"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
Zajisté i CHURCHILL měl plán "B", ale "navenek" musel stát jako neochvějná skála a věřit ve vítězství ... rádo se zapomíná, že od pádu Francie až do vpádu Hitlera do Ruska = celý rok, bojovala Anglie proti Německu /a polovině Evropy/ sama ... a ANO, i v Británii byly silné hlasy po dohodě s Hitlerem (zejména, když Hitler sám prohlašoval, že s Anglií bojovat nechce a ať podepíší příměří) ...
Za mě to chce vydržet, dokud je odhodlání a třeba se nebudeme stačit divit, když (jako ve II. světové) bude nakonec zlo poraženo (stejně Ukrajinci vyhráli už tím, že se nezhroutili a navíc se opravdu "v krvi" zrodil /utvrdil/ jejich národ) .... držím Vám palce a určitě zase něco pošlu ...
Mám dotaz:
"Jak to může být pro A2, když to musí splnit podmínku ne více jak dvojnásobného výkonu v původním provedení"?
Víte to někdo?
PS: jsem starší než "Sršeň", ale raději bych "moderní retro", než něco, co se snaží až příliš podobat motorkám z "osmdesátek" (za mně příliš mohutný a nesourodý zadek + kapota zepředu s divným světlem mě také nepřijde "fotogenická" - a to jsem jí viděl naživo) .... a to jsem měl v "osmdesátkách" JAWU 350 /dokonce jsem ve VVZ JAWA dělal/ a tak říkám: "Již nikdy více" ... taky jsme si v roce 1999 koupili novou HONDU CBR 600 a byla to "bomba" /ostatně jí mám dodnes - vedle dalších motorek to je asi nejpříjemnější "věc"/
Takže shrnutí:
POLSKO dává na obranu cca 800 miliard (v Kč)
ČR loni dalo cca 100 miliard Kč (mělo dát více)
POLSKO mělo HDP (2022) cca 800 miliard (v Dolarech)
ČR mělo HDP (2022) necelých 300 miliard (v Dolarech)
... tady je něco špatně !!!
(aneb je vidět, jak si Poláci váží svého státu a jak jsou odhodlaní jej bránit = my asi počítáme, že se zase jen schováme v té své "roklince" a budeme dělat že vše "nějak" přejde, že?)
"CHLAPI", díky za recenzi (chtěl jsem to auto na jaře půjčit, ale ještě nebyly k dispozici, nyní nějak "nestíhám"), ale pro mě dvě nejdůležitější věci jsem se nedozvěděl (zajímá mě to "jen" jako auto "na blbnutí" - jako alternativa k našemu GOLFU R):
Takže pokud můžete, dejte odpověď - Díky, Víťa
Za mě by se mělo učit, že II. světová začala 15.3.1939 obsazením Čech a Moravy (s "prologem" v Mnichově) ...
Proč nepíši Česko-Slovenska? (a ano, ta pomlčka je správně, byla tam po Mnichovu přidána).
Neboť našim "bratrům" Slovákům pomlčka a příslib větší autonomie nestačili a tak po dohodě s Hitlerem vyhlásili 14.3.1939 Slovenský štát a s tímto se Hitler oháněl, když vysvětloval Britům a Francouzům, že on "mnichov" neporušil, neboť již žádné "Československo" neexistuje a proto se nemusí ostatní signatáři "znervózňovat" ... což Anglie s Francií rády přijaly a koukaly se jinam .....
A že bratři Slováci neslaví 28. říjen 1918 je jen malý dovětek ...
PS: ... až do své vojny jsem myslel, že jsou stejní, jen trochu jinak mluví ... "trošičku" jsem se mýlil, ale stejně je mám rád ...
Můj POHLED?:
Osobně jsem v tomto sám se sebou "V ROZPORU" = sám (nyní i se synáčkem) tam jezdím /agenturní jízdy na moto/, sleduji vše spojené s motorsportem /jezdil jsem i rally/, ale v otázce veřejné podpory (aneb: daně od občanů státu) jsem v tomto jako "pravičák" rezervovaný a co se týká motoristického sportu, tak tam jsem spíše proti ...
PROČ?
Protože motoristické sporty (pokud neobnovíme obdobu Svazarmu a nebudou tak přístupné široké veřejnosti /což i tak nebyly/) jsou vždy vysoce individuální záležitost, která se bez vlastních prostředků (nadprůměrných) dělat nedá. Takže my chceme, aby se sport (pokud to za sport přijmeme) dotoval z veřejných peněz, aneb aby se všichni skládali na zábavu pro "pár bohatých" (jako s dotacemi na elektroauta).
Zásadně nesleduji fotbal, ale jeho přínos pro výchovu a zdraví mládeže je zajisté někde jinde, zejména vynásobíme-li to počtem sportovců (aneb: kolik fotbalových hřišť na vesnicích lze za ty desítky miliónů ročně vybudovat?).
ANO, je tu "státní prestiž", ale v mých očích se budu raději dívat na 24 ks F-35 (i když nelítám), než na MOTO GP v BRNĚ (i když na moto jezdím) .... aneb, jak to vidíte VY?
Víte co je "legrační"?
Když jsme "kdysi" měli 105-ku a já jí z kopce na dálnici rozjel přes 130 km/h (tenkrát byla dovoleno 120 km/h), tak jsem s ní cestoval 10cm na každou stranu (a to byla pár let stará s malým nájezdem) a fakt to bylo "vo hubu" (nakonec jsem zjistil, že to bylo v pneu = když jsme za "dardu" koupili tehdy revoluční OR 34 /první radiální pneu od Barum/, tak to náhle přestalo a auto bylo jako vyměněné (i moje "zkušební" zatáčky šlo najednou jezdit o 10% rychleji = hezky natřikrát "kvík" - to klouznul zadek, malé kontra a znovu - tedy tak do 80-ti km/h, potom jsem si to již netroufl ... do dneška tvrdím, že to byl největší adrenalin v autě i proti rallye závodům v Subaru, nebo blbnutí s GOLFEM R dnes).
Proč o tom mluvím?
Protože mě přijde směšné, že po 50-ti letech vývoje aut můžeme jet na dálnici nejvýše 130 km/h (proti zmíněným 120km/h v době, kdy této rychlosti bylo mnohdy soudobými auty nemožné dosáhnout a už vůbec jí nešlo v kopcích dodržet)
Fakt mě přijde trochu neférové, dělat dnes (při úplně jiných schopnostech aut) takové pozdvižení při překročení rychlosti v moderním autě na přehledném úseku a bez ohrožení jiných ... na druhou stranu když uznávám, že reakční doba řidiče zůstává stejná a schopnosti mnohdy nižší než kdysi, neb málokdo se dnes dostane na hranici auta a tak vlastně neví co poté dělat ... takže jak to vidíte VY?
Už to říkám 20 let (jako strojař jsem si hrál na stavební firmu /začátky "na laně" vlastníma rukama/) ... všichni rodiče chtějí, hlavně aby jejich děti nedělali rukama a měli hezké místečko ideálně v "korporátě" = takže nejčastější věta je: "uč se a jdi na školu".
Takže (slušně řečeno), ti méně inteligentní (šikovní) jdou do učebních oborů (navíc se všichni příliš brzy musí rozhodnou co chtějí) a tam z nich vyrostou průměrní zaměstnanci (v lepším případě).
Jenže aby jsme měli zdatné řemeslníky, co sami budou zaměstnávat (a učit), tak by bylo dobré "k řemeslům" přitáhnout ty schopné ze škol (kteří stejně skončí jako průměrní zaměstnanci v korporátech) a ukázat jim, že opravdu může platit:
"Řemeslo má zlaté dno" (a navíc zde bude umělá inteligence mít asi největší problém nahradit člověka ... neboli, pokud se jí to podaří, tak na téhle planetě jako druh skončíme taky v ZOO ... ale zase ty křemíkové bytosti nebudou mít problém s těmi obrovskými vzdálenostmi ve vesmíru a tak jej celý zaplní ... třeba jsme určení k tomuto ... to jsem trochu odbočil, že? : - ))
PS: moje vlastní zkušenost byla, že i když jsem měl až 20-cet zaměstnanců, tak nikdy tam nebyli více jak DVA "inteligenti" a "makači" .... samozřejmě ostatní vedli a nakonec si zařídili vlastní firmy ... a nahradit je byl opravdu problém ...
PS II: můj mladej 16 let je také na škole (alespoň strojárna), ale tam je to dané tím, že při společné práci v garáži a na baráku jsem usoudil, že bude bezpečnější, aby se manuálně neživil (a to pro všechny - dostal se na leteckého mechanika : - ))
Zdravím, ještě tam chybí zmínka o našem "zlatu" = uranové rudě z Jáchymova (prý jedné z nejkvalitnějších na světě), někde jsem "kdysi" četl, že kdyby jsme ji prodali za světové ceny (nebo z ní dokonce sami vyráběli palivo do at. elektráren /to jsme taky nesměli/), tak by nám to "zaplatilo" kompletní státní rozpočet na 15-20 let.
Švýcaři by byli proti nám "žabaři" ... jenže to by jsme zdegenerovali, že?
Takže závěr:
Z konkurence je nejdražší a taky nejtěžší = proč jí mám koupit?
... asi pro to, že to je HONDA
(a to nemyslím sarkasticky, pokud budu počítat i skútra, tak máme Hondy tři, ale zde nevím nevím /mladej by něco takového za rok chtěl, ale je otázkou, zda větší se sníženým výkonem, nebo tyto "malorážky" ... ale na to je čas/)
Znovu jsem si vzpomněl na debatu "O Babišovi" na Slovensku (tchán tam má chalupu), kterou jsme s místními "kdysi" vedli = prý je pro ně neuvěřitelné, že nám "vládne" Slovák.
Oni by žádného "čechúňa" nikdy nevolili (co si zvolili, raději nechám bez komentáře).
Já jim to vysvětloval takto:
My jsme země měšťanů a vesničanů (Rakušáci kdysi říkali "kočích a služek") a protože si ve většině opravdu žijeme "na pohodu" na tom našem "písečku" (v té naší "Roklince") a o ty "nahoře" se vlastně nezajímáme, tak potom i nad tím Babišem jen zdvihneme obočí a řekneme si "přežijeme" a neřešíme to = je to důkaz toho, že je pro nás opravdu košile bližší než kabát a naše životy si většinově žijeme dobře. Jen "občas" to nevydržíme a pak je z toho nějaké "halóó" ...
PS: jen nyní nevím, jestli již nenastává čas na "cinkání" klíčema (případně na jednu "malou" deportaci jednoho "malého" Slováka zpátky do rodné země = vždyť podle jejího směřování dnes mu tam rozhodně bude lépe ...)
A to, že řada těchto 150kW motorů (relativní novinka) "žere" olej a hrozí průšvihem bude u koupi zmíněno?
PS: u dražších aut se slevy dávají běžně, nám u nového Passata (= běžné až ošklivé auto střední třídy) dali skoro 300 tis. ... pravda v roce 2018, kdy byla "malá" krize prodejů, ale ta nyní taky pomalu začíná.
PODEPISUJI !!!
Teď ještě nějaké "Churchilly" do vedení a bude vyhráno .....
.... kruci, on je tam "jen" Trump (i když kdo ví, co se mu honí hlavou - to může být také docela překvápko) a za unii překvapil Macron, ale nějak mu to nevěřím a navíc tam asi dlouho nebude ... ach jóóó ...
PS: ještě že ti Poláci do toho "jdou" - tedy jestli to není kontraproduktivní, neb si zbytek Evropy řekne "Přes ně Rusové neprojdou a tak můžeme být v klidu
Jediné co mě na těch "elektro" štve, je to že jsou povětšinou hezké ... jako by to byl záměr ... : - (
A ten dojezd?
V Nizozemí (= po rovině) a v pravém pruhu pro kamiony tomu věřím ... já bych dal tak max. 100km ... škoda, protože jinak bych proti "elektrům" nic neměl (ještě tedy tu váhu, i náš GOLF R má šílených 1550kg /4x4, 350PS/ a přinutit jej hbitě zatáčet je problém ... jo a dojezd má tak 200km ... : - ))
Zrovna včera jsem se byl projet na "babičce": SUZUKI GSX-R 750 ... a i když řazení jako takové miluji (třeba v autě "dávám" špičkou brzdu a patou meziplyny), tak tady mě docela štvalo = nikdy se mě nedařilo jet (při pohodové jízdě) bez cuknutí, muselo se to tam "kopat", prostě to na mě řvalo:
"Já jsem Superbike na okruh a funguji jen při plném nasazení - jinak si jezdi na skútru" .... trakže fakt u taktoé malého výkonu a bez zvuku mě ta převodovka nedává smysl ... ale ono to asi bude jen dvoustupňové pro dosažení vyšší rychlosti s běžným elektromotorem (jako u dlouhé ploché dráhy?!?).
A dojezd 70km bude znamenat, že při "plném" nedáte ani 20-cet ... a cena? Zajisté pod 100 tis. nepůjde ... stavěl jsem mini elektromotorky pro děti a nyní stejně všichni jezdíme na spalovákách (a nyní jsem právě poslal Jarovu necelých 60-tisíc na ten nejlevnější skútr od Hondy /ne, není elektrický, i když bych jej bral/, neb po Praze se pomalu na ničem jiném jezdit nedá).
Ale stejně jsem zvědav, co to bude?!?
To je PR, nebo ironie?
PS: já jsem již no toto psal několik reakcí/článečků a můj závěr je jednoduchý - z řady důvodů se jako strojař a nadšenec do aut na elektro těším a vyhlížím jej, bohužel ani dnes nejsou schopni splnit jediný z bodů (až na dodávku a reakci výkonu), co od svých aut požaduji ..... takže zatím "sorrry jako" .....
"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
2
Sledujících
2
Sleduje
"Blázen" do aut (když mě je manželka půjčí), který se nyní ve stáří /55+/ snaží vyrovnat synáčkovi (= terénní + silniční moto, DH kolo, FIS lyže) - moc to nejde
2
Sledujících
2
Sleduje
To je tak, když se socialistické:
"Poručíme větru dešti" propíše do byznysu ...
(a že to ve VW šlo velice dobře, ostatně stát jí část vlastní qa tak je tam rozhodování velice poplatná aktuální politice)