"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
Tak třeba v USA ( a i jinde, vlastně i u nás je nabytí krátké zbraně podmíněno nákupním povolením schváleným PČR) je to "obráceně" = krátké zbraně (tj. ty, které se dají snadno schovat - do 600mm délky) podléhají federálnímu povolení a delší "jen" národním předpisům ... ale celkově je tam jasně jednodušší zbraň získat a bohužel i jejich problémy se "střelci" jsou toho částečně důkazem (i když existují studie, které to více než na zbraně "hází" na systém tvrdého individualismu náročného na psychickou vyrovnanost jedinců).
K "vojenským" puškám (tj. typicky systém AR 15, neboli původní M16):
27 tisíc "profi" vojáků ... kolik že je jich "bojových"?
Tuším, že to bylo cca 6 tisíc = na obranu několika km hranice, bez řádné protivzdušné a raketové techniky, v podstatě bez tanků a BVP (snad budou) ... holt za to může ten náš "dolíček" ve kterém jsme schovaní a který v nás vypěstoval zkušenost, že je lepší se sklonit a počkat = "ONO" to nějak přejde ... ach jóóó ...
Tak přijetí Ukrajiny do NATO by mohlo okamžitě zastavit "rusáky" ... JAK?
"Putík" by přeci z toho dostal mrtvici ....
PS: jasně, já vím, oni to mají v krvi a není to jen o Putinovi (jako to nebylo jen o Hitlerovi), na druhou stranu toho jistě mají i ti "odolní" Rusové dost (tedy minimálně ti odvedení)
Jako strojaři je mě jasné, že ty "primitivní" elektromobily musí být z principu levnější, akorát nyní do toho "hází" vidle cena baterií a náklady na vývoj (ale ten je dotován z prodeje spalováků).
A pohled spotřebitele?:
Jednoduše = pokud to není schopno plně nahradit "spalovák", tak to přece musí být levnější, aby si to lidé koupili, ne? A že není? Tak to musíme zařídit! ... ach jóó...
Je to hezké a do města prima ... takto jsme "řešili" CitiGo = máme koupit nové elektrické za skoro 500 tis., nebo spalovací za 200 tis.?
Hádejte co zvítězilo?
(i když ta elektrika měla až "sportovní" vlastnosti, ale to spravil podvozek Bilstein za pár korun)
PS: známý to (elektrické CitiGo) koupil do firmy (3ks) a prý je to paráda = konečně si to zaměstnanci na víkend nepůjčují, jako když tam byly "spalováky" ... : - )
Ale cóó ... kluci si ukazují pindíky ...
PS: když jsem za socíku sloužil 2 roky na letišti v Hradci, tak tam vzpomínali, jak tam Rusové přivezli éra (asi Migy 29 - nevím) a pár týdnů tam s nimi i létali ... řídící na věži se snažili hodit marod (oblíbená kratochvíle Rusů byla nalétávat na věž), místní v okolních vesnicích měli vytřískaná okna (předpisy o výšce letu při použití forsáže jim byly ukradené) a místní hospody vypité bary ...
PS: na druhou stranu "hodného" stíhače nechceš ... i když, pokud se taková F-35 dnes prezentuje jako létající PC, tak jsou asi i nároky na piloty jiné, než za II. světové ...
Myslím, že vzhledem k váze zajisté přesahující 2 tuny (tedy pokud tam dali skutečnou baterku), by to chtělo ten výkon zvednout na dvojnásobek ...
Pro šťourali:
(jmenovitý výkon = výkon, který daný motor podává bez časového a teplotního omezení)
Většinou tak 30% těch udávaných - někdy i méně ... : - )
Tak toto tvrdím již "od začátku" ("hrál" jsem si 20 let na stavební firmu /jako strojař/) s tím, jak nám ti "šikovní" odcházejí do důchodu (taky mě to čeká : - )), tak potřeba FAKT DOBRÝCH řemeslníků bude stále vyšší a vyšší a s tím se bude zvedat i jejich "ohodnocení".
Již v 92´ (kdy jsme začali jako horolezci /po "slezení" z rýsovacího prkna/) jsem viděl "našeho" klempíře (měl 3 zaměstnance a opravdu "fungoval" - na rozdíl od jiných /jasně, taky byl nejdražší/) koupit si nového "bavoráka" ... v té době to ještě neměli ani ředitelé firem, pro které jsme dělali (taky jezdil v Tranzitu a nám jej ukázal, protože jsme byli "blázni" do aut /my taky jezdili ve Favoritech a v garáži si šetřili nová "subárka" na víkendy/).
Na druhou stranu nyní můj synovec po VS nastoupil do "korporátu" s platem 100 tis. (ale je nejen "šikovný sympaťák", ale během studia strávil snad rok a půl v zahraničí na stážích u firem - vybrali si jej ze stovky zájemců !!!)
Takže je to jako celou historii lidstva (s vyjímkami v oddobí "třídních" společností /socialismus, feudalismus apod./) = ti šikovní a schopní "TO" dokážou (bohužel i ti "všehoschopní šíbři", ale to je taky součást života) a nikdy jich není nadpoloviční většina ...
"Pepo" !!!
Mám tě rád (přesněji tě rád sleduji, aby nedošlo k omylu : - )), viděli jsme se i na okruzích (mám litra laminátku, ale jezdím "čočku"), ale poprvé kroutím nad tebou nevěřícně hlavou ... přesněji nad jednou větou: "Nebyli jsme schopni tyto gumy dostat na limit a to ani na tomto okruhu" ... to ti asi ujelo, že? Tobě, který dokáže na motorce neuvěřitelný věci se nepodařilo jet na limitu? Tak tomu nevěřím, zejména, když vím, jak tyto jednoválce jezdí (mám jí), i jak snadno utrhnou zadní gumu (moje kombinéza by mohla vyprávět : - )).
Ale jinak DOBRÝ !!!
"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
2
Sledujících
2
Sleduje
"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
2
Sledujících
2
Sleduje
"Frajeřina" je v tom, říci:
"ETO VAŠE DĚLÓ" (jak to tvrdil Brežněv Dubčekovi v 68´ /a pak sem stejně vlítli/) ... aneb, "Je to Vaše starost, Váš byznys", když základ problému je v politickém tlaku a z toho schválených zákonů/předpisů ... prostě stále platí:
"Cesta do pekel je lemována dobrými úmysly!" (že, Angelo?!?)