Tankování v okolních státech je zcela správný přístup. Tam se na palivu vydělává stejně anebo ještě více než před válkou, takže jim to asi zas tak moc nevadí. Berou levnou ruskou ropu a my ze stejné ropy máme u nás paliva daleko dražší. Což je ukázka nekompetentnosti řízení u nás, neboť současný prodej paliv, po krátkých panických nákupech, musel drasticky klesnout. Jak jsem viděl některé barelisty u pumpy, budou zas tankovat možná na podzim. Houfy českých aut u zahraničních pump nejsou dobrou vizitkou české vlády. Abych tak řeki, rozhodně to nevysílá dobrý signál našim sousedům. Odhaduji, že státní rozpočet na této situaci nic nevydělá. Stačí se podívat na počet aut u pump.
Proti elektroautům nic nemám, pouze laicky uvažuji, co brání jejich rozšíření. Cena - jsou podstatně dražší než auta se spalovacím motorem. To se možná srovná se zlevněním elektroaut a zdražením spalovacích. Zatím tomu tak není. Kapacita a životnost baterií, potažmo jejich cena a bezpečnost. Běžný Čech třeba jede na dovču do Chorvatska a s běžným autem nemá problém. S elektro tam asi nedojede, dobíjení dlouhé a omezená síť. Kapacita baterie navíc časem klesá, jejich náhrada se nevyplatí a nedej pámbu, aby to zahořelo, což se stává. Distribuce a výroba elektřiny, potažmo její cena. Na to už někde přišli, že si každý nemůže nabíjet jak chce, neboť síť s tím nepočítá. Elektřiny také není neomezené množství a zvýšení výrobních kapacit je na léta, kor když některé zdroje jsou málo zelené. No a cena elektřiny, na její prudké zvýšení ani nepotřebujeme elektromobilitu, to nám spekulanti zařídí jen tak. Takže překážek je celá řada, tohle jsou jen ty, co mě hned napadly. Jsou praktické i ekonomické. Může se vývojem hodně změnit, ale současný stav techniky a ekonomiky rozšíření elektromobilů neumožňuje. Dnes jich z globálního hlediska jezdí pár, spíše ve městech, kde je to výhodné, a některé problémy se i tak již ukázaly.
Obyčejný člověk toho moc dělat nemůže. Já jsem třeba změnil některé zvyky a jízdy autem minimalizoval. Kanystr benzinu jsem měl v zásobě a teď prostě netankuji. Nemůžu říci, že by mě to nějak rvalo. Dočasně to vydržím a čekám na cenu zase pod 40. U Polska nežiji, pumpu ONO v dosahu mám. Třeba se za chvíli dočkám. Zatím vysílám jasný signál a monitoruji situaci. Zkusíte to také, místo nadávání? Možná pak ta cena dolů půjde.
Proti značkovým servisům obecně nic nemám, ale je tu několik ale. Řekl bych, že mě značkový servis účtoval přemrštěnou částku asi jednou, kdy jsem udělal tu chybu, že jsem se předem nezeptal na cenu. Trochu jsme si to vysvětlili..., fakturu opravili a již nikdy nezapomínám se ptát předem, třeba se optám ve dvou značkových servisech, vyberu si a na ceny si stěžovat nemůžu. Asi tak to funguje. Samozřejmě nejsou to ceny jako v garáži. A to nemám škodovku, takže značkový servis není za každým rohem. Setkal jsem se ve značkovém servisu i s tím, že neuměli uzavřít airbox a ani na to nepřišli při zkušební jízdě nebo ji nedělali. Tam už jsem nikdy nejel, logicky. Nebo jinde neseřídili ruční brzdu, přestože byla volná. Prostě jsem to všechno udělal sám a v servisu mě už neviděli. Takže to není jen o cenách, ale také o lemplovitosti nebo neschopnosti některých značkových servisů. Je také přirozené, že fušeřina za drahé peníze více zákazníka bolí než ta levnější. Značkové servisy by tedy za ty prachy měly alespoň odvádět kvalitní práci. Jenže kdo ji tam bude dělat, když ti mechanici jsou vesměs všude podobní. Po těchto zkušenostech jezdím do značkových servisů pouze po dobu záruky. Ani to se už nemusí, ale nechci mít problémy v případě uplatňování záruky, takže toto dodržuji. Naučily mě to škodovky a evropské značky, od té doby, co používám japonské značky, jsem nic nereklamoval.
Tzv. značkové oleje jsou tak drahé, že se je vyplatí falšovat. Vzpomněl jsem si na bazaristu, který je toho názoru (a nebude mezi bazaristy sám), že za stáčení tachometrů mohou sami zákazníci, neboť je zajímá, kolik má auto najeto. Se stejnou logikou za pančování olejů mohou zákazníci sami, neboť chtějí značkové oleje (pokud možno levně, teda). Chlapi, a co vůbec máte z používání těch tzv. značkových olejů (pokud jsou to opravdu ony)? Já mám zkušenost pouze s Mobil, Shell a Mogul (taky značka, ne?) a nemohu říci, že by se cokoliv jakkoliv projevilo. Naopak tuhle jsem zakoupil v Kelly nějaký Dynamic ve slevě a jsem celkem překvapen, jak chod motoru zesametověl. Nebývá to pravidlem. Kupte si třeba značkové hadry, to bude alespoñ vidět🙂.
Rovněž nejsem úplně příznivcem toho, že věc může být jakýkoliv nesmysl, hlavně že je to unikát. Ovšem tenhle stroj bych nazval technickou lahůdkou, okořeněnou ještě tím, že ji talentovaný konstruktér a technik postavil doma. Co se týká unikátnosti, motocykly s hvězdicovým motorem lze najít i v historii, ale vertikálně uložený motor, navíc dvouhvězdicový, bude asi první na světě? Takže světové prvenství. Ano, trošku to evokuje světová prvenství Járy Cimrmana, ale tohle je fakt moc pěkné.
Je to unikátní a obdivuhodné. Přitom mě napadá, že kluk je schopen vyrobit na koleně dvouhvězdicový motor do motorky a zprovoznit to na papírech, i když starých, a zároveň nikdo není schopen v ČR vyrábět slušnou konkurenceschopnou motorku. Výrobci by asi řekli, že to je o něčem úplně jiném, ale mám dojem, že oni by neuměli ani něco na této úrovni.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Pane strážmistře, že s ním o takových věcech mluvíte. Vždyť přece víte, že je to s odpuštěním pitomec...