Nejde jen o nějaké letecké služby, jde o otevřené dveře do EU a našeho státu. Kdo ovládá odbavování, může rozhodovat, kdo do naší republiky přiletí (třebas nepozorovaně) a co všechno sem doveze ....
Jde o velmi citlivé bezpečnostní riziko a společnosti by měly zůstat v českých rukou. jinak to dopadne, jako s jinou komoditou - vodou. Kolik této strategické suroviny ještě máme pod kontrolou?
Odbavování na pražském letišti poskytuje šest firem a jen jedna z nich je vlastněna nepřímo státem. O té je článek. Jaké bezpečnostní riziko přináší těch pět soukromých? Žádné, protože odbavovací firmy o tom, kdo k nám přiletí, fakt nerozhodují.
Od kdy má dost lidí?! Minulou neděli,jsme po příletu z Antalye, let 2627,v půl sedmé ráno ,jsme čekali třičtvrtě hodiny na vykládku zavazadel na pás,dle paní na informacích, nejsou lidi, vedle přiletěli Číňani z Pekingu o půl hodiny po nás,a měli kufry na páse nahoře hned, prý mají přednost před lety Smart Wings !! Takže jak je to,pane nový šéfe ?!
Tak ona vykládka zavazadel není věc letiště, ale letecké společnosti, která si na to obvykle najímá speciální firmu, kterých je v Praze hned několik. Takže není divu, že některé letecké společnosti jsou odbavovány rychleji než jiné.
Letiště ovšem na druhou stranu není povinnováno vlastnit jakoukoliv handlingovou společnost,natož ztrátovou.A odbavení cestujících pro pořádek nezajišťuje let.spol. ale handling,který tyto služby provádí na základě s ní uzavřenè smlouvy.
Samozřjemě, že letiště handlingovou společnost nemusí vlastnit, to nikde neuvádím a myslím, že ideálně by ani nemělo. A pro pořádek, odbavení cestujících zajišťuje letecká společnost, může to outsourcovat na handlingovou společnost, to je nejčastější přípdad (takže to pro ni pak zajišťuje handlingová společnost), nebo si letecká společnost si může provádět odbavení sama, některé společnosti to tak na svých bázích běžně mají.
Ale státní podnik je něco jiného, letiště je akciová společnost, jejímž 100% akcionářem je stát, což není státní podnik, funguje komerčně, má vlastní majetek, zisk jí zůstzává (krom dividend). Na rozdíl od státního podniku, což je odlišná forma. To jsem tím chtěl říct, protože je v tom zásadní rozdíl.
Pražské letiště rozhodně mezi velká letiště, která zřejmě máte na mysli nepatří, rozhodně se nemusí po nich "opičit"...
Samozřejmě, že mezi takováto letiště patří. Hranici tvoří 2 miliony cestujících nebo 50 tun nákladu ročně, což Praha překračuje několikanásobně. Nechápu ten dovětek o "opičení", tu konkurenci odbavovacích služeb nařizuje legislativa (konkrétně pro letiště překračující jmenovanou velikost).
Nepotřebuji zastavovat na hodinu. Prakticky jen projedu tím parkovištěm. Ale když projedete 2x za 24 hodin, což se prostě stane, když rodinní příslušníci cestují, tak za to projetí dáte stovku.
To chápu, to není úplně praktické. Na druhou stranu to není specialita Prahy, takhle jsme platili za druhý prljezd během dne i ve Vídni, Ostravě, myslím, že počet průjezdů limituje i Berlín. Proto mi vždycky přišlo jednodušší místo druhého průjezdu zajet na klasické krátkodobé parkoviště za těch 85 korun na hodinu o dvacet metrů dál než dávat 100 za průjezd a 15 minut.
Myslím, že jste mou poznámku nepochopil. Není důvodu, aby handling nemohl být součástí Letiště. Všichni dopravci budou používat tuto službu a nemusíme se bavit o konkurenci.
Pochopil, říkám, že to právě jen tak nejde. V handlingu musí být na takto velkém letišti konkurence, musí, to nařizuje legislativa. Handling si najímají letecké společnosti a ty tu konkurenci právě obvykle vyžadují, aby si mohly vybírat a vyjednávat o nabídkách. Na letišti od určité veliksoti letiště nesmí poskytovat služby odbavení jen provozovatel letiště nebo společnosti vlasnticky s ním provázané.
Absolutní selhání managmentu letiště.Vyhodit a vyměnit.Ne to radši budou platit krizového manažera.No státní podnik.Jen další ukázka neschopnosti řešit problémy v tomto státě.
Tak předseda představenstva už letěl, místo něj nastoupí ten krizový manažer, takže to, co popisujete, už se vlastně asi stalo. A letiště není státní podnik.
A musejí být pod Letištěm 4 firmy? Bych to sloučil a ty dnes samostatné firmy by byly divizemi. Pak by finanční podpora mohla probíhat, ne?
Tam je zásadní koncept odbavení v letectví, který tu mnoho lidí očividně nechápe. Odbavení cestujících a zavazadel (check-in, nakládku/vykládku zavazadel…) zajišťuje letecká společnost, ne letiště. Někde i sama, ale daleko častěji, aby nemusela mít na každém letišti, kam létá, své lidi, si najímá takzvanou handlingovou společnost. Ta pro ni pak tyto služby zajišťuje. To odbavení nezajišťuje letiště ani jeho zaměstnanci. V Praze takových firem pro různé typy společností existuje hned sedm. Jednu z nich po rozpadu ČSA převzalo Letiště Praha, a to je právě ta dceřinná společnost Czech Airlines Handling. Ostatní jsou soukromé.
Takže to, co popisujete, by jen tak nešlo, protože kdyby odbavení poskytovalo přímo letiště, mohlo by být napadnutelné kvůli konkurenčnímu prostředí těch odbavovacích firem, to je právě i ten problém s financováním dnes, aspoň co jsem četl a pochopil.
Řešení je nasnadě. Vrátit 4 vyčleněné a.s. zpět pod Letiště Praha, a.s. Jen k tomu musí být vůle...
Czech Airlines Handling horko těžko vrátíte pod letiště, na takhle velkých letištích musí být konkurence odbavovacích společností, to by se spíš vyřešilo prodejem společnosti, aby byla soukromá jako zbývajících 6 společností, které služby odbavení v Praze leteckým společnostem poskytují.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Všechno !!
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ta firma s ČSA už dávno nemá vlastnicky nic společného.