Já bych se jich taky nebála... jen vím, že to tak funguje. Každý rodič, který CHCE, aby dítě dostalo doklad, ho dostal. Prostě trval na tom, že CHCE. Odborník v poradně napsal, co rodič chtěl. Ti posuzující zas tvrdí, že se přece s rodičem nebudou hádat... že jim to za to nestojí.
No ale to je právě chyba na straně odborníků, tzn jak se bude řešit jejich pochybení? Když jako odborník vnitřně nesouhlasím s odkladem,tak to nepodepisi. Že je jim to jedno, je prostě chyba jejich profesionality. Tzn není chyba jen na straně rodičů, ale právě těch schvalovatelu.
Fakt netuším. Snad se bojí rodičů, snad nejsou ani závazná kritéria školní zralosti stanovena...
Jakože 20proc rodicu vytáhne nůž, či začne vyhrozovat likvidaci pediatrovi, klinikovi, PPP, pokud to nenapíše? Tak snad jako odborník v tom případě zavolám PČR, nadřízené, sociální odbor. Školní zralost má svá kritéria, pokud si to odborníci vykládají po svém, tak je ale problém na jejich straně.
Tzn každý dospěly začne na ulici vyhrožovat, že chce 1000 Euro a kolemjdoucí mu je že strachu vydá?
Tak skoro každé dítě má nějaké nedostatky. Vždycky je na co odklad napsat.
V tom případě jsou všechny děti a dospělí nedostateční... Tzn není.problem rodič, ale odborník. Bez odborníka nemůže rodič sám chtít odklad. Školní zralost je stanovena určitými kritérií, ty by měly pro všechny školské psycho v PPP/SPC závazné. Pokud ne, jde o profesní selhání.
Je to individuální. Samozřejmě. Ale nemyslím si, že ČTVRTINA naší populace je opožděná.
Když bude odkladů 5%, tak to pochopím...
Mne chybi data. Tzn chci videt rozdeleny kolac 25proc. To neni ochotny dodat pan poslanec Klima, pani poslankyne Zajickova ani jina pedagogicka organizace. Proc? Vzdyt je to jednodusse dohledatelne.
Proc se verejnost neinformuje verejne, jak probiha skolkova a skolska vychova v jednotlivych zapadnich statu, vc jejich socialniho systemu. Sdeluji se jen polovicate informace. Jsou pedagogove pripraveni na nezrale deti?
Jsem doslova stará škola, a tak ty doklady vůbec nechápu. Jsem narozená na konci července a nikoho ani nenapadlo, že bych měla mít odklad. Byla jsem druhá nejmladší ve třídě. Moje kamarádka je zarijova a ani jedna jsme neměly potíže s ucivem. Asi je to onou populární vlockovou generací. Jako pedagog ve vysluzbe jsem vypozorovala nadmíru ADHD a dyslexii a dysgrafii. Sama jsem zrychlena a potrhla, s pismenky a krasopisem jsem zapolila a v návalu myšlenek jsem vynechavala písmenka a slova. Rodiče a učitelé se s tím nemastili, ale trpělivě mě vycepovali. Dnes bych dostala odklad a papíry na tisíc diagnoz.
To je skoda, ze jste byla pedagog. Prave jako skolsky odbornik mate moznost vzdelani, ktere se nam laikum ani nesni. Spousta Vasich byvalych zaku "nemazu se s Vami" na Vasi vyuku urcite nevzpomina v dobrem. Ani ted v dospelem veku.
Ano, je to zajímavě zařízeno, každá škola dělá zápis jinak. Nejmladší synek je teď v první třídě, tak si pamatuji ty loňské zápisy. Některé děti byly u zápisu opravdu regulérně zkoušeny, na základě toho si pak škola vybrala jen děti, které chtěla (hlavně už musely umět číst a numerické operace). Naopak naše škola nechtěla po dětech nic, ani osobní účast na zápisu, a kvůli velkému množství zájemců se místa losovala. Mezi těmi dvěma byly ještě další školy, kam zapsali rodiče zas jiné děti (chodili i na 3 zápisy do různých škol), kde zápis byl jen popovídání s paní učitelkou, nějaká ta básnička a pastelky. Je-li tak široký rozptyl v druzích zápisů, je stejně široký rozptyl v názorech PPP, kdo z dětí má vlastně ten odklad dostat. Nejednota.
Presne tak to je. Tez osobni zkusenost a nejen moje.
Ano, 7 letí jsou ještě v mš. Svět se tu zbláznil. Je otázka, kdyby se odklady zcela zrušily a děti by případně opakovaly první třídu nebo chodily do poraden až pak, jestli by to nebylo celkově prospěšnější. Stejně to odhadují a naše dítě bylo u zápisu v 5 letech taky a nikdo si nízkého věku ani nevšiml.
Vite, jaky je zaber a pocit marnosti samotneho ditete, kdyz je v pulce prvni tridy potupne vraceno do skolky. Mnohdy v te MS uz neni ani misto. Do PPP/SPC dostanete termin az za 3 mesice + mesic nez dostanete doporuceni. K tomu nez tam jdete cekate i x mesicu na klinickeho logopeda, klinickeho psychologa aj odborniky.
Opravdu usmevne je, ze laicka verejnost haze vinu pouze na rodice, ale tech "20proc odborniku, tzn klinici, PPP/SPC, pediatri" jsou uplne z obliga. Za to budou pro ne tresty jake? To vsichni dostanou nuz pod krk a roztrepane podepisou formulare...
Naopak velmi chybi pripravne tridy, ty by mel byt v kazde skole (je jich prave min a pottebuje se na tez doporuceni z SPC/PPP). Poslat nezrale dite do skoly je nejvetsi trest pro nej, rodice a ucitele. Mnozi pedagogove neumi pracovat ani s detmi s dys (i kdyz uz maji vsechna kolecka a terapie za sebou), natoz s nezralym ditetem.
Me u zapisu ve 2 skolach narovinu rekli proc nejdeme do specky...syn tezke adhd a k tomu smisena VD taky tezka...je mu 6, a k nemu mam zdravou 2 letou ktera ho v nekterych vecech uz predehnala...a pak po stehovani skoncite v jine skolce bez naroku na asistenta protoze skolka dalsiho nezaplati...po 3 dnech zmena skolky....nastesti ho vzali zpet do logopedicke kam chodil i za cenu ze tam jedeme 40 az 50 minut autobusem.
Naše dcera je po.odkladu, nastoupila teď v 7,9r, a stále není zralá (je dětská, těžká VD s ADHD nepozornost) do jediné logo specky v Brně. Absolvovali jsme 9 zápisu (5 klasických, specka či parag třída, soukro). Dostala se na 5 z nich. Ve všech klasických, i když zvládla vše, nám řekli, že by se oni trápili... (I speckarka). Toto je inkluze v praxi. Dítě není agresivní. Jezdíme též přes celé Brno hodinu, dojíždí tam i děti z obcí kolem Brna. K tomu máme mladšího dysfatika s ADHD ve spec MŠ. Pokud se chcete poradit, či se jen svěřit, dopo fb Rodiče dětí s vývojovou dysfazii. Držte se, naše děti to zvládnou💪
Poslanci pravděpodobně nevědí, jak dlouho trvá, objednat se ke klinickému psychologovi. Ti mají objednáno na půl roku dopředu, nyní - po tomto rozhodnutí to bude rok a půl. Bude smutné sledovat děti zápasící s prvním ročníkem , při extrémním nedostatku asistentů pedagoga. Co dodat, nepřipravená střelba od pasu, ale - odkladů bude méně.
Klidně i rok. Co se týče dětských psychiatrů, tak i 1,5-2 roky
Pro děti se speciálními potřebami máme speciální školy. Pokud nějaké dítě nezvládá látku běžné školy, tak do ní prostě nepatří. S tím by se rodiče měli smířit. Mně zase vadí, že kvůli takovým dětem v normálních třídách, děti nestíhají probrat látku a nudí se. Alespoň ve třídě mé dcery to tak bohužel bylo.
Specek je na prstech jedné ruky. Pro Brno a Brno+ je pouze 1 speciální logopedická MŠ a ZŠ (dohromady mají 150 děti. Prvňáčku nastupuje cca 3* po 10 detech). Děti s logopedickými vadami (tzn vývojová dysfazie a další) je x tisíc (dětských dysfatiku se udává v ČR 100-120.000). Šílený tlak se tam do MŠ/ZS dostat. Tj paragrafové třídy ZŠ, otevírá se 1 třída prvňáčku po 7 dětech (ty jsou v Brně 2). Úplná mantra jsou děti s lehčím PAS (ve špičce je nechcou, rám jsou těžší případy) a LMR (pár míst na celé Brno).
Tzn není to o tom, že rodiče nechcou nálepku, ta je jim fuk. Ví +- svého dítěte, ale inkluze je donutí jít do klasického školství.
"Děti nemají být připravené na školu, ale škola na děti".
Školy na děti absolutně připravené nejsou. Vnuk trpí slabou formou autismu a ADHD. Jelikož jeho autismus je slabší a ADHD silnější, nezapadá, jak nám bylo řečeno, do žádné určené skupiny. Normální výuku by nezvládal ale mezi autisty ho také nechtějí.
Když nastoupil do 1.třídy tak po 14ti dnech paní učitelka prohlásila že buď půjde ze školy on, nebo ona. Po domluvě s SPC se tedy vrátil do MŠ. Po roce odkladu nastoupil opět do 1.třídy kterou absolvoval, ale ze strany školy byl na rodiče vyvíjen nátlak aby změnil školu. Ale kvůli nezařaditelnosti ho do žádné jiné školy nepřijali. Nastoupil tedy tam kam chodil do druhé třidy, ale ještě ten den volali rodičům že ho zařazují do první. Takže v téměř v devíti letech bude opakovat první třídu.
To podobně je s dětmi s vývojovou dysfazii (řeč, porozumění) a LMR. Obě mají své úrovně. Jak prohlásila jedna maminka "na klasické školství jsme retardi moc, na specce málo"
No já nevím, třeba moje mladší ségra měla odklad, protože se na poslední chvíli změnilo, koho by měla za třídní, a máma tu dotyčnou (prý byla dost přísná) pro ni nechtěla. Pro někoho to může znít jako zneužívání, ale on takový nevhodný učitel může dítě do budoucna dost ovlivnit (sama bych mohla vyprávět o třídním na gymplu, na kterého nerado vzpomínalo dost spolužáků). Ale jestli ta "podpora" bude pamatovat i na tohle, tak proč ne...
Nebude. Když už nyní část pedagogů absolutně nereflektuje nejmenší s dys, jak už v MŠ, tak v první a dál třídách, tak to bude ještě tvrdší. Ono je to o tom, že na ministerstvu a spol nemají vůbec představu o realitě, zvlášť té špatně. Část pedagogů se chová stejně x desítek let bez ohledu na nové poznatky a požadavky individuálu. I nektere specky, či malotřídky jedou tvrdé na hranu.
Po třech mužích mám teď potřetí v životě gynekoložku a je fajn. Takže moje skóre je vyrovnané 🙂. Ale po tom hrůzném zážitku mě z toho dostal až opravdu renomovaný gynekolog. Prošel se mnou i mé první rizikové těhotenství, po předčasném porodu mě navštívil v porodnici. Jemu děkuji za mnoho, pak už jsem se přestala prohlídek bát 🙂
Já právě že taky díky panu doktorovi. Na konci první kontroly jsem mu nesměle poděkovala za laskavý přístup. To zdvihl obočí s pozn, že je to snad standart, kór u nás nových maminek. Řekla jsem mu o byv paní Mudr. To se koukal na svoji sestru a nahlas povzdechl. Ode mě nic takového neuslyšíme, budu se o vás 2 starat, ať jste v pořádku. Netrapte se a za 14 dní nashle. Bohužel vše je o lidech.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale dnes jsou přípravné třídy přednostně pro odkladové.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A je jich strašně malo