spatna otazka.
Mela jste zeptat, co to teda je?
A na to je odpoved - chapani souvislosti. Neni dulezite v jaky rok univerzita vznikla, ale proc a jake to melo nasledky
A nemyslíte, že je třeba se orientovat alespoň ve stoletích? Od jednoho učitele jsem si totiž například vyslechla vyprávění o referátu na zlepšení známky, student měl spolužákům přiblížit osobnost Martina Luthera (probíralo se protestanství, husitství). Student si dal takovou práci se svojí prezentací, že do ní zahrnul i fotky - Martina Luthera Kinga. Však se sekl jen o pár století, no ne? I když pravda, tady nepochybně chyběly právě ty souvislosti. 🙃
A co se tu změnilo ve školství? Stupidní systém jedeme dál. Když nemáte kliku na učitele, tak máte smolíka. A nebo si sakra připlatíte.
Ryba smrdí od hlavy. Nejdříve by si na ministerstvu školství měli ujasnit, jaké kroky je potřeba pro změnu školství udělat místo implementace "úžasných nápadů" každého nového ministra, který chce v systému zanechat svojí stopu a místo toho zruší to, co funguje a má smysl, a zavede nesmysly všech nesmyslů.
Vy vychováváte děti ve škole? To snad ne! Vždyť to se tady neustále dokola diskutuje jako nepřípustné. Jako obvykle argument podle toho, co se to zrovna hodí. Škola přeci vzdělává a vychovává rodina!
Nastuduje si základy pedagogiky....pak zjistíte, že v pedagogické činnosti jdou vzdělávání a výchova ruku v ruce. 😉
Dojímá mě, kolik práce si dávají vyšetřovatelé na případu Perry. USA dlouhodobě postihuje drogová pandemie, lidé se stávají závislí na lécích proti bolesti, které jsou na předpis od lékařů, pak tam jsou na trhu i horší drogy než ketamin, které jsou schopny zabít uživatele po první dávce, ale chápu že Matthew Perry alias Chandler Bing si zaslouží více pozornosti, protože byl asi lepším člověkem než my ostatní a také byl obyvatelem Beverly Hills. Na zbytek LA každý kašel. Aneb jak bylo řečeno v American Crime story “Jak jsi kdy pomohl komunitě ? Nijak, pokud nejde o boháče z Brentwoodu”
Přesně to me taky zaráží!
Breakdance není sport a na OH nemá co dělat! Je to možná tanec, možná i umění, ale není to sport! Na OH je to ubohost, ale vzhledem k tomu co vše jsme viděli, to až tolik nepřekvapí...
Jako, že tanec není sport? Tak to je dobrý joke! 😂 Možná to není sport na OH, ale sport to je, zároveň jde o umění a formu sebevyjádření.
Existuje něco jako specializace, ale je to jen pro výuku na první stupni, jakási nadstavba ke studiu té pedagogiky pro první stupeň. Takže děti pak neučí jiná učitelka, ale jejich třídní. Ta specializace je jen doplňková, takže ona by pak neměla učit třeba na druhém stupni.
Běžně to funguje, že je aprobovaný učitel, na něco, a vedlo toho učí nějaký předmět, jeden či více mimo své aprobace. Menší škola nebo aby to šlo zkombinovat. Aprobace znamená buď studium na ped. f. řádné, nebo doplnění jednoho oboru, což je kratší studium, ne na 5 let. Ale tu A může učit dobře i někdo, kdo AJ dobře ovládá a umí učit. Větší problém je, když to učí sice aprobovaný učitel, ale fakticky jazyk zas tak neovládá. Protože na vš se studuje nejrůznější teorie a vlastní praktický jazyk je jen částí studia. Na filologických oborech FF to je studium literatur A zemí, nemyslím, že jazyk Charlese Dickense je přínosem k ovládnutí současného jazyka. Pak tam je i teoretická lingvistika, což je něco jiného než gramatika, kterou se pak učí studenti. Na ped.f. je zas důraz na pedagogiku. Hlavním předpokladem by mělo být velmi dobré ovládnutí praktického jazyka, ovládat i tu A gramatiku, až potom to hlubší teoretické studium jako ta literatura a lingvistika aj.
Menší děti by mohl učit i učitel s menším ovládáním jazyka, ale měl by znát své limity. Nepokoušet se pak učit jak rodilý mluvčí, když by měl v konverzaci chyby, ale učit spíš klasickýchm učebnicovým stylem plu poslechy, videa atd.
To ano, ale učitele dobrá znalost jazyka nedělá. Didaktika a praxe je alfa a omega. A co se týče toho vynikajícího ovládnutí jazyka, na 1. stupni je nejpodstatnější nepodcenit učení výslovnosti, poslechu s porozuměním a vést žáky k tomu,aby se nebály mluvit. Gramatika je velmi jednoduchá.
Článek nic moc, s obsahem moc nesouhlasím, s dílčími věcmi možná, celkově ne. Pár poznámek. Děti na 1. stupni neučí učitelé s velkou aprobací na jazyk, v kombinaci třeba s dalším jazykem nebo češtinou. Učí je aprobované učitelky pro 1. stupeň, které mají takovou malou aprobaci na jazyk na 1. stupni. Tak jako paní učitelka učí děti počty nebo vlastivědu - což zahrnuje později více předmětů, tak je učí angličtinu. Žádná specialistka, ale prostě musí anglicky trochu umět, k tomu trošku didaktiky jazyka a to stačí. Po X letech výuky by dnes každý maturant měl mít znalost C1, ale řekněme má B2, nebo na fakultě ke k tomu dopracuje. Tato znalost na výuku stačí, tak jako děti v druhé třídě neučí ani matikář a ani čistý matfyzák matematik. Není to jak výuka v jazykovém prostředí, jako když třeba dítě je v cizině nebo doma má anglicky mluvícího rodiče cizince. Bude to výuka jak od českých lektorů. Aby všude byli rodilí mluvčí, s dětmi se bavili jen anglicky, na to školství nemá prostředky. I tou výukou s českým lektorem se jde něco naučit, není to optimální, ale zas ty výsledky můžou být dobré. Kdysi se tak děti učily ve škole němčinu, bylo tam právě i biflování slovíček, gramatický drill a děti z té školy něco uměly. Z obecné nebo měšťanky méně než z víceletého gymnázia, z obojího asi více než děti umí dnes z většiny škol.
Není tragédie, když děti nebude učit anglista nebo absolvent ped. fakulty pro 2. stupeň a gymnázia, tak jako ve vlastivědě je neučí ani historik, ani učitel dějepisu a podobně v matematice. Děti tak mají šanci se trošku něco naučit. Noví učitelé nejsou ani potřeba
To není pravda. Často děti na 1. stupni učí učitele z 2. stupně. 😉 Na naší škole jde celkem o 5 učitelů,což už je dost. 🙃 Ale s tím, že to opravdu není traga, když AJ učí neaprobovany učitel, s tím souhlasím.
Když jsem pracovala jako animátorka v Řecku, moji tuniští kolegové se chovali naprosto stejně. A byl tam borec, co měl za manželku Češku. Prošoustával si tam sezónu, chlastal a hulil a když byl ve finanční tísni, protože jeho vydělávaní si bokem podvody a agresivní chování nakonec neprošlo bez povšimnutí, napsal své ženě a ta jako poslušná blbka s nasazenými zamilovanými růžovými brýlemi přijela za ním i s finanční pomocí. Nechápala jsem.
Když půjdu k moři na pláž mám si vzít vlastní bundu nebo se tam fasují u plavčíka. Bez neoprénu to jedno dvě vykoupání zvládnu jen bych nerad chytl rýmu až vylezu na břeh. Kdy skončí to trapné vychvalování pláží na pobřeží Baltu. Určitě se tam dá super užít dovolená (kola,pěší turistika, památky atd.) Jen ať tam nikoho nelákejí k moŕi. Nebo ať řeknou i to B, že teplota vody v létě je stabilních 19°C. Také není až tak výjmečné (spíš normální) chytit 14 dní déšť.
Pamatuju si na jednu skvělou koupacku v Baltu v Lotyšsku a voda teda byla rozhodně teplejší než 19 stupňů.😉 I když já jsem celkem zvyklá, náš bazén na chatě víc jak 23 stupňů nikdy neměl. 😂
Ve školách je dnes v plánech o šikaně mluvit. Každý musí vědět jak se zachovat. Všichni žáci jsou vinni a ponesou si to životem.
Škola sama vydala několik prohlášení, že se necítí vinná. Jenže rodiče tvrdí že na šikanu opakovaně upozorňovali. Škola se jim dle dostupného tisku vysmála. Po incidentu dokonce podala na otce žalobu aby nemohl komunikovat s tiskem. Osobně si myslím že holčina je vinná ne že ne, ale rozhodně není sama. A pokud se ukáže že rodiče šikanu škole oznámili a ta nekonala, tak je to hodně velký problém. Těžko se to však prokazuje. Proto je dobré oznámení i poslat do datové schránky či mailu.
Pokud škola dostala podnět ze strany rodičů, tak to je do nebe volající netečnost. 😥
Z vlastnínzkušenosti ti mohu říct, že učitelé a vedení školy mnohdy ani prokazatrlnou šikanu neřeší. Většinou se spokojí s tím, že šikanátoři (ve většině připadů je jich víc) řeknou my nic, my muzikanti a tím to konči nebo se velá věc rovnou bagatelizuje... Takze nějáké tvoje svěření se může být úplně k ničemu. V tomhle případě o tom rodiče toho kluka taky věděli delší dobu. Proč ho nechali dál chodit na tu školu a nepřehlásili ho jinam kde by se třeba uchytil, aby ho sami ochránili? Tím je samozřejmě nechci shazovat. Je to strašná tragédie tak či tak, ale zkus se nad tím zamyslet i takhle, protože co tu od Tebe čtu to jsou strašné nesmysly...
Pracuji ve školství, takže to znám i z této stránky. O jakých nesmyslech to mluvíš (když už jsme si teda potykali)? V řadě případů se šikana řeší na základě svěření se někomu. Jako učitel si mohu všimnou například toho, že se žákovi poslední dobou mění nálada, chová se jinak, je na hodinách nepřítomen, mohu se ho poptat, zda ho něco netrápí, můžu se poptat jeho blízkých kamarádů, kteří s ním tráví čas, mohu to přijít zkontultovat s třídním učitelem, případně metodikem prevence či školním psychologem. Z me zkušenosti by se (alespon na naši škole) nic takového pod koberec nezametlo, ovšem pokud se žák v hodině choval stejně, pokud se nikomu nesvěřil, pokud ve třídě neměl žádné kamarády, pokud na skole není školní psycholog, pak se to řeší těžko....
Zjevně? Něco o tom víte. Jste si jistá, že není jen obětní beránek? Nevím kdo je v tomto případě chybujícím, jestli autor, či policie. Jinak i menší vina je vina a má být potrestána. Opravdu mi vadí, že je trestaná patnáctiletá puberťačka a pedagogický sbor je v pohodě.
Šikana nemusí nutně vyjít jen tak na povrch, pokud ji nenahlásí šikanovaný, nesvěří se s tím někomu nebo něco nenahlásí přihlížející (spolužák, kamarád,...). V hodinách se žáci mohou chovat jinak. V současné době chybí školní psychologové. Pokud ho škola neměla, o to hůř...
A co my víme, dívka může být jednou z těch, kteří šikanu iniciovali...
S tímto nesouhlasím. Akorát si přidělává problém navíc, který nemusí mít, kdyby si ho sám nevytvořil.
Já jsem naopak celkem citlivá a buď si mohu vybrat 1) Odejít ze školy, nebo 2) Odejít ze školy či zůstat a řešit u toho svou psychiku. Odpovídat na dotazy, řešit to s učitelským sborem, třeba i s policií a pod... Pro mě představa děsivá. Zbytečně náročná a stresující, když prostě můžu odejít.
Plus člověk, kterému je psychicky špatně, nemá na tohle ani náladu.
On sám by si tím vytvořil problém? Osobo, vy jste neskutečně natvrdla!
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Stoleti mi nevadi, pokud zaroven clovek vi, jake to stoleti bylo - v pripade prazske univerzity tedy gotika (aspon doufam 😉 )
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No v případě Martinů Lutherů je evidentně znalost století taky podstatná. 😁 Aby si pak studenti nemysleli, že v 16. století existovala černobílá fotografie nebo že boj za práva černochů v Americe vedl německý kněz a teolog.