Ale elektromobily nejsou jen TESLA. Existují i levnější.
Tak tábor do nedávna jezdil v Kia E-Niro. ZZS KHK jezdí v ID.4, co vím tak po Londýně jezdí ještě i Polestary, viděl jsem snad i Enyaqy atd.. Tesla je asi nejlepší co se týká cena/užitná hodnota. Proto jej podle všeho zvolili i v Táboře jako výjezdové vozidlo.
Pro všechny rádoby vtipálky co si myslí jaká je to kravina a že EV u IZS celkově přeci nemůže fungovat. Táborští policisté již mají dlouhodobé zkušenosti s provozováním EV v jejich flotile, to TCO dělal pan Ryba pořádné a ano opravdu tak vychází. U MP je EV úplně nejlepší řešení co jde, jejich nájezdy po městě jsou v kombinací s EV které je nejefektivnější ve městě naprosto bez přemýšlení nejlepší věc, i kvůli servisním nákladům které spalovací auto při primárním provozu ve městě mají vyšší. Jinak kromě Tábora, tak co vím EV v Česku používá ještě MP Trmice a MP Chomutov, obě dvě používají domácí produkci Enyaqa. V zahraničí jsou elektrovozy u policejních sborů naprosto běžná věc i pro hlídkové a zásahové vozy. V Londýně těch EV jezdí hromada, od I3 po Tesly, v USA se Tesla Model Y stává v některých částech už docela populární volba pro službu( například nedávná výměna celé flotily v South Pasadeně). EV taky získávají oblibu u jiných složek IZS jako je například ZZS KHK kde se po čtvrt roce testování rozhodli že to pro ně má smysl a rozhodli se nakoupit další lékařské výjezdové vozidlo na baterky.
Hahaha😁😁😁 Skutečný příklad ze života. Známý v Rakousku. 7 let provozu Tesly ho stál zatím včetně výměny baterie a servisu 1,7 mil Kč. Lidovka😉😁
Hmmm zajímavé, u starých modelů S byla záruka na baterie 8 let bez omezení kilometru, poté sice byla omezena na 240 000 km a 8 let a teď je to cca stejně, vždy je 8 letá záruka na baterie. Navíc sám osobně znám majitele Tesla Model S první generace s nájezdem cca okolo 500 000(Ten nájezd se mění protože s tím autem stále jezdí). který má původní baterie. Něco mi říká že váš známý tak trošku neexistuje nebo si velmi rád vymýšlíte protože baterie by po 7 letech provozu šla na záruku.
Pan nadšenec si ty tabulky asi ohnul, jak potřeboval. Cena po započítání dotace 1,1M. Opravdu by spalovak za 600T byl po dobu provozu na nákladech o pulM dražší, aby to vyšlo aspoň sul nul?
Ne neohnul, celá ta studie je dost propracovaná, sám sem ji na vlastní oči viděl. A který spalovák s obdobnými vlastnostmi stojí 600tisíc. Já totiž o něm asi nevím.
Nám těch 12 venomů bohatě stačí . Stačilo by jich aji 6, slovy šest.
Na to neustálé tajtrdlikování semtam z Přerova do Náměště , a naopak = bohatě.
Pozn. : Stejně furt lítají ty staré Mi -17, piloti je mají asi rádi, protože jsou spolehlivé a nepadají, dokonce umí létat i za tmy ....
No protože MI-17 nemají zatím v naší armádě náhradu. Venom a Viper je náhrada pouze za MI-35.
Tak pro prvoka.
Už i automobilky přiznávají, že celková bilance elektromobilu je nepříznivá ve srovnání se spalovákem ale vy jste samozřejmě větší expert než šéfové VW.
Ne nepřiznávají, protože je to blbost. Možná někde šéfové VW přiznali že při výrobě jsou emise vyšší, ale rozhodně nikde neříkali že je nepříznivá na celý život EV ve srovnání se spalovákem. Ale tak nějak tuším s jakého webu berete informace. A že to bude ten WEB který sdílel pán pod vámi.
Mohu poprosit o zdroj? Já četl 90 000 v Německu, což už je prý na hranici životnosti baterií, jejichž výměna ekologii taky moc nepomůže..
Jako upřímě, mi EV dává smysl jen jako malé druhé rodinné auto u domku na jízdu kolem komína, který má soláry respektive baterii a může se fakt nabít čistě..Ale to zase nekoresponduje s jejich cenou..
Ale jistě
A to je prosím USA. Někde jsem měl i skvělou stránku kde se dal zadat přímo energetický mix velikost baterie atd.
To že berete informace s Autofora, předního českého dezinformačního webu který pravidelně lže ve svých článcích je věc jedna, to že těm blbostem co autoforum píše věříte je věc druhá. Tahle blbost že baterie v EV je při 90 000 na konci své životnosti sem myslel že nemůže věřit nikdo. Baterie v EV vydrží s přehledem 500 000 km, speciálně ty moderní baterky co v sobě má například M3. To auto při 100 000 je lehce zajeté.
Co to tady zase lžou? Jaké ekologičtější jízdy???
Na elektromobilu nic ekologického není! Je ještě horší než spalovák!
Tak ještě jednou pro všechny prvoky co nedokáží rozpoznat ani očividnou blbost. Spalovák rozhodně není ekologičtější a ne euro 6 opravdu nefunguje jako čistička vzduchu. Ano EV má větší emisní zátěž při výrobě. To je pravda, ale i při našem energetickém mixu( jeden s nejšpinavějších v EU) to vychází cca tak že při nájezdu 80 000 km dochází k srovnání emisí oproti spalovacímu vozu a poté již na celou životnost včetně případné budoucí recyklace bude EV ekologičtější než spalovací auto. A to se nebavíme o lidech kteří nabíjí doma s FVE tam ten nájezd je cca 20 000 km. Samozřejmě čím lepší mix, tím tenhle vzorec vychází lépe. Například ve Francii bude situace opět výrazně jiná. Nebavíme se ani o dalších výhodách jako jsou 0 lokální emise, což je vlastně ten největší problém spalováků. Furt je lepší mít jeden výfuk mimo město s hromadou filtrů než tisíce výfuků s kolikrát ne moc dobrými filtrovacími schopnostmi kouřící pod okny ve městě.
Pane, cenově dostupné auto pro Čechy je do 300 tisíc, možná vy osobně jste milionář a nemáte problém si koupit auto za 700 000 Kč, ale vy nemůžete mluvit za většinu lidí, kteří dle průzkumů mají vozy do 150 000 Kč z bazaru. V ČR je 6,6 milionu aut, z toho přes 70 procent jsou tyto vozy do 150 000 kč. Takže cenově dostupné auto pro Čechy, milý pane, musí mít nízkou cenovku, jinak je to blábol,…
Ale vy jste to nepochopil, pokud kupujete auto za 300 000 tak nekupujete nové auto, proto pro vás nebude dostupné. Dostupné auto se v bere v průměru někde kolem 400-500 000. Scala stojí kolem 600 000. Proto ne nemusí, stačí aby tohle auto bylo dostupné pro lidi co si kupují pravidelně auta v téhle cenovce a lze se bavit o dostupném novém autu.
Koukám že vy máte patent na vše a přesně víte co se kam hodí. Elektro auta ve výkonu služby u policie už byla, konkrétně Hyundai Ioniq. Po pár službách byla stažena a nechána pro potřeby administrativy a jízdy s poštou. Do služby absolutně nevyhovující a nedostačující. Ale chápu že vy se potřebujete neustále přesvědčovat o své právně a bez nějaké vlastní zkušenosti úplně přesně víte co kde je dobré a co kde bude sedět. Cisternu sem pletu také, protože tyto nesmyslné návrhy zavést toto u hasičů už také někdo nadhodil. 😉 Můžete si projet jeden běžný zásah s nimi abyste věděl co všechno je potřeba aby ta baterie utáhla. Ale hasiči vozí centrálu, tak si pomohou že ? 🤣🤣👍🏼
Ano, to tak bývá když dement dělá výběrové řízení pro pořízení nových elektromobilů. Každý kdo se o to zajímal už v té době věděl že nákup IONIQu pro potřeby PČR je hloupost. On ale je rozdíl mezi námi a Amerikou kde budete překvapen, ale EV jako služební auta jezdí už dost pravidelně. Začínalo to v dobách starších S modelů. Ono kdyby se v ČR koupili auta s rozumnou baterií tak je situace úplně někde jinde. Můžeme se podívat na MP Tábor kde strážníci mají staré E-Niro jako hlavní služební auto. Nyní třeba MP Trmice nebo Chomutov. Nebo například v Británii, Španělsku a vlastně všude na západ od nás. Co se týká té cisterny od Rosenbauera tak ta se taky na západ pro nás už v pohodě používá v klasickém provozu.
Tak to už vůvec nechápu. Má 3104 kg vlastní hmotnost a 1134 užitkovou, to je dohromady 4238 kg a je v 3,5t. Takže dostala prostě jen tak výjimku? To teda v naší republice dost výjimečné 🙂. Polsku je totiž platný zákon, že alternativní můžou přesahovat 3,5t.
V Polsku možná taková věc je, ale v ČR ne, tenhle zákon ještě není schválen. Tenhle Cybertruck o kterým se píše má oficiálně užitkovou něco okolo 400 kg. Oficiálně.
Zajímalo by mě, kolik schválení takového nepovedeného elektro šrotu stálo na úplatcích rozhodujícím úředníkům! A když to má přes 4 tuny, bude to taky úředně vedené jako kamión s omezenou maximální rychlostí?
Nemá to 4 t, má to 3 tuny. A žádné úplatky tam nejsou, co bylo potřeba se upravilo a zbytek šel do vyjímek jako do jiných Amerických aut.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Naprosto perfektní souhrn - lépe bych to nenapsal a moc dekuji. Napište a někdy se stavte, jestli pojedete kolem. Jít příkladem je dost těžké, hlavně v začátcích, kdy BEV pod majáky pronikají velmi zřídka. Ale zkušenost máme už celkem obstojnou. KIA e-Niro u nás má aktuálně najeto přes 245 000km.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den, děkuji za nabídku. Rád bych se zastavil, ale bohužel mi to časově nevychází, ale vzhledem k tomu že se organizačně motám kolem Elektrofestu, tak si myslím že se brzy určitě potkáme.