Mohl byste mi odpovědět jak velký je zájem migrantů u nás žádat o azyl abyste se nemusel snižovat jen k urážení?
Švédsko se uzavírá migrantům, Dánsko vyhošťuje migranty, Německo vyhošťuje migranty do Afghanistánu... Migranty jsou myšleni lidé, jejichž chování a náboženství je nekompatibilní s evropskými kulturními a náboženskými standardy.
spíš na to nemá a nemá to hlavně kde dobíjet, každej nebydlí v baráku.... to je věda že. 😄
Zhruba 50% rodin bydlí v rodinném domku s garáží (3x 400 V). Zbytek si nabije u kamaráda, který má v garáži nabíječku, nebo nabije u nabíjecí stanice, popř. při nákupu v supermarketu, ev. v práci jako bonus zaměstnavatele.
Evropsky kun a americky ma jiny prepocet. NIkde jinde jsem nevidel prepocet wattu na kone, treba u zarovky a ani u elektromotoru a to uz neco pamatuji.
1kůň (1k) =736 W
Bohužel existuje i 1 ks (koňská síla) a 1 HP (Horse Power). Zastaralé jednotky.
V Mezinárodní soustavě veličin a jednotek SI je jednotka práce nebo energie 1 J (joule). Jednotka výkonu P je pak 1 J/s = 1 W. Větší jednotky: 1 kW = 1000 W, 1 MW = 1 000 kW = 1 000 000 W. Dále 1 GW, 1 TW. Vše se probírá ve fyzice na základní škole.
Výroba vodíku je, sice, drahá (zatím), ale postupem času může zlevnit, neboť se dá vyrábět kdekoli na světě, kde hodně svítí Slunce a fouká vítr nebo bouří oceán. To je všechno energie, kterou umíme přeměnit na elektrickou. A vodík je plyn a dá se stlačit a tím pádem ho v jistém objemu dopravit kdekoli na světě. A stačí k tomu elektrárna a netřeba plundrovat planetu těžbou lithia a vzácných kovů v masové míře jakou by bylo potřeba pro obří baterie elektromobilů. Totiž, zatímco baterie elektromobilů potřebují kapacitu mnoha desítek až jednotky stovek kWh, vodíkovému autu stačí baterka o kapacitě 2 kWh, neboť je určena pouze na vyrovnávání spotřeby energie při akceleraci, jinak se stále dobíjí během jízdy a rekuperací při brzdění. A jak se tu někdo zmínil, vodík bouchá, ale výkonné LiON zase rády hoří. A protože se pro nákladní dopravu baterie moc nehodí, neboť by vozidla byla moc těžká a zmenšovala by se užitná hmotnost, tyto budou jezdit na vodík. A s rozvojem nákladní dopravy se i rozvine infrastruktura tankovacích míst H2 a nic nebude bránit tomu, aby na něj jezdily i osobní automobily, které by byly lehčí než bateriové tím pádem i menší spotřebou elektřiny, neboť v obou případech je zapotřebí nejdříve elektřinu vyrobit, aby se mohly nabít akumulátory nebo provést elektrolýza H2O. A nabíjení elektromobilů v důsledku velmi zatíží přenosovou soustavu, neboť ta bude muset být schopna najednou přenést obrovské množství energie, kdežto vyvíjecí stanice H2 mohou být "krmeny" přímo elektrárnami k tomu určenými. A to elektrárnami ekologickými a bezemisními.
Myšlenka dobrá, ovšem po natlakování nádrže 1. vodíkového elektromobilu v řadě, poklesne tlak vodíku pro 2. elektromobil, pak u 3. elektromobilu...
Hlavním důvodem problému celého systému školství je jeho nesystémovost.
Všichni, počínaje Parlamentem ČR a zřizovateli škol konče rezignují na faktu odpovědnosti za vzdělávání. Existuje jediná povinnost delegovaná na stát, a tou je zabezpečení základního vzdělávání, neboť jen tento vzdělávací cyklus je pro všechny povinný. Z logiky toho plyne, že jediným zřizovatelem Základních škol musí být stát a stejně tak jediným subjektem pro jejich financování. V rezortu MŠMT by měla být jediná rozpočtová kapitola pro 1. a 2. stupeň základních škol a dalších zařízení, která zajišťují vzdělávání dětí a mládeže do věku 15 let. Další vzdělávání středního typu (odborné, všeobecné), vyššího a vysokoškolského organizovat na základě celospolečenské poptávky na bázi licenčních soukromých subjektů. Tělovýchovu-sport z Ministerstva školství vyčlenit a provést systémové změny ve vládní struktuře ministerstvech (rušení, zřízení, slučování).
Perfektně vystiženo.
Měli by zavést i píchačky ať všichni vidí jak odpracují 42,5 hodiny týdne jak každý normální zaměstnanec a mají jen 4 týdny dovolené. Potom s klidnou duši mohou ředitele škol přidělené peníze ze státního rozpočtu spravedlivě rozdělit i nepedagogických pracovníkům. “Kdo nepracuje ať nejí “ a zrušit “kdo nejvíce řve a stávkuje dostane nejvíce”
Na školách fungují "elektronické píchačky" systému RFID, který kontroluje příchod a odchod z pracoviště.
Blázni, kdo jsou v odborech a svými členskými příspěvky jen podporují takového, jimi dobře živeného, bosse. Jistě, pokud by nevyvolával chaos a problém by končil, ani pes by něm neštěkl. A co se tenhle učitýlek výtvarky montuje do hodnocení kvality vzdělávání?
Mgr. František Dobšík má aprobaci pro výuku na 1.stupni ZŠ. Ty zdrobněliny typu "učitýlek" nejsou namístě. Funkci předsedy ČMKOS vykonává solidně.
U každé normální firmy to chodí tak, že zvednout platy může v případě zvýšení produktivity. Moderní počítače atd to umožnují, ale učitelé to nevyužívají.
Vymýšlejí tandemové výuky, aby jich stejný počet dětí učilo 2x tolik, vymyšlená postižení hloupých dětí chtějí dotlačit k jedničkám pomocí asistentů. Tři měsíce prázdnin a pracovní doba 8 až 14, občas ještě méně.
Mýlíte se. Učitelé využívají PC prakticky každou hodinu, využívají dataprojektory, dále připravují frontální experimenty, organizují laboratorní práce ve fyzice, v chemii, v biologii. Samozřejmě při výuce IT. Také v matematice, v zeměpisu, dějepisu, ve výuce angličtiny, češtiny, němčiny....
Odbory by se měly rozpustit a zakázat zákonem. Je to socialisticko-komunistický vynález, který slouží jen k vydírání vlád po celém světě.
Odborové svazy existují prakticky ve všech zemích EU. Zvláště silné jsou odbory v Německu (DGB), ve Francii i jinde. To nemá nic společného se socialisty ani s komunisty. Odbory hájí oprávněné požadavky pracujících v různých oblastech ekonomiky. Díky odborům byla zavedena osmihodinová pracovní doba.
Co je tohle za blbost? Učitelé mají jasně daný fond pracovní doby a za něj berou nadstandardně nadprůměrný plat.
Pokud se někde promítnou úspory, tak rozhodně ne do samotného vyučování a počtu hodin, to by museli jít učitelé s platem výrazně dolů a to pochopitelně nechtějí.
MŠMT naplánovalo redukci úvazků na SŠ o 15%, na ZŠ o 6%. To povede k propouštění učitelů.
Chápu přetížení učitelů. Vyučovat 22 vyučovacích hodin (to znamená 45 minut) je celkem 16,5 hodiny týdně. A těch zbývajících 23,5 hodiny týdně je administrativa? A kolik procent učitelů se zabývá třídnictvím? Nezávidím opravdu schopným kantorům, ti si to zaslouží. Ale kolik takových je? Podle mne tak maximálně třetina. Druhá třetina se nějak veze, ale něco naučí. Poslední třetina by naopak za úroveň své výuky ještě měla nosit peníze do školy.
Učitelé mají pracovní dobu 40h. týdně. Část z toho tvoří přímá vyučovací povinnost (na ZŠ 22 vyučovacích hodin). Dále následuje mnoho různorodé práce související s výukou: přípravy testů, jejich vyhodnocení, klasifikace, zápisy do elektronické evidence. Příprava frontálních experimentů, příprava laboratorních prací, opravy protokolů z laboratorních prací. Dále DVPP což je další vzdělávání pedagogických pracovníků. Spolupráce s třídními učiteli, s rodiči. Vedení závěrečných prací, organizace Matematické olympiády, Fyzikální olympiády, Astronomické olympiády. Účast na pedagogických poradách, dohled nad studenty na chodbách (BOZP). Příprava exkurzí (např. na Jadernou elektrárnu, vodní elektrárnu...). Výkon funkce bezpečnostního technika (úrazy žáků i zaměstnanců)- školení na prověrku z vyhlášky 50 (dnes 250).Práce s talenty odpoledne v kroužku elektroniky. Vedení mimořádně talentovaných studentů na fakultě FEKT VUT Brno). Práce správce fyzikálního areálu (odborná učebna+laboratoř+ sklad učebních pomůcek). Organizace ozvučení školních akcí v průběhu školního roku. Rozšiřování jazykových znalostí v angličtině a němčině vzhledem ke studiu zahraničních studentů z USA, Austrálie a Německa. Snad zatím stačí. Na závěr: někteří odpoledne vedou swingový saxofonový kroužek. Přeji hezký den.
Nikdo nevíte, co se bude rušit. Resp. všichni jste odborníci. Osobně si myslím, že jsou na druhém stupni a na gymnáziích zbytečné hudební, výtvarné a tělesné výchovy. Kdo nechce sportovat, stejně se tomu nějak vyhne. Kdo chce malovat, věnuje se tomu mimo školu, stejně tak hudbě. je to asi 5 hodin týdně, tedy je to téměř jeden školní den strávený ve škole úplně zbytečně. Děti by se mohly věnovat něčemu, co pro ně má smysl a ne sedět ve škole a malovat. nebo hrát vybíjenou. Nic jiného se v tělocviku stejně pomalu nedělá.
Mládež se málo pohybuje, tělesnou výchovu nelze zrušit. Hudebka a výtvarka je součást všeobecného vzdělání, nerušit. Existují pokusy sloučit tyto 2 obory do jednoho. Není to moc šťastné řešení.
Jako sorry, já jsem před 25ti lety ukončila ZŠ, volitelné semináře jsme neměli žádné, bez problémů jsem udělala přijímačky na SŠ, a vystudovala jsem matematiku na VŠ. Vážně jsou nutné semináře z fyziky nad rámec běžné výuky?? Pokud je běžná výuka uzpůsobena slabším žákům aby vůbec prolezli ZŠ, a nadaní musí chodit na rozšířenou výuku aby udělali přijímačky na vysněnou školu, pak je možná čas přehodnotit inkluzi...
Nic ve zlém, ale fyzikální semináře jsou typické pro střední školy. Možná na některých specializovaných základních školách.
Dnešní mládež vůbec neumí kupecké počty neumí vůbec sčítat a odčítat v obchodech se stím setkáte každý den.Driv byla prodavačka ráda když jste třeba platil 220 korun a platil pětistovkou a dál ji tu dvacku hned věděla kolik má vrátit dneska to ti mladý vůbec nechtějí oni se toho úplně boji protože to vůbec neumí spočítat.
Dnešní mládež umí víc, mnohem víc než kupecké počty. Na druhou stranu, dnešní kasírky v obchodu mají k dispozici PC včetně snímače čárového kódu. Kolik je třeba vrátit, to kasírka uvidí na displeji. Je to rychlé, přehledné, zvlášť když fronta lidí je dlouhá. Souhlasím s tím, že matematika se už dnes neučí drilem, jako dřív. To ovšem ještě nebyly PC, mobily atd.
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Jste mimo mísu. A co Německo, které na Ruském plynu stavělo své bytí?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A co Francie, která zvýšila import ruského plynu (část ve formě zkapalněného - LPG), který přeprodává dalším státům EU ! Podobně se chová Saúdská Arábie.