Pro mě je řízení zdaleka nejhorší, když nemusím, jak vy píšete, dávat pozor.
Ano, pro mě taky. Je to "uspávající". Nicméně, když jsem jel třeba 600 km z Floridy do Georgie přes den, a celkem ve špičku, nikde jsem se nijak nezdržoval. Prostě najel jsem do "proudu" a v tomto proudu nebylo potřba významných změn rychlosti, občas jen přejetí z pruhu do pruhu. Navíc v USA se může jezdit kterým pruhem chcete, takže žádné vyblikávání v levém, když je vpravo volno. Jen blinkr a jede se...
A proč to trhá žílý vám, že někdo pojede rychleji? V součtu jsou to v mém případě měsíce života zbytečně strávené v autě. A když se to zintegruje přes celou populaci...
Když budu pokračovat ve vaší myšlenkové linii, je to vlastně všechno jedno a můžeme po dálnicích jezdit s koňským povozem. Jezdím zhruba 10x ročně do Alp a je obrovský rozdíl, jestli tam přijedu já za 4-5 hodin nebo manželka za 6-7 hodin.
V USA se mi osobně dobře neřídí. Naopak rád řídím v Německu.
V USA mám naježděné nějaké tisíce km. Ano, 200km je v USA za rohem a co se řízení týče. Mě se tam nejezdilo špatně, přestože jsem měl v noci před sebou 3-4 pruhy volné dálnice, minimální provoz a pouhých 75 Mph (120km/h). Na druhou stranu oproti Evropě, tam mají kamiony neomezené na 90 jak u nás a mají možnost jet taky 70-75 mph, většinou jedou malinko pomaleji, ale tím že je dost pruhů a malý rozdíl mezi rychlostmi to vyžaduje mnohem méně pozornosti. To bude sice u nás při rozdílu 130-90 nebo 150-90 horší, ale je to jen o pozornosti, předvídavosti a taky slušnosti a zodpovědnosti mezi šoférama. Kolikrát se mi stalo, že mi to někdo poslal přímo před čumák, ačkoli o mě dobře věděl. Prostě on by musel brzdit...
Kolik času ušetří řidič na 28 km dálnice, když pojede o 20 km/h rychleji? Dvě nebo tři minuty? A to má prý platit jen za dobrých podmínek. Bude tam někde tabule, která bude oznamovat, že jsou dobré podmínky. To opravdu stojí za rizika případných nehod? Budou řidiči opravdu dodržovat těch 150 nebo si k tomu ještě něco navíc přidají? Komu se chce vláda zalíbit, těm divočákům, kteří mají nejvíc nehod? Postrádá to naprostou logiku.
Každá diskuse o zvýšení rychlosti obsahuje argument o ušetřených několika málo minutách. Všichni se tváří, jakoby po té dálnici jeli jedenkrát za život a to opravdu ty 3 minuty nejsou nic. Když ale jezdíte velmi často, pak se ty minuty sčítají a sčítají. Když bude na trase Praha - Ostrava několik úseků se 150 km a ušetřím na jedné cestě 10-15 minut, tak mě to může za rok dát celkem dost. Nehledě k tomu, že rychlostní limit je zastaralý a i přes průměrné stáří autoparku 16 let, jsou tato auta už vybavena mnohými prvky pasivní bezpečnosti. To ani nemluvím o moderních - držení jízdního pruhu, adaptivní tempomaty, nouzové brždění nezávisle na řidiči, atd. Včera bohužel zemřelo 7 lidí na našich silnicích, to je smutné. Pokud jsem zachytil všechny články, tak ani jedna nehoda nebyla na dálnici a když ještě srovnáte počty nehod a usmrcení na dálnicích a silnicích, tak zjistíte, že dálnice jsou mnohem bezpečnější místo i se stotřicítko na tachometru než okreska s 90tkou... Zkuste si něco načíst třeba o tzv. Montana paradoxu...
K dálničnímu značení: Utratíme statisíce za proměnlivé dopravní značení s telematikou. Jestli by to nebylo jednodušší osadit plechovou značkou omezující rychlost na 150 km a hned pod ní dát modrou značku s doporučenou rychlostí 130 km, jako je to v Německu. Ikdyž bude na proměnlivém značení svítit třeba 80, stejně se pojede 110-130...
No a co se týká srovnání s Polskem. 1. Polsko má asi takový zákon, který halvně zásadně omezuje jednání organizací a spolků jako u nás - viz. p. Patrik a Děti Země nebo Voda z Tetčic, které si postavily svůj busines na obstrukcích liniových staveb. V článku se píše, že je až na hraně demokracie. No a za druhé. Polsko je velmi rovinatá země, kde jediné pořádné hory jsou ty na hranicích s Českem nebo Slovenskem. Zkuste si porovnat třeba geografický profil úseku D35 - Hradec Králové - Mohelnice nebo hotovou D8 z Prahy na hranice s Německem nebo jiné naše dálnice s úseky třeba Wroclaw - Glivice - Krakow a dále na východ nebo jiné. Srovnatelné jsou pouze krátké úseky směřující k našim hranicím viz. Lubawka - Legnica... Takže to se to pak staví...
Pokud by šlo čistě jen o práci, tak by paní možná (nevím?) metrem jezdila, ale zmiňovala také to, že rozváží děti do školy. A pokud má děti v první, druhé třídě, tak je metrem z pochopitelných důvodů posílat nechce a radši si je kvůli bezpečnosti odveze před školu sama 🙂
Paní může i s dětmi jet metrem na Smíchov, pokud nesehnala místo ve škole či školce přímo ve Stodůlkách. Je to spíš o pohodlnosti. Ačkoli mám služební auto, od roku 23 si kupuju roční lítačku. Je to kolikrát mnohem pohodlnější popojet metrem, busem a neřešit parkování...
Evropské automobilky svírají především obří náklady na pracovní sílu, které těžce brání odbory. Připomíná mi to GM před 15 lety, kdy nebyly zisky, ale obří závazky zejména k zaměstancům současným i penzionovaným. Na rozdíl od asijských výrobců, kde se s pracovní silou tak nemažou, mají ty evropské zásadní konkurenční nevýhodu. K tomu si nechaly ujet vlak se surovinovou základnou pro výrobu baterií a jejich lobbisté asi užívali šapáňo a kaviár na rautech v Bruselu namísto toho, aby nesmyslné omezení, které popírají zákony fyziky jak správně píše autor článku vylobovali za něco smysluplného a vysvětlili úředníkům povětšinou odtržených od reaity, že prostě takto to opravdu nejde. K tomu připočíst nesmyslné emisní povolenky, které zdražují všechny energie... A tak by se dalo dlouho pokračovat.
Aljaška byla zobchodována! Né zabraná USA. A to je sakra rozdíl.
Zjevně jste to nepochopil. Aljaška byla zobchodována, to je pravda. A Jaký rozdíl je v tom že Krym byl nějakým způsobem "Darován" Ukajině? Schválily to tehdejší nejvyšší orgány Sovětského Svazu, takže bylo to de-facto stejným způsobem zobchodováno, akorát že za nulu... Pak si někdo nakráčí a neuzná dřívější uznané závěry. Je jedno jestli to bylo za něco nebo za nic...
No napadá mě podpobné přirovnání. Tak, jako Krym byl kdysi ruský a chodem dějin se dostal pod Ukrajinu, tak stejně i Aljaška byla ruská a chodem dějin se dostala pod Ameriku.Tak by si tam Putin nakráčel se stejnou písničkou, že Aljaška je ruská a bere si jí zpět... A světové společenství řekne: Aljaška je pryč, přijměte to...
Ale stát nemůže diktovat ceny. To bychom se vraceli o 40 let zpět. Osobně kupuji to co chci a za aktuální cenu s kterou souhlasím ne, abych koukal na cedulky kolik to stálo před měsícem a jaká je tam sleva. Protože k čemu mě je znát nejnižší cenu za posledních 30 dní, když dnes je cena taková a ne maková. Na jídlo stačí třeba vzít aplikaci a kouknu kde to je levnější a kde dražší například a pak se rozhodnu kupuji a nebo kašlu vám na to a nechte si to.
Nikde netvrdím, že by stát měl diktovat ceny, jen by měl potírat ne zcela čestné praktiky obchodníků. To je vše. A vzhledem k tomu, že na trhu vládne tzv. ologopol jsou ceny uměle nadsazené... Co je tedy ta správná cena?
Proč do toho pořád tahat stát? To jsou lidé hloupé opice,kterým stačí dát velkou cedulku sleva a poperou se i o předraženou kolekci? Jestli ano tak bych hledal problém jinde než u nějakých zákonů.
Jen jsem konstatoval, ze stat v tomto opet selhal a neudelal kvalitni legislativu... Nikdo jiny nez sami spotrebitele tim ze nebudou kupovat to neovlivni. Stat ma ale nekale praktiky potirat. Malo kdo ma sanci z vlastni zkusenosti neco takoveho odahlit. Me se jednou stalo a je to hodne let zpatky, ze jsem si vyhlidl zimni bundu, cena byla ale vysoka a najednou byl vyprodej a ejhle, se slevou to bylo myslim.o dalsi 200 drazsi nez pres ni, protoze se neumerne navysila cena pred slevou. Nebyt toho, ze jsem ten produkt sledoval, vubec bych si toho nevsiml a mohna koupil o tom to cele je. Jestlize nekdo prodava kolekci za 600 je mu vicemene jasne, ze si to koupi jen malo lidi a vi, ze to pak z velkou pompou slevi o 50% a vyproda to. Me jako vyrobci by ale toto chvani vadilo a kdybycb mohl, tak bych takoveho odberatele radsi nemel, ale plan se plnit musi, tak ani takto to nejde vyresit.
Bohužel, autorka článku vůbec nemá páru o tom, jak to s výrobou tohoto zboží je. Jinak by nemohla napsat:"„Určitě za to nemohou ceny kakaa, kakaové boby cenově dosáhly svého vrcholu někdy v květnu, od té doby klesají.....". Už v branži nedělám dlouho, ale myslím, že se to nezměnilo nějak zásadně. Právě vánoční zboží se vyrábí během května a června, stejně jako velikonoční se vyrábí v průběhu ledna... To jen tak na okraj. Cenová strategie je jasná a myslím, že naši zákonodárci opět nechali, záměrně či z neznalosti nebo nepředvídavostí díru. Třicetidenní lhůta se zdá být nedostatečná, respektive by se mělo hledět mnohem více do historie ceny a také porovnávat tyto záměrné skoky. Zdražit o 130% abych pak mohl vítězoslavně dát slevu 70% a současně prodávat za nesmyslně vysokou cenu. Jednoduchá rada, NEKUPOVAT teď a ani pak, ikdyby to mělo stát 99,90... Bohužel výrobce do toho kecat nemůže, ačkoli ho toto jednání evidentně poškozuje.
Však se také zvyšují. Zkuste se v tom někdy svézt.
Není to tak jednoduché, jak píšete.
Najezdil jsem celkem dost s Amperou, která měla tuto technologii už před 15 lety... Tehdy bylo nevýhodou pomalé nabíjení a malá kapacita baterie. Při dnešních technologiích toto řešení dává smysl a nejedna automobilka se k němu vrací...
Ten generátor dobíjí baterku proudem, který mu zbude,protože primárně pohání elektromotory v nápravách.
Můžete si zvolit, zda chcete jet v režimu podobném dieselelektrické lokomotivě, kdy je výkon spalovacího motoru řízen podle aktuální potřeby auta, což je ekonomicky výhodnější, nebo v režimu nabíjení, kdy motor dává vyšší výkon, než vůz aktuálně potřebuje a přebytek ukládá do baterie, dokud není úplně nabitá. A obvykle jsou ještě zhruba dva tři režimy mezi tím. Tyhle režimy jsou použitelné hlavně při vyrovnané rychlosti, třeba na dálnici. Ten první při běžném provozu, třeba někde na okreskách.
Stačí to takhle?
Je to přesně naopak. Spalovací agregát krmí baterku, která krmí motory. Systém nedovolí vybít baterku pod 20%. Agregát běží v konstatních otáčkách, aby se dosáhlo požadované spotřeby. Pokud by agregát živil přímo motory a přebytek by šel do baterie, opak by s každou akcelerací by se musely zvýšit otáčky.
Železnice je stejně přežitek, v podstatě kdyby se přestaly lejt peníze do téhle bezedné díry a dostavěly pořádně dálnice a třeba i meziměstské bus pruhy, vyjde to mnohem levnějc.
Se podívejte na ComfortJety - 12,5 miliardy za 20 souprav po 555 místech. Lokomotivy jsou mimo, to si ČD radši pronajímá, než aby platilo plnou sazbu, jediné, co jsem dohledal, že koupili desetiletou za 70 mega, takže nová 100-110M
Takže to máme 625 milionů za vagóny a dalších 100 za lokomotivu... na 555 míst. To je 1,3 milionu na jedno sedadlo a to ještě nepočítám provoz a nepočítám obrovské dotace, které dostává SŽDC, aby vůbec koleje udrželo v provozu.
Když si vezmu regiojet busy, tak ty patrové mají standardně 83 míst, cena je někde kolem 17 mega. Tedy přepočteno na stejnou kapacitu vlaku by autobusy stály 113 mega, přičemž další infrastruktura se už udržuje z mnoha dalších důvodů. Chápu, že autobus vydrží míň, takže za dobu existence vlaku (než se budou muset udělat drah= opravy i v něm) se ojezdí 2, ale i tak ta výsledná cena je zlomek.
A to počítám předraženej dvoupatrovek bus, na nevytížené časy a linky PID kupuje midibusy po 5 milionech, nebo používá kloubové autobusy s hybridním pohonem za 11 mega/ks.
Celej železniční bullshit je jedna velká mafie, nic jiného. Pravidla jsou nastavena tak, aby to muselo být předražené.
Pane Suchý, zřejmě o železnici víte velmi málo. Ta ekonomika železničního provozu je postavená na obrovských množstvích a výdrži. Mimochodem letos v zimě dojezdí naše nejrychlejší škodovácké lokomotivy. Jezdily by dál, ale je tu požadavek na zástavbu ETCS, což vyžaduje tak zásadní zásah do konstrukce, že se to nevyplatí, nicméně ty lokomotivy nebýt tohoto požadavku mohou stále a relativně spolehlivě jezdit. Byly vyrobeny kolem roku 1975, čili ve stejné době, kdy ve Vysokém Mýtě sjížděly denně autobusy ŠD11/ŠM11/ŠL11. Pokud se nemýlím, ani jeden z obří produkce tisíců kusů není dnes na rozdíl od těchto lokomotiv v činné službě. Takže vlaky nevydrží jen 2x víc, ale víc jak 5x, protože 10letých autobusů v denní službě taky už moc není... Pokud rozdělíte Vámi vypočítanou částku na 1 sedadlo 1,3MCZK a délkou použití cca 50 let dojdete úplně k jinému závěru...a to jsme na začátku kalkulací.
To je ale v pořádku. Vzhledem k tomu, že je na světelných přejezdech hlavní výstraha ta blikající světla a závory jsou jen doplněk. Vlak opustí obvod samotného přejezdu a vjede do vzdalovaciho úseku. V tu ránu jdou šraňky nahoru a světla ještě okamzik svítí. Pak následuje anulace, to už se silničního provozu netýká. Pokud ale v té době jede do protisměru po vedlejsi koleji vlak a vjede do přibližovacího úseku, přejezd přejde znova do výstrahy. Takže to může vypadat, tak jak popisujete, ale je to v pořádku. Na vině jsou jen netrpěliví řidiči.
Tak jak to popisujete je možné, ale po Anulaci, jak říkáte, by měl jít přejezd znovu do předzvánění. Závory a přejezd ukončují činnost několik sekund po projetí posledního vozu. V tom se shodneme. Je-li vlak na další koleji již v přibližovacím obcodu PZZ pak zůstanou logicky závory dole, protože v první vlak, který již opustil přejezd sice mohl otevřít obvod, ale ten je už uzavřen druhým přijíždějícím vlakem z opačné strany. A teď to jádro pudla. Pokud to vyšlo zrovna tak, že poslední vagon prvního vlaku otevřel závory a v tu chvíli vjel do přibližovacího okruhu PZZ vlak na druhé koleji, pak musí dojít k předzvánění. Stalo se mi vícekrát, že vlak otevřel závory a ve vteřině začal přejezd zase zvonit, ale závory šly dolů později a ne hned, jako v tomto případě.
Ty už se nedělají, protože někteří spěchající řidiči mezi nimi kličkovali, jakoby se nechumelilo. I dlouhá břevna jsou konstruována tak, aby je člověk mohl v pohodě prorazit.
Ano, to jsou . Nicméně video je jasným příkladem toho, jak v dané situaci reagují řidič a namísto proražených závor, odřeného laku a jisté pokuty od Policie s náhradou škody raději riskují zničení celého auta v lepším případě, v tom horším pak ztráty na zdraví a životech posádky. Navíc v tomto případě došlo k nějaké chybě si myslím, protože je-li v obvodu PZZ vlak a závory jsou dole, pak by ani jít nahoru něměly. Funguje tzv. předzvánění, čili vlak, které projel a uvolnil závory, pak druhý přijížedjící z opačné strany by musel buď spustit to předzvánění, které je cca 30s a dotyčný by projel a nebo už byl vlak tak blízko, že by závory něměly jít nahoru. Něco tam nebylo úplně v pořádku, stejně jako netrpělivý šofér, který nepočkal pár vteřit...
24
Sledujících
0
Sleduje
24
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To, že se jezdí v libovolném pruhu, ale podle mě plynulosti rozhodně nepřidává. Někdy jsou k vidění dost nebezpečné situace.
1 odpověď
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Záleží na nastavení a zvyku. U nás, když jede někdo vlevo a uvidí někoho za sebou, tak se mu snaží v lepším případě uhnout, ale ve stresu může přehlídnout další podjíždějící auto. Pokud máte zažito, že se jezdí všude, nic vás nenutí uhýbat. Ať si ten za mnou mě objede...