Já mám pocit, že pro získání příspěvku stačí 1,5%, ale nejsem si tím jistý...
EDIT:
Příspěvek na úhradu volebních nákladů je jednorázově vyplácen po volbách a odvíjí se od absolutního počtu získaných hlasů. Politická strana nebo hnutí, jež ve volbách do Poslanecké sněmovny získá alespoň 1,5 % hlasů, dostane 100 Kč za každý hlas.
To je limit na příspěvek na hlasy. Na ten nejspíš dosáhnou...
To si asi trochu pletete místo. Stačí se podívat na obrázek a na mapy, tam jsou 3 pruhy do kopce a vedle toho naprosto regulérní SOS záliv, kde byl odstavený nákladní vůz. I podle fotky je jasně vidět, že byl kus za krajnicí, nepřečníval do vozovky. Co tam tedy ten řidič dodávky zase dělal?
Jo, máte pravdu. Nevšiml jsem si těch třech pruhů, je to tím pádem níže v tom kopci. V tom případě ale fakt nerozumím tomu, jak ho mohl trefit...
V tom místě není SOS záliv v pravém slova smyslu. Je v odstavném pruhu a těsně před ním končí ten pomalý pruh pro kamiony. Ve velkém provozu vznikají často limitní situace, když se pomalá vozidla vracejí zpět z toho nejpomalejšího pruhu. Je to doslova recept na nehodu. V tomto případě to očividně řidič dodávky nestihl, "protáhl" si jízdu až do odstavného, nevšiml si, že je tam SOS a stojí tam kamion a bum... Čímž ho neobhajuji.
Ačkoliv jsem, stejně jako mnozí, fascinován myšlenkou, že to skutečně dokázali, je třeba si přiznat, že je to celé s velkým otazníkem. Dokud se nenajde foťák, je stěžejní Odellovo svědectví. Znalci Everestu se dodnes neshodnou na tom, v jaké části hory je Odell naposledy spatřil. Nejdřív tvrdil, že to bylo u druhého stupně. Nakonec ho tak semleli, že se k tomu už dál nevyjadřoval. Zemřel v 97 letech. Faktem je, že druhý stupeň je na obtížnosti 5.10, Mallory prý zvládal 5.9, takže kdo ví... Ale je fajn věřit, že tam byli
Zajímavý článek, to dá tolik práce zjistit v jakém kraji se nachází město Sušice? Je to trapné, zvlášť v dnešní době, kdy se dát tak snadno vše ověřit.
Sušice se nachází v Plzeňském kraji, avšak Sušicko i tak spadá do geograficky do jižních Čech. Je rozdíl mezi územním rozdělením politickým a geografickým 😉 Třeba takové Dačice pro změnu leží v Jihočeském kraji, ale jsou na Moravě 😁
Jakobypravda 4: A s tím právě souvisí i životnost elektromobilů. Říkal jste, že baterie auto přežije. Možná. Ale jak to víte? Už někdo s moderními bateriemi jezdil 20, 30 let? Obecně se má za to, že baterie vydrží při běžném užívání právě těch 20 let. V ideálním případě.
Ale co to znamená, že "vydrží"? Že bude na polovině kapacity? Na třetině? Ujede 80 km a zdechne? Kdo bude takové auto chtít? Nikdo. A nikdo nebude ani investovat do výměny baterie, protože to už si pořídí auto nové. A tak bude sice klesat průměrný věk aut na silnicích, což vypadá na první pohled jako super trend. Ale taky bude klesat počet let a najetých kilometrů, které ta auta najedou po jejich "vyrovnání uhlíkové stopy".
Jakobypravda 5: Lidé jsou pohodlní. Ve všech průzkumech je nedostatečný dojezd uváděn jako největší problém a překážka při koupi EV. Nikdo nechce jezdit s očima přilepenýma na displeji s ukazatelem dojezdu a modlit se, aby to do další nabíječky zvládl. A to už nemluvím o onom zmíněném topení. Kdo by chtěl auto, kde se bojíte si kvůli dojezdu v zimě zatopit. Podle statistik totiž může dojezd v zimě klesnout při zapnutém topení až o 40 %, samozřejmě podle toho, jaká je venku zima. Odkaz 2
Ale těch faktorů ovlivňujících dojezd je mnohem více:
Takže ano, sním. Sním o autě, které přejede naráz celou republiku, aniž bych musel zastavovat na benzínce. A které to zvládne třeba tam i zpět, pokud budu chtít. O autě, které dokáže jet stejně rychle v zimě i v létě, aniž bych se bál o to, jestli dojedu. O autě, které všechno tohle zvládne v pohodlí, v teple a bez mého nosu přilepeného na ukazatel dojezdu. O autě, které se na německé dálnici nemusí strachy krčit v pravém pruhu (dál to raději nerozvádět).
Ale moment, teď mi došly dvě věci:
Nejsou teda spíše nakonec zpátečníky právě zastánci EV?
Uf, Vy jste mi teda dal...
Jakobypravda 3: Pokud přiznáváte, že nenabíjíte vždy z FV, což je mi jasné, že asi nejde, pak je potřeba si to dát do souvislosti s mnou zmíněným článkem o tzv. vyrovnání uhlíkové stopy. K té dojde v závislosti na velikosti vyráběné baterie. Prý to může být podle najetých kilometrů až 10 let.
Ale věřím, že u Vás to s použitím FV bude dřív. Jen mě ale napadá, co ti ostatní řidiči EV. Jak dlouho si ten nový elektromobil ponechají? Zažijí s ním vůbec ten spásný okamžik vyrovnání uhlíkové stopy? Ne, vážně, tady nerozporuji, že po ujetí nějakého množství kilometrů se auto ekologicky splatí. Ale tak je to i s tím mým naftovým MB, ať chcete, nebo ne. A platí to i u mých veteránů. Jéje, kdybyste viděl, co těm vychází z výfuku, to byste se asi křižoval s fotkou Kateřiny Jacques v ruce. Ale i ty jsou v daný moment vlastně ekologické. Protože už byly vyrobeny. Protože kdyby v nich lidi jezdili dál, nezatěžovali by planetu výrobou stále nových aut. Jasně, nemůžeme všichni jezdit v DKW z roku 1936, ale je opravdu potřeba vyrábět auta v takovém tempu? Co jejich ekologická likvidace? A co výstavba nových a nových továren, infrastruktury na nové pohony, atd.? Spočítal někdy někdo tuhle část uhlíkové stopy nových elektromobilů? Asi ne. Ono to totiž asi ani nejde spočítat.
Jakobypravda 4: A s tím právě souvisí i životnost elektromobilů. Říkal jste, že baterie auto přežije. Možná. Ale jak to víte? Už někdo s moderními bateriemi jezdil 20, 30 let? Obecně se má za to, že baterie vydrží při běžném užívání právě těch 20 let. V ideálním případě.
Ale co to znamená, že "vydrží"? Že bude na polovině kapacity? Na třetině? Ujede 80 km a zdechne? Kdo bude takové auto chtít? Nikdo. A nikdo nebude ani investovat do výměny baterie, protože to už si pořídí auto nové. A tak bude sice klesat průměrný věk aut na silnicích, což vypadá na první pohled jako super trend. Ale taky bude klesat počet let a najetých kilometrů, které ta auta najedou po jejich "vyrovnání uhlíkové stopy".
Jakobypravda 5: Lidé jsou pohodlní. Ve všech průzkumech je nedostatečný dojezd uváděn jako největší problém a překážka při koupi EV. Nikdo nechce jezdit s očima přilepenýma na displeji s ukazatelem dojezdu a modlit se, aby to do další nabíječky zvládl. A to už nemluvím o onom zmíněném topení. Kdo by chtěl auto, kde se bojíte si kvůli dojezdu v zimě zatopit. Podle statistik totiž může dojezd v zimě klesnout při zapnutém topení až o 40 %, samozřejmě podle toho, jaká je venku zima. Odkaz 2
Ale těch faktorů ovlivňujících dojezd je mnohem více:
Asi máte pravdu, trochu jsem to přepískl. Ale to už se mi tak občas stane. Třeba když mě někdo nazve pomalu vrahem malých dětí jen za to, že jezdím naftovým autem. No co, bylo to poprvé, příště už určitě budu lépe vědět, jak zareagovat.
Ale dobře, abychom posunuli naši debatu na rozumnou úroveň, tady je několik podkladů pro ty mé výše uvedené jakobypravdy:
Jakobypravda 1: Jezdím MB S204 220cdi. Průměrnou spotřebu mám 6,1l/100km, což při dnešních cenách nafty znamená přesně 1,88Kč/km. Tedy pokud byste měl jezdit třikrát levněji, musel byste jezdit za 63 haléřů. I kdybych počítal jen spotřebu z fotovoltaiky, tak kdybyste ji pořídil za 200 000 Kč a užíval asi polovinu její roční produkce, což mi podle Vašeho nájezdu zhruba vychází, pak byste se na splacení Vaší investice dostal po ujetí 160tkm. Nikdy jsem náklady na km nepočítal, ale pro Vás jsem udělal výjimku.
Jakobypravda 2: Nepočítal jsem je i proto, že na čas strávený u nabíječky bych musel pak dát taky cenovku, a to by asi nebylo fér, že?. Protože, když vezmu v potaz možnosti (podotýkám papírové a papír snese vše) Vašeho vozu,
Odkaz 1 , (počítám velkoryse "Long" Range),
vychází mi, že bych při mé každotýdenní cestě na Moravu a zpět do Prahy strávil u nabíjecího stojanu asi hodinu a půl - a to v ideálním případě. To je asi hodina ztraceného času týdně navíc, dva ztracené dny za rok, atd., atd. Je to moc, málo? Nevím.
Jakobypravda 3: Pokud přiznáváte, že nenabíjíte vždy z FV, což je mi jasné, že asi nejde, pak je potřeba si to dát do souvislosti s mnou zmíněným článkem o tzv. vyrovnání uhlíkové stopy. K té dojde v závislosti na velikosti vyráběné baterie. Prý to může být podle najetých kilometrů až 10 let.
Ale věřím, že u Vás to s použitím FV bude dřív. Jen mě ale napadá, co ti ostatní řidiči EV. Jak dlouho si ten nový elektromobil ponechají? Zažijí s ním vůbec ten spásný okamžik vyrovnání uhlíkové stopy? Ne, vážně, tady nerozporuji, že po ujetí nějakého množství kilometrů se auto ekologicky splatí. Ale tak je to i s tím mým naftovým MB, ať chcete, nebo ne. A platí to i u mých veteránů. Jéje, kdybyste viděl, co těm vychází z výfuku, to byste se asi křižoval s fotkou Kateřiny Jacques v ruce. Ale i ty jsou v daný moment vlastně ekologické. Protože už byly vyrobeny. Protože kdyby v nich lidi jezdili dál, nezatěžovali by planetu výrobou stále nových aut. Jasně, nemůžeme všichni jezdit v DKW z roku 1936, ale je opravdu potřeba vyrábět auta v takovém tempu? Co jejich ekologická likvidace? A co výstavba nových a nových továren, infrastruktury na nové pohony, atd.? Spočítal někdy někdo tuhle část uhlíkové stopy nových elektromobilů? Asi ne. Ono to totiž asi ani nejde spočítat.
Pane Hřivna, myslel jsem si, že se dá s vámi mluvit na rozumné úrovni. Ale jak to po vás čtu, není tomu tak. Kopa zesměšňování, ,,jakobypravd" a až vyšponovaných urážek. Libujte si v tom. Se mnou již však ne.
Přeji vám šťastný život.
Psát mi už nemusíte.
Hezké sny.
Asi máte pravdu, trochu jsem to přepískl. Ale to už se mi tak občas stane. Třeba když mě někdo nazve pomalu vrahem malých dětí jen za to, že jezdím naftovým autem. No co, bylo to poprvé, příště už určitě budu lépe vědět, jak zareagovat.
Ale dobře, abychom posunuli naši debatu na rozumnou úroveň, tady je několik podkladů pro ty mé výše uvedené jakobypravdy:
Jakobypravda 1: Jezdím MB S204 220cdi. Průměrnou spotřebu mám 6,1l/100km, což při dnešních cenách nafty znamená přesně 1,88Kč/km. Tedy pokud byste měl jezdit třikrát levněji, musel byste jezdit za 63 haléřů. I kdybych počítal jen spotřebu z fotovoltaiky, tak kdybyste ji pořídil za 200 000 Kč a užíval asi polovinu její roční produkce, což mi podle Vašeho nájezdu zhruba vychází, pak byste se na splacení Vaší investice dostal po ujetí 160tkm. Nikdy jsem náklady na km nepočítal, ale pro Vás jsem udělal výjimku.
Jakobypravda 2: Nepočítal jsem je i proto, že na čas strávený u nabíječky bych musel pak dát taky cenovku, a to by asi nebylo fér, že?. Protože, když vezmu v potaz možnosti (podotýkám papírové a papír snese vše) Vašeho vozu,
Odkaz 1 , (počítám velkoryse "Long" Range),
vychází mi, že bych při mé každotýdenní cestě na Moravu a zpět do Prahy strávil u nabíjecího stojanu asi hodinu a půl - a to v ideálním případě. To je asi hodina ztraceného času týdně navíc, dva ztracené dny za rok, atd., atd. Je to moc, málo? Nevím.
Dobrý den pane Hřivna, máte pravdu. Je to marné. Přesvědčovat mě je opravdu zbytečné. V té ,,prač(k)ce" jezdím už třetím rokem a silně doporučuji. Jezdím 3xlevněji než nejlevnější diesel, a údržba je desetinová. Takže vy si jezdite v čem chcete, jen mne prosím na na silnici s vašima spalovacíma autama nesmraďte přímo do obličeje. Vezu povětšinou svoji rodinu. Ať ta (a i já) kvůli takovým jako jste vy, nemuseli řešit v budoucnu SVÉ zdraví, na úkor vaší spalovací svobodě.
P.S. a o žádné dotace jsem nežádal(chci zůstat svobodný).
Pane Blažku, Vy jste teda parádní sobec. A co ty nebohé velryby v Tichém oceánu, které trpí kvůli znečištění z nákladních lodí převážejících lithium do továren na baterie v Číně. Jakou ty asi mají spotřebu? A co ty nebohé čínské děti vracející se z továren Nike, které musí čuchat uhelný kouř při výrobě těch baterií (výroba baterek je prý o 75 % náročnější co se týká emisí uhlíku než výroba normálního auta (motoru)). A že Vy používáte energii ze solárů je fajn, ale kolik lidí to dělá? A kolik z těch ostatních myslí na ty naše nebohé děti, které musí v Ostravské pánvi bojovat s astmatem?
Existuje studie (jedna z mála nezávislých), která říká, že elektromobil nabíjený ze zásuvky se uhlíkovou stopou vyrovná dieslu až po cca 10 letech (samozřejmě podle nájezdu).
P.S.: Mám moc rád auta na to, abych někdy jezdil v "pračce".
P.S.2: Jestli jezdíte i v zimě, pak se o zdraví rodiny bát nemusíte, slyšel jsem, že otužování je zdraví prospěšné 😉
P.S.3: O dotaci jste sice nežádal, což je chvályhodné, ale obecně jsou EV dotovány a co se stane, když tomu tak není, je z posledních měsíců jasně patrné - viz tzv. Německý sešup.
P.S.4: Jestli máte jedno z vozů, které roztáčí Cecila Kimbera v jeho hrobě (CHINAMG), máte opravdu celkem jistotu, že Vám baterka auto přežije 😄
... a pak tenhle "supersport" potkáte na dálnici v pravém pruhu mezi kamiony a dostane bídu při přesunu na delší vzdálenosti i od Fabie HTP. 🤣🤣🤣
Ale zrychlení má skutečně drtivé... jen to je úplně k ničemu.
Je to přesně tak. Na dálnici mě elektromobil předjel snad jednou, a to nejezdím 200, jak tady někdo popisuje.
Ale to je jedno, elektro-maniaky stejně nepřesvědčíte. Nepřesvědčí je ani ta dílenská kvalita, ani zprávy o tom, jak těm krámům odpadávají kola, ani čas u nabíječek, ani spotřeba lodí převážejících lithium a způsob jeho těžby. Je to marné.
Ale ať si v těch pračkách klidně jezdí, bylo by mi to jedno. Co mě ale štve je, že my všichni jim na to vlastně přispíváme.
A už jste někdy v nějaké firmě viděl policii kontrolovat zaměstnance? - že by třeba do Kolbenky vtrhli pomáhači a chrániči a začali hromadně dávat dýchat? To asi ne, že...
U strojvedoucích se toto řeší buď před nástupem na směnu v depu u strojmistra a nebo při kontrole na stanovišti, když dorazí cvičnej.
Já nevím, ale borec u pásu asi neohrozí na životě 300 lidí, pokud teda zrovna nenavařuje mostní konstrukce. Naproti tomu strojvedoucí má životy těch lidí v rukou celou směnu. Tam by kontrola být měla. Očividně je to potřeba.
Dobrý den pane Hřivno,
přečetl jsem si článek, a píše se v něm, že výrazné zdržení bylo na straně státu.
A dále toto:
Odsazené hráze a další opatření v Krnově, Branticích a Zátoru měly stát už dávno před vybudováním vodního díla, konkrétně před deseti lety. S nimi jsme všichni souhlasili, ale stát hráze nepostavil,“ reagoval na kritiku vlády, Moravskoslezského kraje a měst Ivo Dokoupil.
Tak bych z toho nevinil pouze pana Dokoupila.
S pozdravem , hezký den
To je fajn. Taky jsem neřekl, že stát je bez viny. Rozhodně ne. Ale vína státu je mnohem více ve špatném nastavení pravidel než v nevybudování nějakých hrází.
Pokud se už budeme bavit o tom konkrétním případě, pak je otázka, čemu věřit. Vodohospodáři tvrdí, že ta opatření by k zastavení povodně stejně nevedla. Přehrada podle nich ano. A Hnutí duha zase tvrdí opak. Samozřejmě. Osobně jsem nakloněn věřit v tomto spíše vodohospodářům, jako odborníkům, než ekologům.
Faktem je, že jsme v délce stavebního řízení na úrovni Kamerunu a procesní postup a možnosti odpůrců staveb na úrovni námitek, odvolání a soudních tahanic tomu úplně nepomáhají. Jasně, je třeba zachovat práva všech stran. Ale říkejte to obyvatelům Přerova zatíženým tisícovkami kamionů denně. Říkejte to vytopeným domácnostem v Krnově nebo v Opavě.
Tady má zvítězit zdravý rozum a porovnání chráněných zájmů na obou stranách. V Přerově to jsou tuším křečci. V Jeseníkách nevím, o co šlo... Je to k smíchu.
Je to hnusné, ale co se týká paní starostky, nelze než dodat: kdo chce kam, pomozme mu tam. Jejich souhlas by ale stejně k ničemu nevedl, protože ekomagoři by to dál blokovali. Bohužel na to mají právo. Bohužel.
Každopádně teď by měli sedět v koutě a držet hubu. Jako paní starostka. Ta má alespoň tu minimální slušnost.
Velký vtip všech těch kontrol je jeden velký paradox, který si mnoho lidí neuvědomuje. Stále platí u všech vozidel určené tabulky emisí podle roku výroby, zjednodušeně řečeno. Zkrátka s emisí plynů, se kterou pustí do provozu starou Avii, už každé nové auto zaříznou. Proto neprojde emisemi spousta nových aut, protože limity jsou pro ně prostě moc přísné a výdrž jednotlivých součástek moc krátká a cena za výměnu vysoká. A proto s tím tolik lidí šmelí. Není to obrana, jen konstatování faktů.
A tak by mě zajímaly dvě věci. Proč není dotované pořízení filtrů pevných částic, stejně jako je třeba dotované pořízení elektromobilu. Ta logika by byla vlastně stejná.
A v neposlední řadě mě zajímá nějaká rovnost. Sám mám veterána, starého nafťáka. Na jednu stranu to auto je na světě skoro 50 let, sice kouří, ale pořád najelo za těch 50 let tolik kilometrů, že už se dávno ekologicky "splatilo". Když mě zastaví kontrola, bude vědět, co mi "má" vycházet z výfuku, nebo mi - podobně jako tomu nešťastníkovi z transitu řeknou, že nemám správně fungující filtr, ačkoliv ho auto nikdy nemělo?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Lidi, co je to s vámi? Co chtěla, to má a za slušné peníze. Takže ponechme stranou, že je šeredná nebo hezká, jak kdo chce, ale zase tak blbá nebude, když si dovedla vydělat tolik peněz.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kdyby se výdělek měřil podle intelektu, to by bylo na světě somráků 😁