Přirovnání k zaplacení oběda. Pan autor by měl napsat co je ten oběd. Ten oběd v energetice je 1 kWh. Jaderná elektrárna v té době vyráběla 1 kWh za 85 haléřů. Vy jste za 1kWh (ten Váš oběd) dostávali cca 12 Kč. Tak jste prodávali předraženou elektrickou energii (předražený oběd), a nyní chcete, aby ten předražený oběd Vám stát zaplatil.
Zálohování PET lahví je jen vytváření výhody pro určité výrobce, kteří mají spočítaný zisk z nevrácených PET lahví a kvalitní suroviny z těchto lahví a plechovek. Nevrácené lahve a další plastový odpad budou muset nadále uklízet obce, které přijdou o výhodně obchodovatelný odpad. Takže občan zaplatí 2x. Zavedení nového systému zaplatí MŽP, ale to jsou původní peníze všech občanů. Podruhé to zaplatí občan v poplatku za sběr odpadu, protože obce méně utrží za prodej odpadu a náklady na sběr odpadu zůstanou stejné.
Když jsou FVE pro ČR tak finančně výhodné, viz stát přijde o 141 mld. Kč, tak proč se na FVE dává dotace, když jsou FVE tak výnosné? Když energetická soustava v zimě potřebuje zdroje na pokrytí spotřeby odběratelů, tak FVE prakticky nic nedodávají. Proč se něco dotuje, když to nepomáhá zajistit službu pro provoz ČR. Stát by měl dotovat jen ty zdroje, co dokáží zajistit dodávku elektrické energie v každém okamžiku po celý kalendářní rok. Energetika je služba, kdy v každém okamžiku musí být rovnováha mezi spotřebou a výrobou elektrické energie, To FVE neumí. Potom se musí stavět další zdroje na výrobu elektrické energie a kdo tyto další zdroje za majitele FVE zaplatí ?
Neustále v tomto státě řešíme chyby předchozích vlád. Peněz energetika vytváří dost, jen se nesmyslně utrácejí na projekty, které energetickou soběstačnost ČR nezajistí. Za státní peníze byly postaveny 2 jaderné bloky v Temelíně, včetně příslušenství pro další dva bloky. Cena 100 mld. Kč. V ČR jsme uměli vyrobit a postavit skoro všechno. Jen málo zařízení pro JE se dovezlo z Ruska. Za stejnou cenu se mohly postavit bloky č. 3, 4. První chyba. Česká vláda pod vedením pana Petra Pikharta zrušila výstavbu 3. a 4. bloku v Temelíně. Další chyba je rozhazování zisků: 1) emisních povolenek, 2) nedobrovolná platba 7% příspěvek na OZE z prodané elektřiny, kterou musíme všichni platit. Stát podporuje zdroje, které dokáží vyrábět elektrickou energii v létě. Dodávka, elektrické energie je služba. Tuto službu nemá ČR zajištěnou v zimě a do zdrojů, které dokáží tuto službu v zimě zajistit, stát žádnou podporu nedal. Dle odhadů se takto neúčelně vyhodilo cca 800 mld. Kč. Dnes už má ČR nadbytek fotovoltaických elektráren. Finance, které stát získává z emisních povolenek a z nedobrovolné daně na podporu OZE měl stát investovat do státního podniku, např. Dukovany 2 a nepotřebuje řešit co udělá z ČEZem. Chyba začala již za vlády Petra Pikharta a další vlády neřeší energetiku jako základní služba pro chod státu. Stávající směřování ČR v energetice vede jen k zdražování a inflaci.
řeší se jen dva druhy odpadu. Celkem je plastů mnohonásobně více. Systém sběru odpadů lze ještě zlepšit. Např. někde jsou jen kontejnery na plasty, ale nejsou tam nádoby na plechovky. Někde by to chtělo častěji vyvážet kontejnery na plasty. Další rezervy jsou ve způsobu zpracování odpadu. V přírodě neleží jen lahve a plechovky. To co by se nevrátilo do obchodů, tak stejně musí zajistit úklid obce na svém území. Ve skutečnosti někdo vidí možný zisk z nevrácených plastů a plechovek a obcím to nic nepřinese. Služba pro občany se tímto novým způsobem spíše zhorší.
Obchod je služba jako jiná v rámci státu. Statisíce občanů jsou zaměstnáni ve směnných provozech, které jsou v provozu po celý týden, proč mají mít obchodní organizace výjimku? Zájem státu by mělo být zlepšovat služby pro občany ČR. Omezování prodejní doby není zlepšování služeb občanům. Vláda by měla nařídit, jak velký má dostat příplatek zaměstnanec za práci ve dnech pracovního klidu, alespoň by zisk obchodních společností neodcházel do zahraničí. Nelze se odvolávat na Německo, tam po válce mocná církev měla zájem, aby lidé chodili v neděli do kostela,
Když nechceme uhelné elektrárny, je si třeba říci, že žádný zdroj elektrické energie není ideální. Jen musíme budovat takové zdroje, které zajištují službu dodávky elektrické energie v každém časovém okamžiku po celý kalendářní rok. Fotovoltaika je nám v zimě k ničemu, když není schopna zajistit potřebný výkon do energetické sítě. Větrné elektrárny jsou lepší řešení, dokáží vyrábět elektrickou energii i v zimě i v noci.
Každá změna by měla zlepšit službu pro zákazníka. Toto zálohování PET lahví a plechovek, ale službu zákazníkům nezlepší spíše to bude horší. Tato změna řeší jen dva druhy odpadů, ale neřeší to další druhy odpadů. Bude to vyžadovat další náklady, které by bylo lepší investovat do zlepšení stávajícího systému sběru odpadů.
Autor článku si plete pojem " výkon (MW)" a pojem "práce (MWh)". Fotovoltaické elektrárny dávají většinou výkon v době (svítí slunce), kdy to spotřeba v ČR nepotřebuje. Někdy dokonce v energetické soustavě škodí. Výroba se musí rovnat spotřebě v každém časovém okamžiku. Efektivnost FVE z hlediska výkonu je cca 10%. ČR má dnes již dostatek výkonu FVE a proto jsou další dotace do FVE vyhozené finance. Práci FVE (MWh) neumíme ve velkém skladovat na noc, na zimu a pod. Hmotné zboží (mouka) a nehmotné zboží(elektřina) mají jiná fyzikální pravidla. Nelze řídit energetiku ČR podle znalostí výroby mouky, cukru atd., jak se nás někteří aktivisté snaží přesvědčit, včetně vedení EU.
Pokles prodeje fotovoltaických panelů je logický. Na velikost odběru elektřiny v ČR je naistalováno dost výkonu ve fotovoltaických panelech. Více zdrojů které vyrábí jen, když svítí sluce, už energetická síť ČR nepotřebuje. Další dotace do FVE jsou jen vyhozené finanční prostředky. K panelu FVE musím investovat do dalších zdrojů elektrické energie, které budou elektrickou energii dodávat v noci, v zimě. Dále investovat do zdrojů, které budou udržovat frekvenci sítě na 50Hz. Je třeba zaměřit výstavbu FVE do projektů, které budou pracovat nezávisle na veřejné energetické síti. Tzv. samostatné sítě. Např. čerpání vody a závlahy, klimatizace, výroba pitné vody z mořské vody, technologické výroby, kterým nebude vadit nepravidelná dodávka elektřiny z FVE atd. Dnes už začínají FVE v energetické síti ČR spíše škodit, než je jejich přínos pro energetickou soustavu.
Souhlas. Toto charakterizuje i jiné strany. Dnešní vedoucí politici jsou mimo realitu. Výsledek jejich práce je neustálá inflace, drahé energie, hrozící nedostatek lékařských ambulancí, špatné zákony, neprosazují zájmy ČR. Dokáží půl roku mluvit o tom, že se něco zlepší, ale výsledek je pak pro společnost nulový a občané je pořád volí.
Za všechno můžou naši politici, co neustále připravují a schvalují zákony, které ve skutečnosti chrání osoby, co porušují zákony ČR. Podobný případ se stal známé v Českých Budějovicích. Na chodníku ji zezadu srazil koloběžkář pod vlivem alkoholu. Vynadal ji, že mu překážela na chodníku. Dle zákona koloběžka nesmí jezdit po chodníku. Chodník bez značky není cyklistická stezka. Pomoc ji nezavolal. Záchranka ji odvezla do nemocnice. Naštěstí neměla žádné zlomeniny. Jen mnoho odřenin. 11 dní marodila. Policie toto šetřila jako dopravní nehodu. Byl znám viník, viník měl alkohol, nemoc delší než týden. Policie dala řešit úředníkům Magistrátu Č.B. jako přestupek. Zákon o přestupcích asi chrání pachatele. Jako účastník nikdy nebyla pozvaná na projednání této dopravní nehody. Nesmí se dozvědět, jak byl potrestán ten, kdo ji způsobil úraz. Nesmí být zveřejněno jméno toho, kdo způsobil dopravní nehodu s úrazem. Nesmí vědět kolik měl viník alkoholu.
K případu v Liberci. Ukazuje to, jak máme špatné zákony. Pokud občan bude mít např. trvalé následky a nenajde se pachatel, tak mu pojišťovny nic nedají a je invalida do konce života. Proto by měly mít všechny elektrické koloběžky povinné ručení. V případě, že se nenajde pachatel, tak by byl postižený odškodněn z garančního fondu povinného ručení koloběžek., jako je to u automobilů.
Dle fyziky to není odpad, ale budoucí zdroj energie. V palivu, po vyjmutí z reaktoru, ještě zůstává cca 96% původní energie. Stávající reaktory využijí jen 4% energie, která je v palivu. V Kanadě pracují na studii na efektivního využití tohoto dnešního odpadu. Jiný typ reaktoru. Je to otázka jen času. Potom tento sklad je další zdroj financí pro samosprávu obce. Jednou finance za ukládání paliva. Podruhé jako surovina.
První kdo začal likvidovat českou energetiku byla česká vláda v roce 2000 pod vedením pana P.P., která zastavila výstavbu 3. a 4. bloku v Temelíně. Původní americká technologie, zdokonalená v Rusku, zařízení vyrobené v Československu, americký řídící systém, americké palivo. Dodavatel technologie Škoda Plzeň. Dodavatel stavební části Vodní stavby. Náklady na oba bloky cca 100 mld. Kč. Dnes nevíme jestli dokážeme postavit dva bloky v Dukovanech. Další hřebík do české energetiky je násilná likvidace odsířených parních elektráren pomocí emisních povolenek. V průběhu staletí byla v Evropě teplejší a studenější období, tak není prokázáno, že tyto elektrárny mají velký vliv na počasí v Evropě. Parní elektrárny plní důležitou roli ve stabilitě energetické soustavy. Místo těchto stabilních zdrojů stavíme zdroje, které vyrábí proud jen, když svítí slunce. Nedokáží nahradit službu, kterou zajišťovaly likvidované zdroje. Tyto nespolehlivé zdroje ještě stát dotuje a občané musí navíc platit 7% skrytou daň na podporu těchto nespolehlivých zdrojů elektřiny. K zeleným zdrojům musíme investovat peníze do dalších zdrojů, které vyrábí, když slunce nesvítí. Výsledek této energetické politiky je neustále se zdražující cena všech energií. To má následně vliv na cenu všeho zboží a cen služeb v ČR. Např. inflace v ČR byla až 18%.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rektor řeší další neřešitelnou stížnost na Ševčíka. Celý článek je pochybný. Rektor může řešit jen to, co souvisí s výukou na fakultě (škole). Posezení v čajovně nebylo součástí výuky a rektor musí takovou stížnost studenta Sosny odmítnout. Tato stížnost nesouvisí s výukou na fakultě. Je to občanskoprávní spor, řešení to má. Pokud to rektor neudělal, tak je to chyba rektora, měl odkázat studenta Sosnu na příslušné veřejné orgány, které takové spory řeší. Je podivné proč se student Sosna neobrátil např. na Policii a obracel se na rektora VŠE?
1 odpověď