Já píšu ve svém.komentáři zcela jasné body kde je třeba udělat změny a stejně to nikdo nebere vážně a v potaz. Jen se mi tupě smějí do očí. Tak tady nemelte nesmysly. Každému jde jen o teplé místečko a prachy o nic víc. Velmi smutné.
Co konkrétně, z toho co jsem psal, považujete za nesmysl? Jen chci upozornit, že psát jasné body v komentářích pod článkem na internetu je celkem k ničemu. Zkuste se obrátit ideálně na kancelář nějakého zákonodárce. Pokud to bude mít hlavu a patu, třeba si na vás najde čas.
Dle ceho usuzujete, kdo je hlupak? Ten co ma jiny nazor? Jestli to nesvedci o opaku.
Pojďme se domluvit na tom, že koho já označím za hlupáka je čistě můj subjektivní názor. Ale když už se ptáte. Vůbec není nic špatného mít jiný názor. Pokud ten názor vychází ze zkušeností a respektující argumentační pravidla, je to naprosto v pořádku. Co považuji za hloupé? Například černobílé vidění světa, často vycházející k tématu nerelevantní argumentace až demagogie. Jako například jste udělala právě teď. Napsal jsem, že označuji někoho s jiným názorem za hlupáka? Použijete přitom tuto premisu k vyvození závěru, který je černobílý, kdy naznacite, že to svědčí o opaku, tedy že já jsem hlupák. A pro jistotu zdůrazním, že pokud něco označím za hloupé není to samé jako označit někoho za hlupáka. I chytrý člověk se občas dopustí hlouposti. Rozdíl mezi ním a skutečným hlupákem je ten, že ten chytrý to umí přiznat.
Úkoly maji byt dobrovolné. A uz vůbec nemohu znamkovat něco, co jsem nemohla zkontrolovat a opravit, věc logiky. Takže 5 z "ničeho" je prostè proti všemu
Souhlasím. A je zajímavé, že předchozí komentáře, které jsou psané diletanty sbírají srdíčka, patrně od dalších. Ano, přesně tak. Pětka jako trest je nesmysl.
Osobně to vidím tak, že za nesplněný úkol dcery jaksi nemůžete vy, to je zodpovědnost dcery, takže asi tak. A co se povinnosti domácích úkolů týká.. pátrejte nadále, vaše informace jsou zcela zavádějící.
Osobně proti domácím úkolům absolutně nic nemám, syn je plní, i když je téměř nedostává. Avšak je vydáno několik vyjádření MŠMT a směrnic, které přímo upozorňují na to, že nesplněný úkol nelze klasifikovat známkou 5. Je to totiž naprostý nesmysl. Z domácího úkolu není žádný výstup, tudíž není co známkovat. Avšak kázeňské opatření nebo postih je by měl být v pohodě.
Záleží na tom, co všechno si představit pod tou domácí přípravou a co o tom píše školní řád. A záleží na rozsahu a čestnosti. Obecně bych řekl, že při opakovaném "nenošení domácích úloh" je na místě informovat rodiče (říkejte tomu klidně poznámka, ale nevnímal bych to jako formu trestu ale jako informace pro rodiče), že žák nenosí a prosíme rodiče, jestli by se na to nemohli podívat. Nic víc nic míň. Udělat z toho základ pro kázeňské opatření mi přijde již neadekvátní stejně jako píšete hodnocení pětkou.
Poznámka, neboli správně výchovné opatření, či také jako informace pro rodiče, je za nesplněný DÚ v pořádku. Klasifikace však povolena není. Pětka není platná.
Poznámka je informace pro rodiče a není to výchovné opatření. Pětka platná ale je 🙂 jen asi nebyla udělena v souladu se školním řádem. Takže by se proti ní měla matka odvolat.
Domácí úkol znamená zopakovat si probrané učivo. A někdy jedinou chvíli, kdy se na to učivo dítě podívá. Třeba i jen tak, že ho opíše. A rodiče, co jsou proti domácím úkolům, nevěŕím, že dítě vedou k tomu, aby se učilo a látku si procvičovalo. Prostě je budoucnost jejich dětí nezajímá. Berou jako povinnost, že se o jejich budoucnost musí postarat stát a pak vykřikují, že jejich hloupé a nevzdělané dítě neuspělo u sciotestů a stát jim zničil život. Přitom oni bránili dítěti ve vzdělání, tak mu ho zničili sami.
Nenutit někoho něco dělat je stejně jako mu v tom bránit? Je rozdíl být proti domácím úkolům a vynucování jejich plnění. To jsou také dvě různé věci.
Nic takového v zákoně není. Tam je napsáno, že pravidla pro hodnocení žáků jsou upravena školním řádem. Takže se podívejte do školního řádu a máte jasno. A otázka zda může hodnotit pětkou, když žák nepřijede domácí úkol - jednoznačně nemůže. Známku nejde používat jako formu nějakého trestu. Co se týče známek a poznámek za něco, co žák dělá jasno odkazuji právě na zmíněný zákon. Kde je jasně napsáno, že je právní úpravou pro školy a školská zařízení. Domácnost, kde dítě žije, není škola ani školské zařízení. Co víc k tomu chcete dodat. Domácí úlohy ano, ale vždy pouze dobrovolná aktivita, kterou škola nemá trestat v případě nesplnění.
Škola má na starosti výchovně -vzdělávací proces.. co se týče výchovy, tak staví na tom, co má to dítě z rodiny, to je pravda. Vzdělávání neznamená jen, historii, zeměpis, matematiku atd. A přeci by mělo být zájmem každého rodiče, aby se jeho dítě vzdělávalo co nejlépe, to není jen úkol školy. Souhlasím s tím, že učitel nemá zaměstnat celou rodinu při plnění úkolů (v počátku se tomu asi nevyhne), ale vést dítě k tomu, že si má plnit úkoly, kterými si upevňuje učivo ze školy by měla být povinnost rodiče..
Já jsem tu historii pochopitelně uvedl jen jako příklad. Se zbytkem už souhlasím, co píšete 🙂 . Nakonec najdeme i shodu.
Asi jste nepochopil, co jsem psal. Tvrdíte, že se ve škole učíte věci zbytečně, protože vám k ničemu nejsou a když je budete potřebovat, tak si je najdete - já s tím nesouhlasím, čím víc toho víme, tím máme větší možnost se něčeho chytit, při hledání toho, co nevíme..
To bych mohl říct také, že jste nepochopil, co jsem psal. Říkat, že tvrdím, že se ve škole učí věci zbytečně, protože mi k ničemu nejsou je také desintepretace toho, co jsem napsal. Začalo to tím, že jste doporučil autorce si své neznalosti dohledat. Já jsem pouze naznačil, že ne všechno, co se člověk ve škole učí, také upotřebí. Ale neplatí to obecně pochopitelně. S tím závěrem, co píšete, už souhlasím.
Napíšete, že jdou ruku v ruce a pak, že je nemám spojovat? Vzdělání i výchova probíhá, jak ve škole, tak v rodině, pokud jedno chybí, nemůže dojít k dobrému výsledku..
Myslel jsem to tak, že jak souhlasím s Vámi, se navzájem ovlivňují. Tim myslím ruku v ruce. Ale není to totéž. Škola by se neměla příliš angažovat v té výchově a naopak rodina v tom vzdělávání. A ano učitel může říct žákovi, když se nechová vhodně, že to není správné, stejně tak i rodič na rodinném výletu na zámek může přihodit něco z historie (pokud zná něco zajímavého) ale primárně je toto odděleno. Škola vzdělává, rodina vychovává.
Pokud se ohanite tím, že jsou to zbytečné informace, absolutně nechápu, jak za vámi může dítě přijít s takovým úkolem - vždyť si to může dohledat samo..
Dítě, které neumí číst a psát si těžko vyhledá něco samo. A to, které to už umí, to pravděpodobně nebude chtít dělat 🙂 navíc... Samo... Nápad=co kdyby se ty děti zrovna vzdělávaly samy ? Všechno si přece najdou.
Fakt, ze je autorka hloupá a nezvládá učivo základní školy nic nemění na to, že by jej zvládat měla nebo by minimálně měla být schopná si mezery dohledat.
Takže pokud nás nekdo před 25 lety učil kde kudy protéká na druhém konci světa nějaká řeka, my jsme to zapomněli, jelikož tato informace nám po celou dobu byla k ničemu, si ji mame teď na chvíli oživit než se napíše test a začne to být na dalších 25 let zbytečná informace pro mě i moje dítě?
Pokud máte ve třídě , 3 žáky inkluze , psychiatrie , a dva ...a tak jsem musela uklidnit ,chodba ! Respekt , učitelka žádný ! Přestávka , WC jsem mohla jen v hod . Šikana , dárky malý gang ochota potvrdit vše ! To jsem zážila a nepopsatelné ZŠ 3 ,.4 třída období Covid. A MŠ i tam předškolačka zvednuté ruce , pěsti.! Udeřit , bez příčiny !.A můžete být i učitelka dětmi milovana !..Ne děti., rodiče !.I ty pěsti.! A upozornění , neměnný stav ....No , a to co se má naučit , vysvětlit ! Kolik minut vyučování , tak žáci musí dokončit doma ! Mít radost..to jsem měla každý den v MŠ . Děti , vděčné za každé pohlazení , obejmutí., i te culík.! I těmto dětem chybí moře lásky ! Práce , není čas ! Jo a nejsou babičky ! Tu jsem měla já a moje děti i když byla 400 km. To byla doba vážně nemocného syna .Nadace ?
???
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ne, vy si myslete co chcete, ale lidem reagovat takto nemůžete.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nemůžu? Proč?