Tak oni ti majitelé neměli moc na výběr. V době regulovaného nájemného a smluv na dobu neurčitou s fixním nájmem (nebo skoro) se nemovitost v žalostném stavu s často několika majiteli nedala udržet v chodu, následoval prodej často do zahraničních rukou. Ti, kteří nemovitost udrželi a bydleli v ní celé rodiny, jistě uvítají, až projde zdanění držení více bytů a činžák rodinu opět opustí, tentokrát napořád. Smutné, nechutné, k zblití,...
Tak měli mít víc dětí. Když počet pracujících vs. důchodců klesá někde k polovině, není žádné přijatelné řešení. A důchody budou náš nejmenší problém, zdravotnictví takový nápor neustojí finančně a hlavně personálně. Ti, kdo by v něm mohli pracovat v době největší zátěže, se již narodili. Nikdo další už nepřibude. A co s tím dělá stát? Nic, jen se mluví o důchodech, protože je to lepší volební téma.
Dostupné jak pro koho. Rodině mé prababičky sebrali činžák co měli na dluh (slyšel jsem, že mnoha rodinám pak ten dluh zůstal, dům ne) a vystěhovali ji z 4kk do 1+1 se dvěma dětma o 2 ulice vedle k železniční trati. Po revoluci byli 3 dědici, jeden zemřel bez dětí v nejhorší možnou chvíli, takže třetina zase propadla státu. Bohužel byl dům v tak strašném stavu, že v době regulovaného nájemného a smluv na dobu neurčitou se ho nepodařilo v rodině udržet a dodnes ho vlastní jeden Ital, který ho koupil za 4 miliony (dneska hodnota tak 100). Pokud skutečně projde zdanění většího množství bytů, tak po desítkách investovaných milionů na opravy potomci ze šťastnějších rodin, co domy udrželi, zažijí další znárodnění a domy opět opustí rodiny...
V devadesátkách jsme žili v pronajatém bytě s prarodiči, takže 5 lidí v 1+1. to už dnes lidé nezažijí, kvůli absurdně štědrému příspěvku na bydlení jim platím z daní drahý nájem.
Po deregulaci nájmy klesly, navýšení přineslo hlavně zdražení výstavby, násobně. Zadruhé, po tom, co majitelé dostaly zpět domy v totálně zničeném stavu, vedlo regulované nájemné a smlouvy na dobu neurčitou k tomu, že dům se nedařilo ani udržet v chodu. Mnozí byli nuceni dům prodat, a tak skončil v rukou italů, kteří jej třeba i nechali prázdný. Bylo to období další obrovské nespravedlnosti, hned po zabavení a vystěhování majitelů z dříve vlastních domů pro nadměrečné metry apod.
Podvozek výborný (oproti VAG produktům se nerozhoupe, celé auto jde na nerovnosti dolu a zas nahoru, příjemně dotlumí), řízení dokonalé, opravdu hodně komunikativní, brzdy super, vnitřní prostor vzhledem k rozměrům super, ale levný servis opravdu nemá.
4500 Kč za těsnění kufru, 550 za jeden kluzák roletky,... Škoda ceny krát 3, minimálně. Na multijetu jsem v 72 000 km musel měnit spojku i setrvačník, dle italského fora (auto z IT) dost častý problém u všech aut Stellantisu s 1.6mjet 88kw. Fiat zavírá oči, takže z vlastní kapsy. Druhovýrobní setrvačník se nepodařilo do 2 měsíců sehnat, takže origo za 32 000 kč s DPH, naprostej úlet, tolik nestojí ani na 3.0 TDI v Audině... Interiér jak z Doblo, ale to mi nevadí. Spotřeba na 225/45 17" celoročkách dlouhodobě 6.1 nafty, což mi nepřijde nijak výjimečné, spíše naopak. Podvozek je sice navržen na Turecko, ale je velmi choulostivý - už jsem musel udělat tyčky, horní uložení tlumičů i stabilizátoru. Antikorozní ochrana podle mě skoro není, hlavně uprostřed. Doporučuji nastříkat aspoň voskem, jinak vám do 10 let shnije.
Chválím akustické přední sklo, byť občas zlobí navigace v mobilu. Ve 150 je v autě relativně ticho. 320 Nm je příjemných, zvuk na diesel dobrý. Nesouhlasím s kritikou xenonů v jiných recenzích svítí srovnatelně s ledkama od Škodovky.
Takže v praxi: výrobci budou muset zdražit spotřebiče, protože držet výrobu a zásoby něco stojí. Tím pádem budou i potřebovat větší plochu pro továrnu anebo neinovovat. Prostě nám do 10 let starého výrobku radši dají co nejvíce starých komponentů, než aby použili nové, třeba i lepší, a museli držet výrobu/sklad u nového a zároveň starého. EU bude skanzen..."Spotřebitelé budou mít nárok na zapůjčení náhradních zařízení po dobu opravy." -> ovšem toto je majstrštyk. Výrobce není prodejce, to se zrealizuje jak? Mi v datartu daj na měsíc novou mikrovlnku nebo? Totální odstřižení od reality, opět.
Bohužel klesá počet důchodců na počet pracujících a to je jádro pudla. Ovšem, co se v diskuzi zatím neobjevuje a podle mě bude daleko větší průšvih, než kde vzít na důchody, je zdravotnictví. S takhle stárnoucí populací nás čekají obrovské finanční a personální problémy se zdravotní péčí, které nebudeme umět vyřešit.
Tak 5,1 metru už je prostě moc... To už musí být celkem otrava parkovat podélně. S kamerama jistě v pohodě, ale najít to místo, to bude občas oříšek. Cen dílů bych se nebál, těsnění na Tipo 4500 Kč bez práce, dvouhmota 22 a to je blbej Fiat, sakra, měl jsem koupit Céčko, v servisu bych o moc víc nedal a díly levnější.
V dnešní cenové mizérii asi fajn auto. Já nakonec vzal starší Tipo kombi s multijetem, protože ten novej stojí 2x tolik a navíc má 2x dpf + močovinu, takže potenciální drahé opravy. Musím říct, že podvozek to má uplně jinde, než třeba Octavia. Nechápu, jak se jim to povedlo, jsou tam obyč Billsteiny jako používá VW, ale to naladění je mnohem lepší. Žádná houpačka po přejetí nerovností, auto se sice dolu zhoupne, ale pak se okamžitě civilizovaně utlumí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kufr jen o 20 litrů větší, než má trojková Fabie v kombíku a krouťák je ostuda, tohle má Fiat z 1.6 :D
1 odpověď