Prý autobusem 🤣, na fotce je dodavka.
Dobrý den, na fotce je Mercedes Benz Sprinter 519 v prodloužené verzi, v tomto případě luxusní mikrobus pro 21 osob (1x řidič, 1x průvodkyně, 19x cestující). Je na to potřeba řidičák skupiny D, má to vestavěný tachograf a v technickém průkazu to má napsáno "autobus". Výhodou je, že mám mnohem lepší manévrovatelnost a projedu i užšími uličkami, což kolegové z větších busů nedají.
Pán si stěžuje? Nenapsal nám kolik dostal zaplaceno a o tom to je.
Dobrý den, v přepočtu na koruny jsem si za ten den vydělal přibližně 2.650 CZK, které mi proplatí můj šéf v příští výplatě. Jedná se o standardní hodinovou mzdu plus diety za cesty v zahraničí plus zvláštní bonus, který mi šéf slíbil za to, že vezmu zakázku na Štědrý den. Netušil jsem, že tohle by mohlo, někoho zajímat, promiňte.
Jarka mně už vyhlíží z balkónu... píše se mě!
Dobrý den, to fakt netuším. Na gymnáziu nás učitel češtiny, pan profesor Kozel, učil mnemotechnickou pomůcku, že když nevíme, máme si říct "Tě" nebo "Tebe". Tam, kde do věty víc "pasuje" to "Tě", se použije analogicky "mě", tam, kde se mi víc líbí "Tebe" mám používat "mně".
Byť se opravdu snažím psát kultivovaně a spisovně, a byť jsem rodilý mluvčí češtiny, přesto není jazykověda mým hlavním oborem. Já musím mnohem víc ovládat volant, motor, brzdy, nastavení klimatizace pro cestující, a tak. S většinou mých pasažérů se navíc dorozumívám anglicky, protože vozím lidi ze všech koutů světa.
Takže - pokud je to jediná chyba v článku, můžu si vlastně gratulovat. Pořád bych si za ten článek dal jedničku, možná by tedy asi nebyla s hvězdičkou, přísný pane korektore. Nebo ne?
A co jako ? Spousta lidí je v práci . Trapné !!!
Dobrý den, jasně že jo 🙂 V práci jsou například doktoři, sestřičky, policisté, hasiči, vojáci, hotelový personál, letecký personál, zaměstnanci nepřetržitých provozů, a tak dále, a tak podobně. A taky já, děda Víťa, jako řidič autobusu. Ale protože se se svými čtenáři rád podělím o své zážitky, a protože umím psát, napíšu o tom. Což ostatně může udělat každý, kdo chce.
Ti, co měli štěstí a v práci nebyli, zase krmili facebook a instagram fotkami svých vánočních stromečků a cukroví.
Co je na to, prosím, trapného? Napište mi, rád se v budoucnu nějakých trapností vyvaruji...
V dnešní době se dá také odmítnout,,,nežijeme pod bičem otrokáře
Dobrý den, ano, přiznávám, jízdu jsem tentokrát nedostal příkazem (jsou svátky), ale šéf se mně výjimečně docela slušně zeptal, zda jsem ochotný to vzít. Nabídl dokonce i mimořádný příplatek za štědrý den.
Je mi už 57 let, mé manželce ještě o kapičku víc, a naše dcerka je už také dávno dospělá, navíc jako zdravotní sestřička má se službami o svátcích opravdu dost zkušeností. Protože už s námi není žádné malé dítě, dokážeme se domluvit, že dárečky si rozdáme o několik hodin později.
Jaká bude posádka, nevěděl dopředu nikdo z nás, věděli jsme jen, že jsou to Italové. A měli jsme telefonní číslo na šéfa výpravy, to bylo všechno.
V tomto časovém režimu 810 km??? Za volantem autobusů a kamionů mám odjeto 48 let, ale tohleto psal někdo kdo o tom nemá ani páru! T.
Dobrý den, osobní automobily řídím už od svých 18 let, ale řidičák na autobus vlastním teprve 4 roky a za volantem kamionu jsem neseděl nikdy. Jistě tedy nemám tolik zkušeností, co Vy, ale jsem si jistý, že jsem tuhle jízdu 24.12.2023 skutečně a doopravdy odjel. Na mou duši, na psí uši a na kočičí svědomí 🙂
24 hodin minus Překročený výkon 15 hodin a 15 Min = 8hodin a 45 Min. Do doby jízdy se vešel na Štědrý den určitě. Já osobně mám rekord 887km za 9hodin a 58 Min. Jinak moc Vás lituji, Vás “ pravých autobusáků” já osobně bych do ještě horší reality rozhodně nelez. Přeji hodně šťastných kilometrů do nového roku a bez nehod
Tady máš pravdu, startoval jsem ráno v 7:00 a končil ve 22:15. Tedy dobu maximálně možného denního výkonu 15 hodin jsem překročil o rovných 15 minut, to jsem si ani nějak nespočítal. Ale věřím, že zrovna na Štědrý den by se necelých deset km od domova už nezastavil na devítihodinový odpočinek už nikdo.
Dědo Víťo, to nebude mít tvoje Gitka radost až přineseš domů pokutu za nedodržení denního odpočinku. Pokud dobře počítám, tak máš pouze 8hodin a 45 minut.
Dobrý den, doba denního odpočinku je přece stanovená na minimálně 9 hodin. Před popsanou jízdou jsem měl mnohem víc, a po jízdě také. Píšu, že doma jsem zastavil ve 22:15, a ráno jsem vstával v 8:00 (hygiena, oblékání, snídaně a tak, abych stihl vyjet za zákazníkem v 8:30). To je přece 10 hodin a 15 minut odpočinku, takže paragrafy splňuji.
Autobus nebo malej Mercedes?
Když nechceš na Vánoce makat, tak jdi do fabriky a nefňukej.
A 800 km je štreka? Ústí nad Labem - Norimberk a zpět jsem dal osobákem ještě před odpolední šichtou ve fabrice. A to jsem místo kila jel jen 120...
Dobrý den, ten malý Merdedes má kapacitu 21 osob (1x řidič, 1x průvodkyně, 19x cestující). Je na to potřeba řidičák D, stejně jako na velký autobus, který mimochodem občas řídím také, když to šéf zrovna potřebuje.
S tou fabrikou by byl problém, je mi už 57 let, a jako "neperspektivního starce" mně už nikdo moc nezaměstná. Jako řidiče s dlouhou praxí naštěstí ano, nás šoférů je málo.
800 kilometrů za jeden den s jedním řidičem je na autobus (i mikrobus) opravdu nepředstavitelná štreka, je to výrazně víc, než bývá denní průměr.
Ja to jela x krat osobakem a co jako? I vic
Dobrý den, ano, osobním autem ujedu klidně za den i více kilometrů, osobní auto se ale jednak řídí o dost snáze než mikrobus, jednak jede na dálnici za hodinu o 30 km víc, mikrobus má omezovač na maximální rychlost 100 km/hod.. Také už, bohužel, stárnu, je mi 57 let, a tak můj běžný denní výkon s turisty bývá mezi 300-500 kilometrů za den, 800 je opravdu extrémně moc. Alespoň tedy pro mně, proto jsem o tom i psal.
Tak pokud vím to byl mikrobus jenže Češi hned napadat i když s tvým případem nemají nic společného tak sory ale najdi si jinou oběť na štěkání
Ano, jezdím mikrobusem Mercedes Benz Sprinter 519, má to kapacitu 21 osob - 1x řidič, 1x průvodkyně, 19x cestující. Předpisy na to vyžadují řidičák "D" stejně jako na autobus, bez výjimek.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Dobrý den, jsem autor článku.
Dobu jízdy i odpočinku jsem přesně vyčíslil v reakci na pana Kazdu o několik řádků výše. Majitel firmy nejsem, pracuji jako řadový zaměstnanec - řidič mezinárodní přepravy. Za celodenní práci na Štědrý den jistě slušně zaplacen jsem, včetně diet a příplatků za nadčas jsem si za tuhle jízdu přišel zhruba na 2.650 korun, to není za jeden den tak úplně špatné. Za tu chvíli v Německu jsem jezdil dokonce za německou minimálku, protože tak stanoví německý zákon. Majitele firmy neodrbávám, svou kartu mu 1x týdně stahuji do jeho čtečky, takže ví přesně, na co a kam mně posílá.
Tringelt řidiči některá skupina dá, jiná skupina nedá, samozřejmě to není povinnost a záleží to na lidech. Obecně nejvíc dávají Američani, Izraelci a Arabové, naopak od Číňanů, Čechů a Slováků se člověk nedočká téměř nikdy ničeho (čest výjimkám). Je ale pravda, že za celodenní obětavou práci právě na Štědrý den jsem od skupiny nějaký ten tringelt očekával, kdybych byl v ten den v roli cestujícího, jistě bych řidiči něco přidal. Ale to je výchova, kterou mi vštípili moji rodiče, jistě to není povinné.
Jen takový drobný technický dotaz ať počítám jak počítám tak vám ani jedna práce nemůže vycházet na kartu takže jak to jezdíte??? 821 km jste za ,,desítku,,nemohl dát ani náhodou. A skončit v 1:15 ráno A vstávat v 8:00 vám zas nevychází na další povinnou devítihodinovou pauzu takže bych řekl tak trošku pohádka pane Andersen,😎🤣🤣
Dobrý den, jsem autor článku.
Nevím, jestli jsem pohádkář, popsal jsem reálně situaci.
Na Štědrý den jsem jel od 7:00 do 8:20 (můj byt -> Vídeň)
40 minut pauza
9:00 - 13:15 (Vídeň -> Königssee) - v tom 15 minut přestávky na pumpě
2 hodiny 10 minut pauza
15:25 - 16:05 (Königsee -> Salzburg)
10 minut pauza
16:15 - 16:30 (Salzburg -> nejbližší pumpa na West Autobahn)
30 minut pauza věnovaná úklidu autobusu
a 17:00 - 22:15 (West Autobahn -> můj byt) - v tom 3x 10 až 15 minut přestávek na pumpách.
Den předtím jsem jel kratičkou, cca tříhodinovou jízdu pro jiného zákazníka, devět hodin odpočinku tam bylo tutově, den potom jsem vstával v 8:00, z bytu vyjížděl 8:30. To je celkem 10 hodin 15 minut odpočinku, pokud dobře počítám.
Jakékoliv další dotazy Vám rád zodpovím.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proč si stezuje
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den, stárnu a dědečkovatím, je mi už 57 let. Baví mě moje práce, baví mě cestování a poznávání různých lidí i různých koutů světa, navíc se jedná o práci relativně slušně placenou.
Mírná stížnost z mé strany byla na tu vzdálenost (800 km mikrobusem s jediným šoférem za jediný den je brutálně moc), a na to, že jsem byl na konci jízdy opravdu hodně unavený. A také na to, že kdybych já byl zákazníkem nějakého kadeřníka, číšníka, kuchaře, řidiče, kterého bych zaměstnával celý štědrý den, a ten pán by byl ke mně úslužný, milý, hodný... asi bych mu nějakého toho tuzéra dal, i když to samozřejmě není moje povinnost. Bohatá italská mládež to ovšem vidí jinak.