Tak oni ti majitelé neměli moc na výběr. V době regulovaného nájemného a smluv na dobu neurčitou s fixním nájmem (nebo skoro) se nemovitost v žalostném stavu s často několika majiteli nedala udržet v chodu, následoval prodej často do zahraničních rukou. Ti, kteří nemovitost udrželi a bydleli v ní celé rodiny, jistě uvítají, až projde zdanění držení více bytů a činžák rodinu opět opustí, tentokrát napořád. Smutné, nechutné, k zblití,...
Tak měli mít víc dětí. Když počet pracujících vs. důchodců klesá někde k polovině, není žádné přijatelné řešení. A důchody budou náš nejmenší problém, zdravotnictví takový nápor neustojí finančně a hlavně personálně. Ti, kdo by v něm mohli pracovat v době největší zátěže, se již narodili. Nikdo další už nepřibude. A co s tím dělá stát? Nic, jen se mluví o důchodech, protože je to lepší volební téma.
Dostupné jak pro koho. Rodině mé prababičky sebrali činžák co měli na dluh (slyšel jsem, že mnoha rodinám pak ten dluh zůstal, dům ne) a vystěhovali ji z 4kk do 1+1 se dvěma dětma o 2 ulice vedle k železniční trati. Po revoluci byli 3 dědici, jeden zemřel bez dětí v nejhorší možnou chvíli, takže třetina zase propadla státu. Bohužel byl dům v tak strašném stavu, že v době regulovaného nájemného a smluv na dobu neurčitou se ho nepodařilo v rodině udržet a dodnes ho vlastní jeden Ital, který ho koupil za 4 miliony (dneska hodnota tak 100). Pokud skutečně projde zdanění většího množství bytů, tak po desítkách investovaných milionů na opravy potomci ze šťastnějších rodin, co domy udrželi, zažijí další znárodnění a domy opět opustí rodiny...
V devadesátkách jsme žili v pronajatém bytě s prarodiči, takže 5 lidí v 1+1. to už dnes lidé nezažijí, kvůli absurdně štědrému příspěvku na bydlení jim platím z daní drahý nájem.
Vy jste asi na pořádném fetu, jinak si nedovedu váš příspěvek vysvětlit. Bytové a družstevní problematice se aktivně věnuji od r. 1977 a vaše výplody by byly k smíchu, kdyby nebyly tak k pláči!
Politickým potlačením aktivit obyvatel ve svépomocném stavění domů došlo k vyřazení velkých kapacit ve prospěch komerčních projektů od developerů, které samozřejmě nejsou o potřebě bydlení, ale o zisku a to mnohdy vyvedeném bez daně mimo ČR.
A jen reálný příklad: panelák o 100 bytech (Havlova králíkárna) z r. 1975 slabě udržovaný, po privatizaci BEZ ZVÝŠENÍ PLATEB ZA DŮM (energie jsou mimo) je panelák v 1A kvalitě, vše zatepleno, nové výtahy, všude automatika, kamery, LED světla, rozvody televize a satelitů zdarma všude, internetové rozvody několika poskytovatelů, komerční úklid objektu, zahradní úprava vlastního pozemku, ... stačí nežrat, ale starat se o bydlení. Bohužel nenažranost developerů a majitelů investičních bytů je do nebe volající a volá po nové revoluci v bydlení. Bohužel, je to tak!
Ja bydlim v panelaku z roku 1976, koupil jsem byt pred 3 roky za 5.9m, zrekonstruoval za 1.4 rok zpet. I ted casto vyplavou na povrch spatne udelane zalezitosti z minulosti, napriklad ted schody. Vse, co jsem napsal, je zalozene na realite kolem me. Nejvic cenam napomohla zmena stavebniho zakona a tlaceni nejvyssich standardu lidem, kteri na to nemaji. Posledni hrebik do rakve jsou povinne nabijecky na parkovacich místech. Developer ted realne pod 110tis kc za metr postavit nedokaze kvuli regulacim, cene pozemku a extremne drahemu materialu
Tabákové společnosti musí mít poslední roky obrovský propad tržeb a odtud vane vítr.
Měli by zjistit, kdo to navrhuje na ministerstvu a jaké má vazby třeba na filip morris a to bysme čumeli 🤔
Naopak, pro českou tabákovou trojku (BAT/PMI/JTI) jsou nejvíce ziskové nikotinové sáčky, pod systémy a zahřívaný tabák nebo teď v případě PMI čaj. Na těchto kategoriích je spotřební daň, která tvoří většinu krabičky cigaret, nesrovnatelně nižší.
Pokles spotřeby klasických cigaret je pro výrobce, a proto i pro jimi placené politiky velmi nežádoucí.
Naopak, pro českou tabákovou trojku (BAT/PMI/JTI) jsou nejvíce sáčky, pod systémy a zahřívaný tabák nebo teď v případě PMI čaj. Na těchto kategoriích je spotřební daň, která tvoří většinu krabičky, nesrovnatelně nižší.
Po deregulaci nájmy klesly, navýšení přineslo hlavně zdražení výstavby, násobně. Zadruhé, po tom, co majitelé dostaly zpět domy v totálně zničeném stavu, vedlo regulované nájemné a smlouvy na dobu neurčitou k tomu, že dům se nedařilo ani udržet v chodu. Mnozí byli nuceni dům prodat, a tak skončil v rukou italů, kteří jej třeba i nechali prázdný. Bylo to období další obrovské nespravedlnosti, hned po zabavení a vystěhování majitelů z dříve vlastních domů pro nadměrečné metry apod.
Stále bída.... 😉 Odkaz
Dost často měli málo hvězdiček kvůli absenci asistentů anebo špatné ochraně chodců, ale ten boční náraz... hmmm... tak v tom bych teda fakt sedět nechtěl, to je hodně hodně špatný.
Úplně klidně je kupujte. Jezdím na nich už 10let a to na 3 autech a nic se neděje. Kupuju značku Hifly celoroční a pokud nějaké nedostatky tyto gumy mají. pohon symetricalAWD od SUBARU je eliminuje. Na zimu a mimo silnici budu mít vždy raději čtyřkolku s 200+ koňmi na nejhorších gumách než předokolku s litrovým tříválcem na těch nejlepších gumách dle podplacených testů. Pokud by ty testy byly objektivní, nevyšel by z pěti různých testování 5x jiný vítěz.
No nevim, do minulé zimy jsem jezdil Polarisy, čili nic extra, ale koupil jsem auto s čínskými celoročkami Ovation. Chtěl jsem tomu dát šanci. Jsou naprosto otřesný. Byl jsem i na horách, jezdil v ledových kolejích, ale vždycky se sevřenou zadnicí, jak to auto lítalo. Jakákoliv zasněžená zatáčka znamenala velmi brzy zpomalit a s ABS doklouzat k ní. A to byly nové, teď v létě jsou samozřejmě příliš měkké, takže až na zimu ztvrdnou, bude to fakt tragédie. Minimálně na předek dám určitě zimáky.
Naopak Michelin CrossClimate 2 fungují, přestože to jsou celoročky. Otázka je, jestli to má smysl. V zimě musí mít stejně jako letní víc jak 4mm, čili dojedete max 1 léto. Naopak každé léto auto žere zbytečně palivo navíc.
Jediný scénář, kdy mi to dává smysl, je velmi nízký nájezd. To jsou lepší čerstvé celoročky, než 10 let staré zimáky.
Právě, že ti vzdělaní a pracovití škubou ty málo vzdělané, asi proto se máte dobře. Kdyby nebylo nevzdělaných, tak žijete v bordelu, protože by vám neměl kdo vyvézt popelnice za 25000kč čistého počasí ne počasí.
Bohatsvi ale nema konecne mnozstbi, takze co píšete, je uplna blbost. Aby nekdo zbohatnul, nemusi nekdo jiny zchudnout.
Podvozek výborný (oproti VAG produktům se nerozhoupe, celé auto jde na nerovnosti dolu a zas nahoru, příjemně dotlumí), řízení dokonalé, opravdu hodně komunikativní, brzdy super, vnitřní prostor vzhledem k rozměrům super, ale levný servis opravdu nemá.
4500 Kč za těsnění kufru, 550 za jeden kluzák roletky,... Škoda ceny krát 3, minimálně. Na multijetu jsem v 72 000 km musel měnit spojku i setrvačník, dle italského fora (auto z IT) dost častý problém u všech aut Stellantisu s 1.6mjet 88kw. Fiat zavírá oči, takže z vlastní kapsy. Druhovýrobní setrvačník se nepodařilo do 2 měsíců sehnat, takže origo za 32 000 kč s DPH, naprostej úlet, tolik nestojí ani na 3.0 TDI v Audině... Interiér jak z Doblo, ale to mi nevadí. Spotřeba na 225/45 17" celoročkách dlouhodobě 6.1 nafty, což mi nepřijde nijak výjimečné, spíše naopak. Podvozek je sice navržen na Turecko, ale je velmi choulostivý - už jsem musel udělat tyčky, horní uložení tlumičů i stabilizátoru. Antikorozní ochrana podle mě skoro není, hlavně uprostřed. Doporučuji nastříkat aspoň voskem, jinak vám do 10 let shnije.
Chválím akustické přední sklo, byť občas zlobí navigace v mobilu. Ve 150 je v autě relativně ticho. 320 Nm je příjemných, zvuk na diesel dobrý. Nesouhlasím s kritikou xenonů v jiných recenzích svítí srovnatelně s ledkama od Škodovky.
Proč by lidi měli doplácet na to co sami nezpůsobili,nenažraní majitelé zvedají ceny bytů a vyhánějí lidi ven kde celý život žili.
Ceny v Praze podle mě tak o 20-30 % zvednul příspěvek na bydlení. Když je o něco zájem a ještě to zlevním příspěvkem, tak samozřejmě cena půjde nahoru... Reálně se (jak si hloupě autoři tohodle nesmyslu mysleli) dostupnost nezměnila, spíše naopak hlavně pro ty, kteří tohle celé platí.
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
Přidám pohled "závodníka" (máme 5 aut: 3x letní/zimní, 1x celoročky /CitiGo/, 1x vzadu celoročky a vpředu letní/zimní- ale s tím jezdím jen já, neb je to příliš "zábavné"):
Pro 80% řidičů jsou jistě "celoročky" fajn (= klidná jízda běžným autem), pouze musí vzít v úvahu pár věcí:
PS: jsem "magor", takže na GOLFU R střídám i mokré/suché : - )
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně, tohle téma dost často není zmíněno - celoročky v létě. Jezdil jsem teď rok s celoročkami a co člověk ušetří za přezutí, to projede v naftě, ale hlavně, celoročky v horkých letních dnech jsou úplně rozteklé a ztráta přilnavosti je opravdu znát (celkem logicky).
1 odpověď