On v tom hraje roli jeden zásadní problém českého (nejen) zdravotnictví. A to je malý důraz na prevenci v rámci většiny zdravotnických oborů. Není pak náhodou, že většina známých a fungujících preventivních programů vznikla v neziskové sféře mimo struktury českého zdravotnictví.
Každý odborník potvrdí, že prevence nakonec vyjde levněji než kolik pak stojí léčba. A čím dříve a intenzivněji je prevence aplikována, tím více je účinná.
Co se týče duševního zdraví dětí je zvýšení lékařských kapacit běh na dlouhou trať. Tudíž by paralelně s ní mělo docházet k masivní podpoře preventivních programů. Poměrně rychlé a účinné (ikdyž logisticky náročné) je lepší proškolení a "výchova" učitelů, kteří by mohli sloužit jako takový předstupeň školních psychologů.
Když se ty preventivní programy udělají správně, může se ukázat, že klinických kapacit je vlastně dost, jelikož se nám spousta dětí "vyléčí" už předtím, než by bylo nutné je léčit klinicky.
Máte pravdu prevence by se teď měla tlačit na všech frontách. A ideálně zlepšit vztahy učitel - žák, bez důvěry žáka v učitele se učitel nemá šanci o potížích dozvědět. Ale při současných počtech 30 dětí na třídu z toho část uprchlíci(kteří by psychologickou podporu určitě potřebovali) je individuální kontakt těžký obzvlášť na druhém stupni a SŠ, kde má třídní svou třídu pár hodin týdně ... :-(
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ja nekdy nerozumim negativnimu pristupu sestricek maminky jim tam mohou velmi ulehcit praci.Dite neplace dostane napit kdy potrebuje… Stacilo by rozkladaci kreslo vedle postele. Chapu ze rodic nemuze na sal ale proc ne na pokoj?
1 odpověď