"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
Tak já "myslím", že "Evropský automotive" si tu jámu kope sám .... aneb:
Myslíte, že "amíci" si budou kupovat "méďáky a báwa" s "mrňavejma" motorama, elektrifikací a dalšími "blbostmi", které dále navyšují ceny a složitost těchto aut? .... jasně, prestiž ještě chvíli vydrží, ale co potom? ... no, uvidíme ....
Víte co je nejsmutnější?
"Osobnostně a morálně" p. Turka nemusím, ale "jeho" myšlenky (přesněji prezentované názory o nesmyslnosti zákazu spal. aut a dotacím na elektro) jsou přesně to, za co se postavím ..... jak to, "Krucinál", že tento prapor nezvednou pravicové strany ..... HALÓÓÓ!!! .... ODS jste tam ještě?!?
(jen p. Vondra vás nespasí !!!)
Snad mám právo na malý komentář (dělal jsem jako mladej v Jawě, dokonce se zúčastnil jakési "designové" soutěže a navíc jsem již "starý" a tak by mě mělo retro zajímat /navíc jezdím občas s "okruhovkou" do Brna a Mostu/):
A říkám NE !!! :
"Kdysi" jsem četl v knížce o vývoji lidstva (a poté to bylo x-krát zmíněno v různých textech od psychologů, vědců, statistiků až po antropology apod.) základní rozdělení lidských jedinců (ale prý to platí obecně pro život - třeba ve sledovaných tlupách šimpanzů apod.):
30% jsou tzv.: "tahouni" = ti, co se jim práce/život daří a tzv. "jedou" (prý se jejich poměr snižuje), většinou mají i vyšší inteligenci i když ne nutně vyšší vzdělání
30% je "průměr" = ti co se tzv.: "vezou" a někdy se posunou výše a někdy spadnou dolů v takovémto "hrubém" rozdělení
30% jsou (přeloženo do "ošklivé" češtiny) "netáhla", co by nejraději "žili z práce ostatních" a je pro ně problém aktivně přistupovat k práci/životu a s tím se také pojí jejich pohled na společnost a jejich úlohu v ní (samozřejmě si nikdy nepřipustí, že by problém mohl být v nich a vidí to ve druhých)
Ptáte se, co těch zbývajících 10%?
Polovina z nich jsou ti "nahoře" (dříve Králové, Vůdci, dnes "multimilionáři" : - )) no a druhá polovina jsou bohužel ti "dole", kteří se opravdu propadli až na dno (paradoxně ne vždy vlastní vinou) a ve společnosti "živoří"
Za sebe toto "hrubé" rozdělení chápu a moje zkušenosti (vedení oddílu, výcvik nováčků 2 roky na vojně, vlastní firma) to v podstatě potvrzují ... bohužel se i potvrzuje tvrzení antropologů, že obecně ve společnosti ubývá "obecné" inteligence a dá se tedy říci, že lidstvo ve svém důsledku "hloupne" .... ale co, stejně nás brzy nahradí UI, ne?!?
A nebude to náhodou tím, že trh s novými auty připomíná ekonomicko-sociální výmysly "politbyra"?
Jak řekl jeden uznávaný ekonom (ta debata vůbec nebyla o autech, ale dal je jako příklad "ekonomického nesmyslu"):
To co nabízí dnes "automotive" je nehezký příklad toho, jak jsme pokřivili základní PRECEDENT na základě kterého lidi nakupují (a vlastně obecně fungují):
"Počítají s tím, že si za svoje těžce vydělané peníze pořídí nový výrobek ne srovnatelný se starým, ale podstatně lepší a za nižší cenu (tomu se říká technicko-ekonomický pokrok)"
... a jak je to nyní s novými auty? .... odpovězme si sami .....
TAK zrovna tato cena není tak "ustřelená", jako základní ceny .... a pokud brzy začnou dávat slevy (jako dali nám v roce 2018 na "top" Passata /25%/ = taky pův. stál skoro 1,4 mil.), tak to "nějak" půjde .... ale stejně tomu chybí ten "dvojturbový" diesel (co jej máme v tom Passatu), neb zrychlení je stejné, spotřeba menší a hlavně zátah 500Nm "ujde" .... bohužel se kvůli "Grétě" tento motor vyráběl jen 2 roky (a dokonce je to prý držák ... ) ... by mě zajímalo, kolik by se ušetřilo projetých pohoných hmot (a tím CO2), kdyby tam nadále tento motor dávaly místo "žíznivého" benzínu ....
Smutné je, ža minimálně s těmi zmiňovanými "výtahy" z jeho knih soudný člověk musí souhlasit:
třeba: „NATO není aliance; je to obranné uskupení pro Evropu, zaplacené a podepsané Spojenými státy. Evropa už se nechala napadnout. Rozhodla se neobnovovat své armády a vesele se přisála na bradavku americké ochoty skutečně bojovat a vyhrávat války“
Ptám se:
"Kdy už se konečně Evropa probere a z dítěte se stane mužem"?
"TOTO" je jednoduše diplomacie (sice mám většinu knížek o II svět., ale i pár o diplomacii a geopolitice + paměti státníků), aneb jak řekl ROOSVELT (i když v Jaltě Stalina již neodhadl a "věnoval" mu východní Evropu):
"Mluv tiše, ale za zády měj větší klacek než protihráč"
Tak to je, diplomacie není nějaká hra na to, kdo je rétoricky schopnější. Prostě je "jenom" nutné soupeře přesvědčit, že jsme ochotni tento klacek použít (což se dnes neděje, tedy minimálně ne ze strany západu /tedy pokud se "Donald" nekousne a nebude chtít tomu "skčkovi" ukázat kdo ho má většího/).
Tak jsem zase udělal chybu a začal pročítat diskusi !
Pokud by toto byl převažující názor obyvatelstva naší "nejstarší země v Evropě, které si uchovala svoje hranice", tak mám pocit, že se nejen naši předci nestačí divit (pokud se na nás odněkud dívají - i když na to asi již nemají žaludek), ale že by jsme měli našim dětem říci pravdu:
Běžte si raději po světě a zapomeňte na nějakou "Českomoravskou kotlinu", neboť její obyvatelé (a i Vy, naše děti) chtějí jen brát a odmítají něco dávat ...
Ale notááák ... vždyť my tu přeci měli ten "hodný" socializmus (stejně jako jeden nejmenovaný pracovník ZO donášel jen té "hodné" STB) ...
Jsme prostě jiní:
A nyní máme zase jako jediní KSČ = nepřejmenovanou stranu ze všech postkomunistických zemí a to dokonce v Parlamentu !
Co to o nás vypovídá?
Nevím - tipněte si ....
Jen "drobná" poznámka k textu článku:
"Článek 5" sml. o NATO nemluví o povinnosti členských zemí pomoci napadenému (z mého pohledu bohužel), ale o tom, že se takový útok proti jedné zemi bude považovat za útok na všechny a že členové NATO budou dle tohoto jednat ... ale žádný jasný závazek, natož pak nějaký "jízdní řád" tam není ...
PS: Ale jinak máte moji podporu, pane J. X. Doležale ...
(vždy jsem vaše články v Reflexu četl jako první /odebíráme jej/, škoda že už tam nejste /jako by trochu Reflex upadal ... ach jó/)
Dovolím si pohled "z druhé strany":
V roce 2005 jsme v Praze koupili nové 2kk "na pronájem" za 2 mil. Kč (tehdy nejlevnější) a nájem jsme měli 12 tis. = čistý pro nájemce vč. komplet výbavy bytu = my z tohoto měli po odečtení položek co nesmíte účtovat a po daních cca 8 tis. a to je 5% z ceny bytu za rok (třeba v Německu je tento poměr snad dán i zákonem).
Dnes bych tento byt kupoval za cca 5 mil. (ano, to je "strašný", to uznávám) a tak by měl být čistý zisk cca 20 tisíc. Za kolik tento byt nyní pronajímáme?
Za cca 14 tis. a to poplatky třeba za správu /které nesmíte účtovat/ jsou dvojnásobné ... takže zisk je necelých 10 tis. .... takže roční výnos je nyní menší ...
Jak jsem si již dovolil úvahu:
"Co se stane, když si dva ALFA SAMCI (egomaniak a spasitel) spolu sednou a začnou si porovnávat ....."
.... no rozhodně to bude zajímavé ...
PS: na obranu Trumpa je potřeba říci, že opravdu /často možná nechtěně/ dosáhl v zahraniční politice řady ne zrovna viditelných, ale přece úspěchů, či správného směřování politiky USA (zlepšený vztah států na blízkém východě k Izraeli, tlak na Írán a Čínu, na Evropu /NATO/ a nakonec i počátek vojenské pomoci UA)
Ale to přece nikdo NECHCE!!!
CO?
Přece levná nová auta do 200 tis. ...
(na Prahu jsme v roce 2011 koupili v akci nové AYGO za 150 tis. a nyní? - nejen že malá auta nejsou, ale ceny jsou skoro dvojnásobné ..... inflace?, nikoliv Vážení, třeba Honda Hornet tehdy stála cca 230 tis. a nyní 180!!!)
Nechci vše házet na "UNII" a "Grétu", ale zde je to bohužel zcela jasné .... třeba Frans Timmermans (byl odpovědný za zelenou politiku) na otázku:
"Kde vezmeme proud pro tolik elektroaut"
(pokud se spalováků zbavíme) zcela bez obalu před několika lety řekl:
"Ale my nechceme v Evropě tolik aut, MY počítáme s tím, že jich bude max 30% dnešního stavu a že budou luxusním zbožím"
.... a to politici dělají to, co po nich chtějí voliči .....
"Frajeřina" je v tom, říci:
"ETO VAŠE DĚLÓ" (jak to tvrdil Brežněv Dubčekovi v 68´ /a pak sem stejně vlítli/) ... aneb, "Je to Vaše starost, Váš byznys", když základ problému je v politickém tlaku a z toho schválených zákonů/předpisů ... prostě stále platí:
"Cesta do pekel je lemována dobrými úmysly!" (že, Angelo?!?)
Tak třeba v USA ( a i jinde, vlastně i u nás je nabytí krátké zbraně podmíněno nákupním povolením schváleným PČR) je to "obráceně" = krátké zbraně (tj. ty, které se dají snadno schovat - do 600mm délky) podléhají federálnímu povolení a delší "jen" národním předpisům ... ale celkově je tam jasně jednodušší zbraň získat a bohužel i jejich problémy se "střelci" jsou toho částečně důkazem (i když existují studie, které to více než na zbraně "hází" na systém tvrdého individualismu náročného na psychickou vyrovnanost jedinců).
K "vojenským" puškám (tj. typicky systém AR 15, neboli původní M16):
27 tisíc "profi" vojáků ... kolik že je jich "bojových"?
Tuším, že to bylo cca 6 tisíc = na obranu několika km hranice, bez řádné protivzdušné a raketové techniky, v podstatě bez tanků a BVP (snad budou) ... holt za to může ten náš "dolíček" ve kterém jsme schovaní a který v nás vypěstoval zkušenost, že je lepší se sklonit a počkat = "ONO" to nějak přejde ... ach jóóó ...
"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
2
Sledujících
2
Sleduje
"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
2
Sledujících
2
Sleduje
Ale, ale, paní Nováková !!!
Tak to budeme muset zase nasypat DOTACE !!!
Kde na ně vezmeme, když stát žádné peníze nemá?
Samozřejmě z Vašich kapes, naši milí daňoví poplatníci .....