Žádná vláda si nedokázala poradit s eko aktivisty, jako například Děti Země. Nedokázali udělat takovou legislativu, aby těmto rádoby ekologům zatla tipec. Všem je jasné, že těmto lidem nejde o blaho národa ve smyslu ekologie, jsou to prachsprostí ekoteroristi, kteří se berou všechny lidi jako rukojmí... Dávno mohla být kompletní D1, kdyby ji neblokovali tito lidé. Jednou kvůli broučkovi, včeličce nebo křečkovi, podruhé kvůli kácení 20 stromů a tak dále... Jak dlouho trval spor majitelky pár stovek metrů pozemku, kvůli které se nedostavěla D11 až do Hradce Králové... To jsou věci, které prodlužují výstavbu dálnic. Vše ostatní už trvá relativně standardní časy.
Říkám od začátku, že lepší než dát 200 - 300 000 na jedno elektro, raději dát 5x50 000 Šrotovné na auta s EURO 4 a nižšími. Český autopark se poměrně dost rozšířil a zestárnul. Někdy kolem roku 2011 bylo stáří kolem 13 let při autoparku 4,6 mil OA, k prosinci 2023 bylo registrováno 6,6 mil. OA při stáří 16,2 roku. Nedávno ale proběhla zpráva, že se srovnaly data stáří vozidel jezdících na STK versus ujeté kilometry a polovinu ujetých km dělají auta do 8 let. Zajimavé data by se daly čerpat z průjezdových kamer a mýtných bran. Myslím, že by to vyšlo líp než je statistika...
Tuto situaci jsme zažili mnohokrát. Bohužel máslo na hlavě má především Správa Železnic, která často nedokáže adekvátně informovat přímo uživatele sítě - tedy dopravce, potažmo vlakové čety o situaci. Soutěž "Strhni si svou trolej 😄" se hraje de-facto pořád. Vzpomeňme situaci, která byla přesně na den 10 let zpátky, kdy přišla brutální ledovka (bylo to tuším 1.12.2014) a SŽ vypravovala vlaky z hlavního nádraží s vědomím, že nedojedou dál než do Úval.... Nikdo nebyl schopen říct, že se nikam nedojede a že je potřeba zůstat a cestu odložit... A abychom nebyli jen u železnice a informací. Ono kolikrát i letečtí dopravci neinformují a zůstanete bez informací někde na letišti... Za mě by prospělo, aby mezi ČD a SŽ vzniklo pro tyto situace nějaké krizové centrum, kde by byli schopni takové situace efektivně řešit...
K dálničnímu značení: Utratíme statisíce za proměnlivé dopravní značení s telematikou. Jestli by to nebylo jednodušší osadit plechovou značkou omezující rychlost na 150 km a hned pod ní dát modrou značku s doporučenou rychlostí 130 km, jako je to v Německu. Ikdyž bude na proměnlivém značení svítit třeba 80, stejně se pojede 110-130...
No a co se týká srovnání s Polskem. 1. Polsko má asi takový zákon, který halvně zásadně omezuje jednání organizací a spolků jako u nás - viz. p. Patrik a Děti Země nebo Voda z Tetčic, které si postavily svůj busines na obstrukcích liniových staveb. V článku se píše, že je až na hraně demokracie. No a za druhé. Polsko je velmi rovinatá země, kde jediné pořádné hory jsou ty na hranicích s Českem nebo Slovenskem. Zkuste si porovnat třeba geografický profil úseku D35 - Hradec Králové - Mohelnice nebo hotovou D8 z Prahy na hranice s Německem nebo jiné naše dálnice s úseky třeba Wroclaw - Glivice - Krakow a dále na východ nebo jiné. Srovnatelné jsou pouze krátké úseky směřující k našim hranicím viz. Lubawka - Legnica... Takže to se to pak staví...
Evropské automobilky svírají především obří náklady na pracovní sílu, které těžce brání odbory. Připomíná mi to GM před 15 lety, kdy nebyly zisky, ale obří závazky zejména k zaměstancům současným i penzionovaným. Na rozdíl od asijských výrobců, kde se s pracovní silou tak nemažou, mají ty evropské zásadní konkurenční nevýhodu. K tomu si nechaly ujet vlak se surovinovou základnou pro výrobu baterií a jejich lobbisté asi užívali šapáňo a kaviár na rautech v Bruselu namísto toho, aby nesmyslné omezení, které popírají zákony fyziky jak správně píše autor článku vylobovali za něco smysluplného a vysvětlili úředníkům povětšinou odtržených od reaity, že prostě takto to opravdu nejde. K tomu připočíst nesmyslné emisní povolenky, které zdražují všechny energie... A tak by se dalo dlouho pokračovat.
No napadá mě podpobné přirovnání. Tak, jako Krym byl kdysi ruský a chodem dějin se dostal pod Ukrajinu, tak stejně i Aljaška byla ruská a chodem dějin se dostala pod Ameriku.Tak by si tam Putin nakráčel se stejnou písničkou, že Aljaška je ruská a bere si jí zpět... A světové společenství řekne: Aljaška je pryč, přijměte to...
Bohužel, autorka článku vůbec nemá páru o tom, jak to s výrobou tohoto zboží je. Jinak by nemohla napsat:"„Určitě za to nemohou ceny kakaa, kakaové boby cenově dosáhly svého vrcholu někdy v květnu, od té doby klesají.....". Už v branži nedělám dlouho, ale myslím, že se to nezměnilo nějak zásadně. Právě vánoční zboží se vyrábí během května a června, stejně jako velikonoční se vyrábí v průběhu ledna... To jen tak na okraj. Cenová strategie je jasná a myslím, že naši zákonodárci opět nechali, záměrně či z neznalosti nebo nepředvídavostí díru. Třicetidenní lhůta se zdá být nedostatečná, respektive by se mělo hledět mnohem více do historie ceny a také porovnávat tyto záměrné skoky. Zdražit o 130% abych pak mohl vítězoslavně dát slevu 70% a současně prodávat za nesmyslně vysokou cenu. Jednoduchá rada, NEKUPOVAT teď a ani pak, ikdyby to mělo stát 99,90... Bohužel výrobce do toho kecat nemůže, ačkoli ho toto jednání evidentně poškozuje.
Jestli existuje ztělesnění demagogie, pak je to tento pán ve videu. Co se asistentů týče, ty jsou absolutně shodné jak ve spalovákách tak v BEVech. Samozřejmě v několik let starém mini autě z půjčovny těch asistentů moc nebude. Argument s automatickou převodovkou vs. manuální asi nemá cenu vůbec komentovat. Nedošel olej, ale spíš chladící kapalina, podle prázdné nádobky v záběru. A vrcholem je tvrzení, jak pánovi smrdí ten benzín, jak má elektrickou sekačku a či co dalšího, ale letět letadlem mu problém nedělá. Je zajímavé, že všichni tito rádoby vizionáři budí vždy obrácené reakce, ale to je vlastně jedno. Hlavně že to má dostatečný počet shlédnutí, a za to že pán ze sebe udělal před celým národem blba dostane aspoň nějakou bankovku... Pravděpodobně nižší nominální hodnoty :D
Nerozumím tomu, proč jsou RZ tak rozházené, resp. proč je vždy přidaná 1 z opačné strany okresu. Viz. Sobota RZ Březová, Kateřinice a Rajnochovice jsou na hranici ZL a VS okresu, Bunč je Hradiště - Kroměříž. Úplně napříč celým okresem. Neděle to samé -Semtín a Pindula u sebe a Haleny zas přes celý okres. Což, soutěžící se trošku projedou, ale fanoušci ucpou při přejezdech Zlín a ještě k tomu budou v nervech. Kde je BArumka, která se jezdila v sobotu na Slušovicku a hranicích ke VS okresu a v neděli bývaly pravidelně RZ kolem Napajedel, Halenkovice, Roštín, atd...
To, že před mnoha lety brali karty za polárním kruhem ještě neznamená, že musí brát karty hospoda v Dolní Horní... Mít u sebe drobnou hotovost je určitá zodpovědnost. Mě nevadí, když karty neberou. Buď si dám míň nebo nic... Chodívám jsem do velmi dobré stejkové restaurace. Nebrou kartu, ale pivo a jídlo je vynikající, tak si vždy vyberu. I přesto, že neberoul karty mají pořád narváno...
A ještě neco. Letos v létě jsem byl na dovolené a měl jsem platit pobytovou taxu. Vě 4* hotelu bych čekal, že to půjde kartou. Nešlo, ačkoli na barech a v hotelovém obchůdku karty brali. To mi přijde zvláštní a podezřelé. Inu zkusil jsem trošku vyjednávat a ačkoli jsem hotovost měl, vyjednal jsem si platbu kartou...
Za mě je to moc velký zásah do soukromí rodin. Ve vyučovací hodnině, nemám problém aby dítě mělo telefon uzamčený v jeho skříňce. O přestávce má mít svobodnou volbu co bude dělat, samozřejmě v rámci slušného chování. Navíc si myslím, že hlavně na II. stupni potřebují třeba rodiče s dětmi komunikovat (vyzvednutí, odchod na kroužky, změna rozvrhu u dítěte nebo rodiče). Tohle je další Čunkovina... no...
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Jeden sedy box lezel pred asi 30minutami v delicim pasu D1 u benzinky pred chodovem, asi tak 2km dalnice...