98 % východní kamiony (PL, LT, RO, BG...) a víte proč ? 1)Máme velice levné mýtné a tudíž i když přes ČR najedou více km tak se to vyplatí. 2)U nás skoro žádné kontroly kamiónů ze strany Policie, zde neexistuje obdoba německého BAG či Polského ITD. 3)U nás na odpočívkách dělají neskonalý nepořádek a nikdo je za to nepokutuje.
Když už chtěj něco udělat pro řidiče kamiónů, tak ať pro ně postaví velká parkoviště vybavená sprchami, normálními restauracemi (ne fastfoody), rampami pro odklízení sněhu atd. Naplňování nové koncepce odpočívek ŘSD je zoufale pomalé a neambiciózní. Těch pár desítek míst co přibylo rekonstrukcemi některých odpočívek tak tak pokryje neustále se zvyšující dopravu. Nejhorší situace je kolem velkých měst (Praha, Brno, Ostrava atd.) kde je největší poptávka po parkování (mnoho skladů, montoven atd) největší. V Německu mají Autohofy a u nás skoro nic.
Do DPS spořím jenom proto, že mi přispívá zaměstnavatel. Kdyby nepřispíval, tak to okamžitě zruším. O max. státní příspěvek 230Kč (mj při dnešních cenách směšný) opravdu nestojím. Problém spočívá v tom, že Vám nikdo nezaručí jakou budou mít naspořené peníze v budoucnu hodnotu. Může se také stát, že díky pár takovým 15% inflacím Vám vyplatí z DPS při odchodu do důchodu almužnu. Tomuto systému (ani státu a ČNB), který neumí bojovat s inflací už vůbec nevěřím.
Pojďme všichni bojkotovat Ruské zboží,služby atd. Snižme si dobrovolně energetickou náročnost, snižme popojíždní autem k supermarketu za zábavou choďme pěšky na kole spolujízdou nebo MHD. Nepřetápějme byty. Snižme poptávku po Ruské ropě a plynu ! Naším největším nepřítelem je naše pohodlí a lenost a Kreml toho jen využívá a směje ! Pojďme mu to překazit
Piráti ve vedení Prahy dodnes nenaučily DPP hospodařit. Pan Scheiherr jakožto předseda dozorčí rady vůbec netuší jak špatně DPP hospodaří. DPP neustále připravuje prodlužování tram linek (Dědina, Holyně, Modřany) nové metro D, trolejbusové tratě atd. přitom není vůbec jisté, že se tyto investice někdy vrátí. Nikde jsem neviděl finanční rozvahu o účelnosti takových investic. Na druhou stranu DPP totálně kašle (prý nemá peníze)na údržbu svých provozních budov (Depa, vozovny, garáže). Stav některých je opravdu velmi špatný a pravidelně zde dochází k haváriím rozvodů vody, odpadů, zatékání do výtahových šachet. O stavu sociálních zařízení nemluvě - jsou cítit na desítky metrů daleko. Nezateplené zdi způsobují ohromné účty za vytápění, DPP v podstatě topí pánu bohu do oken. Dále je zde velké množství nemovitostí a pozemků přičemž spoustu z nich ani DPP nepotřebuje ke své činnosti, mohly by být prodány nebo převedeny např. na TSK, protože DPP není schopno dobře udržovat místní komunikace, které na těchto pozemcích jsou. Prostě tragédie, nejeden ekonom by zaplakal.
Toto vše za neschopnosti zastupitelstva s tímto desítky let trvajícím stavem něco udělat. DPP požádá o dotace a Hl. město to poslušně zaplatí, jinak se objeví výhružky o omezování rozsahu dopravy nebo dokonce o stávkách.
Kluci jak něco takového můžete prirovnat ku Schmitzu.Panav je ....Už jsem jej třikrát zlomil.Děs!!!!
K jakému SCHMITZU myslíš, ono je totiž více druhů?Předpokládám,že myslíš valník SCS s 3strannou shrnovačkou. Točna klasik 1100-1050mm nebo mega 950mm? U Schmitze záleží na podélnících:
1) svařovaný I-profil výška 400mm/10 horní/10dolní pásnice byl nejlepší.
2)svařovaný I-profil 396/8/8 se už kroutil, dost ho odlehčily.
3)svařovaný I-profil 398/8/10 už zase o něco lepší.
4)nový ohýbaný Z-profil 400/6 zatím nevypadá špatně.
5)Mega starý svařovaný 350/10/10 byl dobrý, nový ohýbaný 350/8?
zatím neznám.
Souhlasím s Vámi, nevím jaká je kvalita teď, ale ještě před pár lety to byl šrot !!! Pořád to někde praskalo a stálo to za kulové !!! Nedokáži říci který návěs je nejlepší, ale naše firma kupovala Schmitz a nebyl jedinný problém. Od Holandských hranic jsme jezdili Schmitzové návěsy jako troj pack ( tři složené návěsy ) a tam se dalo ve firmě koupit i řadu dílů za hubičku. S firmou PANAV mělo před lety hodně lidí velmi špatnou zkušenost a nikdy jsem žádné pozitivum na klasické návěsy neslyšel !
Nejlepší=nejpevnější nebo nejlehčí nebo nekoroduje?
Nejdřív zvolte kritéria a pak podle nich hodnoťte.
Nejpevnější (nekroutí se) je dnes VAN HOOL a PACTON, ale také nejdražší. Nejlehčí BERGER ECO (4,7t) se kroutí a po určitých cyklech může i prasknout. Osobně bych volil KÖGEL, ale ne ten odlehčený, nebo SCHMITZ s podélníkem 398/8/10mm s točnou 1050-1100mm, ale ten se asi už nevyrábí. Zkusil bych taky KRONE SDP 27 ale musí mít zinek nebo KTL, ten lakovaný děsně hnije.
Výrobou přívěsů a návěsů se kdysi v historii zabývaly i BSS Metaco. Brandýské strojírny a slévárny. Potkávám velmi zřídka obojí výrobky. BSS tak před 10 lety.
Ano, zabývaly. BSS byly na svou dobu dobré, pak přišel Farah a všechno.....vždyť víte co. Osobně bych stíhal toho kdo mu Brandýs v r. 1992 za stát dovolil zprivatizovat.
Jinak poslední návěs z METACO BO.BR. byl tyrkysový OpenLiner p. Farářovi za Xenu v 04/2006.
Kolikpak dostala redakce za reklamu? Protože jinak si neumím představit,že se najde někdo,kdo bude vychvalovat tuto značku.Ty jejich krámy jsou dobré akorát na pád ze skály.
Nechtěl bych to tahat ani za zlaté prase.
Článek je zřejmě reklamní, dříve se vozidla testovali v odborném testu (trucker, transporama, Lastauto Omnibus...) a jejich závěry váhu měly, výrobci to četly.
Táhnul jsem Panav jen párkrát a nikdy více. Na každém kruhovém objezdu se rám návěsu opřel o gumy na tahači a samozřejmě jim dal co proto. Zdvihání střechy klikou, kterou musíš vozit s sebou a hlavně neztratit? Za mě je nejlepší Schmitz.
Jo máte do jisté míry pravdu. Nastupte do Panavu jako konstruktér a můžete to zlepšit, člověka z praxe určitě rádi přijmou (to nemyslím ironicky). Děkuji
Mám radost z toho, že alespoň pár těch firem zůstalo v českých rukou a doufám, že to tak bude i nadále.
Nejde o to komu patří, ale jaké má dotyčný schopnosti a s firmou záměry? Je ochoten se o zisk poděli i se zaměstnanci, nebo jen hrabe a budoucnost ho nezajímá? Zjistěte si jak dopadlo BSS METACO a.s. (později METACO BO.BR. s.r.o.) v Brandýse nad Labem. Ten se zabýval úplně tím samým co PANAV. Majitel Libanonský lump s Francouzkým pasem a povedený čs. management. Pan majitel neměl schopnosti a management zase zájem a odvahu říkat majiteli skutečný stav společnosti.
A výstedek: BSS Metaco (1992-2000), Metaco Bo.Br. (2000-2006)
Francouzký "Mateřský závod" METACO (rozumějte garážovka) to zabalil v r. 2004.
5
Sledujících
3
Sleduje
5
Sledujících
3
Sleduje
Ale dneska v kamionech nesedí Němci, Holanďani. Ale Ukrajinci, Balkánvi atd. I na autech s jejich RZ. Nikdo to nechce dělat, pro všechny jsou jen veřejný nepřítel co je zdržuje na cestě na chatu. Bohužel, silniční doprava tvoří většinu přepravních objemů v EU a železnice nemá přepravní kapacitu vše převzít. Ale to je na delší diskuzi.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano souhlasím, ne v každém "západním" autě je "západní" řidič, ale na západě Evropy je stále ještě mnoho řidičů "domácích". Poznáte je podle stavu vozidla, špinavé auto=východní řidič (neplatí 100%). Mnoho tamních dopravců si také vybírá ty nejlepší řidiče z východu, minimálně by měl umět mluvit Anglicky. Problém je v tom, že od 90let narostla kamionová doprava v EU o stovky procent, protože se zboží vozí pořád sem a tam, známým příkladem je logistika výroby jahodového jogurtu. Souhlasím je to na delší diskuzi, která se v našich médiích bohužel nevede. Přeji hezký den.