"Jé, děkuju, tu vezmu na chalupu pro sousedovic housátka..."
a měl by to.
A pohřební svíčku?
Tu si dáváš ke mně jako do úschovy? Jenže ve škole se bude malovat,tak si ji raděj schovej doma. Aby ti, až ji budeš potřebovat, nechyběla"
V teple domova můžete dotyčné paní učitelce poradit vtipných reakcí kupu. "Na place", kdy na předávání kopřivy, navíc ve slavnostní den, kouká celá třída, by se ukázalo, zda jste schopná se přes situaci přenést s Vámi popsaným nadhledem.
Před pěti lety jsem byla na dovolené v Bulharsku. Zrovna tam vlaštovky vyváděly mladé a po ránu hrozně štěbetaly a vzbudily nás.
Takže jsme zavřeli okna a pustili klimatizaci . Šla celou noc. Dostala jsem hroznou rýmu. Další noc jsem ani nemohla ležet,musela jsem si nastlat polštář tak že jsem skoro seděla. Štěstí, že jsem měla celé balení papírových kapesníků a to jsem spotřebovala.
Takže klimošku jen chvíli,ochladit vzduch a pak ji vypnout.
Ale zase jsem viděla vlaštovky. Což v Čechách se už nepodaří.
Pěkný večer.
Stačí namísto do Bulharska zamířit k nám na Kokořínsko. Vlaštovky tu máme běžně.
Průvodčí pro mě byl vždy jakousi zárukou bezpečí, nebo aspoň jsem měla lepší pocit, když jsem věděla, že tam někdo je, prochází vlakem a mám se tak na koho obrátit, kdybych něco potřebovala, hlavně při cestování večer a v noci. U strojvůdce to je za jízdy ještě složitější, než u řidiče autobusu, resp. u každého jinak.
Přesně tak. Průvodčí není přece jen "štíplístek". Když ve vlaku vyvádějí podnapilí chuligáni, co potom?
Dost by možná pomohlo, kdyby ministři školství se vrátili k nějaké té kulturní výchově v osnovách na školách: Aby se učila úcta k pracujícícm, úcta ke starším, úcta k ženám, přijímat jako emancipovaná žená úctu od druhých, chování na silnicích, v prostředcích, kulturních domech, akcích, úcta k nemohoucím, chování na přechodech, chování řidičů, řidiček , učení se gentlemanství, správné rétorice atd. Možná bychom se měli přece jenom trochu lépe.. Mimochodem, ta kultura platí úplně pro všechny. jak se mají děti chovat společensky a kulturně, když se tak mnohdy nechovají , ani ti starší, a ani ti více starší, jako například ani na vesnicích, když jdou dva lidi kolem sebe, tak jeden z nich otočí pryč hlavu, i ten starší, nebo i ten mladší aby se nemuselo zdravit? Rovněž by se mělo naučit u zdravení také forma a způsob, kdy mnozí si něco vydrmolí jen pod jazyk a není slyšet pozdrav vůbec žádný. Všichni by si rovněž měli uvědomit, že ten, kdo nepozdraví slyšitelně na pozdravení, anebo dělá, že ten druhý je vzduch (na vesnici a všude tam, kde se pozdravit hodí), pak vznikají negace a silná neochota zdravit někoho jako prvního, protože je člověk docela poniížen, když pozdraví a ten druhý na něj čumí a nic..Je to pak na facku...
A co by podle Vás ještě všecko měla mít škola na hrbu? Už takhle se přidaly předměty i hodiny. Slušnému chování má učit prvořadě rodina.
Hele anonymní šmoku co se stydíš ke článku napsat svoje jméno. Nech si ty svoje bláboly pro svojí rodinu a neotravuj lidi. Je neuvěřitelné jací tydýti mohou psát na SeznamMedium.
Přesně tak. Na téhle platformě se najdou často naprosté bláboly. Autorčina neznalost shody podmětu s přísudkem by snad ještě tolik nevadila, jako samotný obsah. Škoda času to vůbec rozporovat.
Já to nemyslel špatně. Ale většinou je to každému na nic. Když jsem stavební truhlář. A dvacet let jsem pracoval dole v dole. Tak na co nám znát díla Beethovena nebo Smetany či Dvořáka?😉🤣 Je to podle mně předmět úplně o ničem. Tedy na ZŠ.
Vám to třeba nebylo na nic, ale jiným to něco dalo. Co Vy víte. A proč by i takový stavební truhlář nemohl mít kulturní rozhled?
Naprosto přesně vyjádřeno. Nesouhlasím jen s tím závěrem. Onen team building sice může být zábavným typem "prázdnin" s povyražením, ale nenahradí v žádném případě klasickou hudebku. Tam se přece neučí až na výjimky budoucí hudebníci, ale prostřednictvím mj. ukázek z různých etap vývoje hudby se rozšiřuje interkontextuální rozhled žáka a pěstuje se jistý estetický cit, jistěže diferencovaně. Jako byste místo základu anorganiky v chemii učili technologií výroby semtexu.
Díky, pěkně jste to napsal.
Přesně, s tím zpíváním před celou třídou. A k čemu to bylo ? K ničemu. Jen ty děti deptají. Pak se diví, že kouří, drogují, chlastají, protože je jen nervují naprosto zbytečnými věcmi...
Nevím, zde se toto ještě pořád děje, ale mělo by se to zrušit, či přímo zakázat!
A že musí tlusté dítě udělat před spolužáky kotrmelec, to se Vám také nelíbí? Takto by se dalo pokračovat. Mimochodem, je zajímavé, kolik lidí se pasuje do role odborníků přes školství. Do jiných oborů si nedovolí takhle plkat.
jen představa když mne učitelka zpěvu nutila zpívat před celou třídou ještě teď mne děsí. Proto mi hudbu zhnusila na celý život. Děti by měly hudbu poslouchat zpívat když chtějí nenutit jim Dvořáka, Smetanu nebo Mozarta asi není ten správný směr. I ony mají své idoly a ty by si rády poslechli hudební výchova by měla být zábava a ne stres. Kdo see chce dále vzdělávat jistě si svou cestu najde
Paní Mullerová, prosím, vyjadřujte se k tématům, kterým rozumíte. To, že Vás někdo vytáhl před tabuli a nutil k sólovému zpěvu, je smutné. Ale takhle HV asi učí málokdo. Jak by HV měla vypadat, to nechte na lidech, kteří do problematiky vidí. Povědomí o našich národních skladatelích je součástí všeobecného vzdělání. Když s dětmi posloucháme árii Rusalky, myslíte, že jim způsobujeme nějakou psychickou újmu? Máte o vzdělávání jako takovém dost naivní představy. A propos: o práci lékařů či právníků také takhle rozumujete??
Školství lze zachránit jediným způsobem, okamžitě zakázat všem absolventům českých pedagogických fakult pracovat ve školství. Nahradit je lidmi s jakýmkoliv jiným vzděláním a dobrým vztahem k dětem. Jinak se nepohneme. I autor článku by měl zvážit jiné povolání. Rozumí školství jako koza petrželi.
A lékařům zakážete pracovat ve zdravotnictví, či jak?
Dle mého názoru, pokud půjde o volitelné předměty, tak do nich nikdo chodit nebude, na to jsou určené ZUŠky, tzn. specializovaní učitelé. Když se přihlásí na výtvarku 5 žáčků a na hudbu + tanec 4 žáčci, tak to asi neprojde. Nebo by musel být tento volně volitelný předmět sloučený z více ročníků??? Co tahle 2 hodiny týdně, kde by se někdy malovalo - volné téma, někdy hrály scénky, někdy třeba keramika, někdy by se hovořilo o psychologii - sebepoznání, práce se stresem apod., Někdy by se mohlo třeba mluvit o koníčcích (co koho zajímá, co je k tomu vedlo, kolik to stojí peněž, kolik to dá úsilí se tomu věnovat) možná by se těm, co leží přilepeni na telefonech otevřely obzory. Někdy pohovořit o profesích, je jich spousta, které nidko nezná. Důležitá je i presentace - nebát se mluvit před spolužáky, před rodiči...Ohledně HV je docela fajn ukázat, z čeho se skládá taková větší ochrestr. skladba. Jakou práci to dalo skladali vše rozepsat do nástrojů, kdy každý hraje vlastně trochu jinak, ale výsledek je fenomenální. Proč tyto hodiny hodnotit? Vždyť malovat každý neumí, tančit také ne, keramiku třeba nikdo do té doby v ruce nedržel. Ať škola není jen o tom nahustit do žáků co největší množství informací, které jsou někdy tak specifické, že se je naučí do písemky či zkoušení a okamžitě zapomene a do konce života třeba už nevyužije. Ale taková hudba nás, přiznejme si, provází celým životem, ať ji cíleně vyhledáváme nebo nikoliv.
Přesně. Díky.
Z výtvarky a hudebky udělat volitelné předměty. Žáčku, budeš chtít "malovat, kreslit, modelovat"... nebo "hrát na nástroj, zpívat, tancovat"? Vyber si jedno z toho.
Jenomže to se budou bouřit učitelky hudebky, protože většina dětí si vybere výtvarku. Takže z dětí uděláme rukojmí učitelů/učitelek hudebky. Aby měli úvazky.
Hudba má pro člověka větší význam, než si dovedete připustit. A prosím, odpusťte si ty silné výrazy typu "rukojmí". Učitelky HV přece nerozhodují o tom, jak to všecko nakonec bude.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Fakt, že někdo HV učí způsobem, jaký popisujete, přece není ještě důvodem ke zrušení předmětuí. Na PedF UK nás 5 let vedli k tomu, že HV má vypadat úplně jinak - zpěv, poslech, hudebně-pohybová výchova, hra na Orffovy nástroje... Bude-li někdo blbě učit matematiku, zrušíme ji též??
To jsou ty jejich speciální pedagožky, speciální asistentky....
Dnes se na jedné třídě živí několik dospělých žen (kromě učitele/ky) jako různí specialisté či asistentiii.
Stojí to mraky peněz, je to k ničemu, prostě nechtějí normálně makat....
Než napíšete takovéhle bláboly, něco si o problematice přečtěte, např. proč jsou ve škole asistenti. A ti ve škole pracují, neurážejte je. Co je to "normálně makat"? U lopaty, u pásu, či jak?
37
Sledujících
0
Sleduje
37
Sledujících
0
Sleduje
Moderní pedagogika vymyslela spoustu zhovadilostí, např. nemá být frontální výuka, tj. učitel sdělující žákům fakta. O věcech se má debatovat, ne jim něco autoritativně sdělit z pozice, že to vím. Vymýšlí se různá zpestření výuky, ale fakt je, že úroveň absolventů stále klesá. Dnešní maturanti by za bolševika mnozí neodmaturovali. Kde to školství přeci jen funguje, tak to je o naučení se faktům, pochopení látky, umět počítat příklady a ne vést prázdné debaty.
Před časem jsem sledoval jednu přednášku z voš z elektrotechniky, krásně podané, typická frontální výuka. Z toho je možné něco umět, ne z nějakých moderních metod.
Jak se má učit, to mnohdy vymýšlejí lidé ze ped. fakult nebo ústavů, kteří v životě neučili, nebo učili jen krátce, nebyli dobrými učiteli, tak se radši dali na "vědu". Proč jsem skeptický k pedag. fakultám? Odborné fakulty, tam se dělá věda, výzkum, publikuje se. Míněno v daném vědním oboru, matematika, chemie, jazykovědný obor atd. A bokem ti vědci učí posluchače. Na ped. fakultě se nepěstují ty obory, ale pedagogika. Žádné nové matematické, fyzikální, chemické atd. teorie, publikace, jen publikace o pedagogice. Z mého pohledu pseudověda.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Pane Trojánku, Vy jste na pedagogické fakultě studoval, že s takovou jistotou tvrdíte cosi o nepěstování samotných oborů a redukci učiva pouze na pedagogické disciplíny? Jsem absolventkou PedF UK, učitelství ČJ-HV pro 2. a 3. stupeň škol. V ČJ i HV jsme na fakultě pod vedením kvalifikovaných, namnoze výborných vyučujících do hloubky probírali mnoho disciplín. Např. v HV zpěv, intonaci, hru na klavír, dějiny hudby, harmonii, rozbor skladeb... Než tu budete rozdávat moudra, doporučuji Vám, abyste si nejprve zjistil skutečný obsah studia na zmíněné fakultě. Mimo jiné urážíte práci těch, kteří tam studenty vyučují.
1 odpověď