No nevím, zkuste to s těmi tekutinami znova promyslet 🙂 Tekutiny, když je jich do 100 ml, tak jich o moc víc než 10 do litru být nemůže 😄 A kdo by se chtěl u odbavení hádat o mililitry s agilním personálem? 🙂 V tom Amstru to projde, ale jen v případě, že letíte striktně Amsterdam -> cíl a konec. Jakýkoliv přestup nebo pokus o návrat už vám udělá problém.
Zkuste to promyslet znovu vy. Třeba dvacet 50ml lahviček je do 100 mililitrů a do litrového pytlíku je narvat můžu. Takže je to podle pravidel většiny letišť ok a mám víc jak deset lahviček.
A projde to nejen v Amstru, těch letišť už je daleko víc, platilo to nedávno v Londýně, ve Finsku i Římě. A asi stále budou přibývat, když i v Praze psali, že je budou brzy mít. Většinou se tím chlubí na stránkách letiště, že díky novým přístrojům můžete mít víc jako 100 ml. Takže se stačí podívat a můžete letět tam i zpět s tekutinami bez limitů, když máte štěstí a fungují tam už v novém režimu.
Zákaz nožů chápu, ale nechápu, že pak jeden kovový příbor dostanu k jídlu a nikdo nekontroluje, jestli ho vracím.....
A kde dostanete takovoý příbor, který by neprošel kontrolou? Protože klasický malý příborový nůž, co se dává případně k jídlu v letadle, projde i kontrolou, protože je do cca 6 cm, běžně se tak vozí na výpravy do divoké přírody.
Článek psal asi někdo, kdo moc často nelétá a ani se nenamáhal si ověřovat informace někde u nějaké zodpovědné osoby na letišti, protože tam je, aspoň z mé cestovateslké zkušenosti, spousta nepřesností, aspoň co se týče Prahy a většiny evropských a amerických letišť. Se sirkami v příručáku jsem nikdy problém neměl, i stránky letiště píšou, že jsou v pořádku v jednom kusu na osobu, úplně stejně jako ten zapalovač, tady se nevím proč píše, že může být jen zapalovač. Tekutin může být přece většinou i více, než deset kusů, dokud jsou do 100 ml a vejdou se dohormady do 1 l. Navíc chybí zmínka, že na letištích, kde mají modernější přístroje, třeba v Amsterdamu, jestli se nepletu, už umožňují tekutiny úplně bez těchto limitů. I ty tablety a notebooky v odbavených zavazdlech v článku nesedí, mám potvrzeno od letecké společnosti, že tam notebook mít můžu, jen to nedporočují kvůli poškození, nemůže tam být jen náhradní powerbanka nebo nějaký náhradní akumulátor třeba do zrcadlovky navíc. Celkově to vypadá na ne úplně přesný článek.
Zapalovač ano, sirky ne. Rozumíte tomu někdo z hlediska rizik?
Se sirkami normálně v pohodě létám, i stránky pražského letiště říkají, že jsou povolené, viz "Krabička zápalek nebo malý zapalovač je povolen v množství 1 ks/osobu v případě, kdy ho má osoba u sebe.". Jen redaktor asi psal rychleji, než ověřoval fakta a teď tu mystifikuje.
Sedim si takhle na letisti v Curychu, cekam na spoj do Manchesteru a z letistniho rozhlasu slysim: Prosime cestujici se spolecnosti Smartwings na lince Curych -Praha letem Ceskych aerolinii s cislem CSA254 aby se pripravili k nastupu.
Tolik k plosnemu pouzivani OK u oznacovani letu. Holt na nekde pouzivaji IATA a jinde ICAO.
Zajímavý příběh, škoda, že pravděpodobně vylhaný, protože na něm absolutně drhne fakt, že Curych–Praha létají jen Swiss, ČSA ani Smartwings ne. A ani nemohlo jít o codeshare, protože Swiss jsou součástí Star Alliance a ČSA byly součásí Sky Team, navíc při případném codesharu Swiss → ČSA by opravdu nevyvolávali cestující se Smartwings.
A už vůbec nesedí, že již letmý pohled na následující odlety na stránkách curyšského letiště napovídá, že jejich FIDS používá IATA kódy, nikoliv ICAO.
OK je imatrikulacni znacka patrici Ceske republice. Ta tedy rozhodne nekonci.
A lety OKxxx zcela jiste na tabuli najdete i dale, jen nebudou od CSA.
Lety s číslem OKxxx teď na tabuli letů právě že nenajdete. A pokud vůbec někdy v budoucnu ještě najdete, tak to bude chvíli trvat, než je IATA přidělí nějaké další společnosti, která by případně měla zájem.
Poznávací značka letadel (imatrikulace) jsou něco jiného a s číslem letu mj. zobrazoveném „na tabuli“ nesouvisí.
Tím pádem je nadpis špatně, protože není KO OK, ale ČSA, jak píše pan Motyčka. Označení OK mají třeba i horkovzdušné balóny a těch létajících prostředků, co jim označení OK zůstane je násobně víc než těch pár letadel ČSA, co končí.
Nadpis není nutně špatně. IATA označení OK je KO.
Něco jiného, co je také OK, což ale z dnešního pohledu s tím prvně jmenovaným OK vlastně až tak nesouvisí, zůstává. Ale to je něco jiného, než o čem je článek. Třeba nejstarší aerolinka, KLM, má IATA kód (ekvivalent OK pro ČSA) KL. Ale nizozemská letadla mají ICAO registraci PH (ekvivalent OK pro česká letadla).
Takže ano, IATA kód OK je KO. Čísla letů začínající OK už nebudou (dokud nebude případně kód OK přidělen jinému členovi IATA).
Kdyby nadpis/článek byl čistě nebo zjevně jen o poznávací značce letadel, tak by špatně byl, toto OK ještě KO není a mají ho všechna letadla registorvaná v ČR (včetně balónů, ultralightů atd.), to je pravda.
Ale tvrdit, že je kvůli tomu nadpis špatně, je jako tvrdit, že by byl špatně nadpis "Ementál končí" u hypotetického článku o konci výroby sýru, protože česká jeskyně s názvem Ementál ještě bude existovat. Jde přeci o kontext a o to, že se mluví o jedné věci, která končí. To, že má její názec dva významy, je věc druhá, ale nečiní to chybu z tvrzení o konci věci definované jedním z významů.
Nelžu Jen se podívejte kolik českých značek tahle vláda pohřbila . Nedávno to byly například Sklárny Květná Firma která vznikla za Marie Terezie , přežila Habsburky , první republiku , Protektorát , i komunisty nepřežila Pětidemolici
Jak pohřbila tahle vláda ČSA? Tu začala pohřbívat ČSSD, pak to dodělal Babišův kamarád Šimáně. Současná vláda nemá s ČSA už nic společného.
Nejde jen o nějaké letecké služby, jde o otevřené dveře do EU a našeho státu. Kdo ovládá odbavování, může rozhodovat, kdo do naší republiky přiletí (třebas nepozorovaně) a co všechno sem doveze ....
Jde o velmi citlivé bezpečnostní riziko a společnosti by měly zůstat v českých rukou. jinak to dopadne, jako s jinou komoditou - vodou. Kolik této strategické suroviny ještě máme pod kontrolou?
Odbavování na pražském letišti poskytuje šest firem a jen jedna z nich je vlastněna nepřímo státem. O té je článek. Jaké bezpečnostní riziko přináší těch pět soukromých? Žádné, protože odbavovací firmy o tom, kdo k nám přiletí, fakt nerozhodují.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Než takové potupné prohlídky ke mně který jim přináší peníze tak raději žádné cestování. A dokud nezměníte pravidla tak máte smolíka vám vydělat nedám. Pokud si to cestující nechají líbit tak jsou blbí,to není ta demokracie a svoboda.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Autem taky nejezdíte, protože tam vám nařizují nejezdit, jak chcete, dávat přednosti a stavět na červenou? Hnus, že? Taková nesvoboda a nedemokracie...
Ale vsadím se, že kdybyste šel prostě jednoho rána do práce a zažil na vlastní kůži teroristický útok (nepřál bych to samozřejmě nikomu), tak byste, až by vás pustili z nemocnice, křičel, proč se nedělá nic pro naši bezpečnost, jak stát selhal.