Autor článku asi zaměňuje pojem podpora výroby elektrické energie z OZE a dotace na drahou elektrickou energii. Pan ministr má pravdu, proč by měl stát dotovat výrobu z OZE, když tyto zdroje mají dodávat do sítě levnou elektrickou energii. Realita je taková, že díky OZE máme drahou elektrickou energii a české firmy nejsou ve světě konkurence schopné. Podporou OZE zase přerozdělujeme peníze, jen ve prospěch určité skupiny obyvatel, ale ke snižování ceny elektrické energie v energetické síti to nepřispívá. Je konečně si přiznat, že podpora OZE je ve skutečnosti skrytá daň. Vybrané daně rozděluje MF.
Taková je skutečná realita, kterou naši plánovači nechápou. Když bude nadbytek výroby z OZE v ČR, tak bude nadbytek výroby z OZE i v sousedních zemích. Při nedostatku v ČR, bude nedostatek elektrické energie i v sousedních zemích a cena na trhu vzroste 10x. Problém je, že pokud nahrazuji jeden typ zdroje elektrické energie jiným typem zdroje, tak musí plnit všechny funkce jako předcházející. Jen energetický amatér nahrazuje energetický zdroj, který vyrábí elektřinu bez ohledu na počasí a ještě dokáže regulovat výrobu, dle spotřeby sítě, energetická zdrojem, který vyrábí elektrickou energii jen, když svítí slunce. Potom místo jednoho zdroje musíme nově postavit 4 zdroje. Např. FVE, k tomu postavit zdroj co vyrábí v noci, k tomu zdroj co vyrábí v zimě, k tomu zdroj co dokáže vyrábět špičkovou energii pro regulaci kmitočtu sítě. Už dnes je ve skutečnosti nadbytek zdrojů FVE pro energetickou soustavu ČR. Je to jen doplňkový zdroj elektřiny. Zatím v ČR je málo zdrojů VTE, které jsou pro energetickou soustavu přínosnější.
Je třeba, aby autor článku také udělal porovnání doby, kterou popisuje s dobou před 100 lety. Např. s rokem 1930 atd. Je možno také udělat porovnání s dobou před 300 lety atd. Zjistil by, že ani dnešní politici se nepoučili z chyb z minulosti a dělají další chyby, které škodí celé společnosti. Např. inflace 18% byla chyba dnešních politiků, kdy se od roku 2011 "kašlalo" na aktualizaci pandemického plánu a stát byl naprosto nepřipraven na mimořádnou situaci. Drahé energie atd. Před 40 lety se mohlo ekologicky vytápět na noční proud za 14 haléřů 1 kWh. atd.
Pravděpodobně jsou tam dva druhy OZE. Ohřev vody a FVE. Kabely, spojky kabelů od FVE jsou v tomto slunečním a teplém počasí možným zdrojem požáru. Zdá se to nepravděpodobné, ale teoreticky je to možné. Jsou splněny všechny podmínky pro vznik požáru. Slunce intenzivně svítí, tak panely FVE pracují na plný výkon. V kabelech teče maximální proud. Kabely se zahřívají, ale protože je střecha rozpálená, tak dochází k minimálnímu ochlazování kabelů. Ty se rozehřejí na zápalnou teplotu okolního materiálu. V dotyku kabelů je materiál s nízkou zápalnou teplotou. K tomu přidáme kyslík a máme splněny všechny tři podmínky pro vznik ohně. Teplota, hořlavá látka, kyslík. FVE na střechách je riziko, ale FVE na střeše bazénu asi patří. Bohužel stát ještě dotuje tato rizika vzniku požáru na obytných panelových domech, kde je většinou střecha složená z hořlavých materiálů. Dle požárního hlediska by tam měly být FVE zakázány. Stát dává dotace až 50%. Takto stát přispívá ke vzniku dalších požárů střech.
Celá energetická koncepce ČR je od samého počátku špatná. Prvotní je výhled spotřeby elektrické energie v ČR. K tomu musím přidat fyzikální zákony výroby a přenosu elektrické energie. (Elektřina se mění rychlostí světla, kmitočet sítě je 50Hz za 1 vteřinu, možnosti skladování velkého množství elektrické energie). Prvotní je tedy spotřeba. Na tuto spotřebu musím zajistit výkon zdrojů. Spotřeba a výroba musí být v rovnováze v každém časovém období po celý kalendářní rok. Potom zjistíme, že nejhorší zdroj pro energetickou síť ČR jsou FVE. VTE jsou zdroje které vyrábí proud v noci i v zimě, tak autor článku má pravdu, že jsou lepší zdroj elektrické energie než FVE. Pokud je v ČR ve FVE instalováno cca 4 000 MW, tak další dotace do FVE jsou jen vyhazované peníze daňových poplatníků. (Podpora OZE je skrytá daň). Další výkon v FVE energetické soustavě nepomůže. Bude se muset blokovat dodávka FVE do energetické sítě, to se už dnes částečně děje.
Problém začíná již v zákonech ČR. Nikde v zákonech nenajdete, že alkohol nad 1 promile je trestný čin. Je to totiž hranice na uvážení soudce. Napište někdo číslo zákona a číslo § v tomto zákoně, kde je tato hranice uvedena. To se jenom říká, ale v zákoně to není. Další paskvil je zákon o přestupcích, který je možno si vykládat různě. Poškozený se nemůže odvolat. Když má pachatel dobrého advokáta, tak se může jezdit na elektrokole neustále pod vlivem alkoholu.
Souhlas s článkem. Myšlenka využívat obnovitelné zdroje energie je správná cesta, ale realizace myšlenky je katastrofální a ničí ČR i celou EU. Nikdo zatím neprokázal, že za současným oteplováním může jen činnost člověka. Jen za posledních tisíc let byly doby, kdy ve střední Evropě bylo teplo jako u Středozemního moře a následně zase zima jako ve Skandinávii. Doba ještě před tzv. průmyslovou revolucí. Celá ideologie zelených ekologů nemá oporu v historii naší zeměkoule. Pokud nahrazuji jeden zdroj energie jiným zdrojem energie, tak musí plnit stejnou funkci, nebo být lepší. Jinak je to ve vývoji lidstva krok zpět.
Souhlas s autorem článku. Celé dotace do FVE jsou od začátku chybná cesta. Pokud chci nahradit jeden zdroj druhým zdrojem výroby elektrické energie jiným zdrojem, tak musím vycházet z toho jakou službu plnil ten první zdroj elektrické energie. Skutečnost: Uhelná elektrárna vyráběla el. energii levně a dodávala ji pro zákazníka (energetická síť) v době, kdy ji potřeboval a zároveň dokázala i měnit výkon v závislosti na velikosti spotřeby elektrické energie. Toto nahrazuji zdrojem, který většinu el. energie vyrábí v době. kdy ji zákazník nepotřebuje a ještě bez dotací vyrábí draze. Pokud chci nahradit funkci uhelné elektrárny, tak musím stavět další doplňkové investice k FVE. To všechno jen zdražuje cenu elektrické energie. Potom skutečně každý rok, vlády neefektivně investují 50 mld. Kč, které z části musí platit "nedobrovolně" všichni odběratelé elektrické energie.
Autor článku napsal paskvil. Realita byla jiná. Skutečně došlo k rekatolizaci společnosti, došlo k převýchově obyvatelstva z češtiny na němčinu. I ve vnitřních oblastech Čech, kde se před rokem 1620 mluvilo česky se po roce 1918 mluvilo německy. Postupně se za 300 let z Čechů stali Němci. Např, východní část Karlovarského kraje. Do Prahy 100 km. Nejdříve mluvil německy šlechtic, potom jeho pomocníci, potom další a další. Děti ze smíšeného manželství mluvily německy. Viz mapa Sudet z roku 1938. Pak, že nedošlo po roce 1620 k národnostnímu útlaku. Bohužel tento způsob převýchovy obyvatelstva začal i ve 20 století v jenom státě Evropy. V této zemi je porušován čl. 25, nově i čl. 15 Listiny základních práv a svobod.
Tento článek je přínosný v tom, že dává další pohled na dnešní realitu. Politici kritizují minulý režim, ale přitom se chovají stejně. Chtějí všechno ihned, ale taková cesta je velice drahá. Všechno má svůj vývoj a je třeba postupovat krok po kroku. Energetika je služba a pokud chci vyrábět elektrickou energii z jiných zdrojů, tak tyto nové zdroje musí plnit stejnou službu jako ty přechozí zdroje, nebo ještě lépe. Zdroj, který vyráběl elektrickou energii v noci, v zimě nahrazovat zdrojem, který vyrábí elektrickou energii jen, když svítí slunce (OZE), je cesta zpět a ne pokrok, horší služba.. Energii z léta neumíme skladovat na zimní období. Protože energii potřebujeme prakticky všude, je taková cesta jen zdražování energie a snižování životní úrovně.
Na první pohled je výroba elektrické energie z fotovoltaických panelů výborné řešení energetické koncepce ČR. Ve skutečnosti je to, ale pouze doplněk pro energetickou stabilitu ČR. Zdroj, který nedokáže vyrábět elektrickou energii v noci a také v zimě není základ energetické stability ČR. Ještě tento typ zdroje (OZE) musí všichni odběratelé dotovat 7% z ceny elektrické energie. Energetická politika ČR se začala, od roku 2005, řešit od konce a ne budováním náhradních zdrojů za odstavované uhelné elektrárny. Energetika je služba, která musí plnit svou funkci v každém okamžiku po celý kalendářní rok. Ukazatel sítě je kmitočet 50 Hz za 1 sekundu. Prvotní je požadavek spotřeba a tu musí zajistit výroba. Vyrobenou elektřinu v létě nedokážeme napytlovat na noc, nebo na zimu. Proto s další výstavbou FVE budou následovat další omezení pro FVE, soustava více tohoto typu zdrojů už nepotřebuje. Takto se od roku 2005 neefektivně investovalo cca 500 mld. Kč, místo, aby se řešila náhrada za odstavované uhelné elektrárny. Tato dotace cenu elektrické energie nezlevnila. Někteří investoři na tom vydělali, ale stát jako celek na tom prodělal.
To je výsledek práce polistopadových politiků. Oni řeší jen to, co má výsledek do 4 let. Výchova nového dětského lékaře, od začátku studia a možnost samostatné práce, trvá 11 let. Páni poslanci přece nebudou řešit problém, který bude pomáhat příštím poslancům a senátorům. Výsledek jejich práce je nedostatek pediatrů a dalších lékařských odborností.
Kralovicko je ideální pro stavbu větrných elektráren. Pokud chceme odejít od výroby elektrické energie z uhlí, tak nám nic jiného nezbývá než výroba elektrické energie z větru (VTE). Ty dokáží vyrábět energii v zimě i v noci. Je třeba je doplnit je zdroji, které dokáží akumulovat energii, když nefouká vítr.. Konečně někdo pochopil, že orientace jen na fotovoltaiku bylo 24let slepá drahá cesta, která znamenala do budoucna, jen velké zdražování ceny elektrické energie. VTE mají také své negativní stánky, ale pohledem na kostel si doma neposvítím. Doba, kdy se stavěly kostely, také nebyla pro život občanů ideální. Doba se mění.
Chyba je od začátku v zákonech ČR. Zákony jsou dělány tak, aby v nich byly mezery pro korupci. Když se to od 1989 povedlo jiným, tak proč by to nezkusili další. Ty chytřejší to nedělají na rodinné příslušníky, to je snadno prokazatelné. Zdá se, že riziko odhalení podvodů v ČR je minimální. Když se časem na to přijde, tak orgány v trestním řízení jen konstatují, že dle zákonů ČR je to už promlčené. Takto si někteří občané realizovali svoji demokracii a voliči mají špatnou paměť.
Je to jen konstatování reality. Bohužel ostatní politické strany svou politikou a odbornou neznalostí ekonomického řízení státu přispívají k volební preferenci hnutí ANO. Státní orgány dělají délkou řízení, akorát panu Babišovi reklamu, viz. Čapí hnízdo. Kolik se na to vynaložilo kapacity státních orgánů ve s rovnáním s rozkrádáním po roce 1989. Např. záměna motorové nafty za topnou naftu. Byl za tuto škodu, za desítky miliard, někdo potrestán? Nebo si někteří politici myslí, že občané nemají paměť a potom ať se nedivý, že někteří občané dávaly hlasy např. Babišovi, Okamurovi, Přísaze.
Platí základní pravidla. První pravidlo: Dodávka elektrické energie je služba, která musí fungovat v každém okamžiku po celý kalendářní rok. Druhé pravidlo je: Výroba a spotřeba musí být v každém okamžiku v rovnováze po celý kalendářní rok. Energetická síť musí umět regulovat výrobu i spotřebu. Jinak hrozí rozpad energetické sítě a vznikají škody ve všech odvětvích státu. Politici plánují výrobu elektrické energie tak, jako je výroba mouky. V létě obilí semelu a do zimy mouka vydrží. FVE nedokáží dodávat elektřinu v noci a v zimě dávají minimum výkonu. Z hlediska energetické sítě je jedno, zda v ČR je instalováno 2 000 MW nebo 30 000 MW ve FVE, když energetická síť efektivně využije např. jen 2 000 MW výkonu ve FVE. Bateriové úložiště jsou další výdaje. Náhradní zdroje pro zimní období jsou další výdaje. Další postavené FVE jsou jen vyhozené finanční zdroje, když nedokážou plnit základní pravidla energetické sítě. Dodávka elektrické energie, dle potřeby odběratelů, v každém časovém okamžiku. Toto všechno jen zdražuje cenu elektrické energie. Stát to ještě dotuje z kapes občanů.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
O tomto problému se jen mluví, ale počet těchto souběhů roste. Pokud někdo vykonává uvolněnou funkci, která je plně placena, tak by se měl plně věnovat této práci. Měl by dostávat odměnu jen za jednu činnost. Za další činnosti by neměl dostávat odměnu. Nikdo politikům nebrání v dobrovolnické práci pro občany. Vláda (a parlament) by toto odměňování měla zákonem celostátně zrušit a ušetřené finance použít na likvidaci škod po povodních. Tyto prostředky ze všech úrovní řízení převést na jeden celostátní účet. Celorepublikově jsou to jistě miliardy Kč. Druhou výhodou tohoto řešení je to, že by přestalo koncentrování moci do rukou některých osob a rozšířil by se počet osob na řízení státu, krajů, měst, obcí.