Ani se mi to nechtělo číst. účelove napsane. Dlouhou dobu tady cinske elektra nebyli, ale prodejci a výrobci se nesnažili a ted brečí. Řeknu to jasně stručně a doufam že dostatečně natupo aby to pochopil i predak odboru ve škodovce: Ja nemam na účtu 800tis na elektroauto!!! Evropa ze by byla konzervativní? Brusel utopicky ujel az moc liberalne, a lidi nemaji peníze aby si kupovali tak drahé auta, navic treba kazdy 5ty rok. fakt ne. nuzky se otevrely az se zlomily a do toho ted ta cina. Ale chapu ze ve skodovcd maji fajne operaky a za 3tis měsíčně bez starosti to asi jde...
Jedinym protiopatrenim proti Číně nejsou cla ale prodávat za normální penize nebo zacit vyrábět vice spalovacich motoru a ty čínské elektra nikdo nebude kupovat.
Chci si koupit elektromobil, ale ne za 800 tisíc a už vůbec ne za cenu přes mega. Elektromobil smysl dává jako druhé auto s dojezdem do 200 km tomu, kdo má FVE.
Tak si článek pořádně přečtěte, měli to mít dodělané. Přeci není možné spustit něco, co nemá finální podobu.
Ono mi nejde o článek, ale o to, aby se stavební řízení reálně někam posunulo. Řečmi se nic nikam neposune. A každému , kdo doopravdy něco dělá a ne jen kecá , tak je jasné, že vše nejde a nepodaří se na první dobrou. Ale chce to trpělivost a snahu to posunout dále. A tu jsem nyní doopravdy viděl, ač jsem jako uživatel na to nadával. Ale co zase nyní bude předvádět ostatní politická garnitura , tak to je tragédie na n-tou . S termíny v roce 2028 se může jít bodnout celé ODS i s ANO. 😀
Ano, vždycky to chce jenom odladit, to je v tomto oboru normální. Jenom pokud to po skoro 3 měsících stále nefunguje (a ony informace jsem si zjišťovala cca týden před odvoláním Bartoše), tak je něco dost zásadně špatně. Aby za 3 měsíce nebyli schopni dokončit ani provozuschopné minimum, to je prostě divné, ať se na to dívám z jakéhokoliv úhlu.
Plus nechápu, jak mohl zhotovitel v této situaci získat zadavatelem podepsanou akceptaci díla. To naopak ukazuje na vážný problém na straně zadavatele, tj. odpovědnost Bartoše.
A pokud máte na mysli Portál stavebníka tak ano, když vypli úplně všechny kontroly, tak se podání přes portál nejspíš povede, tj. zvenku Vám to může připadat "plně funkční".
Myslím Portál stavebníka. Ale mám dojem, že co to Fiala odpískal, tak už se nic neaktualizuje a je to vše zase o ničem, jako u jiných digitalizací v tomto státě
Pracujete na stavebním úřadě, že tvrdíte, jak funguje?
Když jsem se ptala reálných pracovníků, co s tím pracují, tak byli jiného názoru. Sice nějaké množství stavebích řízení po vypnutí kontrol a použití kroků, které jsou v rozporu se zákonem, nějak systémem protlačí, ale právní oddělení si rve vlasy, že taková řízení jsou časovaná bomba.
Chtělo to jen odladit. V praxi to funguje tak, že stejně se stavebním úřadem komunikujete a dohodnete se na dalším postupu. A když si přečtete zákon, tak to variantně připouští. Parádní na tom je, že PD můžete podat k řízení v digitální formě 👍 a to už je plně funkční.
To je celkem nepodložený názor. Bartoš někdy v květnu vykládal, že je vše hotové, bude se testovat a 1.7. se všechno stíhá. Celé prázdniny tvrdil, že je vše v pohodě, ačkoliv systém nefungoval. Přitom léto je vrchol stavební sezóny. Ano, teď ze sebe dělá politickou oběť a doteď nedokázal přiznat ani píď vlastního zavinění.
Nemám vyřízené žádosti, co jsem podával podle starého zákona. Kdo může za tento problém, že úředníci nestíhají a nemají vyřízeno to, co bylo podáno před 1.7.2024 ?
Čína zaostává ve spalovacích motorech. Tak tuhle vývojovou etapu přeskočila a vrhla se s vervou na elektromobily. A rozjela to ve velkém, včetně vývoje a výroby baterií. Trefila tím do černého. Stává se elektromobilovou velmocí.
Evropské automobilky to vidí a propadají depresi. Nejen že nebudou schopny konkurovat čínským cenám, ale přijdou i o odbyt svých aut v Číně.
👍. A Čína postaví díky clu svoje automobilky v Evropě a tím evropské odrovná úplně. Komici z EK by se měli raději chytit za hlavu a přestat být jen brzdou v konkurenci. Zdražují lidem v Evropě jen zboží.
Problém je v tom, že evropská elektro auta se vyrábějí podle přísných evropských ekonesmyslů a jsou logicky dražší. Čína sice vyrabí levná bezemisní auta, ale za cenu obřích emisí v číně z továren, které žádné regulaci nepodléhají a masivně zamořují ovzduší. Logicky se tedy EU brání, protože kdyby měli stejné podmínky ( žádnou odpovědnost vůči životnímu prostředí jako čína ) tak by jim dokázali směle konkurovat. Tohle je ta kompenzace kterou EU pak vynakládá na evropskou ekobudoucnost. Můžeš s tím klidně nesouhlasit, ale je v tom zjevný a logický fakt a zájem EU.
Jak jste k tomu závěru došel ? Největší FVE jsou v Číně, nejvíce se tam staví JE , Čína má v první patnácte největších vodních elektráren rovnou 7 , největší větrné farmy na světě jsou v Číně, USA a Indii. Nejvíce se ruší výroba aut se spalovacími motory v Číně. Evropa si jen zadělala na další konkurenční úpadek a zdražila svým obyvatelům jen zboží.
Vypadá to, že evropské automobilky zaostaly ve vývoji a produktivitě. V Číně zavírají fabriky s výrobou aut se spalovacími motory, protože tam jdou na odbyt většinou jen elektromobily. Zaostali ve vývoji baterií a Čína a Amerika v tom má náskok několik roků . Ceny čínských aut jsou podstatně levnější i když EU na jejich dovoz nasazuje 30% clo. Přitom už v základu mají lepší výbavu , než předražené evropské elektromobily. Pokud nedojde k podstatné změně , tak Evropa přestane být ve všem konkurenceschopná. A nejde jen o drahé energie, ale o všelijaké marže pro kdejakého úředníka.
Kde jste narazil na ty kvóty, to by mě zajímalo, nějaký odkaz a hlavně něco důvěryhodného... Z toho pohledu je EU Green deal z gruntu socialistický nápad, a přesto ho ta tzv. pravice vehementně podporuje... 🙂
GD je taky kromě jiného třeba omezení pesticidů v potravinách, zmenšení půdní eroze a zadržení vody v krajině. Za vším jmenovaným si pevně stojím a podporuji to.
Kde jste narazil na ty kvóty, to by mě zajímalo, nějaký odkaz a hlavně něco důvěryhodného... Z toho pohledu je EU Green deal z gruntu socialistický nápad, a přesto ho ta tzv. pravice vehementně podporuje... 🙂
A tady jsem narazil na ekonomické poradce Odkaz 1
Kde jste narazil na ty kvóty, to by mě zajímalo, nějaký odkaz a hlavně něco důvěryhodného... Z toho pohledu je EU Green deal z gruntu socialistický nápad, a přesto ho ta tzv. pravice vehementně podporuje... 🙂
Nejenom tady jsem narazil na kvóty rOdkaz 1
Vy jste na těch přednáškách byl? Podsunovat Ševčíkovi socialistické plánování?
Stačí to , čím se prezentují na veřejnosti politické strany, kde je Ševčík uváděn jako ekonomický poradce . Nebo se Vám zdá normální plánovat kvóty toho, co by se smělo prodávat v prodejnách ? To se celá rádoby pravice včetně Ševčíka zapomněla někde v hlubokém plánovacím období pětiletek socialismu. A ten Ševčík se zatím dle informací taky bez erárních peněz zatím neživil, takže o kapitalismu umí jen kázat, aniž by zkusil v praxi realitu.
Je to právě tím, že Čína ten přechod na elektromobily udělala správně. Zjistila si suroviny a průmysl, jak tam v rozhovoru uvádí. U nás toto chybí a jsme na Čínu odkázáni. Obávám se, že i kdyby se zrušil zákaz spalováků v EU, tak to ničemu nepomůže. Čína už bude svoje auta vyvážet do celého světa a ty drahá evropská nikdo kupovat nebude.
Ale není hlavně chyba v těch automobilkách, když ty elektrická auta bude Čína umět vyrábět i v Evropě ?
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Když neumí vyrobit pořádný elektromobil s cenou srovnatelnou s elektroautem z Číny, tak prostě jim nic jiného nezbývá, než výrobu omezit, když to nikdo nekupuje.