Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí zejména pro čistě popisné vědy, ale dnes už většinou i pro přírodní technické vědy. Dnes ti nejlepší chatboti dokážou hravě spočítat algebru, integrály, derivace, funkce, posloupnosti, fyzikální i chemické problémy a geometrii ať už tu klasickou nebo analytickou. Používají k tomu step by step vysvětlení a efektivně příklad vyřeší a vysvětlí. Takže skoro celé učivo základních i středních škol je sto průměrný chatbot vyložit a vysvětlit. K tomu existují i skvělé moderní aplikace jako Mathway, Geometryx, Geogebra, Desmos, PhyWiz, Chemical equation balancer, Tutor Lily, Fluentpal, Kiwix a mnohé další. To samozřejmě ani v nejmenším neznamená, že by žák neměl vyvíjet žádnou aktivitu. Právě naopak. Může s chatbotem plně spolupracovat na zadaných úkolech. Chatbot je schopen pak žáka nebo studenta ze znalostí i prozkoušet. Co se týče mobilů, tak to je otázka zaujetí a zabavení stále ještě dětské mysli na školách. Pokud je učivo stereotypní a nudné k smrti, žáci půjdou na mobil, který je lépe zabaví a zaujme, aby se z toho stereotypu a fádnosti nezbláznili. Je to vlastně taková psychická hygiena a mentální sebeobrana. Dá se to přirovnat třeba ke knížce. Také preferujeme velmi často dobrodružné knížky plné napětí a zvratů před nudnými sáhodlouhými texty bez zajímavého dějového obsahu a různých zápletek. Podobně třeba hudba nebo sporty. Je třeba žáky učit, jak co nejefektivněji mobily a tablety využívat ke svému vzdělávání a pak i k práci a ne jim je zakazovat anebo zabavovat.
Ano! Výborně! Zrušme školy, děti všechno najdou na internetu!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hlavně aby se do toho nezačal montovat Hřib!
1 odpověď