Vypadá to, že evropské automobilky zaostaly ve vývoji a produktivitě. V Číně zavírají fabriky s výrobou aut se spalovacími motory, protože tam jdou na odbyt většinou jen elektromobily. Zaostali ve vývoji baterií a Čína a Amerika v tom má náskok několik roků . Ceny čínských aut jsou podstatně levnější i když EU na jejich dovoz nasazuje 30% clo. Přitom už v základu mají lepší výbavu , než předražené evropské elektromobily. Pokud nedojde k podstatné změně , tak Evropa přestane být ve všem konkurenceschopná. A nejde jen o drahé energie, ale o všelijaké marže pro kdejakého úředníka.
No měl by takto vysoký manažér zodpovědět otázku, proč se v Číně zavírají výrobny aut se spalovacími motory ? Čína patrně o GD moc nemluví, ale elektroauta jsou tam v cenové úrovni běžných aut se spalováky. Evropské automobilky a celkově Evropa je schopna se tomu bránit jen uvalením 30 % cla na tyto čínská elektroauta a i přesto jsou ty čínská auta nejlacinější.
A kdo jim určí ten správný výdělek u jednotlivých firem ? Firmy s majiteli z ODS budou mít patrně povolen zisk větší. Ten Stanjura je ještě větší komik, než ta Schillerová. Dan z nadměrných zisků vybíral až v roce, kdy už tyto nadměrné zisky energetické firmy neměly. To asi proto , aby se napojení politici z ODS v těchto firmách patřičně napásli. 😀
Tak doufám, že Kupka nechá prověřit auditem i digitalizaci na úřadě DESU, který má pod sebou jako ministr dopravy . Tento úřad povoluje velké dotované stavby, kde by hrozily největší ztráty ve stavebnictví. Tak musíme doufat, že tam digitalizace proběhla vzorně na rozdíl od digitalizace vedenou Bartošem.
Pokud sem začne Čína dovážet elektro auta za ceny, za co je prodává doma v Číně (400 - 500 tisíc Kč) a ještě zvýší jejich dojezd běžně nad 600km, tak evropské automobilky nemají šanci vůbec někam vyvézt nějaká auta. Dojezd nového Erloqu s 55 kWh baterií 370 km není nic moc. A s větším dojezdem jdou už s cenou přes milión. Pokud sem Čína přitáhne stejné auto za půlku ceny , tak co si lidé raději koupí ?
Můj pohled uživatele je, že schéma postupů digitalizace stavebního řízení je nastaveno dobře. Jen se to komplikuje s novou účinností stavebního zákona, kdy některé úřady přicházejí o nějaké pravomoci a jiné je zase dostávají. A některé úřady jsou rušeny a vzniká úplně úřad nový (DESÚ) . Už jen do toho naběhnout a vyznat se v novém zákoně je pro některé úředníky problém a natož ještě chtít, aby se učili něčemu novému v digitalizaci. Chce to svůj čas, než se to zaběhne.
Tak se jen opravdu potvrdilo, že jde asi o lobbing na rozdělení peněz. Není pravda, že systém vůbec neběží a je ho potřeba celý zahodit. . Nikdo se ani nepokusil udělat nějakou reálnou analýzu na podkladě výstupů . Tady se pokusili alespoň trochu zjistit nějaká data. Odkaz
ČNB je příčina vysoké inflace. Od roku 2013 uměle snižovala kurz koruny vůči jiným měnám dotiskem peněz. ČNB pustila dotiskem do oběhu koruny za 180 000 000 000 dolarů. Co to může s hodnotou peněz a s inflací udělat ? Odkaz
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Když neumí vyrobit pořádný elektromobil s cenou srovnatelnou s elektroautem z Číny, tak prostě jim nic jiného nezbývá, než výrobu omezit, když to nikdo nekupuje.