Dobrý den pane Pudile,
z důvodů, které uvádíte jako negativum jsem vozidlo pořídil jako pozitivum.
Vysoké provozní náklady skutečně EV nemá pokud máte přístup k domácí nebo firemní zásuvce. Jsem na spotových cenách a dobíjení EV je radost.
Dnes konkrétně mezi 12-15h je průměrná cena na spotu 0,48Kč za KWh. Během 3 hodin si dobiju 33kw baterii což mi vystačí na cca na 250km. Celkové náklady na toto dobíjení včetně distribučních poplatků mě vyjdou na necelých 70CZK.
Za kolik ujede běžný automobil 250km? Při spotřebě 5 litrů a ceně řekněme 35CZK to máte = 437,5CZK
Dlouhá doba nabíjení? - vůbec neřeším. Nabíjení mi zabere 30vteřin, než vozidlo připojím do zástrčky a nastavím čas nabíjení.
Vysoká cena už také ne. U vozidle nad 1 Mil CZK máte cenovou paritu ba naopak EV je levnější pokud porovnáte stejnou výbavu a stejnou výkonost motoru. Zůstatková hodnota mě netrápí vozidlo nekupuji abych jej prodával. Dojezd opravdu neřeším. WLTP mám cca 515km, což takové trasy nejezdím . Maximálně na jeden zátah ujedu 300km a to je dojezd více než dostatečný.
Nízkoenergetický dům mám, investuji peníze na důchod a další věci.
Též spadám do tzv "střední třídy". Je to o prioritách každého, kdo do čeho investuje. Já nekouřím, nepiji, nekupuji zbytečnosti jako předražené dovolené, luxusní drahé oblečení apod. Investuji pouze do nutných věcí a produktů které mí sníží celkové náklady což je např EV.
Ročně najezdím 90tis km. Roční náklady na provoz Ev mě vyjdou do 30tis CZK (Kombinace spot + FVE). U spalovacího vozu bych byl kolem 250tis ročně při stejném nájezdu ( palivo + nákladnější servi
Pane Sobotka. Co tady píšete je holý nesmysl. Ročně jak pišete 90 tis km . Když nepočítám svátky je cca 300 km denně. Při průměrné rychlosti 60 km je to 5 hodin jízdy...den má jen 24 hodin tak co další činnosti. Jinak přeju Krásný den.
Náš fotbal je o ničem, není v tom srdce. Ale i ostatní fotbaly dost nuda. A kalkulovat s tím, ze nám někdo pomůže abychm šli dál je tragedie. Nemáme tam co delat.Když se mužstvo dostane k vápnu soupeře, 10 přihrávek dozadu a nakonec zpět ke golmanovi. A za poločas tak 2 střely mezi tyče. Jak to někoho může bavit. Brazílie ve své slávě hrála na to, že soupeři dá víc branek než dostane. To byl fotbal. Chybí prostě rychlý přechod do útoku ať se obrana nestačí zformovat.
To, že je s klimatem něco špatně je fakt. Ale. Nezachrání to tím, že budeme tlačit dolú hodnoty CO2 u aut za každou cenu, navíc když země mimo EU na to sejou. Podívejme se no to trochu jinak než vědci, to je selským rozumem. Že teplota je problém je fakt. Takže je to jen úvaha, když v místnosti zapálim jednu svičku, nic se neděje ale zapalte tam tisíc svíček a to už je poznat. Vše co člověk provozuje vytváří teplo. V době covidu, kdy byla omezena letecká a jiná doprava se počasí trochu ustálilo. Letadlo letí v deseti km kde je mínus padesát a vypustí horké plyny, takže je to zásah do přírody. A někde se to musí projevit. A omezit létání asi nejde. Ale jak říkám, je to jen moje úvaha. Jak toto vyřešit nad tím by se vědci měli zamyslet.
Tak to je zase výmysl chrých mozků. Podivejte se fyzicky do jidelen co děti ji špagety, rajskou. Buchtičky...vše ostatní většinou jen povrtají a vrací. Brokolici. Cizrnu, čočku jáhly a podobně si vůbec nedávají.. někteří kuře s rýži nebo ještě řizek. Aby si vzali zeleninový salát to tak padesát procent. A někteří ani kompot. Ještě štěstí že mají na výběr. Už to vidím. Školní jidelny půjdou do kopru.
Opět lehce poupravený ellnesmysl. Včera jsem četl o nové řadě dlouhé oktávky. Za mě super motor 1,9Tdi.s manuálem šestikvaltem. Ovšem ostatní tragédie. Na co mám v autě televizi. Zlatá klasika. Potřebuji zapnout klimu zmáčknu čudlik, přidát teplotu otočím kolečkem. Vše ostatní na volantu a v zorném poli řidiče. Rádio v panelu stačí. A kdo vymyslel elektroruční brzdu musel hulit kvalitní matroš. O ceně radši nemluvím. A nechci aby mi nějaký asistent hrabal do řízení.
No mám rok nový kondenzační a je super. Soused tepelné čerpadlo a bije se do hlavy co udělal za hovadinu. A je taková technická úvaha když nějakému zařízení dám na provoz nebo pohon sto procent. Nikdy z něj nemůžu dostat ani těch sto procent výkonu, natož stopatnact. Popírá ti fyziku. Ale hledat logiku v EU je jako hledat v moři spadlý špendlík.
No má to určitě něco do sebe, ale podívejme ee na to prakticky. Nikdy žádný koncept nebude shodný s reálném. Druhá věc baterky ani náhodou pořádný motor a šaltpáka. A obrazovka přes celou palubovce ovládání dotykem je naprostá zhovadilost. Knoflíky a kolečka značka ideál. Na co sáhnu to rám je. A neodvádi to od řízení.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nechápu 50 jedu na trojku 40 na 2 tocim větší obrázky a co emise
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Paní Soukupová nebojte, oni přikážou výrobcům nové převodovky jen se třemi stupni a bude po problému.
1 odpověď