Klasika, ČD jsou jako vždy překvapeny, že je závada na trati. Jako by se to vůbec nestávalo. Když jsem dojížděl vlakem, tak se mi několikrát do roka stalo, že jsem přijel o více než 8h déle na cestě dlouhé 50km. Nejhorší je, že i když ví, že mají spadlé troleje, tak dají zpoždění 5 minut a salámovou metodou to navyšují.
Jsou to škrti, kteří si levně půjčují a draze poskytují půjčky. Erste je v sedmi zemích a z ČR má 1/3 zisků. Na milion klientů tu mají polovinu poboček než v Rakousku a i počet zaměstnanců tomu odpovídá. A co z toho máme? Předražené hypotéky i další úvěry a spořící účty, které překoná kdokoliv jiný. Tato banka umí vytěžit své dominantní postavení na trhu na maximum. Zrušená zelená linka zdaleka není hlavní problém o který tu běží.
Podle článku to vypadá, že soláry chrlí do sítě megawatty výkonu za zápornou cenu. Není tomu tak. Většina malých elektráren má svou baterii a řízení. V době přebytků a záporných cen buď do sítě nedodávají nic (logicky - kdo by to dělal a proč?) a nebo dokonce ze sítě s výhodou nakupují energii do baterií, kterou následně ve špičce se ziskem prodají. Máme tady tedy tisíce malých zdrojů, které spotřebovávají elektřinu, když jí je moc a dodávají ji, když ji je málo. No a teď prosím ještě jednou tu pohádku o tom, jak to nám všem zdražuje elektřinu.
Jo ETCS se hezky tlačí, jak kdyby tomu bylo pomoženo hezkou sumičkou. Všichni teď jednotně píší, jak by to zabránilo nehodě (které by zabránily i již používané zabezpečovače). O tom, kolik to bude stát se mluví hodně opatrně a o tom, že se výrazně sníží propustnost tratí se pro jistotu nemluví vůbec.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Kdyby se důsledně všichni vraceli zpět, hned jak přirazí ke břehu, brzy by ubylo jak migrantů, tak hlavně mrtvých. Vlády, které tuto migraci tolerují, mají na rukou krev.